Od roku 2004 píše Miro Veselý.

Kalkulačka BMI a výpočet čo máte robiťEnergetické tabuľky - výživové hodnotyKoľko energie sa spáli pohybomTest znalostí o tom ako zhodiť10 denný e-mailový kurz chudnutiaDiskusné fórumTučná a štíhla kniha od Mira Veselého

Prečítajte si najnovšie:

články   komentáre   fórum

Celý život je teraz!

Človek si zvykne, že ak niečo chce, hneď sa to plní. O to ťažšie to dokáže odmietnuť o chvíľu. Ak som mohol mať výnimku včera, prečo nie aj dnes?

Oceňte sa, prejavte uznanie sami sebe

Vždy, keď sa vám niečo podarí, nezabudnite sa v duchu oceniť. Nešetrite myšlienkami uznania, ktoré adresujete sami sebe vždy, keď prekonáte svoju túžbu zjesť niečo nevhodné.

  • Dokázal som odolať.
  • Som fakt dobrý, zlepšuje sa mi výdrž.
  • Ešte pred mesiacom by som bol zlyhal a teraz už 2 dni odolávam.
  • Áno, tu a tam ešte nevydržím, ale je to čoraz lepšie.
  • Svoj obľúbený koláčik som dokázal rozdať kolegom v práci a nedal som si ani jeden kúsok. Som na seba hrdý.

Slová, vlastne myšlienky uznania vám pomôžu budovať si . Viem, pre neobéznych sú to banality a samozrejmosti. Ale bol som tučný a viem, aké ťažké je bojovať sám so sebou. Je to boj dvoch chcení proti sebe.

  • Chcem koláčik. (Okamžitý cieľ.)
  • Chcem schudnúť. (Dlhodobý cieľ.)

Obezita je často len vec nezdržanlivosti. Nechce sa nám nič učiť, cvičiť, jesť zeleninu. Povedzte si nie. Je to ťažké, viem. Ale ani 40 kilovú činku nezdvihnete na prvý pokus jednou rukou. Tak si nepestujte takú činku vo vlastnom bruchu.

Celý život je teraz!

Autosugescia pri chudnutí

Každý večer si v posteli ľahnite na . Alebo využite inú situáciu, v ktorej sa vám dobre rozmýšľa a sníva. Prechádzku, sediac na kresle, v posilňovni pri nudnej jazde na rotopede… Hovorte k sebe tónom, ktorý neznesie pochybnosti. Niečo v tomto duchu:

„Som spokojný. Dnes som mal dobrý deň. Darí sa mi. Jedol som vhodné jedlo, pil som primerané množstvo vody. Som rád, ako sa mi darí prekonávať lákadlá. Udržiavam si hmotnosť, nepriberám. Bol som v posilňovni. Tukové zásoby sa mi pekne míňajú. Moje telo sa ich zbavuje. Tento bachor tu mať nechcem. A nebudem. (Na brucho si položte ruky.) Toto tu už nebude. Roky som si užíval Následky sa mi nepáčia. Je v mojej moci zmeniť sa. Za to, ako vyzerám a ako sa cítim zodpovedám ja.“

Denne si nájdite čas na úvahu o sebe, o svojich zámeroch.

V našich končinách je zvykom zmýšľať o sebe v čo najväčšej skromnosti. Kto chváli sám seba je považovaný za samoľúbeho narcisa. Je to však falošný postoj. Ak sa budete štylizovať do role skromného, poníženého, bezvýznamného, pranepatrného červíčka, tento postoj vás ovplyvní. Nedosiahnete cieľ, ak si neveríte, ak sami seba neuznávate. Ak si neveríte, že dokážete schudnúť, neschudnete! Uvažujte o sebe ako o človeku, ktorý už dosiahol. Denne si v duchu zrekapitulujte všetky úspechy a dobré udalosti dňa, alebo posledného obdobia. Neposkytnite vlastnej mysli priestor na problémy a neúspechy. Na svoje, ani na cudzie. A postupne sa vo vás začne rodiť lepšie sebahodnotenie.

Predneste viackrát za deň svoj zámer tónom, ako keby sa už bol stal. Napríklad si opakujte výrok „som štíhly“. A precíťte svoj pocit, aké to je byť štíhlym človekom. Choďte vzpriamene, sebavedomo. Pred spaním k sebe v duchu zadržte reč:

„Chudnem. Moje telo už nepotrebuje mať bunky zásobené takou hojnou rezervou . Na Slovensku je v mäsiarstvach slaniny dostatok, preto netreba, aby som sústavne na pupku nosil 40-kilovú rezervu slaniny. Ak by som náhodou potreboval olej, či sadlo, kúpim ho lacno v ktoromkoľvek hypermarkete. Preto sa moje telo už začalo zbavovať zbytočných rezerv. Baví ma meniť životný štýl. Teším sa, že som sa prinútil začať cvičiť. Rád čítam knihy o chudnutí a výžive. Ľahko odolávam, keď mi blízki ponúknu koláčik. Baví ma cvičiť. Som úspešný. Vyzerám výborne. Som zdravý. Darí sa mi.“

Hlavným cieľom týchto monológov je opakovanie. Pripomínajte si svoj zámer schudnúť aj takto. Je celkom ľahostajné, či potom začnete meniť svoju životosprávu preto, že ste si to „vsugerovali“, alebo „len“ častým pripomínaním ste si spomenuli na záväzok, ktorý proste myslíte naozaj celkom vážne. Ak v duchu dáte pozornosť zdravému životnému štýlu, dostanete ho. Príjmete ho.

Skôr než začnete chudnúť, skúste si týždeň až dva hovoriť v duchu takéto monológy. V byte si zaveste niekoľko kartičiek s nápismi „Som štíhly“, „Výborne vyzerám“ a podobnými. Niektorí autori odporúčajú nalepiť si fotografiu svojej tváre na cudzie štíhle telo. Môžete si o účinnosti tohto opatrenia myslieť čokoľvek. Trebárs si povedzte, že Veselému už dočista hrabe. Ale spravte to! Potom však skúmajte celkom inú vec: Dokážete si každý večer a každé ráno aspoň spomenúť na to, že chcete schudnúť? Ak áno, je to dobrý signál. Asi vás už vaša vážne zaujíma, alebo trápi. Je veľmi nádejné, že ak teraz začnete s chudnutím, vydržíte.

Celý život je teraz!

Určite sa vám nič nestane, ak po niekoľko večerov budete uvažovať len o sebe a svojich cieľoch. Ak vám pripadá predstava večerného rozmýšľania smiešna či zbytočná a ani ju len nevyskúšate, obávam sa, že si nevyskúšate ani oveľa menej pohodlné veci, ktoré pri chudnutí treba nevyhnutne absolvovať.

Napíšte komentár

Prečítajte si knihy
Kniha jedálniček na chudnutie

Kniha Ako som schudol 35 kíl 

Kniha Ako dosiahnuť úspech

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý od 27. 07. 2004.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz chudnutia

E-mail vám pripomenie váš zámer a navrhne, čo robiť.
Overte si, že to fakt funguje.

  • 10 dní budete dostávať tipy a inštrukcie.
  • Ak ich dodržíte, merateľne schudnete.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.