Pomôže pri chudnutí stacionárny bicykel?

Píše Miro veselý od roku 2004.

Neraz mám pocit, ako keby si niektorí ľudia kúpili stepper, či iný nástroj, ako nástroj na prísny trest. Alebo, ako vykúpenie z hriechu, či obeť.

  • Za to, že som si dala v cukrárni krémeš, pridám 10 minút na orbitreku.
  • Ale teraz, keď denne cvičím, hádam si môžem dať tie makové rezance s cukrom a maslom.
  • Ó, bôžik obezity. Tuto, hľa, kladiem k tvojím nohám pol hodinku svojho voľna a trpím na stacionárnom bicykli. Sním zo mňa slaninu, ó, mocný zbaviteľ tuku.

Podnikatelia stále hľadajú spôsob, ako zarobiť. Jeden zo spoľahlivých spôsobov je vyrobiť nejaký stroj a sľúbiť, že sa na ňom ľahko chudne. Aby to vyzeralo presvedčivo, vyrobí sa pôsobivá reklama.

V živote vám však žiadny orbitrek obezitu nespáli. Orbitrek nesníma hriechy sveta proti výžive. Chudnutie musíte začať racionálnou stravou. Zdravá strava je spoľahlivou cestou k dobrej postave a zdraviu. Vaše telo potrebuje pomerne málo potravy. Dosť na to, aby bolo zdravé, ale málo na to, aby tučnelo. To sa dá dosiahnuť len zmenou stravovania. Musíte sa vzdať mnohých dobrôt dnešnej doby.

Áno, pohyb je pri chudnutí veľmi prospešný spojenec. No sám o sebe vám v chudnutí veľmi nepomôže. Nekupujte drahé stacionárne bicykle, steppery a iné vybavenie do bytu. Nepokúšajte sa z obezity vykúpiť. Možno dúfate, že ak bude stroj drahý, donúti vás to na ňom cvičiť. Nedonúti.

Chcete cvičiť? Naozaj? Tak choďte na hodinu na rýchlu prechádzku. K tomu 3× týždenne do posilňovne na činkodvihy. Nechce sa vám? No to je predsa jasné! Nie je ľahké prekonať samého seba.

Ak vás to po pár týždňoch prestane baviť, smola. Ale aspoň ste ušetrili za najdrahší a najnekvalitnejší vešiak v domácnosti. Ním sa stacionárne bicykle väčšinou rýchlo stávajú. Chudnutie je beh na dlhú trať. Ak začnete šprintom, rýchlo sklapnete.

 

Komentáre k článku: Pomôže pri chudnutí stacionárny bicykel?

  1. ametis 18. apríla 2008

    ja mam inu skusenost pomocou stacionarneho bicykla som schudla 10kg a som spokojna nebrala som to ako povinost ale ako relax

  2. mata 6. júna 2008

    je to tak… my ho mame spustu rokov, a kym som pravidelne na nom makala, bola som fakt ako prutik. Rokmi som zlenivela, a obcasne brusaky, hoc aj 200, nestacili. Znova som nasla ten nas stary rotoped, ma aj sporttester, a vidim ten vysledok. Aerobna aktivita posilnuje nielen srdce, ale aj volu – vitazit nad kilami. Ak ma clovek motivaciu, zvladne to. Dokonca si dovolujem tvrdit, ze aerobne cvicenie dodava energiu. Harmonizuje hormonalny system. Samozrejme, je to iba doplnok spravnej stravy, to davam autorovi za pravdu. Tak do spotenia, priatelia.

  3. pokahontas 5. februára 2009

    ahojte:) cvičím intezívne od 1.12.2008 bicykel, posielka, brušné tanceno zhodila som cca 2,5kila, čo sa mi zdá málo, ale nie o tom som chcela. Ako docielim, aby som mala tep ktorý by mal byť 139? Podarí sa mi tak do 120 viac nie ani po hodine cvičenia. mám odpálené kolená, tak si nemôžem príliš nastaviť intenzitu. Čo mám robiť?
    Ďakujem Monika

  4. sisa 18. februára 2009

    mne sa podarilo pomocou steppera a úprave stravy schudnúť 20 kg je to dosť ale teraz sa mi úbztok váhy zastavil a neviem prečo. Ale.. určite stepper pomáha..

  5. mata 21. apríla 2009

    akoze mas tep iba 120? Musis mat pokazeny pocitac – ak pracujes intenzivne, tep sa ti vysplha aj nad 170! – musis makat – tak 30 km/hod. – pri zatazi 10 – a napr. 40 min. – to uz pomaly odchadzam, ale vydrzim – je to zaber, ale na vahe o 80 dkg menej – samozrejme, je to okamzity ubytok, najma vody, ale potesi…:-), hoci na dalsi den je vaha spat…:-( posilnujes vsak kardiovaskularny system

  6. Pista 20. mája 2009

    Kiez by ma z toho rotopedu tak nebolel zadok.
    Radsej uprednostnim bycikel.

  7. Miša 21. júna 2009

    Ani ja nedostanem tep nad 120. To už mi neskutočne búši srdce a nestačím s dychom.

  8. sevo 21. septembra 2009

    co sa tika tepu na trenazeroch resp. na rotopede,je len orientacni porovnaval som to sporttestrom /hodinky a hrudny pas/ co je dost spolahlive a rozdiel bol aj 20 tepou

  9. noria 25. septembra 2009

    caute, mozno ze ste sa este nedopracovali k vytuzenemu tepu :-)))
    Trpezlivost.

  10. Natasha-web 16. decembra 2009

    preco nie:)

  11. Inka29 14. januára 2010

    Ja som tiež mala ten rotoped lebo po pôrode mi ostalo vela kg navyše a tak keďže som nemala čas na bicyklovanie sa povonku, tak som skúsila toto ale ja musím povedať, že mne to vôbec nepomáhalo aj keď som denne na nňom makala a keďže som bola zvyknutá, že sa bicyklujem denne aj 100km ale na normálnom bicykli tak pre mna rotoped nebol zaujímavý a možno aj preto mi to nepomohlo lebo som stále len na to myslela, že ako dobre bolo po ceste sa bicyklovať :-))

  12. minusdvanast 30. januára 2010

    stacionárny bicykel má tú výhodu, že pri cvičení sa môžete dívať von oknom a keď najbližšie stretnete susedu možete sa jej pochváliť najnovší model pre jej štvronohého miláčika, čo sa o oblečení psovodov
    bohužiaľ nedá

  13. mima 18. februára 2012

    Ten, kto si myslím, že pošlapať si denne na stacionárnom bicykli 10 – 20 minút je výhra, tak sa mýli. Pretože telo začne reágovať a spalovať tuky až po 20 – 30 minútach. Môžete byť spotení už po 5. minútach, ale to ešte neznamená, že ste niečo spálili a keď aj, tak minimum. Samozrejme aj na tento druh športu treba pevnú vôlu, dennodenný čas a hlavne kondičku. Sama to poznám, že po 20. min. som fučala ako kobyla :D ale časom a hlavne tou pevnou vôľou sa dá dosiahnuť všetko. Ja osobne som pred mesiacom mala 93kg, začala som športovať s osobným trénerom, mám vypracovaný plán, stravujem sa inak a po mesiaci mám o 13kg menej. Inšpirovala som sa sama a vidím výsledky a ide to a pokračujem ďalej. Takže by nebolo odveci zaradiť do svojho programu sem tam aj fitko :)

  14. Paulinkaa 26. februára 2012

    Mima gratulujem to chcem aj ja !!! Vies mi odporučiť trénera tiež mám 95 kg a chcem dat dole 25 !!! Sama to budem mat ťažšie tréner by mi pomohol aspoň čo sa týka jedalnicka a cvičenia .

  15. tinkiz 15. marca 2012

    ahojte, kto mi poradi, ako mam spravne cvicit na stacionarnom bicykli, aby som schudla a nenabrala svalovu hmotu..myslim na aku zataz si mam dat a ako dlzho treba cvicit..dik

  16. Miro Veselý 15. marca 2012

    tinkiz tréner…

  17. tinkiz 15. marca 2012

    hmm, akoze potrebujem trenera? no ja by som chcela sama cvicit doma, bez trenera ;-) len som chcela poradit ako spravne cvicit na stacionarnom bicykli

  18. Miro Veselý 16. marca 2012

    tinkiz pýtaš sa kto ti poradí. odpoveď znie tréner. každý človek je iný. bežným prejavom cvičenia je rast svalov, takže ak chceš špeciálne výsledky, asi sa nemôžeš riadiť návodmi, ktoré uvádzam na týchto stránkach…

  19. tinkiz 16. marca 2012

    aha jasne, ale aj tak dik, no nejak si uz poradim :-)

  20. Blazena 25. novembra 2012

    Dobry den, rozmyslam nad kupou stacionarneho bicykla. Viete mi poradit typ, ktory nezaberie vela miesta, a cenu?

    dakujem

  21. Miro Veselý 25. novembra 2012

    Blazena poraďte sa na http://www.sportujeme.sk

  22. Zuzana 13. marca 2013

    Ja som na stacionár schudla 16 kilo, samozrejme som aj upravovala stravu ale cvičila som na ňom 6x do týždňa, vyrobila som si z vriec na smeti taký obal na zadok a stehná a šlapala som cca 50 minút na najvyššej záťaži, ako pomôcka mi bol aj mp3 prehrávač, kde som si nahrala samé rýchlejšie veci, také čo sa mi aj páčili a mala som to v ušiach na plné pecky

  23. Michal 16. augusta 2013

    120 tep mi síce príde málo, ale nemusí byť. No na využívanie tukov je potrebné sa držať v “endurance pásme” – aeróbnom. Prakticky cca 50-60% vášho max. tepu. alebo mierne nad 1/2 max. Je to tempo pri ktorom sa “sucho” alebo mierne potíte. Viete bez obtiaží konverzovať. No spálite menej kalórii, no viac tukov. Načo vám páliť cukry, glikogén, ktorý potrebujú orgány v tele a hlavne mozog, a mať ten nepríjemný pocit, keď vám klesne prípadne sa vyčerpá cukor v krvi. s zvyšovanou intezitou stúpa %spalovaných cukrov, klesá %spalovaných tukov. Nad anarobným prachom už asi len cukri, ale to už asi dosiahnu až trénovaný, – jasné že srdce viac potom posilní. Nezabúdajte na pitný režim. Orientačne max. tep určíte 220-váš vek pre mužov. Pre ženy je o 10 menší či vačší? A ešte k tomu poteniu ženy sa pri rovnakej intenzite potia menej, hold stečí im menej piť. Neznamená to že nemusia.

  24. Jessica 6. marca 2015

    Takže takto ja mam/mala som velkú nadváhu asi tak 25-30 kg. a robila som to naledovne : Jedla som tak že na raňajky som zjedla 2 čiene rohlíky …na obed to čo navarila mama (samozrejme nie take mastne jedla ) Napr: ak navarila také čo som vedela že nemôžem zjesť tak som si spravila rybu alebo len tak kuracie mäso /prasačie nejem/ A na večeru okolo pol 6 už len jablko nič iné a samozrejme som pila len vodu :) …najprv som schudla týmto tempom 6 kg za necelé 3 týždne a potom som začala na stac..bicykli a za týždeň som na nom bola 3x po jednu hodinu a v tedy som schudla 3kg za týždeň takže sa to dá podla mna …už som schudla 10 kg a každy týžden schudnem najmenej 1,5 / 2 kg …Dá sa to aj bez tabletiek a ťažkého cvičenia :) samozrejme idem dalej :) :-N =-) :-D :-D :-D :-D

  25. Martin 28. septembra 2016

    ja som si zobral stacionárny bicykel od insportline a je to paráda. Doma si zacvičím 3 – 4 x do týždňa a cítim sa dobre, mierne som aj schudol a som taký sviežejší.

  26. Miňo 31. decembra 2016

    Neviem či môžem reagovať, ja nechcem o chudnutí.

    ..Mali sme doma ,,orbitrek,,.Kúpil ho môj syn, denne na ňom cvičil.
    Zlákalo ma to, začal som aj ja. Pustil som si radio a denne odkrútil 20minut, neskôr okolo 40, čo bolo akurát, asi 4 x týždenne.
    Trvalo to asi pol roka, potom syn všetky svoje veci popredal, a odišiel do zahraničia.
    A pointa ?
    Asi rok po ukončení cvičenia som mal nevšedné výbornú kondíciu, hoci som už necvicil, sila mi zostala dlho po cvičení, zdravie tiež.

    Teraz snívam a šetrím korunky na svoj stroj, a hoci som nikdy neriešil kalórie, jedno viem iste. ..Keď je mrcha počasie, ťažšie je vybehnúť von alebo na prechadzku, ako si v súkromí odkrútiť 40 minutiek pri radiu.(denne som behaval veľa rokov).
    Učinok mám vyskúšaný, je nepopieratelny.
    A posilovňa a cinkodvihy ? Každému sa nechce predvádzať v posilňovni, nájme starším ľuďom nie, navyše to tiež nie je zadarmo.
    ..Ja len tolko..

  27. Ingrid 11. júna 2017

    Mám voperovaný prístroj ICD môžem aj tak bez problemov chudnuť?

  28. Miro Veselý 11. júna 2017

    Ingrid implantovateľný defibrilátor je téma výhradne pre vášho ošetrujúceho lekára a to v akýchkoľvek súvislostiach. Športovú záťaž nekonzultujte s nikým iným.

Pridajte komentár:

Napíšte vašu otázku, alebo komentár k článku...

Vyplňte ešte: