Od roku 2004 píše Miro Veselý.

Kalkulačka BMI a výpočet čo máte robiťEnergetické tabuľky - výživové hodnotyKoľko energie sa spáli pohybomTest znalostí o tom ako zhodiť10 denný e-mailový kurz chudnutiaDiskusné fórumTučná a štíhla kniha od Mira Veselého

Prečítajte si najnovšie:

články   komentáre   fórum

Igor Bukovský: Návod na prežitie pre ženu

V tomto článku vám chcem odporučiť, aby ste si kúpili knihu Igor Bukovský, Návod na prežitie pre ženu. Je to výborná investícia. V tomto článku vám poviem, ako sa vám tá investícia vráti.

Nečakane veľa biznisu je dnes nasmerovaného na ženy. Rôzni predajcovia zneužívajú ich dôveru. Predávajú rôzne zázraky. Od zelených kokteilov, cez rôzne detoxikačné kúry, krémy až po neuveriteľný biznis s chudnutím. V tejto knihe sa v asi každej kapitole dozviete aj o tom, ako sa vyhnúť podobným podvodom, alebo polopravdám. Stačí, ak si najbližšie nekúpite niektorý z lákavých zázrakov a peniaze, ktoré ste do tejto knihy "vrazili" máte nazad. 

  • V knihe Návod na prežitie pre ženu nájdete kapitoly o vašom tele. Koža, nechty, vlasy, kosti, kĺby, prsia… To sú len niektoré z názvov kapitol. Každá takáto téma je potom podrobne popísaná. Nájdete tu tipy, ako sa o danú časť tela, či telesnú funkciu čo najlepšie starať. Upozornenia, ako na vašej neistote či strachu zarábajú iní a ako sa tomu vyhnúť. A čo je najdôležitejšie – je to napísané aj zábavne.
  • Nájdete tu kapitoly o vašom zdraví a životných obdobiach. Tehotenstvo, neplodnosť, menopauza, rakovina, srdcovo-cievne ťažkosti… Aj na ťažkosti žien je prisatý veľký biznis, ktorý zneužíva ich dôveru. V tejto knihe nájdete tvrdenia, ktoré vás príjemne prekvapia. Niektoré možno aj naštvú – ak ste v minulosti skočili na lep nejakému predajcovi. Minimálne sú tu mierne náznaky optimizmu v prípade možností ako znížiť riziko rakoviny a ako brzdiť jej prípadný pokrok. K tomu mnoho praktických rád od problémov s PMS až po zmiernenie rizika osteoporózy. Na 360 stranách je toho toľko, že prostý výpočet by bol nudný. Pozrite si obsah a uvidíte, že vás naozaj zaujme!
  • Veľa tipov je venovaných aj tomu, ako optimalizovať životosprávu. Najnovšie informácie o metabolizme, chudnutí, cukre, čokoláde. Niektoré vás asi zaskočia. Ak totiž čítate ženské časopisy, ani neviete, že ste zvyknuté na informácie, ktoré niekto niekde chybne odpísal a potom sa roky papagájujú.

Ak ste už čítali knihu Návod na prežitie pre muža, tak budete iste porovnávať, že niektoré veci v ženskom tele fungujú trocha inak. Získate však lepší prehľad súvislostí.

Práve žena je totiž často tá, ktorá značne ovplyvňuje chod rodiny a domácnosti. Ak si prečítate obidve knihy, viete presne, aké jedlá máte vyberať pre optimalizáciu zdravia. Súhrnne sa dá povedať, že z obidvoch týchto skvelých kníh vychádza pomerne malý záverečný počet odporúčaní a tie sú pre zdravých mužov aj ženy vlastne dosť podobné. Je výhodné, ak svojim telám venujete pozornosť – najleopšie v čase, keď sme ešte zdraví a keď sa nám zdá, že nám nič nechýba. Vtedy sa dá spraviť najviac. Bleskový prehľad toho, čo mi vychádza ako jasný záver z obidvoch kníh doktora Bukovského:

  • Na vstupe by mala byť kvalitná strava – kvalitnou sa rozumie čo najviac prirodzené potraviny, minimum výrobného procesu. Čo najmenej umelín, šetrná kuchynská príprava. V knihe nájdete podrobné informácie.
  • Na výstupe by malo byť telo, ktoré sa pravidelne hýbe – šport, pohyb by mal byť súčasťou nášho života. V knihe nájdete mnoho podrobností a odkazov.
  • Telo by sme mali udržiavať v netoxickom prostredí, teda s minimom stresu, konfliktov. Mali by sme mu dopriať primerané množstvo spánku. Páči sa mi – asi sa bude aj vám – že doktor Bukovský ak píše o detoxikácii myslí komplexne. Hovorí aj o prostredí v ktorom žijete. Upozorňuje, že treba "upratať" aj okolo seba a zbaviť sa vecí, ktoré nepotrebujeme. Je súčasťou jeho známej Detoxikúry®. Dovolím si skrátene citovať podľa mňa veľmi peknú a silnú myšlienku: "Každý deň sa môžete zbaviť aspoň jednej toxickej veci vo svojom živote. Vyhoďte telefónne číslo, ktoré už nechcete volať, šálku z ktorej už nikdy nechcete piť, kalendár, ktorý už dávno neplatí, uterák, ktorý už stratil svoje telo a vyhoďte aj sľuby, ktoré už držia inú ruku."

V živote však môžu nastať aj zdravotné či iné ťažkosti. Na mnohé z nich existujú dnes už overené postupy, ktoré môžu pomôcť. Mnoho tipov vám potom môže prísť vhod.

Aj keď ste možno teraz mladá, zdravá a čulá, je výhodné mať túto knihu niekde poruke. Neraz sa stane, že sa na vás obráti niektorá kamarátka s tým, že má problémy. Potom môžete nahliadnuť do príslušnej kapitoly a môžete jej sprostredkovať neraz veľmi účinnú radu. Neraz je dobré vedieť povedať niečo o tom, čo s vysokým cholesterolom, čo proti celulitíde, riziku rakoviny krčka maternice či prsníka, čo proti bolesti chrbta či osteoporóze. Ako zvládať problémy spojené s antikoncepciou, menopauzou? Prípadne problémy s chronickou únavou – ak máte chronický únavový syndróm, tak vám bežne lekár neporadí. V knihe Návod na prežitie pre ženu však účinný recept nájdete. (Mimochodom tento návod doktora Bukovského mám osobne vyskúšaný a naozaj funguje.) Alebo celkom praktická téma je aj odfarbovanie vlasov, či starostlivosť o nechty. Mnohé z vás poteší aj známa predplesová kúra doktora Bukovského, ktorú už dávnejšie uverejnil aj na svojich stránkach.

Mnohé z informácií v tejto knihe sú medzi odbornou verejnosťou známe. Žiaľ, problém je práve v slove odborná verejnosť. Len málo odborníkov (výživa, medicína, psychosomatika) je zároveň aj dobrými spisovateľmi. Čo z toho, že to vedia docenti niekde "na ústave", alebo "na katedre"? Nevedia to státisíce žien, ktorým môžu kvalitné informácie o ich tele a zdraví pomôcť zlepšiť život. Igor Bukovský dokáže písať odborné informácie nielen zrozumiteľne. Dokáže ich podať pútavo a s humorom, takže pri čítaní nehrozí, že sa budete nudiť.

Viem, je to ťažká téma, ak vám má niekto začať "hovoriť do života". Neraz nechceme počuť, že tá grilovaná koža z kuraťa nie je len chuťová pointa, ale zároveň aj tá najnevhodnejšia časť nedeľného obeda. Ale oplatí sa nad tým aspoň zamyslieť. Na záver si spomínam na peknú myšlienku z kapitoly o krvi. Doktor Bukovský kladie rečnícku otázku "O čo sa staráte najviac?" Každá žena si môže vybrať svoju vlastnú odpoveď. Možno o vlasy, nechty, alebo o pleť? Pritom nechty majú 50 gramov a vlasy možno 170. Niektoré ženy sa starajú o svoju kabelku ktorá nemá ani kilo. No krv má 4 a pol kila a máloktorá jej venuje pozornosť. A pritom…

Takže odporúčam vám, kúpte si Návod na prežitie pre ženu. Kdekoľvek otvoríte, môžete hneď začať čítať niečo zaujímavé. Ak podľa získaných informácií len mierne upravíte svoj životný štýl, priaznivé výsledky pocítite možno už o niekoľko týždňov.

Kniha vyšla predvčerom a stihol som ju preletieť rýchločítaním. "Človek má chuť to čítať" oznámila mi polovička, kým som písal tento článok. Myslím, že to je presné hodnotenie tej knihy v piatich slovách. Akurát teraz sa k tej knihe týždeň nedostanem…

Igor Bukovský, Návod na prežitie pre ženu.

4× koment k článku Igor Bukovský: Návod na prežitie pre ženu

  1. Zdravim. Chcela by som sa spytat co si myslite o diete podla krvnych skupin? Ako ja to neuznavam ale ked som o tom citala tak vsetko co mam najradsej tak by som mala vysadit.

Napíšte komentár

Prečítajte si knihy
Kniha jedálniček na chudnutie

Kniha Ako som schudol 35 kíl 

Kniha Ako dosiahnuť úspech

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý od 27. 07. 2004.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz chudnutia

E-mail vám pripomenie váš zámer a navrhne, čo robiť.
Overte si, že to fakt funguje.

  • 10 dní budete dostávať tipy a inštrukcie.
  • Ak ich dodržíte, merateľne schudnete.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.