Pomôže pri chudnutí stacionárny bicykel?

Stacionárne bicykle a iné nástroje na aeróbne cvičenie na doma sú užitočné zariadenia.

  • Môžete ich využiť vo chvíli, keď je von mizerné počasie.
  • Skvelé je, ak na nich cvičíte a môžete pritom pozerať nejaké video, alebo dokonca niektorí aj pracovať.
  • Dá sa pomerne presne regulovať intenzita tréningovej záťaže.

Zároveň sú tu však aj niektoré nevýhody.

  • Mnoho ľudí sa doma nedonúti cvičiť. Potom sa stacionárny bicykel zmení na drahý a zle tvarovaný vešiak.
  • Cvičenie doma je dosť nuda.
  • Jednostranná záťaž. Keď si telo zvykne po pár mesiacoch na určitý pohyb, chcelo by to prestriedať mučiaci stroj.

Pri trénovaní na stacionárnom bicykli sa zaťažujú prednostne nohy. To môže mať za následok rast svalov v tejto oblasti. lenže mnoho žien si kúpi bicykel alebo stepper práve v nádeji, že by sa stehná trocha zmenšili od cvičenia. Ja viem, oni dúfajú, že “odpadne” tuk. No zvyčajne ani veľmi nie.

Preto ak si takýto prístroj chcete kúpiť domov, radšej by som sa prihováral za orbitrek, alebo iný podobný prístroj, kde sa simuluje beh na bežkách – kĺzavo striedate ruky aj nohy. Je to oveľa komplexnejší pohyb. Žiaľ, lacné prístroje tohto druhu sú trocha problematické. Mávajú zlú ergonómiu a to môže potom znamenať že sa vám na tom bude cvičiť menej pohodlne. No a môžu sa menej šťastne zapájať aj pohybové tela.

Stacionárny bicykel nie je za trest

Neraz mám pocit, ako keby si niektorí ľudia kúpili stepper, či iný nástroj, ako nástroj na prísny trest. Alebo, ako vykúpenie z hriechu, či obeť.

  • Za to, že som si dala v cukrárni krémeš, pridám 10 minút na orbitreku.
  • Ale teraz, keď denne cvičím, hádam si môžem dať tie makové rezance s cukrom a maslom.
  • Ó, bôžik obezity. Tuto, hľa, kladiem k tvojím nohám pol hodinku svojho voľna a trpím na stacionárnom bicykli. Sním zo mňa slaninu, ó, mocný zbaviteľ tuku.

Podnikatelia stále hľadajú spôsob, ako zarobiť. Jeden zo spoľahlivých spôsobov je vyrobiť nejaký stroj a sľúbiť, že sa na ňom ľahko chudne. Aby to vyzeralo presvedčivo, vyrobí sa pôsobivá reklama.

V živote vám však žiadny orbitrek obezitu nespáli.

Orbitrek ani bicykel nesníma hriechy sveta proti výžive.

Nekupujte si prístroj v nádeji, že vás vysoká cena donúti

Stacionárny bicykel si ľudia často kúpia v nádeji, že je drahý. Tá nádej potom rozpráva vymyslenú bájku. “Draho si ma kúpiš a to ťa donúti na mne cvičievať“. Nič také sa nestane. Nech vás to bude stáť čokoľvek, neprinúti vás to začať cvičievať. Možno pár týždňov áno. Ale potom zabudnete na “bolesť” zo straty peňazí. A bude koniec.

Chudnutie musíte začať racionálnou stravou. Zdravá strava je spoľahlivou cestou k dobrej postave a zdraviu. Vaše telo potrebuje pomerne málo potravy. Dosť na to, aby bolo zdravé, ale málo na to, aby tučnelo. To sa dá dosiahnuť len zmenou stravovania. Musíte sa vzdať mnohých dobrôt dnešnej doby.

Áno, pohyb je pri chudnutí veľmi prospešný spojenec. No sám o sebe vám v chudnutí veľmi nepomôže. Nekupujte drahé stacionárne bicykle, steppery a iné vybavenie do bytu. Nepokúšajte sa z obezity vykúpiť. Možno dúfate, že ak bude stroj drahý, donúti vás to na ňom cvičiť. Nedonúti.

Chcete cvičiť? Naozaj? Tak choďte na hodinu na rýchlu prechádzku. To stačí. 

K tomu 3× týždenne do posilňovne na činkodvihy. Nechce sa vám? No to je predsa jasné! Nie je ľahké prekonať samého seba.

Ak vás to po pár týždňoch prestane baviť, smola. Ale aspoň ste ušetrili za najdrahší a najnekvalitnejší vešiak v domácnosti. Ním sa stacionárne bicykle väčšinou rýchlo stávajú. Chudnutie je beh na dlhú trať. Ak začnete šprintom, rýchlo sklapnete.

Kde kúpiť stacionárny bicykel / orbitrek?

Ak som vás od nákupu neodradil, môžeme pokračovať. Takéto zariadenie si kúpte v špecializovanej predajni. Najlepšie na internete kde vám zabezpečia aj jeho montáž a vynesenie. U nás asi najosvedčenejším predajcom je

  • inSPORTline.sk ktorý vyrába aj vlastné produkty. Na ich eshope nájdete výber ergonomických rotopedov. Určite aj na doma odporúčam siahnuť po trocha drahšej verzii. Najlacnejšie prístroje síce splnia tiež svoj účel, ale necvičí sa na tom až tak príjemne.
  • Alza.sk je ďalším veľkým predajcom týchto zariadení.

U týchto predajcov zvyčajne vyberiete fakt dobre.

Potom je tu sieť hypermarketov. V niektorých veľkopredajniach majú aj mučiace stroje. Tam treba počítať s tým, že prednostne sa obsluhuje segment najnižšej ceny. Také zariadenia sú síce lákavé, ale počítajte s tým, že dlho nevydržia.

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo. 

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.

Najmä ak chudnete tak počítajte s tým, že orbitrek chcete zaťažiť na dlhé a dlhé hodiny možno 100 kilami živej váhy. Ak sa odlomí pedál, asi sa nestane nič tak vážne. No predstavte si, že sa odlomí sedadlo a vy spadnete. Práve preto vás dôrazne odhováram od nákupu najlacnejších orbitrekov. To osttne platí vo všetkom. Nie sme tak bohatí, aby sme kupovali lacné veci.

Koľko cvičiť na orbitreku?

Nakoniec si ešte povedzme orientačný tréningový plán pre chudnutie na stacionárnom bicykli. V diskusii na fóre sa o orbitreku a tepovej frekvencii už napísalo dosť.

Tu je niekoľko zásad, ktoré je dobré dodržiavať, ak chcete cvičiť pre chudnutie.

  • Optimálna dĺžka jednotlivého tréningu 40 minút až 1 hodina.
  • Optimálny počet tréningov: 3 až 4 do týždňa stačí.
  • Optimálna záťaž: okolo 60 až 70 percent maximálnej tepovej frekvencie. Tepovku sy vyrátajte v kalkulačke.
  • Optimálny odpor: radšej malý odpor a rýchle krútenie, ako silný odpor a pomalé krútenie.
  • Nepoužívajte rehydratačné nápoje. Zastavili by vám chudnutie. Obsahujú totiž glukózu alebo cukor.

Ak ste začiatočníci, začnite s menšou záťažou a krátko. Pridávajte si len postupne.

Môžete cvičiť aj častejšie a kratšie dávky. Ale pre stratégiu chudnutia je lepšie odcvičiť aspoň tú pol hodinku v kuse. Na orbitreku totiž začnete páliť tuk až zhruba po 20-tej minúte cvičenia. Preto by bolo zlým nápadom dať si 20 minút ráno a 20 minút večer. Radšej si dajte 40 minút ráno a to možno aj takmer nalačno. Ak vám to nerobí žiadne ťažkosti, budete najúčinnejšie spaľovať tuk.

V tomto staršom videu som rozprával o tom, ako sa na stacionárnom bicykli dá robiť účinné kardio cvičenie.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

28 Odpovedí

  1. ja mam inu skusenost pomocou stacionarneho bicykla som schudla 10kg a som spokojna nebrala som to ako povinost ale ako relax

  2. je to tak… my ho mame spustu rokov, a kym som pravidelne na nom makala, bola som fakt ako prutik. Rokmi som zlenivela, a obcasne brusaky, hoc aj 200, nestacili. Znova som nasla ten nas stary rotoped, ma aj sporttester, a vidim ten vysledok. Aerobna aktivita posilnuje nielen srdce, ale aj volu – vitazit nad kilami. Ak ma clovek motivaciu, zvladne to. Dokonca si dovolujem tvrdit, ze aerobne cvicenie dodava energiu. Harmonizuje hormonalny system. Samozrejme, je to iba doplnok spravnej stravy, to davam autorovi za pravdu. Tak do spotenia, priatelia.

  3. ahojte:) cvičím intezívne od 1.12.2008 bicykel, posielka, brušné tanceno zhodila som cca 2,5kila, čo sa mi zdá málo, ale nie o tom som chcela. Ako docielim, aby som mala tep ktorý by mal byť 139? Podarí sa mi tak do 120 viac nie ani po hodine cvičenia. mám odpálené kolená, tak si nemôžem príliš nastaviť intenzitu. Čo mám robiť?
    Ďakujem Monika

  4. mne sa podarilo pomocou steppera a úprave stravy schudnúť 20 kg je to dosť ale teraz sa mi úbztok váhy zastavil a neviem prečo. Ale.. určite stepper pomáha..

  5. akoze mas tep iba 120? Musis mat pokazeny pocitac – ak pracujes intenzivne, tep sa ti vysplha aj nad 170! – musis makat – tak 30 km/hod. – pri zatazi 10 – a napr. 40 min. – to uz pomaly odchadzam, ale vydrzim – je to zaber, ale na vahe o 80 dkg menej – samozrejme, je to okamzity ubytok, najma vody, ale potesi…:-), hoci na dalsi den je vaha spat…:-( posilnujes vsak kardiovaskularny system

  6. Ani ja nedostanem tep nad 120. To už mi neskutočne búši srdce a nestačím s dychom.

  7. co sa tika tepu na trenazeroch resp. na rotopede,je len orientacni porovnaval som to sporttestrom /hodinky a hrudny pas/ co je dost spolahlive a rozdiel bol aj 20 tepou

  8. Ja som tiež mala ten rotoped lebo po pôrode mi ostalo vela kg navyše a tak keďže som nemala čas na bicyklovanie sa povonku, tak som skúsila toto ale ja musím povedať, že mne to vôbec nepomáhalo aj keď som denne na nňom makala a keďže som bola zvyknutá, že sa bicyklujem denne aj 100km ale na normálnom bicykli tak pre mna rotoped nebol zaujímavý a možno aj preto mi to nepomohlo lebo som stále len na to myslela, že ako dobre bolo po ceste sa bicyklovať :-))

  9. stacionárny bicykel má tú výhodu, že pri cvičení sa môžete dívať von oknom a keď najbližšie stretnete susedu možete sa jej pochváliť najnovší model pre jej štvronohého miláčika, čo sa o oblečení psovodov
    bohužiaľ nedá

  10. Ten, kto si myslím, že pošlapať si denne na stacionárnom bicykli 10 – 20 minút je výhra, tak sa mýli. Pretože telo začne reágovať a spalovať tuky až po 20 – 30 minútach. Môžete byť spotení už po 5. minútach, ale to ešte neznamená, že ste niečo spálili a keď aj, tak minimum. Samozrejme aj na tento druh športu treba pevnú vôlu, dennodenný čas a hlavne kondičku. Sama to poznám, že po 20. min. som fučala ako kobyla :D ale časom a hlavne tou pevnou vôľou sa dá dosiahnuť všetko. Ja osobne som pred mesiacom mala 93kg, začala som športovať s osobným trénerom, mám vypracovaný plán, stravujem sa inak a po mesiaci mám o 13kg menej. Inšpirovala som sa sama a vidím výsledky a ide to a pokračujem ďalej. Takže by nebolo odveci zaradiť do svojho programu sem tam aj fitko :)

  11. Mima gratulujem to chcem aj ja !!! Vies mi odporučiť trénera tiež mám 95 kg a chcem dat dole 25 !!! Sama to budem mat ťažšie tréner by mi pomohol aspoň čo sa týka jedalnicka a cvičenia .

  12. ahojte, kto mi poradi, ako mam spravne cvicit na stacionarnom bicykli, aby som schudla a nenabrala svalovu hmotu..myslim na aku zataz si mam dat a ako dlzho treba cvicit..dik

  13. hmm, akoze potrebujem trenera? no ja by som chcela sama cvicit doma, bez trenera ;-) len som chcela poradit ako spravne cvicit na stacionarnom bicykli

  14. tinkiz pýtaš sa kto ti poradí. odpoveď znie tréner. každý človek je iný. bežným prejavom cvičenia je rast svalov, takže ak chceš špeciálne výsledky, asi sa nemôžeš riadiť návodmi, ktoré uvádzam na týchto stránkach…

  15. Dobry den, rozmyslam nad kupou stacionarneho bicykla. Viete mi poradit typ, ktory nezaberie vela miesta, a cenu?

    dakujem

  16. Ja som na stacionár schudla 16 kilo, samozrejme som aj upravovala stravu ale cvičila som na ňom 6x do týždňa, vyrobila som si z vriec na smeti taký obal na zadok a stehná a šlapala som cca 50 minút na najvyššej záťaži, ako pomôcka mi bol aj mp3 prehrávač, kde som si nahrala samé rýchlejšie veci, také čo sa mi aj páčili a mala som to v ušiach na plné pecky

  17. 120 tep mi síce príde málo, ale nemusí byť. No na využívanie tukov je potrebné sa držať v “endurance pásme” – aeróbnom. Prakticky cca 50-60% vášho max. tepu. alebo mierne nad 1/2 max. Je to tempo pri ktorom sa “sucho” alebo mierne potíte. Viete bez obtiaží konverzovať. No spálite menej kalórii, no viac tukov. Načo vám páliť cukry, glikogén, ktorý potrebujú orgány v tele a hlavne mozog, a mať ten nepríjemný pocit, keď vám klesne prípadne sa vyčerpá cukor v krvi. s zvyšovanou intezitou stúpa %spalovaných cukrov, klesá %spalovaných tukov. Nad anarobným prachom už asi len cukri, ale to už asi dosiahnu až trénovaný, – jasné že srdce viac potom posilní. Nezabúdajte na pitný režim. Orientačne max. tep určíte 220-váš vek pre mužov. Pre ženy je o 10 menší či vačší? A ešte k tomu poteniu ženy sa pri rovnakej intenzite potia menej, hold stečí im menej piť. Neznamená to že nemusia.

  18. Takže takto ja mam/mala som velkú nadváhu asi tak 25-30 kg. a robila som to naledovne : Jedla som tak že na raňajky som zjedla 2 čiene rohlíky …na obed to čo navarila mama (samozrejme nie take mastne jedla ) Napr: ak navarila také čo som vedela že nemôžem zjesť tak som si spravila rybu alebo len tak kuracie mäso /prasačie nejem/ A na večeru okolo pol 6 už len jablko nič iné a samozrejme som pila len vodu :) …najprv som schudla týmto tempom 6 kg za necelé 3 týždne a potom som začala na stac..bicykli a za týždeň som na nom bola 3x po jednu hodinu a v tedy som schudla 3kg za týždeň takže sa to dá podla mna …už som schudla 10 kg a každy týžden schudnem najmenej 1,5 / 2 kg …Dá sa to aj bez tabletiek a ťažkého cvičenia :) samozrejme idem dalej :) :-N =-) :-D :-D :-D :-D

  19. ja som si zobral stacionárny bicykel od insportline a je to paráda. Doma si zacvičím 3 – 4 x do týždňa a cítim sa dobre, mierne som aj schudol a som taký sviežejší.

  20. Neviem či môžem reagovať, ja nechcem o chudnutí.

    ..Mali sme doma ,,orbitrek,,.Kúpil ho môj syn, denne na ňom cvičil.
    Zlákalo ma to, začal som aj ja. Pustil som si radio a denne odkrútil 20minut, neskôr okolo 40, čo bolo akurát, asi 4 x týždenne.
    Trvalo to asi pol roka, potom syn všetky svoje veci popredal, a odišiel do zahraničia.
    A pointa ?
    Asi rok po ukončení cvičenia som mal nevšedné výbornú kondíciu, hoci som už necvicil, sila mi zostala dlho po cvičení, zdravie tiež.

    Teraz snívam a šetrím korunky na svoj stroj, a hoci som nikdy neriešil kalórie, jedno viem iste. ..Keď je mrcha počasie, ťažšie je vybehnúť von alebo na prechadzku, ako si v súkromí odkrútiť 40 minutiek pri radiu.(denne som behaval veľa rokov).
    Učinok mám vyskúšaný, je nepopieratelny.
    A posilovňa a cinkodvihy ? Každému sa nechce predvádzať v posilňovni, nájme starším ľuďom nie, navyše to tiež nie je zadarmo.
    ..Ja len tolko..

  21. Ingrid implantovateľný defibrilátor je téma výhradne pre vášho ošetrujúceho lekára a to v akýchkoľvek súvislostiach. Športovú záťaž nekonzultujte s nikým iným.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Aká presnosť v stravovaní je potrebná?

V tomto článku dostanete dve konkrétne rady. Prvá: nemá zmysel presne rátať energiu, nie je to možné. Druhá: Má zmysel presne rátať energiu, je to

Alkohol nie je pitný režim

Spomínam si na text pesničky ktorú som kedysi nahral”s fľašou ťa krstíme, s fľašou pochováme, s fľašou sa oženíš aj rozvedieš”. Dá sa povedať, že

3 dôvody prečo sa chudnutie často zastaví

Dosť často sa stretávam s nasledovným scenárom. Chudnutie nejaký čas beží, všetko ide ako má. No ako sa blíži normálna hmotnosť, chudnutie sa často začne

Prečo diéty nefungujú?

Ak sa povie slovo “chudnutie” absolútnej väčšine ľudí sa vynorí ako synonymum slovo “diéta“. V niektorých prípadoch je synoymom aj “hladovka”. Prečo ľudia tak slepo

Obezita a stres

Slovom stres sa rozumie tlak, záťaž. Akákoľvek. Všetko, čo nás vyčerpáva môže byť označené za stres. V našom prípade budeme, samozrejme prednostne vnímať ako problém

Hladovky a diéty nepodstupujte

Žiaľ, hladovanie a nízkoenergetická strava nie sú dobrým receptom na chudnutie. Okoštoval som aj to, nechutilo mi. Aj v odbornej literatúre sa dočítate to isté.

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.