Od roku 2004 píše Miro Veselý

Ako cvičiť brucho

V tomto článku si ukážeme málo známy cvik, ktorý je mimoriadne účinný. Buduje nielen brušnú stenu, ale aj panvové dno. Navyše pomôže zmierniť ploché nohy. Áno, reč je o cviku z SM systému.

Jeden z najčastejších cvikov, ktoré pri chudnutí ľudia chcú robiť je brucho. Väčšinou sú z toho rôzne brušáky, sklapovačky a podobné cviky. Menej známe je, že pri týchto bežných cvikoch je nečakane namáhaná aj chrbtica. Zdravý človek si to možno ani nevšimne, no ak máte ťažkosti s chrbticou, potom je pri brušákoch riziko zbytočné.

Jeden z veľmi účinných cvikov na brucho sa dá vykonávať s pomocou lana SM Systému. Je to elastické lano, ktoré má veľmi malý odpor (okolo jedného kilogramu, možno trocha viac).

Samotný cvik na brucho sa dá vykonávať v rôznych polohách.

  1. Posediačky pre tých, čo máte bolesti chrbta, alebo akékoľvek iné obmedzenie.
  2. Postojačky pre všetkých ostatných, čo začínajú.
  3. Postojačky s výšľapom pre pokročilých.

Najnáročnejšia forma cviku je spojená s výstupom na vyššiu podložku, to tu ale neuvádzam. Na to potrebujete kontrolu trénera. Kým bezpečne nevládnete ľahšie úrovne tohto cviku, nepúšťajte sa ďalej.

Dôležité je, aby ste pri cvičení mali rovný chrbát a prakticky úplne uvoľnené svalstvo na chrbte. To vám tréner, alebo fyzioterapeut vie skontrolovať.

  • Pri cviku budete stáť na jednej nohe.
  • Na opačnej ruke máte lano.
  • Robíte rovnaký pohyb, ako keby ste kráčali. Ruka ide dozadu, noha dopredu.

Pri cviku sa sústreďte na to, aby ste riadne zapojili zadok. Pokúste sa mierne rotovať panvu do opačného smeru akým rotujete hornú časť hrudníka.

  1. Ak to cvičíte správne, posilňujete šikmé brušné svalové reťazce. Budete to možno cítiť, ako záťaž v oblasti “spodného” brucha.
  2. Ďalšou výhodou tohto cviku je rotačný pohyb – ním mobilizujete oblasť hrudného koša. To pomáha zlepšiť aj dýchanie.
  3. Pri každom opakovaní cviku posilňujete medzilopatkové svalstvo. To normalizuje držanie vášho tela.
  4. Pri každom opakovaní zároveň mierne naťahujete prsné svalstvo. To máme skoro všetci skrátené.
  5. Keď už budete svičiť aj so zdvihnutou nohou, aktivujete panvové dno. Veľmi účinné cvičenie.
  6. Zároveň každým opakovaním podporujete tvorbu klenby na nohe. Kto má ploché nohy, takto si môže pomôcť.

SM Systém doktora Smíška je efektívne cvičenie. Stačí tento jediný cvik a vidíte, koľko rôznych vecí NARAZ ste cvičili. Zdalo by sa, že je to len cvik na brucho, ale v skutočnosti je to naraz hneď niekoľko cvičení.

  • Upozornenie: Tento cvik v jeho rotačnej verzii je vhodný len pre zdravých! Ak ste mali ťažkosti s chrbticou, najskôr sa zbavte bolesti jednoduchými cvikmi. Keď sa hernia disku upokojí, môžete pridať rotačné cviky – až tie liečia.
  • Upozornenie: Odporúčam aspoň začať cvičiť pod dohľadom fyzioterapeuta. Aj keď cvičenie vyzerá jednoducho, je potrebné naraz robiť viacero vecí (dýchanie, správne polohy tela) a to podľa videa asi nespravíte správne.

Na obrázku vidíte postavu v krajnej fáze cviku.

Ako cvičiť brucho

V nej sú naplno zapojené šikmé brušné svaly. Odcvičte si 6 až 10 cvikov a potom vymeňte nohu a ruku a spravte znova to isté naopak.

V tomto videu o tomto cviku na brucho hovorí doktor Smíšek podrobnejšie.

Týmto cvičením rozvíjate správny pohybový vzor. Záskate pevné brucho a upevní vám to aj brušnú stenu. Upozorňujem však, že týmto cvičením nevzniknú tehličky.

Ešte si môžete pozrieť ukážku zostavy cvikov, ktorú môžete cvičiť a úplne tým nahradíte činky.

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo. 

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.

 

Ak sa Vám článok páčil,
a chceli by ste podporiť autora a tento web, môžete.
Zdieľajte tento článok, alebo si kúpte niektorú z kníh Mira Veselého.
Kliknite sem a vyberte si.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

2 Odpovede

  1. Tereza je možné že ho organizátori prednášok vodia do drahých reštaurácií, lebo takto prednáša dosť často. Stres a nepravidelný režim…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Obezita a COVID-19

Obezita je stav, ktorý výrazne zhoršuje riziká súvisiace s infekciou koronavírusu nového typu SARS-CoV-2. V tomto článku si povieme podrobnosti. Aj na tomto webe sme

Ako začať chudnúť (správne)

Človek roky priberá a priberá. Potom sa niečo zlomí a príde ono rozhodnutie, že nastal čas. Ako začať správne chudnúť? V tomto článku si ukážeme

Čo jesť, keď chcem schudnúť

Otázka čo jesť, keď chcem schudnúť je jednoduchá a odpoveď na ňu je logická, ale zdĺhavá. Teda presnejšie – jednoducho sa to dá povedať, ale

Kolobežkovanie ako šport pri chudnutí?

Kolobežkovanie pri chudnutí poslúži výborne. Kolobežkovanie je niečo medzi chôdzou, bicyklovaním a behom. Pri behu a bicyklovaní zvyčajne nejaké bolesti pri športovaní zaznamenáte. Na športovej

7 nástrah, ktoré oslabia pevnú vôľu

Po nejakom čase disciplinovaného chudnutia sa často stane, že sa vám prestane chcieť. Pevná vôľa oslabne, ochabne a prestáva byť pevnou. Aby sa to nestalo,

Prečítajte si

Potravinové doplnky a cvičenie

Nákup potravinových doplnkov užívaných pri športe by nemal nikdy začať v obchode. Obchod je inštitút, ktorého cieľom je spôsobiť plynulý tok peňazí smerom od vás.

Paradajky so šunkou

Sú večery, keď sa človeku naozaj nechce nič variť. Čo potom? Potom stačí nakrájať pár ingrediencií a vznikne rýchla a mimoriadne ľahká večera. Táto kombinácia

Varenie v pare

Parný hrniec sa v zdravej výžive spomína veľmi často. Má to svoj dôvod – varenie v pare patrí medzi najzdravšie spôsoby prípravy jedla. Pritom nejde

Igor Bukovský: Plán B

V posledných dňoch roku 2014 sa na trhu objavila druhá kniha na tému chudnutia od Igora Bukovského Plán B – 30-dňový manuál zdravého chudnutia. V tejto

Nechcem jesť zdravo, len málo

Kým som bol tučný, rád som jedol rôzne chutné jedlá. Vďaka nim som aj pribral, boli mimoriadne chutné. Nepáčila sa mi však predstava, že by

Vláknina

Vláknina by správne mala patriť medzi sacharidy. Je však natoľko dôležitá, že tento článok dávam do sekcie zloženie potravín. Ak by sme teda chceli byť

Ďakujem za prihlásenie do kurzu

Miro Veselý Dovoľte mi, prosím, trocha reklamy:  V tejto knihe je úplný návod na chudnutie: Jedálniček na chudnutie je jedna z najlepších kníh o chudnutí,

Pite, neokúňajte sa

Často počúvam najrôznejšie dôvody, prečo niekto nemôže piť vodu, ako je to strašne veľa, že voda tlačí v žalúdku, je hnusná a podobne. Mnoho ľudí

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.