Od roku 2004 píše Miro Veselý.

Kalkulačka BMI a výpočet čo máte robiťEnergetické tabuľky - výživové hodnotyKoľko energie sa spáli pohybomTest znalostí o tom ako zhodiť10 denný e-mailový kurz chudnutiaDiskusné fórumTučná a štíhla kniha od Mira Veselého

Prečítajte si najnovšie:

články   komentáre   fórum

Doplnky výživy pri športe

Pre účely chudnutia a zdravia nepotrebujete žiadne výživové doplnky.

Najčastejšie vám asi odporučia tieto doplnky pri športe.

  • Kĺbová . Konkrétne glukozamín sulfát, chondroitín sulfát, a MSM. Tieto látky sú často odporúčané ako podpora kĺbov pri športe, alebo v starobe. Často však zaznievajú aj názory z opačnej strany, že totiž ich užívanie nemá efekt. Chcete podporiť svoje kĺby? Samotné hltanie niektorého zázračného preparátu nemá zmysel, ak zároveň neupravíte celú svoju životosprávu.
  • Glutamín. Táto aminokyselina sa odporúča na zlepšenie regeneračnej schopnosti organizmu. Pre zdravie netreba trénovať tak, aby ste potom museli kupovať rôzne regeneračné zázraky. Dlhodobý nadbytok glutamínu z výživových doplnkov môže viesť k depresii a niekedy aj k zvýšenému riziku rozvoja alergie.
  • BCAA. Vetvené aminokyseliny, ktoré sa odporúčajú ako ochrana svalovej hmoty. V režime, aký uvádzam v knihe Jedálniček na chudnutie (ani pri normálnom chudnutí! tento doplnok výživy nepotrebujete. Niektorí autori ale uvádzajú, že užívanie BCAA sa aj pri aeróbnej aktivite môže oplatiť.
  • Karnitin. Vraj môže pomôcť využiť , ako zdroj energie. Jeho účinok je stále sporný. Navyše sa objavujú varovania, že jeho užívanie môže byť škodlivé.
  • Rôzne rehydratačné nápoje. Pri chudnutí a rekreačnom športe nemajú miesto. Ak bežíte maratón, je to iná téma, ale maratónci nečítajú knihy o chudnutí.
  • Kreatín. Pri chudnutí nemá miesto. V rekreačnom športe a pri posilňovaní je fajn.
  • Kulturistické . Pri chudnutí ich nepotrebujete. Na druhej strane občas sa hodí mať ich poruke ako rýchle jedlo, ak nie je poruke nič iné. Alebo ako zložka v domácej proteínovej tyčinke. Pozor však. Príliš veľa v strave znižuje schopnosť regenerácie tela. Megadávky bielkovín môžu spôsobiť aj odvápňovanie kostí.
  • Energetické nápoje a gainery. V rekreačnom športe a pri chudnutí nemajú miesto.
  • Spaľovače tukov a akékoľvek doplnky sľubujúce podporu chudnutia. Chróm, CLA, jablčný ocot, rôzne bylinné preparáty… Nepotrebujete nič z toho.

Ak dovolíte, zopakujem to ešte raz: Pre účely chudnutia a zdravia nepotrebujete žiadne výživové doplnky.

Doplnky výživy pri športe

Tento článok je prevzatý z knihy Jedálniček na chudnutie.

Napíšte komentár

Prečítajte si knihy
Kniha jedálniček na chudnutie

Kniha Ako som schudol 35 kíl 

Kniha Ako dosiahnuť úspech

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý od 27. 07. 2004.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz chudnutia

E-mail vám pripomenie váš zámer a navrhne, čo robiť.
Overte si, že to fakt funguje.

  • 10 dní budete dostávať tipy a inštrukcie.
  • Ak ich dodržíte, merateľne schudnete.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.