Ako schudnúť

úspech     práca     peniaze     fotenie     opatrovanie     výlety     varenie

Kalkulačka BMI a výpočet čo máte robiťEnergetické tabuľky - výživové hodnotyKoľko energie sa spáli pohybomTest znalostí o tom ako zhodiť10 denný e-mailový kurz chudnutiaDiskusné fórumTučná a štíhla kniha od Mira Veselého

pozrite si najnovšie
články         komentáre

Opatrovanie - pomoc pre pomáhajúcich

Nealkoholické nápoje

Nápoje rozdelíme na dve skupiny.

  • V prvej skupine bude voda a nesladený čaj. Ak zjete pol kila zeleniny, môžete ju započítať ako takmer pol litra vody.
  • Druhú skupinu „nealko“ nápojov už treba radiť medzi pokrmy. To preto, že okrem tekutiny sú v nápoji prítomné aj energeticky významné zložky.

Rôzne koly obsahujú veľké množstvo cukru. Ich časté pitie je pri chudnutí celkom nevhodné. Obsahujú mnoho chemikálií (stačí si prečítať ich zloženie). Ani tieto chemikálie nie sú ničím, čo by ste potrebovali pre upevnenie svojho zdravia. Niektoré obsahujú – kyselinu fosforečnú – rovnakú nájdete aj v prostriedkoch na čistenie WC. Kyselina fosforečná zhoršuje hospodárenie organizmu s vápnikom. Pri čistení vodného a močového kameňa na záchode je schopnosť odvápňovať žiadaná. Poškodzovanie zubnej skloviny, či odvápnenie kostí už je menej príjemným dôsledkom cuckania količky… Rôzne „light“, či „zero“ koly sú bez cukru. Niektoré z používaných umelých sladidiel sú však podozrivé, že môžu zvyšovať riziko rakoviny močového mechúra.

Tip: Ak chcete predísť zubnému kazu, pite kolu na jeden dúšok a potom si opláchnite ústa vodou, aby kyslé prostredie nenarušovalo sklovinu. Cuckanie koly po troškách má za následok kazy hlavne na predných zuboch.

Potom je tu skupina nápojov, ktoré výrobcovia radi označujú ako nápoje pre zdravie a štíhlu líniu. Ide o džúsy. Džúsy sú určite lepším nápojom ako koly, ale pri chudnutí myslite na to, že sú tiež sladké! To aj v prípade, že sú označené výrazným nápisom „bez pridaného cukru“. Už ovocie totiž je sladké, a tak aj „nesladený“ džús je vlastne energeticky zaujímavý nápoj. Ak už máte (správny) pocit, že ovocie je zdravé, jedzte ho radšej v čerstvom stave, nie vo forme džúsu.

Ešte spomeňme minerálky a bublinky. Bublinkám je lepšie sa vyhýbať. Nepite sódy, minerálky a malinovky sýtené oxidom uhličitým (CO2). Minerálky obsahujú sodík, takže o to menej potom môžete soliť jedlo. Neoplatí sa vám ich piť, ak vám ich neodporučí lekár.

Napíšte komentár

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý od 27. 07. 2004.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.