Miro Veselý, chudnutie-ako.sk

Ako cvičiť brucho

Píše Miro veselý od roku 2004. Kontakt...

V tomto článku si ukážeme málo známy cvik, ktorý je mimoriadne účinný. Buduje nielen brušnú stenu, ale aj panvové dno. Navyše pomôže zmierniť ploché nohy. Áno, reč je o cviku z SM systému.

Jeden z najčastejších cvikov, ktoré pri chudnutí ľudia chcú robiť je brucho. Väčšinou sú z toho rôzne brušáky, sklapovačky a podobné cviky. Menej známe je, že pri týchto bežných cvikoch je nečakane namáhaná aj chrbtica. Zdravý človek si to možno ani nevšimne, no ak máte ťažkosti s chrbticou, potom je pri brušákoch riziko zbytočné.

Jeden z veľmi účinných cvikov na brucho sa dá vykonávať s pomocou lana SM Systému. Je to elastické lano, ktoré má veľmi malý odpor (okolo jedného kilogramu, možno trocha viac).

Samotný cvik na brucho sa dá vykonávať v rôznych polohách.

  1. Posediačky pre tých, čo máte bolesti chrbta, alebo akékoľvek iné obmedzenie.
  2. Postojačky pre všetkých ostatných, čo začínajú.
  3. Postojačky s výšľapom pre pokročilých.

Najnáročnejšia forma cviku je spojená s výstupom na vyššiu podložku, to tu ale neuvádzam. Na to potrebujete kontrolu trénera. Kým bezpečne nevládnete ľahšie úrovne tohto cviku, nepúšťajte sa ďalej.

Dôležité je, aby ste pri cvičení mali rovný chrbát a prakticky úplne uvoľnené svalstvo na chrbte. To vám tréner, alebo fyzioterapeut vie skontrolovať.

  • Pri cviku budete stáť na jednej nohe.
  • Na opačnej ruke máte lano.
  • Robíte rovnaký pohyb, ako keby ste kráčali. Ruka ide dozadu, noha dopredu.

Pri cviku sa sústreďte na to, aby ste riadne zapojili zadok. Pokúste sa mierne rotovať panvu do opačného smeru akým rotujete hornú časť hrudníka.

  1. Ak to cvičíte správne, posilňujete šikmé brušné svalové reťazce. Budete to možno cítiť, ako záťaž v oblasti “spodného” brucha.
  2. Ďalšou výhodou tohto cviku je rotačný pohyb – ním mobilizujete oblasť hrudného koša. To pomáha zlepšiť aj dýchanie.
  3. Pri každom opakovaní cviku posilňujete medzilopatkové svalstvo. To normalizuje držanie vášho tela.
  4. Pri každom opakovaní zároveň mierne naťahujete prsné svalstvo. To máme skoro všetci skrátené.
  5. Keď už budete svičiť aj so zdvihnutou nohou, aktivujete panvové dno. Veľmi účinné cvičenie.
  6. Zároveň každým opakovaním podporujete tvorbu klenby na nohe. Kto má ploché nohy, takto si môže pomôcť.

SM Systém doktora Smíška je efektívne cvičenie. Stačí tento jediný cvik a vidíte, koľko rôznych vecí NARAZ ste cvičili. Zdalo by sa, že je to len cvik na brucho, ale v skutočnosti je to naraz hneď niekoľko cvičení.

  • Upozornenie: Tento cvik v jeho rotačnej verzii je vhodný len pre zdravých! Ak ste mali ťažkosti s chrbticou, najskôr sa zbavte bolesti jednoduchými cvikmi. Keď sa hernia disku upokojí, môžete pridať rotačné cviky – až tie liečia.
  • Upozornenie: Odporúčam aspoň začať cvičiť pod dohľadom fyzioterapeuta. Aj keď cvičenie vyzerá jednoducho, je potrebné naraz robiť viacero vecí (dýchanie, správne polohy tela) a to podľa videa asi nespravíte správne.

Na obrázku vidíte postavu v krajnej fáze cviku.

Ako cvičiť brucho

V nej sú naplno zapojené šikmé brušné svaly. Odcvičte si 6 až 10 cvikov a potom vymeňte nohu a ruku a spravte znova to isté naopak.

V tomto videu o tomto cviku na brucho hovorí doktor Smíšek podrobnejšie.

Týmto cvičením rozvíjate správny pohybový vzor. Záskate pevné brucho a upevní vám to aj brušnú stenu. Upozorňujem však, že týmto cvičením nevzniknú tehličky.

Ešte si môžete pozrieť ukážku zostavy cvikov, ktorú môžete cvičiť a úplne tým nahradíte činky.

 

 

Pridajte komentár:

Napíšte vašu otázku, alebo komentár k článku...

Vyplňte ešte: