Ženské časopisy

Chcete na hodinu vypnúť svoju manželku?

Práve listujem klebetníkom a som fascinovaný. Za toto je niekto ochotný zaplatiť? Prekvapujúce. Ale ešte viac ma mýli, že to nielen zaplatia, ale asi aj čítajú. Prečo sa ženy nechajú dobrovoľne balamutiť? Prečo sa nechajú programovať, čo treba kúpiť, ako treba vyzerať? A tak listujem dvojstránkami a čo list, to reklama. Veľa reklamy. Veľmi veľa reklamy. Neraz je článok napísaný len ako sprievod ku reklame. Nemali by ženám platiť za to, že ho niektorá vôbec chce?

Listujem…

V rubrike novinky týždňa sa dozvedám, čo si mám kúpiť. Áno, nie celkom jasne označená reklama. Lieky na imunitu, kanvicu, obväz, mop a liek proti únave. Ale zas sú tam aspoň ceny, tak každý pochopí…

Potom nasleduje lákanie na aktívne cvičenie… Moment, skoro žiadny text? Aha. Tak nič. V skutočnosti je to reklama na tepláky.

Ďalšia dvojstrana útočí na žien – ak majú problémy s krásou, môžu si prečítať pár hmlistých riadkov a zhliadnuť veľkú reklamu na úžasné kozmetické prípravky, ktoré vec určite rozriešia. Jasnačka! Kúp si šampón a bude z teba top-modelka!

Ženské časopisy

Ďalšia dvojstrana a na nej sa natierajú pery. Na pozadí výberu farieb sa však koná len reklamná ponuka rúžov, aj s cenami.

Titulok večná mladosť ma zaujal. Už nie som najmladší. Tak konečne sa dozviem, ako zostanem navždy… ale nie. Je to len reklama na kozmetiku proti celulitíde. Vedľa je celostránková reklama farby na vlasy.

Škoda, že nedostať farbu na mozog. Sivá je dosť fádna, zelená nesľubuje príliš vysoký výkon. Chcel by som nejakú osviežujúcu, neónovú… Ale dosť snívania, čítame. Listnem ďalšiu dvojstránku.

Je o tom, ako sa osviežiť ranným cvičením a dať si trocha ovocia… Dobrý nápad. Síce mne sa nechce, ale súhlasím, kto to spraví, osvieži ho to. Vedľa čítam hrozivé varovanie, že niektoré pracie prostriedky môžu vyvolať alergiu a dráždiť pokožku. To sa ma týka, som alergik a mal som s tým už problémy. Dobrý článok. Ale kde je reklama? Na tejto strane nič? A predsa… Je tu. Áno, jasné – reklama na ten správny prací prostriedok, ktorý nás všetkých spasí.

A keď som to už nahryzol: Ak máte problémy s aknebákmi a podobnými nezmyslami na koži, skúste na pár mesiacov úplne vylúčiť aviváž pri praní uterákov. Pridajte jeden prací cyklus celkom bez prášku a bez aviváže. Ak vám tie kožné oné… zmiznú, vsjo jásno.

Konečne dvojstránka bez reklamy. Rozhovor s akousi usmiatou šoubiznismankou. Nenašiel som silu prečítať ho, vyzerá, že je to o ničom. Súdim podľa zvýrazneného odseku, že v šoubiznise už dnes ide len o výzor, nie o to, čo šoubiznismeni hovoria. Fajn, autorka mi ušetrila čas skorým varovaním. Kesenem.

Ďalšia dvojstránka. Titulok sľubuje „chudnite s nami“ to ma zaujíma, bo aj ja si musím dávať pozor. Hlavný článok vábi čitateľky na včelí med. Je úžasný, je famózny. Mali by ste si dať jednu polievkovú lyžicu denne, dámy. Nižšie na rovnakej stránke nájdete varovanie pred vysokou energetickou hodnotou rôznych šalátov. Pozor na paradajkový šalát! Len 120 gramov má až 301 kJ! To je dosť. Je fakt, že ak si verná čitateľka nadelila lyžicu medu, okamžite pohltila asi 520 kJ. Med má navyše vysoký . Potom je celkom jasné, že si už musí dať pozor aj na paradajky… Vedľa dávajú hmlisté odpovede na hmlisté otázky odborníčky na výživu. Vpravo už ide do tuhého – sugestívne tvrdenie akejsi ženskej z fotografie, že schudla 17 kíl za 20 dní. To je nejaká blbosť, nie? To by po dvoch mesiacoch tá žena celkom zmizla. Nie? Samozrejme, klamlivá reklama. Chcete schudnúť bez námahy a utrpenia? Tak len poriadne zaplaťte – ak ste tak sprosté, že tomu veríte. Za hlúposť sa platí.

Nielenže by také tempo chudnutia bolo život ohrozujúce, ale navyše je isté, že po vysadení lieku (ak by teda vôbec účinkoval) sa hmotnosť raketovo vráti nad pôvodnú…

Ďalšia dvojstrana je inzercia, krížovka a recepty. Pralinkové rezy, nugát… Len si dajte, doprajte si. Prečo nie – veď predsa sa dá schudnúť tak rýchlo a ľahko. 17 kíl za 20 dní. A kto chce nájde tu aj rizoto.

A pokračuje útok na štíhlu líniu. Máme jesť ovocie. Obrázok mladej ženy, ako ide jesť veľké jablko. Asi tak 600 kilodžaulové. Vedľa zopár receptov na štíhlu líniu. Ako redukčne diétujúceho ma najviac zaujali palacinky s údeným lososom. To by som si dal. Tak za vidličku. Dolu reklama na lieky vhodné v klimaktériu.

Nasleduje dvojstránka o tom, ako má jesť diabetička. Hovorí sa v ňom o epidémii cukrovky a ukazuje sa reklama na úžasný preparát pre lepšie zdravie. Ako ilustrácia sú na fotke dve mladé ženy, ktoré s cukrovkou ani nadváhou ešte nemali tú česť. Nadšene papajú paradajkové šalátiky, také, pred akými o pár stránok predtým redakcia varovala. Asi ešte tie slečny v ten deň nejedli med, pretože spásajú tak 300 gramové porcie.

Nasleduje rozhovor a poradňa. Ak vám neporadí psychologička, volajte ihneď niektorej veštici.

A je tu dvojstrana – katalóg. Úžasná ponuka úžasných zbytočností za ohromujúce ceny. Áno, tých komických superlatívových ponúk z televízie, čo si človek kúpi a potom sa hanbí, že tiež naletel. Asi dobrý biznis…

Pokračujeme normálnym článkom, reklamou na autá a reklamou na erotické služby. Pekné ženské zadočky, ktorým môže čitateľka volať ihneď, dokonca aj z mobilu.

Pre blondínky to je určite dobrá správa – konečne sa dozvedia, že tá tehlička zvaná mobil slúži priamo na telefonovanie a ak náhodou pocítia náhlu lesbickú túžbu po rozhovore so ženským zadočkom, môžu volať priamo z tej malej tehličky. Skvelé! Famózne! Ohromujúce!

Ďalej tu máme väčšiu krížovku a kvíz.

Článok o manželstve, reklama leteckej spoločnosti.

Dvojstránka darčekových predmetov z dvoch obchodných reťazcov. Na dôvažok reklama na očkovanie proti kliešťom.

Príbehy a reklama telekomunikačného molochu.

Poradenstvo a reklama na liek proti obezite.

Zmes informácií, malá krížovka. Takmer bez reklamy.

Recept na chrumkavé, šťavnaté mäsko s pečivom. Prečo nie? Štíhlu líniu predsa zaistí účinný liek a keby nie, už vieme, ako sa má (obézna) diabetička stravovať – tak čo? Reklama cestovky.

Recepty, fotky. Makovník. Kysnutý závin. Fazuľový šalát. Žer, prasa, žer! Plus reklama, kúp si knihu receptov.

Horoskopy, vtipy. Reklama na cestovku.

Čo si prečítate nabudúce? Okrem iného aj to, že chudnutie môže byť veľmi jednoduché. No to je fajn, na túto informáciu dychtivo čaká celá planéta. Tak len pokojne žerme, o týždeň sa kíl zaručene zbavíme. Verím, že časopis o týždeň konečne prinesie účinné riešenie celosvetovej epidémie obezity.

No a reklama, reklama, reklama.

Záver.

Relatívne nízka cena plnofarebného klebetníka je celkom jasná – zaplatí sa z reklamy. Čitateľka si kúpi klebetník a nechá sa ním naprogramovať. Potom ide a kupuje tú správnu farbu na vlasy, ten známy šampón. Kúpi si sexy športové oblečenie a uvarí v ňom makovník. A potom môže v nových teplákoch zabehnúť do lekárne pre lahôdkové zázračné pastilky, o ktorých síce vie, že jej s váhou nepomôžu, ale – sú také známe… Možno zaberú práve teraz, keď doteraz ešte nikdy nefungovali.

Na fotkách sú samé mladé a spokojné ženy – no asi taký je život. Si už stará dvadsaťjednotka a máš 4 kilá nadváhu? Tam je kanál. Vlez si doň a už sa neukazuj medzi ľuďmi. Vyliezaj len v noci za potravou, alebo lepšie – staň sa anorektičkou. Dnes. Hneď!

Kto ešte nemá komplexy menejcennosti, číta ženský časopis!

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho, prosím.

 

 

Komentáre k článku: Ženské časopisy

  1. Viera 9. júna 2005

    Súhlasím s Vami. Sama som vlastníkom filtra s reverznou osmózou. Dôležitá je ale spätná mineralizácia, na ktorú firmy s týmito filtrami zabúdajú, alebo ju nemajú správne nastavenú.

  2. bea 25. októbra 2005

    Heh, další, ktorý neznáša ženské časopisy, ale keď sú doma, tak tajne zalistuje…Nie všetky rady sú brutálne a občas treba aj vypnúť..Kto verí všetkému čo číta, nech nečíta…Baby nedajte sa odradiť.Chceme byť aj pekné, aj oddýchnuté..tak prečo si u kaderníčky neprelistovať zábavnú literatúru namiesto papkania?:-))))Určite je to bližšie realite ako politické komentáre v dennej tlači alebo fandenie pri Tv v pyžamku :-)))…ale som sa rozvášnila…

  3. Tilina 13. marca 2006

    Miro, veľmi trefný článok. Ale ako píše bea, občas zalistovať, pousmiať sa, informácie prefiltrovať vlastným rozumom a potom použiť pri šúpaní zemiakov… Na čakanie u zubára ideálne. Mňa ide najviac roztrhať od jedu, keď v týchto časopisoch na jednej strane propagujú štíhlu líniu, dokolané telá a na druhej strane hneď vyskočí recept na fantastický krémový zákusok. Vraždila by som!

  4. hrus 19. apríla 2006

    jooj, konecne som sa zabavila pri citani, velmi trefne, aj ked musim priznat, ze cestou vo vlaku kazdy den si rada zalistujem v podobnych tyzdennikoch, aby som sa pousmiala nad dietnymi radami na jednej strane a vzapati sa docitala o receptari- co dobreho si navarit na nedelny atd obed:-))..hm, ale niekedy sa da pri nich celkom dobre odreagovat a nebrat to az tak vazne.. aj ked tento svet uz ovladaju na jednej strane anorektici a druhej obezni ludia – ale asi sme si ten trend vyvinuli uz aj sami- ako sa priblizit tym „nasim“ idealom

  5. Ajka 10. júna 2006

    Pobavili ma viacere clanky od Teba,su celkom trefne.Ja osobne ziadne casopisy nekupujem,je to sama reklama,obrazky perfektne vyzerajucich modeliek,nezmyselne rady ci uz na rychle chudnutie alebo udrzanie si chlapa vo vztahu,ako sa tvarit pri sexe..a podobne nezmysly!Verim,ze vela zien sa tymto clankom zasmeje,ale viem aj o mladych „zabkach“,co to beru ako zarucene dobre rady do zivota.Oooo a kolko ich je..hlavne na zapade!!

  6. evulka 2. júla 2006

    No Mirko musim uznat ze pises vyborne. Uz davno som sa tak nezarehotala na pisanom texte :-))

  7. 5ka 27. júla 2006

    no jo no..a najlepsie su take ze : „když si koupiš tenhle sexi náramek,všichni kluci sou tví “ :-)))
    ..ale to s tymi blondinkami to co bolo haa ?!

  8. Viera 21. augusta 2006

    Nuz, trosku to rozsitim – skoro rovnake su dnes vsetky noviny a casopisy, a preto ich uz ziadne nekupujem ani necitam. Keby tak urobili vsetci na nasom uzemi, tak by sa take media dalej nerozvijali, jednoducho ich tz. tvorcovia myslia, ze v SR su iba idioti a idiotky vacsich ci mensich rozmerov. Ak pozntate nejake ine a inteligentnejsie tlacene ci eterom sirene media, tak prosim dajte vediet hoci cez tuto webovu strankiu. Recept na uspesny zivot – odstavte uplne od seba vsetky media, ak tak iba vymyvaju mozog a programuju Vas na hluposti a zbytocne utracanie prachov a skuste pocuvat vlastnu intuiciu a nedajte sa otravovat a programovat mediami plnymi debilnych a negativnych informacii a sprav.

  9. jurosim 16. septembra 2006

    Milé dámy,nechcem vám lichotiť,ale Vy,čo ste sa zúčastnili čítania tohto článku a reakcie naň,ste len tou malou špičkou ľadovca.Niežeby som to tvrdil preto,že som chlap,ale v mojom okolí sa vyskytuje veľa žien,ktoré podľa týchto „reklamných“ časopisov nielen „chudnú“,ale aj konajú.A som len rád,že nie ste všetky také.Svedčí o tom už len fakt,že ste si článok na nete dokázali nájsť a reagovať naň. Pozdravujem

  10. adriana 4. októbra 2006

    tento web je super, ale co sa tyka tej reklamy,.. neviem. tak sa mi zda, ze jej je tu priblizne rovnako „pozehnane“, ako v ktoromkolvek zenskom casopise, nezda sa vam…?

  11. Ny 4. októbra 2006

    adriana: ani nie

  12. Miro Veselý 4. októbra 2006

    adriana: bez reklamy by som tento web bol nútený úplne vypnúť. takto si zarobí aspoň na prevádzku

  13. anna 5. októbra 2006

    adriana: reklama TU je prostriedok na to, aby si aj TY mohla skonštatovať to čo si skonštatovala, že „tento web je super“ inými slovami, niekto úplne cudzí má záujem na tom, aby si aj ty dostala informácie ZADARMO, takže ak ti vyhovujú tak ich príjmi a poďakuj, ak nie, tak nekritizuj a zaplať si iné, pre teba vyhovujúcejšie informácie. Abstrahovať podstatné v texte, ale aj v živote je ťažké, pokús sa o to, opatí sa :). Ten článok je pravdivý, keby nebol, toľko bulváru by sa nepredávalo, netreba žiadne iné argumenty, je to do vlastných radov hlavne nás, dámy.

  14. peter 1. januára 2009

    Dakujem Mirovi za prijemne stravenu chvilku, na tomto clanku som sa skutocne zasmial.

  15. lalalalala 18. marca 2009

    lol, uplne vystizny clanok. Ludia si odusevnene lepia na schranky napisy „Ziadne reklamne materialy“ a potom idu do stanku, aby si nejaky dopriali.. aky paradox. A ano, u zubara je to fajn, ale podla mna kazda normalna zena by tam radsej uvitala nejaky magazin na urovni, skoda, ze taky asi neexistuje :D

  16. Evka 12. septembra 2012

    Ahoj Mirko:)), tak toto bola bomba:)), skutocne som sa rozosmiala:)).Mas velmi dobry zmysel pre humor. Presne si vystihol o com su dnesne casopisy a my „mudre zienky“ na ne skocime a verime vsetkemu:((. Myslim si, ze v dnesnej dobe sa fakt musime riadit tym „sedlickym “ rozumom aby sme si aspon trochu zachovali vlastnu tvar.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: