Spaľovače tuku

Sú to tobolky obsahujúce rôzne „povzbudzováky“, ktoré vás môžu mierne „nakopnúť“. Nečakajte po nich chudnutie, ale môžete pocítiť vyššiu čulosť. Silnejšie prípravky radšej konzultujte s trénerom a lekárom – zasahujú už do fungovania organizmu (zvyšovaním krvného tlaku, zrýchlením činnosti srdca…). Často je ich účinok postavený na podobnom princípe, ako keď pijete kávu. Často je ich hlavnou zložkou:

Kofeín, taurín

Má stimulačné účinky a vyvolá potrebu „viac pobehovať“ a „byť čulejšími“. To spôsobí väčší energetický výdaj. Môže navodiť akčnejšiu náladu pred odchodom do fitcentra, čo nie je zlý nápad.

Pozor však. Niekto môže po kofeíne mať ťažkosti so srdcom, zvýšený tlak alebo nespavosť. Overte si preto dávkovanie kofeínu na jednu dávku. Okolo 120 miligramov je dávka zodpovedajúca silnej káve. Nepoužívajte kávu alebo kolu spolu s takým preparátom – účinok by sa zrátal. Užívanie konzultujte prinajmenej so svojím srdcom.

Mimochodom: Káva sa nehodí na potláčanie únavy. Obsahuje látky, ktoré pri vyššom dávkovaní majú na človeka opačný účinok, utlmia ho. Preto je výhodnejšie kávu si ponechať ako rituál, ale na „povzbudenie“ používajte radšej kofeín z tabletky, guaranu alebo ich kombináciu.

L-Carnitin (karnitín)

Skúste si pred aeróbnym cvičením dať pol gramu až gram karnitínu. Na niekoho to pôsobí. Na niekoho vôbec nie. Takže radšej počítajte s malým až žiadnym efektom. Menšie dávky ako pod 500 miligramov nemajú žiadny účinok. Karnitin pomáha zvýšiť spotrebu kyslíka pri cvičení, a tak pomáha ľahšie odbúravať aj . Dôležité je slovíčko pri cvičení. Karnitin preto používajte len v prípade, že cvičíte.

Podľa niektorých autorov by dlhodobejšie užívanie karnitínu mohlo mať ochranný vplyv na srdce a možno aj na zlepšenie pamäti. Ak však budete pravidelne cvičiť, tak si mozog aj srdce udržíte v kondícii aj bez karnitínu.

Spaľovače tuku

 

Komentáre k článku: Spaľovače tuku

  1. annafilip 13. apríla 2013

    ahoj,
    vdaka tvojim radám sa mi podarilo schudnut 8 kíl – upravou stravy a začala som chodiť!! – kupila som si sporttester a dodržiavala tepovú frekvenciu do 132 úderov.
    Chcem schudnuť ešte 5-6 kíl ale najako sa mi to zastavilo.Teraz som začala behať / cca 4-5 x za týždeň 40 minut striedam beh a rýchlu chôdzu/- tepovú mám okolo 150 – 160 tepov a chcem začať uživať L carnitine.
    viem že som niekde v tvojich článkoch čítala o L carnitine – odporucal si tam nejaký konkrétny – len to neviem nájsť.
    Nechcem brať hocičo a chcem ťa poprosiť či mi môžeš nejaký odporučiť.

  2. Miro Veselý 14. apríla 2013

    annafilip neodporúčal som konkrétny, len že treba spraviť prehľad, lebo sú rozdiely v cenách. Inak gratulujem k peknému výsledku. Spomalenie chudnutia je normálne, ak by to nefungovalo, treba presnejšie pozrieť na to, čo papáte.

  3. metisa 28. júna 2013

    Ja uzivam L karnitín od Raineru (nerobim reklamu, len pisem skusenosti). Dlhsie vydrzim pri kardio cviceni – mam viac energie. Neskor chcem skusit aj ine pripravky. Samozrejme, nestavim moje chudnutie len na spalovaci :) Beriem to len ako podporu.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: