Miro Veselý, chudnutie-ako.sk

Ako sa dá zrýchliť metabolizmus?

Píše Miro veselý od roku 2004.

Normálne by človeka niečo také, ako nejaký metabolizmus nemalo prečo zaujímať. Látková premena beží spravidla bez účasti nášho vedomia a vedomej vôle. Niečo zjeme a ono sa to v tele "premení" na energiu, stavebné látky, alebo odpad. Metabolizmus nás začína zaujímať až vtedy, keď niečo nie je v poriadku. A obezita je jedným zo stavov, kedy sa metabolizmus dostáva na scénu, ako ústredná téma, či priamo ako spoluvinník našej obezity.

Úsporný metabolizmus

Keby sme žili v lese, v nedostatku potravy, najväčšiu výhodu by mali ľudia s úsporným metabolizmom. Vydržia dlhšie "fungovať" aj pri malom príjme energie. Žiaľ, v modernej spoločnosti je jedlo lacné a ľahko dostupné. A tak práve tí ľudia, ktorí nepotrebujú veľa zjesť nato, aby prežili budú prví, ktorí stučnejú.

Znamená to, že v dobe hojnosti dodajú do tela viac energie, ako telo stihne "spáliť". A ich telo je nastavené na úsporný režim – energie sa nezbaví, ale uloží si ju vo forme tuku.

Logicky by sa zdalo, že treba oveľa menej jesť a schudneme. No toto neplatí mechanicky. Žiaľ v niektorých prípadoch menej môže znamenať až príliš málo. A potom príde na rad téma, čo spomalí a čo zrýchli metabolizmus.

Opakované diéty spomaľujú metabolizmus

Človek sa prispôsobuje životným podmienkam. Ak si niekto "naordinuje" nezmyselnú redukčnú diétu, je zle. Mnoho žien sa dodnes snaží schudnúť tým spôsobom, že obmedzia svoj príjem energie "na doraz", na minimum. Zjedia len toľko jedla, aby neomdleli pri práci. Áno, po nastolení tak drastickej redukčnej diéty sa naozaj začne váha hýbať správnym smerom, ale to trvá len niekoľko dní. Potom sa zrazu úbytok hmotnosti začne spomaľovať.

Čo to znemená? Kladie si dáma v duchu otázku. Poctivo takmer neje a váha dokonca začína stúpať? To predsa nie je možné!

Je to možné. Telo rýchlo zistí, že nastala reštrikcia potravy, prepína sa do maximálne úsporného režimu. Metabolizmus je schopný spomaliť sa až takmer na polovicu normálneho výkonu. Je to obranný reflex na prežitie. V divočine by sme vďaka tomu prežili aj "na korienkoch". Žiaľ, divočina, ktorú chudnúce ženy predvádzajú na vlastných telách je oveľa horšia.

V divočine nasleduje po období nedostatku doba hojnosti. Spomalenie metabolizmu spravidla nastáva u inak nie obézneho zvieraťa a tak potom, čo už je čo jesť nenastane žiadna masívna obezita. Zviera priberie nazad to, čo stratilo a život ide ďalej.

Ak si ale moletka navodí "obdobie nedostatku", robí to preto, že chce rýchlo schudnúť. Po schudnutí sa však vráti k pôvodnej strave (inú nepozná, alebo neuznáva). Samozrejme, že priberie nazad to, čo stratila.

A je tu aj horší faktor. Diéta, pri ktorej sa chudne formou hladovania spravidla obsahuje málo živín. Telo preto siahne po jediných dostupných bielkovinách – po vlastných svaloch (môže však zobrať aj z kostnej hmoty!). Chudnutie sa zdá byť podľa váhy úspešné, ale taký človek často stráca predovšetkým vodu a svalovinu. Po nejakom čase to s diétou už dlhšie nevydrží. Začne jesť "normálnejšie" a zas rýchlo priberie. Vráti sa spravidla o nejaké to kilo vyššie, než bola hmotnosť pred rozhodnutím schudnúť. No pôsobí tučnejšie, než predtým, pretože to, čo priberie už nie je svalovina, ale viac tuku.

Tak sa stane, že človek po mnohých diétach, ktorý má formálne podľa tabuliek správnu hmotnosť je vlastne stále trocha (alebo viac, než trocha) tučný. Svaly sú oveľa ťažšie, ako tuk. A prísne diéty (navyše bez pohybu) spoľahlivo ničia práve svalovinu. A málo svalov neznamená len slabosť, ale aj slabší metabolizmus. Svaly sa totiž podieľajú na "pálení" energie. Ak ich máte veľa, "pália" energiu aj keď práve nič nerobíte…

Pravidelná strava metabolizmus zrýchli

Akonáhle človek začne pravidelne jesť – samozrejme primerane malé dávky – organizmus to vyhodnotí tak, že už asi nastala doba hojnosti. Začne vypínať úsporný režim. Už neukladá každý voľný gram potravy na energiu vo forme tuku. Je dostatok, dajú sa zrýchliť procesy, netreba tak šetriť. Môže sa zhodiť trocha tuku…

Práve to je vec, ktorú musíte pri chudnutí rešpektovať. Ak chcete schudnúť musíte pravidelne jesť. 5 až 6 krát denne a to v pomerne pravidelných časových intervaloch, pekne rovnomerne rozložených na celý čas bdenia tak, že posledné jedlo by malo byť zjedené asi dve až tri hodiny pred spaním. To funguje, je to overené.

Obézni to však často nechcú vziať na vedomie. Neraňajkujú, cez deň sa stravujú divne a vyhovárajú sa na prácu. Poslednú večeru si povolia najneskôr o 17:00 a potom sa 6 hodín zmietajú v kŕčoch od hladu. Svojím telám tak sami dávajú prísny príkaz: niet pravidelnej potravy, treba šetriť energiou! Spomalia si metabolizmus nesprávnym stravovaním.

Ak teda chcete chudnúť, nehľadajte si výhovorky, prečo nemôžete jesť 6× denne. Hľadajte spôsob, ako to dosiahnete. Kúpte si budík, noste si zo sebou vhodné jedlá a jedzte raz za 3 hodiny. Robte to, nediskujte o tom, ako je to ťažké.

Je to ťažké, ale aj vy ste ťažkí. Ak to chcete zmeniť, zmeňte svoje návyky. Neučičíkajte sa výhovorkami.

Pravidelné pitie metabolizmus zrýchli

Druhý faktor, ktorý zásadným spôsobom zrýchli metabolizmus a s ním aj chudnutie je pravidelné pitie. Ideálnou je čistá, nebublinková voda, alebo čaj. Nevhodné sú akékoľvek sladené nápoje, čiže koly, džúsy, malinovky.

Aj to je vec, ktorej sa moderný človek priam úzkostlivo vyhýba. Nejeden z nás za deň vypije tak dve tri kávy… To naozaj nemožno považovať za pitný režim.

Mnoho ľudí tvrdí, že im také množstvo vody nechutí, že ich to obťažuje, že sa z toho veľa ciká. No áno. Pravidelné pitie má za následok aj pravidelné močenie. A voda naozaj nemá tak atraktívnu chuť, že by sa po nej človek vrhal rád a stále. Ale nikto od vás nechce, aby ste s radosťou pili každú hodinu. Nemusíte to robiť radi, ale robiť to musíte – ak chcete schudnúť.

Berte pitie vody ako liek. Nepijete ju zo špásu, alebo pre chuť. Proste sa k tomu prinúťte, pretože to proste funguje. Výsledky uvidíte už o týždeň na váhe. A ak neveríte, ďalší týždeň proste nedodržiavajte pitný režim. A výsledky nepitia uvidíte na váhe už po ďalšom týždni. Fakt, nežartujem.

Aj tu platí – nastavte si budíček, nech zvoní každú hodinu. Výhovorky si nepovoľte – ak budík nemáte, kúpte si kuchynský, ktorý zazvoní o hodinu. Stojí menej, než akékoľvek "lieky" na chudnutie. Alebo použite mobil, či počítač nech pripomína…

Pohyb metabolizmus zrýchli

Tretia maličkosť, akou sa dá razantne ovplyvniť metabolizmus je pravidelný pohyb. Viem, pohyb je pre mnohých z nás skôr nadávka, alebo výstraha. Sme leniví. Slovo pravidelný je tu tiež pomerne dôležité. Nestačí raz do týždňa tri hodiny niekde besnieť. Lepšie je tri krát do týždňa, ideálne ak to však zvládnete denne.

Viem, človek sa nerád pripraví o hodinku svojho drahocenného času. Ale s pohybom sa vám zlepší tak veľa vecí v živote, že uznáte túto časovú investíciu za veľmi prospešnú – pre vás osobne. Verte, že ak by ste namiesto večerných správ spravili denne polhodinovú rýchlu prechádzku, získate oveľa viac, než bezduché táraniny mafiánskeho spravodajstva kto koho zabil, či zoznam tragédií a pohrôm či už prírodných, intelektuálnych, alebo politických.

Šport – a naozaj stačí aj rýchla chôdza – by ste mali do svojho života komponovať celkom pravidelne. Nenechávajte to na náhodu. Nastavte si budík, predplaťte si fitko, alebo sa dohodnite so známymi na pravidelných stretnutiach.

Odporúčam okrem pravidelnej aeróbnej aktivity občas zaradiť aj silový tréning s činkami. Aj keď je to anaeróbne cvičenie, pomôže vám chrániť svalovú hmotu, prípadne ju priamo budovať.

Lebo svaly…

Lebo svaly sú ďalším faktorom, ktorý zrýchli metabolizmus. Dá sa povedať, že "viac svalov viac zje". Svaly jedia za vás. Ak ich máte, "zo vzduchu" určite nepriberiete.

Pokiaľ chcete športovať systematicky a čo najefektívnejšie, sledujte si tepovú frekvenciu.

Človek s pomalým metabolizmom je pomalý

Dá sa povedať, že ak má niekto pomalý metabolizmus, spravidla aj on sám je "pomalý". Ak nemusí, nevstane zo stoličky. Správa sa úsporne.

Kým sa nestrieľa ostrými, nedonútite ho bežať, alebo športovať.

Ak sa však človek málo hýbe, telo nestráca glykogén (svalový cukor, energia) a tak ho ani veľmi nepotrebuje doplniť. Stravou však energia prichádza stále a tak má telo jedinú možnosť – ukladať si ju vo forme podkožného tuku.

Áno, príroda je nespravodlivá

Možno si v duchu kladiete otázku, kde je tu spravodlivosť. Prečo jeden človek môže žrať, ako kyselina a nepriberie, zatiaľ čo iný človek "priberie aj zo vzduchu". Odpoveď je: každý sme iný. Je to možno nespravodlivé, možno to zažívate, ako krivdu, ale je to strata času riešiť veci, ktoré sú dané.

Pracujte na tom, aby váš metabolizmus bol čo najrýchlejší. Porovnávať sa s druhými je len stratou času.

Mnohými diétami absolvovanými po sebe si mnoho obéznych ľudí tak spomalilo metabolizmus, že už priberajú aj z veľmi malých porcií jedla. Práve pre nich je dôležitý tento článok.

Viem, tučný človek sa bojí jesť. Má strach, že priberie. Prekonajte však tento strach a začnite sa stravovať celkom pravidelne. Je možné, že za prvé dni nejaké kilo priberiete – to ak ste boli nezmyselne vyhladovaní. Ale postupne sa vám začne zrýchľovať metabolizmus a "spáli" oveľa viac, než predtým. A začnete chudnúť, pričom budete stále sýti.

Ak tomu veríte, tak konajte

Teraz máte jasné inštrukcie, čo máte robiť. Toto nie sú tipy. Inštrukcie sú príkazy čo máte robiť. O tomto nemá zmysel diskutovať. Ak chcete chudnúť, musíte pravidelne jesť a striktne dodržiavať pitný režim.

Nie "mali by ste", nie "bolo by vhodné".

Musíte.

Jedine, že by ste tomu neverili. Potom sa zariaďte tak, ako uvážite.

 

Komentáre k článku: Ako sa dá zrýchliť metabolizmus?

  1. Hacker 11. apríla 2006

    Miro, mozem pit vodu aj “nepravidelne”? Totizto, mam pri sebe 1,5 litrovu flasu vody, z ktorej si upijem cca. kazdych 10-15 minut, taky jeden hlt. Takto za den vypijem okolo 2l cistej vody (plus polievka, ranajsi caj a nejaka ta zelenina).

    Dik vopred.

  2. Miro Veselý 11. apríla 2006

    Hacker: jasné, to je v pohode. Telo nemá rado nárazy, cez pol litra naraz nie je dobré piť. Dovoľ mi trocha podpichnúť :-) ako sa dá z 1 a pol litrovej fľaše vypiť 2 litre vody… Ale vážne. 2 litre ber ako úplné minimum. Pre chudnutie sú tie 3 litre fakt lepšie.

  3. Hacker 11. apríla 2006

    Hop, este jednu otazku som zabudol – da sa vypit aj privela vody? Alebo sa nemusim bat a co netreba sa vyluci?

  4. Miro Veselý 11. apríla 2006

    Hacker: vypiť nárazovo priveľa vody môže končiť letálne. Preto opatrne. Všetkého veľa škodí.

  5. Hacker 11. apríla 2006

    Miro:
    OK, dakujem. :-)

    K odpovediam:
    To je taky ten typ flase, co sa da doplnit. ;-)
    Narazovo isteze nie, som to myslel skor celkovo za den. (A tak ci tak narazovo viac nez pol litra nezvladam.)
    Smrtelne…? Co sa stane?

  6. Miro Veselý 11. apríla 2006

    Hacker: aha dolievacia fľaša. Mal tiež som jednu takú. Ešte v detstve… Neviem popísať, čo sa stane ak sa vypije priveľa naraz. Možno sa ozve niekto kto to vie popísať.

  7. anona 11. apríla 2006

    nepamätám sa presne, ale niečo sa stane s chémiou v tele – draslíkom a môže to spôsobiť srdcový kolaps, no myslím, že veľmi by sa človek musel snažiť,takto riedenú krv si privodí len “násliník”, to je skôr o anorektičkách ktoré dajú sedem až desať litrov vody a nič viac za deň,lebo “z vody sa chudne”, verte že aj to existuje:)

  8. ouzovka 12. apríla 2006

    jžišmárja, takže ak vychlipkám 4 dcl čaju za 5 minút, je to nesprávne? a to som dnes vytrúbila 4 jumbo šálky…

  9. Miro Veselý 12. apríla 2006

    ouzovka: Nie, to je v poriadku. Ale vypiť naraz trebárs liter či viac to už v poriadku nie je.

  10. Tony 18. apríla 2006

    Dakujem Miro, predsa len si spisal podstatne veci o metabolizme :-)
    To s tymi svalmi je zaujimave, ale znie to doverihodne, cim ich je viac tym viac papaju.
    Inac moja zena teraz usilovne studuje Editu Sipeki, a celkom to chvali, cital si ?

    Ale neboj tvoja kniha je stale na cestnom mieste ;-)

    Tony

  11. Miro Veselý 18. apríla 2006

    Tony: nielen, že som ju čítal, ale ju aj vo svojej knihe odporúčam. Príjemne sa to číta a niektorým ženám to vleje veľa motivácie – super. Ja som sa pri čítaní tiež pobavil.

  12. Ofelia 18. apríla 2006

    Za liecebnym ucelom som tri mesiace pila liter a pol vlaznej vody rano na lacno na odporucanie lekarky, ktora sa zaobera liecenim zivou stravou uz 25 rokov. Rano som stavala cela stuhnuta pri osteoartroze, ubolena. Uz po dvoch tyzdnoch som sa citila podstatne lepsie, vlastne tymto sa mi zacal moj stav zlepsovat. A vdaka dalsim dietnym opatreniam lieky uz nepotrebujem, hoci to trvalo rok a pol. A stale dufam, ze sa mi to bude dalej zlepsovat. Aj teraz sa odhodlavam, ze s tou vodou opat zacnem. Clovek musi mat rano uplne prazdny zaludok, inak sa to neda vypit. Potom sa hodinu nesmie nic jest, ani uzit lieky. Po hodine ste uz vlastne zvnutra poumyvani, toxiny vyplavene, tak mozete ranajkovat. Moze sa to zopakovat aj vecer, ale zasa velmi nalacno. To som uz nedokazala. A nestalo sa mi nic. Takze da sa vela vypit, ale za liecebnym ucelom-myslim si ze nie za ucelom chudnut, ale tak ako som to opisala. Vodu treba vypit do dvoch-troch minut, aby bola dynamicka sila vody na telo co najvacsia. Brrr, az ma mrazi, ked si na to spomeniem. Ale pomaha to. Zdravi Ofelia

  13. Miro Veselý 18. apríla 2006

    Ofelia: ja by som rozhodne neodporúčal piť nárazovo liter a pol vody. Prosím, ak je to odporúčenie lekára, tak prosím. Radím radšej piť vodu v pravidelných intervaloch cez deň. Bezpečné, účinné.

  14. Ayleen 18. apríla 2006

    Ofelia: Lekar alebo liecitel?
    Liter a pol vody naraz moze niekomu odrovnat oblicky, najma ak je to dlhodobo.
    Mala si stastie, ze ti to pomohlo a neublizilo.

  15. Anonym 18. apríla 2006

    To by som teda rád vedel, ako môže 1,5 litra vody naraz “odrovnať obličky”???

  16. Ofelia 18. apríla 2006

    Mas pravdu Miro, je to bezpecne, potrebne a hlavne prijemne. Ale ked mi nezaberali antireumatika co som mala robit. A neodporucil mi to liecitel, ale lekarka, ktora ma s tym skusenosti osobne aj s pacientami. Samozrejme ze oblicky, srdce a dalsie organy by mali byt zdrave. Ked niekto pre zdravie dokaze pit moč, voda je asi proti tomu lahodka. A oblickam to neublizi, ak sa to pije podla mojho popisu. Ale tu je rec o chudnuti, tak na chudnutie staci pit vodu v mensich davkach podla Mirovho doporucenia. Mne sa osvedcilo dlhodobo kazde rano vypit pol litra naraz, hodinu nejest, potom sa citim vyborne.

  17. Ayleen 19. apríla 2006

    Staci mala nachylnost obliciek, mensi zapal a uz sa s tym oblicky nemusia vediet vyrovnat a poskodi ich to.
    Ty sam ani nemusis vediet, ze mas problem s oblickami. Bez subj.problemov, casto to lekari zistia az po rokoch. Ja mam vraj problem od narodenia (vrodenu poruchu) a zistili mi to az v 20 rokoch.

  18. Ofelia 19. apríla 2006

    S tymi oblickami mas pravdu. Ja som uz vyse 10 rokov dispenzarizovana na nefrologii pre unik bielkovin. Mam ho stale priblizne na jednej urovni,mozno aj vdaka vitalnej lahkej strave a pitiu tekutin.Neublizilo mi to. Mozno keby to bolo zlyhavanie, tak ano. Rano je telo dehydratovane, nieco vody vydychame, vypotime, vycikame, telo rano na prisun vody prosebne caka….

  19. Saska 20. apríla 2006

    Ahoj Miro!Chcela by som sa ťa spýtať,či sa mi nespomalý metabolizmus tým,že jem síce 5 krát za ďeň ale spolu je to len asi 700kcal.Ďakujem

  20. Miro Veselý 20. apríla 2006

    Saska: to nie je ani 3000 kJ. Nielen že ti taký príjem môže metabolizmus poškodiť, ale riskuješ zdravie. Neblbni. Pod 5000 kJ musí diétu riadiť špecialista.

  21. del rio 18. mája 2006

    aj z vody sa da otravit. Stava sa to hlavne ludom, kt. robia vo vysokych teplotach. Ked je ti teplucko tak “das” aj 15 litrov.
    Sposobuje osmoza – tj priepustnost bunecnych stien. Voda sa dostane do bunky a zriedi v nej prostredie. Vyplavi vsetky latky vdaka, kt. telo funguje a z toho clovek skolabuje.
    Ale 3 litriky su ok

  22. maja 24. mája 2006

    jednoducho super,tento clanok co si napisal je naozaj povzbudivy a kazdy z nas by si mal z neho nieco natlct do hlavy,maja

  23. njanja 14. júna 2006

    ahoj miro, mám dotaz: dá sa zrýchliť aj už dosť poškodený netabolizmus? ako dieťa som 9 rokov vrcholovo športovala, nebývala som u rodičov, takže pod kontrolou ma mali tréneri. tréningy som mala tých minimálne 6 hodín denne, včetne víkendov, jesť som mohla len 1 x za deň, pred pretekmi 1 x za dva dni. keďže dieťa musí mať vyšší príjem energie ako výdaj, vieš si predstaviť, ako mi to asi za tých 9 rokov poškodilo zdravie. mimochodom, odvtedy prešlo 13 rokov (ako som s tým športom skončila), ale stojí ma dosť námahy udržať sa aspoň v charakteristike “hrubou kosťou rastená”. konečne som však pochopila, že diéty nie sú tá správna cesta. pred týždňom som začala každý deň behávať, nie veľmi, lebo “kondička veškerá žádná”. aj tak sa nejako brutálne s cvičením nemôžem pretŕhať, lebo určite si vieš predstaviť, čo mi asi 9 rokov športovania urobilo s kĺbmi, chrbticou a podobne. no ale k tomu behaniu: už dnes si neviem predstaviť, že by som večer nevybehla na kopec. okrem toho, že si pri tom zacvičím nejaké tie brušáky, sklápačky, kliky a pod., nazbieram si vždy nejaké bylinky – už mám doma slušnú zásobu. mimochodom, keď sa vrátim z behania, nejako mi nechutí toľko jesť (ani fajčiť, pľúca dostávajú pri behu riadne zabrať). Vždy som mala problém dodržať zásady “po 17.00 nejesť”, teraz to však ide akosi samo.
    popri robote som začala študovať – práve pred týždňom som úspešne ukončila prvý ročník. moja výhovorka, prečo sa pravidelne nehýbem, bola – nemám čas. pri robote, 7-ročnom synovi, škole a a domácnosti ho fakt nie je na rozdávanie, ale uvedomila som si jednu podstatnú vec – vždy máš nejaký voľný čas, len ho nevieš využiť. jasné, že keď som presedela pri internete dve hodiny, stratila som čas, ktorý som mohla venovať prechádzke v prírode. takže pojem čas je naozaj veľmi relatívny. čo sa toho behania týka, zatiaľ som úbytok hmotnosti nezaregistrovala, ale hádam to príde. a keby aj nie, už dnes sa cítim lepšie. a to je podstatné, však?

  24. Miro Veselý 14. júna 2006

    njanja: “hrubou kosťou rastená” to je nádhera, to som ešte nepočul :-) ak si “hrubou kosťou rastená” neviem, či behanie je dobrý nápad. dosť záťaž na kĺby.

    Zrýchliť metabolizmus sa dá, napríklad jesť po 17:00 a celkom pravidelne. behanie a šport ti asi pomôže zlepšiť zdravie, no proti nadváhe samo nestačí. na to je nutné papať menej a rozumné veci. držím ti palce. v sekcii racionálna výživa nájdeš tipy.

  25. njanja 14. júna 2006

    ďakujem, konečne niekto, kto mi “dovolí” jesť aj večer :-). Hrubou kosťou rastená znamená aj to, že nikdy nebudem štíhla. mám široké ramená (ako kulturista), zato ale tenký pás. celkovo proporciálne som ok. keď som skončila s gymnastikou, oslovili ma z kulturistiky, som proste ten typ (mimochodom, robila som kulturistiku asi tri mesiace, a už po mesiaci som bola pripravená na preteky – rýchlo sa mi vyrysujú svaly). čo sa týka množstva jedla, môj manžel narieka, že keby jedol tak ako ja, za týždeň by zomrel. jem s rozumom, nesladím, alebo len málokedy, žiadne malinovky, k mäsku si radšej naložím zeleninový šalát. zrejme organizmu chýba tá dlhoročná makačka. nemám nejakú brutálnu nadváhu, dokonca čo sa týka množstva tuku, som v charakteristike normál – asi 22% – u žien je vraj od 20 do 30% normálny stav. ale pred dvoma rokmi som ešte mala 19%, čo v tabuľkách znamená štíhlosť, no aj tak som nevyzerala štíhlo. ale to asi nebudem nikdy.

  26. Miro Veselý 14. júna 2006

    njanja: v takom prípade by chudnutie mohlo dokonca ohrozovať aj zdravie, radím racio výživu v normálnych porciách (normálnych = nepriberáš, ani nechudneš) s optimálnym zložením jednotlivých nutrientov. ak máš genetickú predispozíciu na širší vzhľad tak to nezmeníš. 22% je fakt solídne číslo, je lepšie držať sa v strede (pokiaľ ide o % tuku či BMI) nie na spodných okrajoch “normy”, inak riziko zdravotných následkov v dlhodobom horizonte.

  27. joanna 23. júna 2006

    ahoj miro,tvoj článok ma zaujal. s dodržiavaním pitného režimu máš úplnú pravdu. neviem, či sa od nej chudne, lebo ja vypijem okolo 3 litrov vody denne, a nevidím zmenu hmotnosti(a rada by som zhodila aspoň 3 kg) ale tá voda je úžasná ,keď jej mám nedostatok, okamžite ma začne bolieť hlava.
    miro, čítala som, že aj napríklad čili papričky urýchľujú metabolizmus, myslíš, že je to pravda? sú aj nejaké iné potraviny, ktoré urýchľujú trávenie?
    vďaka…

  28. Miro Veselý 23. júna 2006

    joanna: o koreniach sa to hovorí, ale neviem, či to je pravda. neradím hľadať urýchľovače trávenia potravy, stačí jesť kvalitné veci v rozumnom množstve

  29. joanna 23. júna 2006

    vďaka za promptnú odpoveď. idem sa venovať tvojej stránke, určite sa tu dozviem veľa užitočných vecí…:)

  30. neger777 24. júna 2006

    neviem, ako je to tu stare, ale…

    del rio nacancil situaciu s vodou – pri aktivitach, kde sa clovek velmi poti, straca relativne velke mnozstva sodiku, cim sa jeho koncentracia z mimobunecneho prostredia znizuje

    prijimanie cistej vody bez dostatku sodika toto mimobunecne prostredie este viacej zriedi

    a ako uz napisal del rio, na vyrovnanie osmotickeho tlaku medzi mimobunecnym a bunecnym priestorom sa voda dostava do buniek (riedi sa bunecne prostredie, co moze mat fatalne nasledky v hranicnom pripade), pripadne mozu bunky aj “prasknut”

    takze pokial sa clovek velmi dlho poti, je treba nahradzat vypoteny sodik

  31. Nyna 25. júna 2006

    vyborny clanok. a najviac ma tesi, ze to vsetko dodrziavam a 7 kil je dole :)
    diky, Miro

  32. evula 27. júna 2006

    no tak ja sa idem trosku napit :-))))))))))

  33. 1bubko2 29. júna 2006

    ked uz sa vsade pise ze sval je ovela tazsi ako tuk…tak by zaujimalo ze asi tak o kolko…..lebo vsade o tom je ale nikde nie je ani priblizne o kolko….neviete niekto?

  34. Miro Veselý 29. júna 2006

    stačí mäsiara požiadať o 100 gramov tuku a 100 gramov mäsa. neviem, ako povedať o koľko. možno cez objem?

  35. pokahontas 12. júla 2006

    Ahoj Miro,
    veľmi sa trápim, pred otehotnením som schudla za rok a pol 20kg. Potom to nastalo… Otehotnela som a pribrala 35kg. Behom troch mesiacov hoci som si sakra dávala pozor som pribrala 9kg, tak som sa nahnevala a začala som jesť. Ale myslím tým všetko. Tak to dopadlo. Syn má pol roka a ja o 17kg, menej no 3mesiace stojím a nie a nie schudnúť. A skutočne tých zvyšných 18kg ma veľmi trápi. Okrem 10kg, syna nosím aj svoju slaninu a skutočne sa od skorého ráno od 4tej do večera do min. do 22hod. Nezastavím. Čo mám robiť aby som tú slaninu zo seba konečne dostala???? Monika

  36. Miro Veselý 12. júla 2006

    pokahontas: v čase tehotenstva a kojenia by o tom mal rozhodovať vždy len lekár.

  37. pokahontas 12. júla 2006

    A prepáč zabudla som napísať, že som kojila len krátko 5 týždňov….

  38. Miro Veselý 12. júla 2006

    pokahontas: ak teda už máš všetko za sebou, tak potom klasika. Redukuj príjem jedla, ak sa dá, nejaké cvičenie. Nevrav, že sa nedá pri dieťati. Človek zvládne všetko, čo chce.

  39. pokahontas 13. júla 2006

    Haha tak toto som potrebovala pocut.Takže vcera som zacala, napriek 5hod. spánku. Ozvem sa keď budem mat nejake novinky. Pusa, cau

  40. nofretete 14. júla 2006

    Ja som sa odmietla stravovať spolu s našimi. Varím si sama. A to si doprajem aj sladké. Ale vždy sa pozriem na obal koľko kalórií to obsahuje a zjem z toho len takých 100-150 kalórií. Denne zjem okolo 1000-1500 kalórií, mám vždy pri sebe fľašu nesýtenej balenej pitnej vody a z tej si vždy obsah prelejem do 3 dcl fľašky od jupíka so športovým uzáverom. Takto si pri počítači v práci vždy uchlipkávam z fľaše a nerobí mi to žiadne problémy. Denne sa takýmto spôsobom dajú vypiť aj 3 litre vody. Aj keď idem na autobus, doplním si jupíkovskú fľašu a kým prídem za 30 minút domov v rozpálenom autobuse, fľaša “čistej pramenistej” je stiahnutá. Momentálne necvičím, lebo mi je zle z tepla, ale keď sa trochu ochladí, tak znova začnem chodiť v práci na aerobic, poprípade 3x do týždňa po posilňovne a 2 x do týždňa plávať. S jedením mám ale niekedy problém, lebo mám reflux žalúdka a tým pádom by som mala úplne zo stravy vylúčiť grahamové a celozrnné veci, z ovocia marhule, egreše, hrušky a ďalšie iné veci a zo zeleniny napríklad papriku, rajčiny a pod. ale riešim to tak, že si všetko šúpem a podobne. Egreše a hrozno napríklad vycucnem a šupu jednoducho zahodím. Väčšinou to pomáha a keď sa mi už náhodou strava začne vracať späť do pažeráka, dám si Helicid. Ale nemusím ho brať pravidelne, ako keď som jedla “normálnu slovenskú stravu” iba sem-tam. Týmto spôsobom zo mňa ide vždy kilo za týždeň dolu. Je to dosť pomalé, ale rýchle chudnutie neuznávam. Ničí to žalúdok a vždy nastáva jojo efekt.

  41. slon 14. júla 2006

    pitny rezim treba dodrziavat a co sme cez den zanedbali potom pri pive vecer treba dobehnut

  42. Vesna 17. júla 2006

    Ahoj, Miro. Mám pomalý metabolizmus. Pijem 3 litre vody denne, cvičím hodinu (30 minút beh, 30 minút brušáky a pod.), jem asi 5-6x denne malé porcie (okolo 6000KJ), chudnutie sa zastavilo (doteraz 16kg za 2 roky, ale bolo to už aj 22, keď prestanem cvičiť, váha ide hore a menej jesť je tak ťažké), tak som v sobotu 1x zaradila vodový pôstny deň tj.3-4 litre vody, ostatné, včítane cvičenia na bežnej úrovni. V pondelok bola váha o 1 kg nižšie. A celú nedeľu som bola v dobrej nálade – jedy sa asi vyplavili. Aký máš názor na pôstne dni? Môžem tým spomaliť metabolizmus ešte viac, alebo je to dobrý nápad raz za týždeň dať pôstny deň?

  43. Miro Veselý 17. júla 2006

    Vesna: čokoľvek súvisiace s pôstom by mal schváliť lekár. Ak nechudneš, potom asi musíš prejsť na trocha nižší energetický príjem, okolo 5500 kJ, radšej nie oveľa menej. A kontroluj, či ješ správne zloženie stravy.

  44. Elizabet 18. júla 2006

    Ja som sa to rozhodla vyskusat. Jem a pijem pravidelne a pravidelne aj cvicim a beham. Mam na to vacsi priestor lebo byvam na dedine. Ale neni to take tazske ako ini hovoria. Je to uplne lahke. Iba prvy den to bolo tazsie ale potom to bolo ok. Odporusam to vyskusat :)

  45. Mrkva 18. júla 2006

    Zdravím, ja som tiež taký dedinský človek…vitaj v klube a nech sa ti darí.

  46. Vesna 19. júla 2006

    Ďakujem za radu. Skúsim ísť na 5500 Kj. Porozmýšľam, kde rozumne ušetriť. A idem na dovolenku – tj. určite bude plávanie, bicykel a korčule. A nejaké tie hory, takže výsledok musí prísť. Zo začiatku som sa cítila ukrivdená, že priberám aj z ničoho. Ale potom som sa v jednej knihe dočítala o maratóncovi, ktorý priberal, ak zjedol viac ako 8000 Kj. Takže podľa mňa je tu niekto, kto je na tom ešte horšie ako ja. Zdravím všetkých vyvolených – veď prežijeme aj obdobia hladomoru. Ach tie naše gény!

  47. Hacker 20. augusta 2006

    No, tak ze sa po tych par mesiacoch pochvalim. :-)

    Dlhsi cas som sledoval tento web (RSS citacka pomaha), na Mirove odporucanie som si na narodeniny v aprili kupil Zdravu vyzivu od Kunovej ( http://www.martinus.sk/?uItem=16629 ), a od aprila som z 97kg schudol na sucasnych 90,5kg (pri vyske 193cm). :-) Pijem casto vodu (ako som uz na zaciatku diskusie pisal), k hlavnemu jedlu pokial mozno vzdy zelenina (salat), chlieb tmavy, a ide to. :-) Takze dakujem Miro! :-)

  48. Miro Veselý 20. augusta 2006

    Hacker: to je super, teším sa, že sa ti darí

  49. Pista 17. septembra 2006

    nechapem co mate za problemy s pitim vacsieho mnozstva vody naraz, ked si s chlapmi sadneme v krcme na pivo tak..:-P Musim sa este priznat ze s tym prepinamim organizmu je to pravda , bol som kedysi chudy ako trstina, priatelka , vegetarianka ma naviedla na hladovku. Neveril som tomu, no v pohode som vydrzal skoro dva tyzdne bez jedla,len o vode. Stalo sa presne to co pise autor, zacal som priberat nenapadne, z mojich 78 je teraz skoro 100kg. Ked som tak o tom viac krat premyslal napadlo ma ze chudnutie je strasny busines. Ved by stacilo vyrobit tabletku ktora by zrychlila metabolizmus. No potom by sa nepredalo kolko hluposti co sa teraz preda, len koli tomu aby ludia schudli.

  50. miska 17. septembra 2006

    Ahoj Miro,ja mam dost zly metabolizmus…da sa povedat,ze az ziadny.Mam 167 cm,a 75 kg.A 16 rokov.Nie je to az tak vidno,ale je.Takze priemer je 3 litre denne a pravidelna stava-cize 5krat denne po troske…ja takmer nejedavam.A ked sa najem raz za den,tak riadne.Caje ,,na chudnutie,,je to somarina,alebo to naozaj pomaha?Kolko hodin denne by som mala sportovat?

  51. Miro Veselý 17. septembra 2006

    miska: kým budeš jesť raz denne, tak budeš pekne priberať, až budeš úplne tučnučká. kým sa nezačneš normálne stravoavť, šprot ti nepomôže.

  52. haf 25. septembra 2006

    Takže ak som to pochopil mam jesť každe 3 hosiny a piť každu hodinu menej ako pol litra a za den aspon 3-4 litre. a este k tomu jedlu zalezi na tom co jem ??? ze dam si jablko a o 3 hodiny rybie filé a potom jablko ??? je jedno ake jem jedlo kazde 3 hod ???

  53. anna 25. septembra 2006

    haf: celkom jedno to nie je, mal by si jesť pestrú stravu aby si prijímal všetky zložky teda B,T,C a jedz veľké množstvo nízkoenergetického jedla, všetky info o tom na tejto stránke nájdeš

  54. cleo 12. októbra 2006

    podla tychto prispevkov by to znamenalo, ze ked vypijem naraz dva pivka, tak skolabujem? to neznie prilis optimisticky

  55. Miro Veselý 12. októbra 2006

    cleo: ako si sa dopracoval k takému záveru?

  56. VLK 26. októbra 2006

    Ahoj miro;
    Mam 14 rokov okolo 163cm a okolo 55 KG
    Co si myslim ze vahu mam na vysku v poriadku.Vahu nemam velku ale mam vela tuku.CHodim do Športovej triedy kde mam 3x do tyzdna po 2 hodiny trening.A moj jedalniček na den vyzera asi takto : Stanem o 7.00 a idem do skoli kupim si v bufete Zemlu kde: kečup a salama..Zjem ju asi tak o 8:50 . Medzi tim pijem minenarku..O 11:20 idem na obed do skolskej jedalne..Potom mam asi tak 2 hod. trening.Na treningu si robim kondiciu.Spravim asi 60/min.Pridem domov. Okolo druhej si dam niečo na jedenie-Tu by som chcel poradiť co mam jesť….Potom Jem o 16:50..Tu si dam Ceralie z mliekom..a potom o 18:50-zase by som chcel poradiť čo mam jesť.potom už do spania nič nejem..Za den vypijem asi 3-4 litre mineralky.Prave som si prečital tvoju stranku A chcem sa spytat ci je taketo stravovanie v poriadku alebo co mam zmeniť lebo v telke som pozeral jednu pani ktora vravela ze jedla co chcela ale muselo to byť v pravidelnych intervaloch a pomali chudla.Aj ked sa ostatnym ludom okolo nej zdalo ze sa prejeda.Prosim nevieš ČO BY SOM MAL ROBIŤ JA ABY TO BOLO CO NAJLEPSIE.

  57. VLK 26. októbra 2006

    A tom som zabudol napisať ze spravim 60 brušakov za minutu.Takze si myslim ze mam brušne svalstvo v poriadku.Ale moje brucho nevizera najkrajšie mam tam celulitidu.

  58. Miro Veselý 26. októbra 2006

    VLK: pri takej aktivite a veku ti nikto neporadí naslepo. poraď sa s lekárom, alebo trénermi ako sa stravovať, tieto veci sú veľmi individuálne a závisia aj na tréningovom pláne.

  59. VLK 26. októbra 2006

    a nevieš mi niečo poradiť ty ??

  60. Miro Veselý 26. októbra 2006

    VLK: nie, ľutujem. ja sa venujem obezite v dospelom veku.

  61. VLK 26. októbra 2006

    a nepoznaš daku stranku pre mna ??

  62. Miro Veselý 26. októbra 2006

    VLK: skús si pozrieť http://www.sportujeme.sk tam je kopa info, aj diskusia o športe. O stravovaní neviem.

  63. VLK 26. októbra 2006

    ale proti celulitide pomaha aj pre mna toto co tu mas ?

  64. Ajuša 3. novembra 2006

    Ahoj Miro,
    veľmi dobrý web, som rada, že som ho objavila. Nevieš mi poradiť, aký čas pred spaním je vhodné ešte piť? Keď vypijem večer pred spaním cca 4 dcl mám potom ráno opuchnuté oči. Čítala som, že to je tým, že tú vodu nestihne telo vylúčiť.
    Ďakujem

  65. Hacker 4. novembra 2006

    Ajuša:
    “Nevieš mi poradiť, aký čas pred spaním je vhodné ešte piť?”
    Z cyklu “Miro odporuca” – bolo to tusim tri hodiny pred spanim.

    Ja mam zas ten problem, ze ked pred spanim nepijem, mam nutkanie, a ked pijem, rano ma budi WC…

  66. Ajusa 5. novembra 2006

    Hacker: presne tak, čím viac večer myslím na to, že by som už piť nemala (už to ma to z denného deficitu nevytrhne) tým viac ma suší. To budenie na WC býva tiež, ale len cez víkend, pretože že cez týždeň vstávam dosť skoro, takže budík je rýchlejší.

  67. nana 8. novembra 2006

    Môžem niekde zistiť či nemám znížený metabolizmus a pomáhajú ho zvýšiť tabletky napr. L karnitin? Idem každý deň na rotopede intenzívne 50 minút, asi 25 km a strážim si tiež kalórie (cca 1000 na deň. Kebyže nedržím jedenkrát v mesiaci len pitný deň počas ktorého schudnem asi l kg a už ho pri tomto tvrdom režime samozrejme nenaberiem, tak tuším mi to vôbec dolu nejde. Podľa toho článku vidím ale aspoň jednu chybu – pijem strašne málo tekutín. Musím sa teda donútiť

  68. vikina 9. novembra 2006

    nana: 1000 kalorii na den je velmi malo, je pravdepodobne, ze sa ti metabolizmus spomalil. Zvys na 5500-6000 a dodrziavaj pomer BTS. A co sa tyka pitia, tak na to si uz prisla sama. Drzim palce!

  69. Hacker 9. novembra 2006

    vikina: Pozor, kalorie nie su kilojouly. 1000 kalorii je 4185 kJ. Ale ano, o takych 1500-2000 viac by sa zislo.

  70. Hacker 9. novembra 2006

    Hopla, pisal som o kilojouloch ale mal som o jouloch…

  71. vikina 9. novembra 2006

    hacker: viem o rozdiele kalorie a kilojouly a ostanem pri tom, ze 1000 kalorii je malo, na chudnutie sa odporuca asi 1,5 krat viac, teda okolo 1500 kalorii (6000 kj). Aj ked sa to nezda, ale je vlastne poldnova davka naviac!

  72. Hacker 9. novembra 2006

    vikina:
    “1000 kalorii na den je velmi malo, je pravdepodobne, ze sa ti metabolizmus spomalil. Zvys na 5500-6000”
    “ostanem pri tom, ze 1000 kalorii je malo, na chudnutie sa odporuca asi 1,5 krat viac, teda okolo 1500 kalorii”

    Tak co teda? :-) 5500-6000 alebo 1500? ;-)

  73. Vikina 9. novembra 2006

    hacker: 1500 kalorii = 6278 kj. Kedze som napisala okolo, myslim, ze 6000 kj sa ako okruhla suma da akceptovat. Myslim, ze je lepsie zacat pri 6000 kj a potom redukovat, ak to ide prilis pomaly na 5500 kj.

  74. Vikina 9. novembra 2006

    hacker: peace! V :)

  75. Hacker 9. novembra 2006

    Vikina: No nesedia ti tie jednotky, ale ok, ved sa chapeme. :-D

  76. Anonym 10. novembra 2006

    hacker: teraz som ale zvedava, co mi nesedi? Myslis kj, kcal?

  77. Hacker 10. novembra 2006

    Jaaj… pisala si: “1000 kalorii na den je velmi malo, […] zvys na 5500-6000”
    Uz vidis, co som myslel?

  78. Vikina 10. novembra 2006

    hacker: uz viem, zabudla som tam napisat kj! Vobec som si to nevsimla, az teraz. :)

  79. Hacker 10. novembra 2006

    Vikina: Ano, presne, a dokonca nie kJ ale iba J. ;-)

  80. nana 10. novembra 2006

    Hacker aj Vikina ďakujem, že zvádzate také boje o tých mojich lOOO kcal. Rozumiem vám obidvom. Len sa bojím, že keď si pridám tých 400 kcal a dostanem sa cca na 5000 kj, tak to už nepôjde dolu vôbec. Inak potrebujem schudnúť len asi 5 až 7 kg.

  81. Hacker 13. novembra 2006

    Kua, alebo je to vazne kJ? Uz som z toho magor.

  82. Monča 26. mája 2008

    Dobrý den chcela by som Vás poprosiť, zrýchlim si metabolizmus, ked budem ráno cvičiť nalačno?? a rýchla diéta je, ked denný príjem budem mať 2000 kj??

  83. ivana 28. júla 2008

    S tou vodou to nie až taká pravda, ako nám prekladajú. Nadmerné množstvo môže poškodiť srdce aj obličky. Je normálne piť, keď sme smädní. Stačí aj liter denne. Stačí si prečítať najnovšie vydanie časopisu Zdravie a štúdiu v ňom uverejnenú. Móda nadmerného pitia prišla z USA a nie všetko čo odtiaľ prišlo bolo O.K. takže až tak sa netreba zalievať.

  84. phlegmone 29. augusta 2008

    necitala som tu cele diskusie, ale je naozaj potrebne dodrziavat pitny rezim. A netreba sa bat vypit 4 deci caju naraz :)
    ale ako hovori Miro – pri vypiti velkeho mnozstva vody naraz (velke mnozstvo = napr po sporte som vysmadnuta tak narazovo vypijem 2.5 litra vody v kratkom case co je zhruba take monozstvo ake by sme mali vypit za cely den) moze nastat intoxikacia vodou – krv sa “zriedi” a teda velke mnozstvo vody unika do tkaniv aby sa to “cele vykompenzovalo”. Sposobit to moze opuchy, v hrosom pripade kolaps kardiovaskularneho systemu (lebo pri “zriedeni” krvi poklesne krvny tlak, a to sposobi znizene vylucovanie vody z tela oblickami) a edem mozgu, komu az smrt.
    Ale je to vsetko individualne, Ofeliina lekarka samozrejme vedela co si jej telo moze “dovolit” a preto pitie vacsieho mnozstva vody za terapeutickym ucelom sa osvedcilo. A ako sme kazdy z nas iny, tak kazdy z nas by sme na to aj odlisne reagovali.
    Nie je dobre pit ani malo ani vela. Ak pijeme malo oblicky “pracuju naprazdno”. Ak vela, oblicky sa namahaju.
    O tom ci clovek “pije spravne” moze informovat aj farba mocu atd…
    Vsetko je individualne…. Kazdy by sa mal naucit hlavne si rozumiet, rozumiet svojmu telu a pocuvat ho

  85. smutna 1. novembra 2008

    Ahoj Miro.
    Potrebovala by som poradit.Mam skoro 18 rokov.Moja vyska 170cm a vaha 71 …..mala som 80 a podarilo sa mi schudnut na 67 ale potom som naspat pribrala tie 4 kila………nejedla som pecivo a mala som delenu stravu…..uz som presla na normalnu stravu jem vsetko……poradis mi ako by mal asi vyzerat moj den co mam a co nemam jest hm???……..prosim chcela by som mat 60 kil……mam zasa prejst na delenu stravu hm???….a nemam jest pecivo……ja fakt neviem…..nechcem byt taka tucna….:O((…nemozem sa ani na seba pozerat……….prosim porad :o(( diky moc
    Bola by som rada keby si mi odpoved napisal na moj email prosim ….

  86. Tiger 5. decembra 2008

    Vsetci sa spamatajte

    Ovela tazsie ako schudnut je pribrat… Su stastni ti, ktori rychlo priberaju… Ak chcete schudnut, jednoducho cvicte, chodte do posilky, vydajte vela energie, nebudte lenivi!!! Co maju povedat ludia, ktori cvicia, zeru ako prasce a aj tak nepriberu a vyzeraju ako kostry??? mate ovela lahsiu ulohu, len ste lenivi, to je vsetko…. Takze autorovi clanku by som odkazal, ze nie je absolutne nespravodlive narodit sa s pomalym metabolizmom, prave naopak…. Ovela lahsie sa da vypracovat pekna postava…. Btw.: pravidelne jedenie pomaha aj pri priberani, pretoze sa zlepsuje metabolizmus a tym padom toho clovek dokaze zjest viac….:) Ide len od toho kolko potravy clovek prijme a kolko vyda…. Ak priberate, bud cvicte, alebo jedzte menej… v prvom pripade budete mat aj krajsiu potravu… Ak nedokazete pribrat, jedzte ako prasce a obmedzte pohyb…. Tiez je rozdiel v strave… ak chcete pribrat zerte maso, maso, maso… Bielkoviny su zaklad… Ak chcete schudnut jedzte jedla ako ovocie a zelenina… Tot vse… Nezapodievajte sa dietami!!! Je to strata casu

  87. mimi 11. decembra 2008

    ahojte vsetci,
    pomaly som si presla vsetky vase prispevky a mam uz celkom jasno,… len jednu chybicku to ma, ja nedokazem nejest sladke. skusam to odkedy sa pamatam, vzdy sa k tomu nejak vratim. jem sladkosti kazdy den a nie malo. moj jedalnicek je pestry kedze milujem zeleninu a ovocie, a tym ze pracujem v kuchyni mam neobmedzene moznosti vyberu stravy. a tu je aj moj dalsi problem, nemozem si dovolit odbehnut na wc kedykolvek potrebujem pretoze mame stale “narvano”. tak ako to si to mam zariadit. je ok ak pijem vecer viac ako cely den? a co tie sladkosti?

  88. Morena 29. januára 2009

    Ahojte, ja som uvidela Mirovu stranku v auguste minuleho roka. Bolo to stastie, pretoze mne netreba dlho vysvetlovat to co je tu napisane,hned som pochopila ze asi bude najlepsie jest pravidelne a menej, ako drzat nezmyselne diety. Je sice pravda, ze prve 2 tyzdne sa nic nedialo, ale na treti som pomalicky zacala chudnut, byciklovala som takmer kazdy den, chodili sme na par hodinove tury do hor a jedla som mojich 5500kj-to som si to vypocitala. A za 2 mesiace som schudla 8kil. Bolo to super bola som stastna, ze sa mi to dari aj napriek tomu ze si musim neustale odriekat jedlo. Potom prisla zima a s nou aj menej pohybu, zacala som jedavat majonezove salaty, sladkosti a biele pecivo a do decembra som zas pribrala nejake 2-3 kilecka. Ale viem, co mam robit, aby som opat schudla vdaka Mirovi. Diki

  89. ele 15. júla 2009

    dobry, ja som sice este dieta vo vivine ale pri 1,5m mam 53kg a som strasne tucna mam 13rokov a som furt hladna jem vsetko ale cely den sa hybem no nic us sa nemozem na seba kukat jem asi kazdu hodinu co mam robit

  90. bene126 11. augusta 2009

    Ahojte….vsetci mate problem s chudnutim lenze ja mam problem prave s priberanim..Mam 16 rokov.vyska 183 cm ale mam iba 59 kg co je dost malo.Pred pol rokom som mal vysku iba 172 cm lenze som bol tiez chudy.denne jedavam a hlavne v nedelu zjem na obed aj 4 rezne …tuto nedelu to bolo 5 raznov s ryzou…chcel by som pribrat…dnes som jedol 6 krat a to kazde dve hodiny…jedol som jogurty,vianocku,parky,krupicovu kasu…Myslite ze ak by som takto pokracoval tak mi to pomoze?…A mam este otazku ze ak by som za den prijal 4000 kcal a vydal iba 500 kcal to znamena ze mi pribudlo 3500 kcal a niekde na anglickom fore som nasiel ze 1 kg je okolo 7000 kcal…..keby to takto bolo pribral by som 0,5 kg…SOm laik takze ak som pisal blbosti,,,ospravedlnujem sa.S pozdravom Tomas.

  91. Miro Veselý 11. augusta 2009

    bene ak sa budeš obžierať nezmyselnými jedlami môže sa stať že ti začne rásť brucho. Rezne nie sú zdravé. Ak chceš pribrať, posilňuj pod dohľadom trénera a potom neskôr sám.

  92. Stratus 1. septembra 2009

    Ja mam tiez problem s priberanim, ale prestal som chodit von a zacal som brat gainery a posilovat a z kila som nieco pribral asi 4kg, tak ze malo pohybu, vela sladkeho, weight gainer + jedlo a posilovanie…

  93. Stratus 1. septembra 2009

    A zavidim vsetkym ludom ktory maju pomaly metabolizmus, sportom to hned premenite na svalstvo, napriklad sadnite na bicykel a bicyklujte 2-3hodiny a hned mate dole 2kg, ale niekto kto ma rychly metabolizmus nepriberie aj keby jedol kolko chce a dufam ze mi vaha pojde hore a hore…

  94. minusdvanast 3. februára 2010

    ja som čítala, že zrýchlený alebo spomalený metabolizmus má na starosti štítna žľaza

    a ešte si pamätám, že sa to do nejakého prístroja fúka pri meraní, odkiaľ beriete tie absolútne pravdy o svojom metabolizme bez merania?

  95. Jana 11. augusta 2010

    Ahoj!

    V minulosti som uz mavala spravne pitne rezimy, ale jedna vec ma stvala vzdy: ked vypijem vyse 3 litre denne vody, zblnkocem a som cela akasi velka, napuchnuta a napita. Chodim cikat, ale citim sa ako balon aj tak. Nevies poradit, co to moze byt a ako sa toho zbavit?
    Dik!

  96. Miro Veselý 11. augusta 2010

    Neviem poradiť, skús piť trocha menej, ak to pomôže. Cikanie je normálne, ale žblnkanie, no neviem. Ak si nie istá, spýtaj sa u lekára. Po pohári vody by ti nič nemalo byť.

  97. Nika 27. septembra 2010

    Ahoj! Počula som že pri športovaní je dôležitý pulz. Môžeš mi poradiť ako si vypočítam, akú správnu pulzovú frekvenciu by som mala mať?

  98. Miro Veselý 27. septembra 2010

    Nika v kalkulačke BMI stačí vyplniť údaje a výjde to tam. V sekcii šport je to potom aj popísané.

  99. weve 17. októbra 2010

    ahoj chcem sa spýtať: chodim na vysoku školu na private nič do ust, ale pravidelne mam aspon suchu stravu ktoru si kupujem aj jogurty , na ranajky ma jogur z kavou a na obed mam niejake tie suchare alebo niejaku zeleninu no ked pridem domou tak sa neviem dojesť, a priberem hned 2 kila ale vždy si poviem však na private zhodim prosim ťa porať my ako sa mam stravovať aj doma ked chcem schudnuť ale ked pridem domou tak sa to vždy pokazý. dik

  100. Martina 10. mája 2011

    Pozdravujem, chcem Vás požiadať o radu. Pravidelne som sa stravovala, teda raňajky, olovrantík, obed, desiata a bez večere. každý druhý deň som 35 min. strávila na bežiacom páse kde som robila rýchlochôdzu (cca 7,6 Km/hod.), sladkosti jem v minimálnom množstve, priznám sa aj voda mi nič nehovorí a moja strava je bez mäsa, mliečnych výrobkov, pečiva a vobec nič smažené či pečené. Iba zelenina, ryža, cestovina, tofu, sója. cítim sa dosť zle, mám pocit, že som ako balón, nafúknutá a ťažká. Od cvičenia mi neskutočne narástli stehná a v podstate všetko mám o 1 konf. veľkosť väčšie za 2 mesiace snahy v cvičení. čo sa týka stravovania takto žijem asi 5 rokov. Prosím, čo robím zle. Martina

  101. Miro Veselý 10. mája 2011

    Martina z toho čo si napísala ti ťažko poradiť.

  102. Martina 10. mája 2011

    čo je poterbné upresniť? ďakujem, že ste sa ozvali :)

  103. Miro Veselý 10. mája 2011

    Martina skúste tú otázku predniesť vo fóre, tam je viac priestoru na konkrétne a osobné rady. Osobne odporúčam nájsť lekára a poradiť sa, pretože treba priveľa otázok zodpovedať aby sa dalo posúdiť, čo je zlé.

  104. dede 29. mája 2011

    ahoj Miro. super clanok! pisal si ho uz davno a ja som ho nasla az teraz, ale vazne super. vdaka…..
    chcela by som sa spytat, ci je pravda, ze pomaly metabolizmus ma vplyv aj na nadmerne potenie? ja nie som nejaka tucna, ale neskutocne mi byva teplo. potim sa na bruchu, na chrbte,….. strasneeee. v lete neskutocne trpim. uz roky. a nedavno som niekde pocula, ze to moze byt zavinene pomalym metabolizmom. co ty na to? dakujem vopred za odpoved. blizi sa leto, mozno nieco zmenim a toto leto budem moct nosit a farebne tricka a nie len biele alebo cierne :).

  105. Miro Veselý 30. mája 2011

    dede to je otázka skôr na lekára, ja sa v potení nevyznám. je to individuálne pokiaľ viem.

  106. dede 31. mája 2011

    skoda. dakujem ale aj tak za odpoved a prajem vela vela uspechov.

  107. Renata 1. júna 2011

    Ahoj Miro, clanok je fakt dobry. Nasla som to len dnes. Prave pred mesiacom som sa zacala inak stravovat. Co si tu rozpisal je presne to co teraz robim a uz som trosku aj schudla. Denne chodim peso do prace (30 minut) a naspat domov (dalsich 30 minut). Pecivo som vymenila na celozrnne. Prestala som pit farbene a sladene malinovky, pijem cistu vodu, obcas sodu a 1 kavu za den bez cukru. Viac si davam pozor co a kedy jem, ale nikdy nie som hladna a jem vsetko, len s mierou. Nie je to ako dieta len treba trosku zmenit zvyky stravovania a funguje to. Som velmi rada ze niekto napisal uz konecne hodnotny clanok a dufam, ze baby ktore chcu schudnut si zoberu tvoje rady vazne! :-)

  108. jana 8. júna 2011

    ahojte, ten clanok je skvele pravdivy, az neuveritelne, ja nezerem a cvicim 2 tyzdne a verte neverte mam navyse uz tri kila, objavili sa po troske, po kazdom” velmi obcasnom” normalnejsom jedle ako su jablka jogurty
    takze od zajtra zahajujem jedenie!!! napisem ako to skoncilo po nejakych tych tyzdnoch

  109. Milan89 15. júna 2011

    Ja som mal spoluziaka na strednej ktory nonstop jedol a ja som nedokazal pochopit preco je on chudy a ja obezny ked zjem este menej. Mal som 135kg na vysku 2 metre, on mal ani nie polovicu, meral asi 1,70cm. Bolo mi to cudne preto lebo o polnoci predspanim som sice zjedol kilo udenej klobasky a ine dobroty, ale cely druhy den som okrem masneho obedu nic nezjedol. A tam bol ten problem. Jest treba pravidelne, zdravsie a v mensich davkach. Teraz po 3 mesiacoch, odkedy som zacal chudnut, vazim o 23kg menej a mozem povedat ze sa citim ovela lepsie a ako mlademu cloveku mi to urcite prospelo. Chcem to este dotiahnut pod 100kg a potom si vahu udrziavat.

    Ak by chcel niekto vediet ako sa mi to podarilo, skusim to popisat sem:
    – jem pravidelne, ranajkujem ovsenne vlocky s mliekom (zo zaciatku sa to hnusilo aj mne, ale teraz si chutnejsie jedlo neviem predstavit). Na olovrant si dam kusok chleba s vacsou porciou zeleniny. Obed si dam priemerny, varene zemiaky, kusok chudeho masa, alebo cestoviny, ryzu, cokolvek, hlavne v rozumnej davke. Na olovrant mi dobre padne ovocie, 2-3 jablka by vas mali nasytit. Vecer povedzme o 18:00 si dajte na veceru varene parky, vajce na tvrdo, k tomu rozok a na cely den vam to musi stacit. Nieje dolezite aby ste jedli suchare, staci sa stravovat s rozumom, v mensich davkach a pravidelne. Je dobre jest pestrejsiu stravu, nielen cely den to iste (zeleninu, alebo v kuse ovsenne vlocky akkurat vam to moze uskodit).. A s tou vodou je to pravda, treba pit pravidelne a cistu vodu, mineralku alebo neosladeny caj. ziadne tabletky a ine gebuziny vam vobec nepomozu, akkurat vam to moze pekne uskodit

  110. EKO858 16. júna 2011

    Zrdavím.Chcel by som poradiť.Mám 86kg a potreboval by som to dať asi o 6kg dole.Je to vidieť hlavne na mojich bokoch a spodnom bruchu.Snažím sa obmedziť sladkosti aj mäso.Pomôže pravidelné jedenie v menších dávkach?

  111. Miro Veselý 16. júna 2011

    EKO858 pravidelné jedenie vhodných dávok je spoľahlivé a funguje. menšie dávky fungovať môžu a nemusia. o koľko menšie? aké malé? treba si to chvíľu počítať a vážiť. to je overené.

  112. dodo 18. augusta 2011

    ahoj Mirko mam 14 rokov snažím sa trochu zhodiť pravidelne sa stravujem každý deň poctivo už 2 a pol týždňa cvičím ,som proste stále aktívny no ani kilo dole nie žeby ma moja váha strašne vadila ale vzhľadom k tomu čo mu sa chcem venovať tak sa to vyžaduje a k tomu som aj alergik čiže schudnúť by mi pomohlo zlepšiť môj zdravotný stav .

  113. Susan 29. januára 2012

    Dobrý deň pán Miro.

    Chcem Vás poprosiť o radu.
    Začala som chodiť do plavárne,zo začiatku som nepoužívala plavecké okuliare,ale som ich začala používať.
    Všimla som si, že mám pod očami opuchnuté,je to určite s plávania,.lebo pred tým som to nikdy nemala.
    Viete mi niečo na to poradiť?
    možno to ani sem nepatri,len ak náhodou viete poradiť.
    za odpoveď ďakujem
    s pozdravom Zuzana

  114. Januska 2. júla 2012

    Dobrý deň, Miro.
    Už dlhšiu dobu ste tu asi neboli,ale aj tak svoju otázku napíšem. Možno mi odpoviete.
    Mám 7 mesačného syna, ktorého ešte stále dojčím. Ako by som mala začať s chudnutím?
    Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

  115. Miro Veselý 2. júla 2012

    Januska dojčenie samo o sebe je dobré aj na chudnutie. Žena potrebuej v tele tuk, pretože materské mlieko je značne tučné, také dieťatko potrebuje. Preto by som odporúčal s chudnutím počkať. Určite je dobrý nápad jesť zdravú stravu v množstve vhodnom pre dojčiacu ženu, ale nejaké razantnejšie zmeny jedálnička radšej konzultujte s lekárom.

  116. Miro Veselý 2. júla 2012

    Susan naozaj to sem veľmi nepatrí, v týchto veciach sa nevyznám.

  117. Lucka 22. júla 2012

    Dobrý deň, chcem sa opýtať ohľadom pitného režimu. Ráno pred raňajkami, v priebehu pol hodiny vypijem asi liter vody a počas dňa ešte asi liter a pol po menších dávkach. Je to v poriadku? Mám 2 deti a mladšiu ešte dojčím. A aký máte názor na doplnky ako je spirulina, zelený jačmeň, psyllium,chróm v tabletách- ten beriem lebo pred tým som sa nevedela dojesť sladkého, teraz je to lepšie. Ako môžem chróm doplniť priroznenou cestou? A ak dvakrát do mesiaca si dám deň len na zeleninových a ovocných šťavách, pričom príjem kalórii nie je oveľa nižší s iným dňom, je to v poriadku? Ďakujem.

  118. Miro Veselý 22. júla 2012

    Lucka pitný režim by mal byť v poriadku aj keď na vypitie veľkého množstva vody môžu byť rôzne názory. Uvedené doplnky považujem za skôr menej dôveryhodné ako zaručené, počítal by som skôr s placebo efektom ako nejakým účinkom. Chróm podľa novšej literatúry nemá žiadny vplyv na chudnutie. Sám som ho pred časom užíval často a nebol som istý či účinkuje, písal som, že možno, asi tiež placebo. No a zeleninové a ovocné šťavy sú dobré, ale či okrem nich nič nejesť to neviem. Ja som zástancom skôr vyváženej stravy bez výpadkov a očistných dní.

  119. veronika 24. júla 2012

    zdravim,Vas Pan Vesely.mam 23 rokov a mala som 95kg.rozhodla som sa schudnut.kazdy den chodim do posilky a cvicim na strojoch na spalovanie tukov asi tak 40 minut denne.jem 5x denne v malych mnozstvach a to nizkokaloricke potraviny.pijem vela vody.za 6 dni som schudla 7 kilogramov.je to v poriadku?mam strach,ze to je vela ale pritom sa citim v pohode.a pred piatimi rokmi som vazila 60-65kg.bojim sa aby moje telo nepreslo do usporneho rezimu.prosim poradte mi.vopred dakujem.

  120. Miro Veselý 24. júla 2012

    veronika prvé dni sa telo zbavuje hlavne vody takže ak ďalej pokles pôjde 2 až 4 kilá za mesiac (radšej merajte centimetre) tak je všetko v poriadku. No jesť malé množstvá nízkokalorických potravín to znie ako pokus o hladovku. ja radím jesť veľké množstvá nízkoenergetických potravín čiže zeleniny a k tomu normálnu stravu. prejdite si web a uistite sa či nie ste v podvýžive, to nie je dobré.

  121. veronika 25. júla 2012

    dakujem pekne za radu.mozem sa este spitat?ked sa mi tede podari schudnut ako predpokladam na tych aspon 70kg.nenastane jojo efekt a zas nepriberiem?este jedna otazka,ked si dam pred spanim biele suche vino,ze vraj ma najmenej kalorii.ako to posobi na moj metabolizmus?vopred dakujem.veronika.

  122. Miro Veselý 25. júla 2012

    veronika ak jete málo a potom začnete jesť normálne, tak je jojo zaručený. Preto treba jesť normálne množstvo energie a trénjngu aby sa s novo nastaveným životným štýlom dalo zotrvať do konca života. Nuž a víno nemáte čo piť. To prenechajte ožranom. Alkohol je prázdna energia.

  123. Lucia 31. augusta 2012

    Naozaj poučný článok…. som veľmi rada, že som narazila na tuto stránku a prečítala si to :) … veľmi to dalo a pokúsim sa zmeniť si život :) :)

  124. Zuzana 22. septembra 2012

    Ahoj Miro,skutocne zaujimavy clanok.Nikdy som sa nezaujimala o podobne veci,lebo som nemala problem s vahou.Takze pre mna,ako pre laika,to je jednoducho vysvetlene.Chcela by som sa opytat,ako to je s metabolizmom v pripade,ze clovek prestane fajcit.Nikdy som si nekontrolovala vahu,jedla som vsetko a kedykolvek a nikdy som nepribrala.Pred mesiacom som prestala fajcit a uz mam 4kg viac.Necitim sa dobre,chcem sa vratit spat k povodnej vahe.Zacala som viac cvicit,davam si pozor,co zjem a nedari sa mi schudnut.Vedel by si poradit?

  125. Miro Veselý 22. septembra 2012

    Zuzana o fajčení je to samostatný článok. Fajčenie zrýchľuje metabolizmus o nejaké percentá (teda aj starnutie, všakhej) takže po prestatí treba jesť o niečo menej. Pribrať 4 až 5 kíl je v poriadku, viac nie. Strážte jedlo, nejedzte úplné nezmysly (sladkosti, mastnosti) a cvičievajte. Nechudnite, nefajčenie je stres, dajte telu čas na reakciu. Ono sa spamätá. Len nejedávajte priveľa nevhodného. Gratulujem k skvelému nápadu prestať fajčiť.

  126. Zuzana 23. septembra 2012

    Dakujem za radu.Nemam pocit,ze uz priberam,tak dufam,ze aj tie 4 kila su len ‘docasne’ :).A v konecnom dosledku to stalo za to.Celkom si uzivam ,ze moja pozornost je zamerana boj o udrzanie kil a nemam cas zaoberat sa fajcenim.pekny den zelam :))

  127. Lucia 7. januára 2013

    Som už 15 rokov vegetariánka, vždy som si vedela udržať svoju váhu, pri výške 168 cm to bolo v lete 56-57 a v zime 58-59kg. V roku 2010 sa mi narodil syn, po pôrode som chudla dosť dlho a moja váha sa zastavila na 63kg.Viac to nešlo dolu. V roku 2012 sa mi narodil druhý syn. Teraz, 2 mesiace po pôrode, mám 65 kg. Nejem mäso ani mastné veci, vyhýbam sa sladkému. Musím sa priznať, že nejem veľmi pravidelne, jem na raňajky, obed a večeriam o 17.00. Mám pocit, že môj metabolizmus vôbec nefunguje. Okrem toho kojím. Chcela by som schudnúť aspoň na 58kg. Prečo už nechudnem, tak ako v minulosti, aj keď sa môj spôsob stravovania skoro vôbec nezmenil? Ďakujem za odpoveď.

  128. Miro Veselý 7. januára 2013

    Lucia nepravidelná strava stačí ako dôvod.

  129. Veronika 9. januára 2013

    Dobrý deň pán Veselý, naozaj perfektný článok :)
    Mám 25 rokov, výšku 169cm a teraz vážim 60kg. Ešte v lete sa moja váha pohybovala okolo 52kg čo je pre mňa ideálna váha vzhľadom na to, že mám pomerne rýchli metabolizmus. V lete som každý deň cvičila. Po skončení leta som s cvičením prestala a doslova som sa rozožrala..pribrala som 8 kíl. Takže teraz začínam s diétou. Začala som opäť každý deň cvičiť. Ešte spomeniem, že som už asi 2 roky vegánka. Znie to teda divne, že som na vegánskej strave pribrala ale verte aj to sa dá :) Počas môjho rozožratého obdobia som sa doslova denne prejedala chlebom a čipsami + žiadny pohyb. Takže teraz som sa rozhodla to zmeniť a ako diétu som si vybrala t.z. “raw diet” čiže surovú stravu. Je to stále vegánstvo lenže sa konzumuje čisto surová strava, určite ste o tom už počul. Chcem sa spýtať či sa mi takýmto stravovaním (5-6 jedál denne) nespomalí metabolizmus. O príjem dôležitých živín sa nebojím, mám dokonale naštudované aké potraviny jesť aby som telu dodala všetky potrebné živiny, áno aj bielkoviny :)) Pri výpočte BM mi vyšlo , že by som mala prijať cca 5000kj denne aby som chudla 4kg mesačne ale neviem či príjem kj zo surovej stravy nie je príliš nízky. Aj keď je pravda že takého pestrého zeleninového šalátika môžem zjesť OVEĽA viac ako napr. kuraťa so zemiakmi takže možno sa tam tie kj nahrabú :)

  130. Miro Veselý 9. januára 2013

    Veronika keď som testoval vegánstvo asi mesiac, tiež mi šla váha mierne nahor. 5000 kJ by vám výsť nemalo, to je na podvýživu.

  131. Sandra 13. januára 2013

    Dobry den pan Vesely,
    Mam 18.Meriam 165cm a vazim 65 kg,chcela by som schudnut 5-10 kg a to len z telesneho tuku ktore mi obaluje telo.chcem sa vas opytat ako znie vasa rada na znicenie tuku ktore mi rastie okolo brucha,koncatin a tvare?

  132. Miro Veselý 13. januára 2013

    Sandra moja rada znie prečítajte si tento web.

  133. boba 15. januára 2013

    ahoj Mirko! Mas moj obdiv, to preto,že takto pomáhaš všetkým,klobuk dole!… moj problem je dost rozsiahly, nechcem to moc vypisovať takto do eteru, možno skor by som na mojej adrese, chcem sa opytat,ako je to s mliekom v diete…hoci aj 3xkava s mliekom, ci to spomaluje metabolizmus a travenie a zahlienovanie….dik

  134. Miro Veselý 15. januára 2013

    boba o zahlieňovaní mliekom je ťažko niečo povedať. niekto má také pozorovanie, niiekto nie. ak máte ťažkosti, určite je dobrý nápad mlieko úplne škrtnúť. keďže tu žiadnu diétu neodporúčam, tak vám mlieko v káve ani nezakážem. v malom množstve si nemyslím, že spraví rozdiel.

  135. SEWDO 1. februára 2013

    Miro ja vypijem niečo málo cez 4 litre denne behávam, cvičím ale nechudnem skús my poradiť

  136. zuzana 20. marca 2013

    Ahoj Miro,
    precitala som clanok a som trochu zarazena. doteraz som pracovala doma, jedla som malicko (ale mne to stacilo), ranajkujem a ranajkovala som vzdy pravidelne, je fakt ze este vecer zhresim nejakym tym jednym krajcom chleba alebo rozkom. ale zacala som chodit do prace kde chodim na obedy. a za 5 mesiacov som pribrala 5 kil. cvicit cvicim relativne pravidelne, mam 173cm a mala som 74 kil, teraz 79, to je strasne. preco som tak strasne zacala priberat ked teda jem pravidelnu stravu? moze za to jej ine zlozenie? (doma to boli vacsinou salaty, vajicka, zeleninka a tak a teraz same masiska a omaciska a tak … ) nejak to nechapem asi …

  137. Miro Veselý 20. marca 2013

    zuzana ťažko povedať, čo sa deje takto z rýchlika. nevhodná strava môže byť príčinou vždy. hľadajte, čo sa zmenilo

  138. Alzbetka 20. júna 2013

    Ahoj Miro, potrebujem radu. Zacala som pravidelne jest. Prestala som so sladkostami, pijem dostatok tekutin, v jedalnom listu mam tolko zeleniny ze sa citim ako zajac. Este som k tomu pridala denne 1 hod na bicykli s meracom frekvencie,ale zatial som pribrala 2 kila. Nevies cim by to mohlo byt?

  139. Miro Veselý 20. júna 2013

    Alzbetka nie. Treba to posudzovať podľa obvodu pása. Ak neklesá, tak potom je stravy asi viac, ako treba.

  140. Alzbetka 20. júna 2013

    No popravde,ja potrebujem schudnúť na kila. Viem,je to divne,ale potrebujem BMI dostať na 23 z mojej 27. Vraj by mi to výrazne pomohlo k zvýšeniu plodnosti.

  141. Miro Veselý 20. júna 2013

    Alzbetka ak vám to poradil lekár, tak s ním koordinujte aj postup. BMI 27 nie je tragédia, je to mierna nadváha, ak teda nemáte obvod pásu vydiétovaný nad 88 centimetrov.

    Obávam sa však, že BMI nie je číslo, ktoré by vám povedalo niečo o vašom stave. Stačí udrieť diétu a stratiť trocha svalov a vody, hneď je BMI krajšie. V skutočnosti však problémom je tukové tkanivo. Nie vaša celková hmotnosť. No a o strate tuku vám povie viac obvod pásu ako váha.

  142. Alzbetka 20. júna 2013

    Dakujem za vysvetlenie.

  143. cascada 29. júna 2013

    Ahoj Miro
    Pred 5 rokmi som dostaa anemiu tazkeho stupna a nasadili mi injiekcie B12 tak som spolu s antikoncepciou pribrala asi 16kg .takze z 55kg na 71kg. Bola som uplne nestastna, Bohuzial v tele bolo menej krvi a nemohla som sa tak venovat ziadnemu sportu. Po vylieceni som sa dala do fitka kazdy den som tvrdo pracovala na sebe 3h. Najprv strečing 15min potom posilovanie 45min, beh na pase 45min priblizne 7-8km.+ obcasne plavanie 2 krat do týždna. Za 3 mesiace som schudla 11kg a mala velku radost. No teraz 2 roky sa priznam ze som sa vykaslala na sport a zacala som znova brat antikoncepciu no behom 2 rokov mam zase s5 13 kg som uplne zufala. Je tomu 2 tyzdne ze som
    znova zacala tvrdo cvicit taktiez posilujem 45min a beham na pase 6-7 km ale za 14 dni sa nehlo ani gram a som s toho uplne zufala popritom berem aj L-Karnitin pred sportom. prosim ta porad mi co mam robit aby sa vaha pohla smerom dole.

  144. Miro Veselý 29. júna 2013

    cascada je potrebné pozerať sa čo je na tanieri. tvrdým športom síce niečo dole zlezie, ale nie vždy. ak je strava nevhodná, dá sa priberať aj pri veľmi veľkom zaťažení

  145. cascada 29. júna 2013

    Ahoj Mirko prave že som ti zabudla napísat ze jen v menej porciach hlavne zeleninu kuracie maso tunak takze na jedlo davam pozor a predsa sa to zatial nehlo ze by to bolo stale tou vysadenou antikoncepciou?

  146. Miro Veselý 29. júna 2013

    cascada naslepo ťažko radiť. ak je strava v poriadku (teda ani málo ani veľa) potom môže príčinou byť stále rovnaký tréning. telo si zvykne a potom to už funguje menej. skúste zmeniť záťaž a poraďte sa s lekárom. ohľadne liečby alebo antikoncepcie je ťažké diskutovať naslepo. no a ako stále opakujem, treba merať pás a nie vážiť kilá.

  147. cascada 30. júna 2013

    Dakujem Mirko pás mam menší a citim sa aj lepšie len som bola zufalá kvoli kg že sa nehnu skusim aj zmenit treningovy plán. inak velmi pekne dakujem a prajem krasny den.

  148. Miro Veselý 30. júna 2013

    cascada ak ide dole pás tak je celkom zbytočné zaoberať sa kilami. cvičením rastú svaly a tie sú veľmi ťažké.

  149. Nela 3. júla 2013

    Ahoj Mirko, asi zhruba pred rokom som si povedala, že začnem robiť niečo so svojou váhou. Začala som pravidelne cvičiť a obmedzila som jedlo. Jem len 2x denne, čo určite nie je dobré a ja si to uvedomujem, len z nejakého dôvodu s tým nedokážem nič robiť. Schudla som 20kg čo ma veľmi potešilo a veľmi dlho som si váhu udržiavala. No z ničoho nič sa postavím na váhu a som o 5 kg ťažšia a pritom som vôbec nič nezmenila, nejem viac a cvičím rovnako. Je to tým, že sa mi spomalil metabolizmus? Ďakujem za odpoveď.

  150. karol 5. júla 2013

    hacker,ked vypijes vela vody naraz,vyplavi sa ti z buniek sodik a draslik a zomries na arytmiu,rozvrat vnutorneho prostredia a zlyhanie obliciek
    nela,nakolko malo jes,prichadza k jojo efektu a skoncis tlstejsia,ako si zacala

  151. Martina Kehlarová 31. júla 2013

    každý hovorí o jojo efekte v prípade že niekto neje pravidelne ja som skúšala pravidelné stravovanie raňajky ovocie a potom každé dve hodiny niečo ozaj malé priberala som a pritom som aj cvičila potom som si povedala dobre stačilo!!! a dávala som si len polku rožku na raňajky a celý deň nič zhodila som za tri týždne 5 kíl a potom ešte kilo aj pol šlo dole samé a už sa rok držím…každé telo je iné treba všetko vyskúšať…jojo efekt nastane len vtedy ak sa niekto po prísnej diéte nevie ovládať a doslova zožerie ešte viac ako pred diétou jedol zo vzduchu sa predsa nepriberá :D

  152. Martina Kehlarová 31. júla 2013

    ale chcelo by to radu čo proti zápche často ma to otravuje a pritom pijem cvičím aj sa snažím jesť jedlá ktoré podporujú trávenie napr fičím na aktívií ale akonáhle ju prestanem jesť tak zas je to tam so zápchou kde bolo čo s tým???

  153. Miro Veselý 31. júla 2013

    Martina jesť spôsobom aký popisujete je dosť zlý nápad. Jesť trocha a potom dlho nič je cesta ako si zhoršiť metabolizmus. Zápcha je zvyčajne signál, že vaša strava je mimoriadne nevhodná. Málo vlákniny a málo potravy je častým začiatkom zápchy a neskôr môžu byť aj vážnejšie ťažkosti.

    Proti zápche si kúpte dobré probiotiká, napríklad probio-fix alebo podobné. k nim ale je potrebné užívať aj vlákninu a to vo forme zeleniny a výborný pitný režim.

    Skúste si prejsť niečo informácií o výžive, pretože to čo popisujete pripomína niektoré maniere žien, ktoré trpia problémom príjmu potravy.

  154. Kristína 3. februára 2014

    Ahoj Miro. Do teraz som držala diétu a preto som schudla. Škoda, že som si tak neskoro prečítala, čo si tu písal o diétach. Chcela by som sa ťa opýtať, ako mám teraz postupovať aby som nepribrala opäť. Ďakujem :)

  155. Miro Veselý 3. februára 2014

    Kristína skúste pozvoľna prejsť na zdravú stravu, nie skokovo. Ak ste jedli málo, tak pridajte denne okolo 500 kJ viac a držte to asi týždeň. Ak je všetko v poriadku, pridajte ďalších 500 kJ na deň. Každopádne časom by ste mali jesť normálne množstvo stravy pre svoju výšku / váhu. Verím, že pravidelný pohyb je samozrejmosťou.

  156. kristina 4. februára 2014

    Ďakujem pekne za radu. Chcela by som sa ešte spýtať, či sa pribera z piva alebo radlera. Lebo nenašla som fľašu, na ktorej by bol napísaný obsah kalórií a cukru.

  157. Miro Veselý 4. februára 2014

    kristina na tejto stránke hore je kalkulačka kJ a v nej nájdete aj nápoje. Áno, pivo je značne nevhodný nápoj. 2 pivá dajú toľko energie, čo jedno normálne jedlo, avšak takmer žiadne živiny. Nie nadarmo sa hovorí o pivnom bruchu. Takže z piva sa priberá najmä pre jeho obsah rýchlych sacharidov. Priberá sa ale aj preto, že po pive dobre padne zobnúť si niečo dobré a to už je energeticky ďaleko nad potrebu organizmu.

  158. kristina 4. februára 2014

    Ešte raz ďakujem. Postupne si to všetko prečítam. Je tu veľa zaujímavých vecí, tak mám čo robiť :)

  159. Miro Veselý 4. februára 2014

    kristina žiaľ, platí parkinsonov zákon. kým spravíte to čo chcete, musíte najprv spraviť niečo iné.

  160. Lul 6. februára 2014

    Chcem sa spýtať ako si rozvrhnúť jedálniček tak aby som mohla mať obed cca o pol4-4( tým myslím teplé jedlo ) . Ďakujem :-)

  161. Miro Veselý 6. februára 2014

    Lul o pol štvrtej? mínus tri hodiny desiata a mínus tri hodiny raňajky. Krátko pred tým budíček. Teda jedlo 12:30 a 9:30. Ak robíte skôr, tak predtým jedlo 6:30. Netreba to dodržať na minútu presne. No a nemusíte rozdeľovať jedlo podla teploty. Stačí aby malo každé z jedál vhodné množstvo energie.

  162. Veronika 12. februára 2014

    Ahojky som zúfalá! Zmenila som jedálniček. Začala som jesť len zeleninu všeho druhu 3x denne. Dávam si do nej: mocarelu, tuniaka, lososa, kuracie mäsko alebo samostatne. Popri tom do dačoho dzobnem: ovocie, sladkosť- nie moc( neviem sa zbaviť toho že si dajakú sladkosť nedám). Popri tom cvičím zumbu a chodím pešky občas stacionárny bicykel atď. pred tým som tiež cvičila ale teda nemala som upravenÝ jedálniček a bohužiaľ pribrala som ďalšie 3kg. Som na nervy a je mi do plaču. Nevieš čo je príčinou toho môjho priberania ?

  163. Miro Veselý 12. februára 2014

    Veronika nízkosacharidová diéta, surový tréning, nemilosrdné požiadavky na seba. Možno. Nieviem z tohto povedať nič, ale začal by som u lekára a naštudoval by som si niečo o zdravej výžive.

  164. Martina 19. februára 2014

    To, co sa pise na tejto stranke, je pravda. Vdaka radam Mira Veseleho si drzim od minuleho roka vahu na 52 kilach pri vyske 165 cm. Je to super prijimat komplimenty a uzivat si obdivne pohlady. Pred rokmi som bola na tom podobne – obezna, s nadvahou, nevladala som. Pretoze som priberala aj zo vzduchu. Dnes mozem jest vsetko, na co mam chut – aj dokonca horucu cokoladu a vdaka zrychlenemu metabolizmu nepriberiem :)

  165. Verdi 19. júna 2014

    Pekný den prajem Miro. Mal som čas, tak som si prečítal celu stránku a verím Tvojej metóde, rešpekt. rade na chudnutie a od dnes sa jej držím . Dakujem

  166. Miro Veselý 19. júna 2014

    Verdi ďakujem, držím palce. Metóda nie je moja, je to vlastne súhrn overených ponatkov ktoré v obezitológii fungujú.

  167. loki 5. júla 2014

    pekný článok a pravdivý niesom tlstý ale viem že to takto funguje ako to tu je popisované a tým čo jedia pravidelne a aj športujú a váha neklesá nech sa nezľaknú tento stav može chvilu trvať kým začne váha klesať na normálnu hmotnosť treba len vydržať a neprestať sportrétovať a hlavne pravidelne jest ono to určite po nejakom čase začne klesať na normálnu hmotnosť a treba aj správne spať aspoň 7 hodín prajem veľa zdaru

  168. Pavel Kurtiš 3. augusta 2014

    Dobrý deň.
    Ja súhlasím s teóriou ako funguje metabolizmus…ale odbúranie tukov treba robiť aj iným spôsobom, ako sa len vyhovárať na pomalý alebo rýchly metabolizmus.Pokiaľ sa tuky ukladajú,tak to môže mať na svedomí aj pečeň,nie?
    Začnime tým,že vložíme do úst potravu,tá sa v žalúdku rozloží a v črevách sa vstrebávajú látky potrebné pre život.Cez steny čriev sa dostanú do krvi aj škodlivé látky-tie ktoré spôsobujú takzvané civilizačné ochorenia.No a tu je na rade pečeň-pečeňová membrána,ktorá by tie zlé mala zachytiť a vylúčiť z tela von pomocou moču,stolice a potu.A tie dobré-prospešné pre život ktorých je tam viac ako má byť,by mala uložiť do špajze-pečeni na horšie časy a v čase núdzi ich späť doplniť do krvi.Ak sme v minulosti poškodili pečeňovú membránu,náš palubný počítač,tak systémovo vykazuje chybu a v snahe chaosu,začne zadržiavať tuk a stukovatie-ukladá tuky v zlom režime. U obéznych ľudí ak chcú úspešne začať,treba odmastiť pečeň-detoxikovať a zregenerovať pečeňovú membránu,aby si plnila poslanie filtra. Postup je takýto.
    Pestrec mariánsky-drvený užívame v prírodnom a  neupravenom stave priamo do úst a zapijeme tri dcl.vody. Načo je to dobré každý kto bude mať záujem nájdete na webe zdravapecen.sk alebo pestrec.sk
    Funguje to nasledovne:Pri užívaní začne tvorba tráviacich enzýmov, tvorba žlče,peeling čriev,začne pravidelné vylučovanie.Súčasne prebieha regenerácia pečeňovej membrány.Tá vyčistí krv,zbaví je všetkých látok ktoré sú nežiadúce. Tieto látky-takzvané voľné radikály majú schopnosť na seba viazať tukové bunky,ktoré sa následne ukladajú v tel,ak pečeňová membrána neplní svoju funkciu. Súčasne sa čistí črevný trakt,kde sa zveľaďuje imunitný systém. Cez čistý črevný trakt je potom vyššie percento vstrebateľnosti a telo dostane to čo má dostať z menšej dávky potravy,je vyššia výťažnosť.Pritom treba dbať na to,aby sme denne mali prísun vitamínov,minerálov,antioxidantov a stopových prvkov.To je základ pre naše denné prežitie.Ďalej treba myslieť na to,že bez nenasýtených mastných kyselín sa nám nevstrebávajú vitamíny a minerály-niektoré a tak systémovo vznikajú civilizačné ochorenia. Pestrec obsahuje nenasýtené mastné kyseliny- rastlinné sú viacnásobne účinné ako živočíšne.Pritom v strave ich nedostávame.
    Myslime na to,že hlad vzniká v hlave,nie v žalúdku. Pokiaľ si naplníme žalúdok niečim z malým obsahom potrebných látok, do krvi sa nedostanú potrebné látky,mozog vysiela signál na ich doplnenie a to pocitom hladu.
    To je ale téma na dlho.Je to systém,ktorý treba robiť ucelene,trpezlivo,plnohodnotne aby sme si nespravili viac zle ako dobre.
    Venujem sa už dosť dlho tejto téme a viem,že len základné veci nestačia k tomu,aby naše telo fungovalo ako Švajčiarske hodinky.Vyberiete jednu malú súčiastku a…
    Preto si myslím,že je dobré sa poradiť skôr než sa do niečoho pustíte.
    S pozdravom kurtis.sk

  169. dejka smejka 19. septembra 2014

    Za celý život som napísala asi dva komenty ku článkom. Teba Mirko sledujem už asi tri roky. Vieš o chudnutí a zdravom životnom štýle písať tak prirodzene a jednoducho. Nedalo mi nekomentovať a nepoďakovať sa za skvelé články a podporu, ktorú v nich prejavuješ voči nám “jedlíkom”. Nie som tučná, ale tie 4 kilečká by sa hodilo dať dole, takže idem na to. S pravidelnosťou ako píšeš pôjde všetko ľahšie dolu. A áno, ach tá lenivosť!

  170. Miro Veselý 19. septembra 2014

    dejka ďakujem za milý koment. pravidelnosť funguje zázračne, lebo ak prejdeš na pravidelné jedenie, metabolizmus sa zmení často zmizne aj potreba toho “jedlíctva”. Ja tiež rád jem, takže úplne vypnúť túžbu sa nedá, ale ak sme najedení, odoláva sa lepšie, ako po pár hodinách hladu. Držím palce. Áno, tá lenivosť, tá by si zaslúžila dostať na zadok…

  171. Daniela 21. októbra 2014

    ahoj,zaujímavé,samozrejmé,logické,múdre….len nie lahké.Ja som vždy v jednom kolotoči:ked mám 70 kíl už je to pre mna výstraha,začnem s diétou trocha viac sa hýbem no viac ako na 66 kg nespadnem,nech sa snažím ako chcem.Nikdy nevypijem menej ako 2 litre čistej vody denne,no ľúbim jesť -v čom ma voda vôbec neobmedzuje-myslím tým že zjem väčšie porcie,teda aspon jednu väčšiu denne…Potrebujem pomoc,radu…takéto podobné články ma inšpirujú tak na dva dni a už som zasa tam kde som bola..Mám rada jogurty,skoro každý den jeden zjem-nie nízkotučný,tie mi nechutia v tom ma neobmedzuj…Nedokážem zjesť malú porciu niečoho čo mi chutí,proste jem kým vládzem-no dá sa toto vôbec riešiť??pomôž prosím

  172. Miro Veselý 22. októbra 2014

    Daniela zvonka ti nikto nepomôže. Určite nie, ak si už vopred kladieš podmienky v čom ťa nemám obmedzovať. Takže je to jednoduché. Si spokojná s postavou? Potom nie je dôvod čokoľvek obmedzovať. Máš pás nad 80 centimetrov? Potom treba začať riešiť, kde je chyba. Návod na to na tomto webe nájdeš.

  173. Daniela 26. októbra 2014

    Ahoj,jasné,že nie som so svojou postavou spokojná.Momentálne mám 68kg,pri výške 165cm a žial v páse meriam 89cm-katastrofa?Dnes je to štvrtý den čo som začala s pravidelnou stravou-každé tri hodiny niečo zjem ranajky jeden krajec celozrnného chleba s plátkom šunky alebo syra,desiata 1 kus ovocia,obed-klasika -to čo varím pre rodinu,akurát menšia porcia-nič vyprážané,mastné…,olovrant väčšina ovocie,večera ako ranajky.Je to správne?Alebo tým nič nezmením?Snažím sa aj viac hýbať,ale nie vždy sa mi chce.Chodím dosť neskoro z práce,popri tom rodina…Ja dúfam,že do toho prídem a že takto to bude mať nejaký zmysel…

  174. Miro Veselý 26. októbra 2014

    Daniela ak za 10 až 20 dní bude pás aspoň o centi až dva centimetre menší, tak je všetko v poriadku. K pojmu “snažím sa” len dodám, že snaha sa počíta iba v prípade, že to nie je výhovorka. Ak sa snažím dostať do posilovne a prídem tam, je to v poriadku. No ak do posilovne nejdem s komentárom “snažíl som sa, ale…” tak potom je s chudnutím problém. Tú pol hodinku denne na rýchlu chôdzu odporúčam investovať.

  175. lolll 6. apríla 2015

    Dobrý deň, chcem sa opýtať či sa pomalý metabolizmus dá zrýchliť do dvoch týždňov? Samozrejme pomocou pravidelnej zdravej stravy, cvičenia a pitia tekutín…

  176. Miro Veselý 6. apríla 2015

    lolll ja sa obávam, že pojem pomalý metabolizmus je skôr niečo obrazne povedané. Nie je to parameter, ktorý by sme vedeli odmerať akú má rýchlosť dnes a akú o dva týždne.

    Za 2 týždne môžete s pravidelným režimom dosiahnuť merateľne menší obvod pása a teda znížiť percento telesného tuku.

  177. T. 20. apríla 2015

    Denne vypijem cca 6 litrov vody + polievka, caj…a za tyzden sa to vysplha na 50 litrov.
    Pijem cistu vodu z verejného vodovodu som od nej zavisla, … no co uz a vaha sa mi vysplhala zo 45 kg na 80 kg a teraz neviem co dalej. Mam zvysit davku vody? Zapijat smad ked ma clovek hlad to veru nie…Je to blbost. Metabolicka porucha je to najhorsie. Voda sa zacne hromadit v celom tele.. niet uniku. Pozor na pitie z cerveneho salky tak sa cela kalvaria zacala okolo pitia vody….:-(
    Nezastavitelne ma smadi doteraz a je jedno ci je leto a ci zima. Je to hrozne.

  178. Miro Veselý 20. apríla 2015

    Piť tak veľké množstvo vody je veľmi zlý nápad. Všeobecne sa odporúča okolo dvoch litrov denne a niekto aj menej. Tak veľké množstvo vody môže predstavovať vážne ohrozenie zdravia, ak teda nepracujete v horúčave, v bani alebo v podobnej prevádzke.

    Odporúčam bez odkladu sa obráťte na lekára a riešte to.

  179. David 28. apríla 2015

    Dobry den Pan Vesely potrebujem poradit mam 175 cm a vazim 84 kg ako mam schudnut ake jedla v akych mnozstvach by som mal jest aj pit…???

  180. Miro Veselý 28. apríla 2015

    David odpoveď nájdete na týchto stránkach. Je to na trocha štúdia, ale všetko čo potrebujete vedieť tu nájdete.

  181. Pedrosancez 3. júna 2015

    Dobrý deň. Chcel by som sa opýtať, či existujú aj také potraviny, ktoré zrýchľujú metabolizmus. Ďakujem vopred za odpoveď. Peťo.

  182. Miro Veselý 3. júna 2015

    Pedrosancez uvádza sa to o zelenom čaji, alebo čili papričkách, či pravidelnom pitnom režime. Ja odoporúčam nevšímať si metabolizmus, jeho “rýchlosť” sa aj tak nedá nejako reálne merať. Jedzte pestro, pravidelne a k tomu pohyb. To stačí nielen na chudnutie, ale aj na zdravý život. No a tiež pozor na diéty, tie metabolizmus zvyčajne spomaľujú. Napríklad teraz moderná paleo diéta, tam síce chvíľu kilá lezú dole, ale potom môže prísť problém, že ďalej to ísť nechce dolu a ak nechcete priberať, musíte stále nejakou formou diétovať.

  183. Libertz 21. septembra 2015

    Zdravim,
    mam 20 rokov 177cm, este pred nejakymi 2, 3 rokmi som mal 74 kg, no jedaval som nepravidelne (aj ako decko) a to veci ktore niesu zrovna “zdrave” ved asi viete co tym myslim. Obcas som chodieval aj do posilovne si zacvicit. Ked som mal 19 chodil som asi polroka pravidelne ale to hlavne silovy trenink na nabratie svalovej hmoty. Este pripomeniem ze som od prirody sirsej postavy. Potom som nabral jednak kvoli posilke a jednak aj kvoli veku (lebo sa uz definitivne prestal clovek vyvijat) vaha mi vystupila na 84 kg. To bolo v lete 2014. odvtedy az doteraz som mal trochu blbe a zlozitejsie obdobie v zivote a vaha sa mi pohybovala v rozmedzi od 85 do 88 kg raz hore raz dole. Samozrejme o stravu som sa vacsinou skoro vobec nestaral stale to bolo skor na sposob nepravidelne. No v poslednej dobe si to uz strazim co sa tyka stravy, prijem v rozmedzi od 6000 do nejakych 8000 KJ vacsinou, moze sa stat ze aj nad 8000 niekedy. Stale to ale bolo pomerne nepravidelne, no vidim ze to asi spravi vela tak budem teda pravidelne v mensich porciach. Taktez som k tomu pridal aj nejaky ten pravidelny pohyb (prechadzky so psom, obcas beh, bicyklovanie, chodza do kopca ci trochu cvicit s cinkami). Je tomu cca 2 tyzdne co som to rozbehol. Pred par dnami som mal vypravu cca 25 km do ineho mesta pesi, trvalo to asi 5 hodin… Potom mi vaha ukazovala 86 kg cize som si povedal ze je to na dobrej ceste… a dneska rano som sa zase odvazil a znovu 88 kg takze dost sklamanie.

  184. Miro Veselý 21. septembra 2015

    Libertz jednorazová prechádzka na chudnutie veľmi vplyv nemá, tam ten pokles váhy môže byť skôr strata tekutín, než tuku. Ale ak vydržíte s príjmom okolo 8000 a budete robiť párkrát do týždňa takéto pekné výlety (netreba hneď tak dlhé) tak určite dosiahnete výborné výsledky. Každopádne ste na dobrej ceste a držím palce nech sa darí

  185. Libertz 22. septembra 2015

    Mozem sa este spytat ked som rozbehol tu pravidelnu stravu, mozem jest aj tie “nezdravsie” jedla jako su vyprazany syr, pizza ci kebab? Samozrejme len obcas a v primeranych mnozstvach. Ked to skombinujem aj s tym pravidelnym pohybom a pitnym rezimom za kolko cca by som mohol vidiet zmenu na vahe?

  186. Miro Veselý 22. septembra 2015

    Libertz ak za primerané množstvo pizze rozumiete možno 3 hryzy, tak energeticky to problém nie je. Ale tieto nevhodné jedlá v malom množstve obsahujú príliš málo živín. Energeticky to síce sedí, ale má to ďaleko od zdravej výživy.

    Ak si dáte nejaký termín, trebárs jedno jedlo do týždňa tak sa nič nestane asi aj keby ste zjedol celú pizzu naraz.

    Na druhej strane ak sa pozriem na vašu otázku trocha komplexne tak sa vlastne jedným dychom pýtate či sa smie jesť nevhodné jedlá a kedy uvidíte výsledky na váhe. Cítiť z toho trocha netrpezlivosť, tú si pamätám aj u seba. Človek chce zasýtiť vlka a mať celú ovcu. Ak budete dodržiavať režim, tak bežné tempo sú 2 až 4 kilá za mesiac. Muž s vyššou hmotnosťou, ktorý doteraz nechudol pôjde s váhou dole rýchlejšie.

  187. Klára 18. februára 2016

    Zdravím ťa :) co sa udeje ak clovek je v malých mnozstvach viac krat denne ,ale nie pravidelne ?

  188. Miro Veselý 18. februára 2016

    Klára úplná pravidelnosť nie je nutná, ale hodí sa aspoň spočiatku. Cieľom je udržiavať človeka stále najedeného :-) to ak sa podarí, tak potom takmer úplne zmiznú túžby maškrtiť a hlavne nárazové prejedanie. Ak totiž iný človek :-) nebude celý deň nič jesť, večer sa neovládne a vyrabuje chladničku.

  189. Klára 18. februára 2016

    hmmm udrzat sa najedeny a co ak povedzme som najedena ale mam na nieco chut -treba si to dopriat ? Plus hovori sa ,že ked clovek castejsie malo je aj tak ho prepadne vlci hlad,co robit v takom pripade

  190. Klára 18. februára 2016

    Narazam na to ,ze co ak ked budem casto v malých mnozstvach papat budem viac a viac hladna

  191. Miro Veselý 18. februára 2016

    Klára ak ste najedená, žiaden vlčí hlad (zvyčajne hypoglykémia) nehrozí. Je druhá vec že niekto je nediscoiplinovaný a napriek prejedenosti si chce ešte dopriať. To je iný problém. Tam to chce cvičiť disciplínu. Pokiaľ to nejde, odporúčam poradiť sa s psychológom, problém psychogénneho jedenia môže mať príčiny, ktoré s jedlom nesúvisia. Môže to byť zajedanie stresu, alebo túžba po odmene či radosti.

  192. Ňuňula 3. januára 2017

    Ahoj Miro, viem že pohyb zrýchľuje metabolizmus, ale myslíš, že 1hodina kardia KAŽDÝ deň by ho mohla práveže spomaliť? Mám veľmi sedavé zamestnanie a cvičím po 30 min kardia 2 krát denne. Neznie to ako veľa pohybu keďže väčšinu dňa preležím/presedím ale čítala som, že tréning každý deň 1hodina nie je zdravý …nevieš mi nejako poradiť čo by si robil na mojom mieste ty?

  193. Miro Veselý 3. januára 2017

    Ňuňula dosť záleží na tom, aký typ tréningu to bude. Ak ľahké kardio tak to asi bude v poriadku a aj 6 krát do týždňa to podporí aj chudnutie aj zdravie. No ak by šlo o tvrdší tréning s vyššou intenzitou, tak tam môže nastať to čo sa po starom volá pretrénovanie. Preto sa tréningy odporúča dávať každý druhý deň a medzitým buď nenáročný deň alebo len veľmi mierny aeróbny režim.

  194. Ňuňula 4. januára 2017

    Ďakujem za odpoveď :) ešte by sa chcela opýtať, že či keď chodím do práce a raňajkujem o 6:30 (a potom jem každé 3 hodiny až do večera) či by som to tak mala robiť aj cez víkendy, nastavovať si budík a raňajkovať o 6:30. Lebo cez víkendy príjmam rovnako energie len v inom čase (raňajky o 8:00). Tak by som chcela vedieť, že či by to mohlo narušiť/spomaliť chudnutie alebo je to len zanedbateľná vec.

  195. Miro Veselý 4. januára 2017

    Ňuňula niektorí odporúčajú aby režim bol jednotný a ak je raz obed o dvanástej, tak má byť vždy o dvanástej. Ja si ale nemyslím, že by ste mali kvôli jedeniu vstávať, skôr sa vyspite a posuňte jedenie na neskôr.

  196. ero 27. marca 2017

    S tučnými je to zaujímavé, a keď sa hovorí, že pre schudnutie stačí odstrániť príčinu obezity – z toho vyplýva, že ak ju neodstránime, ostaneme stále ROVNAKO tučný, alebo váha pôjde donemoty hore?

    Mám jedného priateľa, ktorý sa prejedá, má 120 kg už 30 rokov a stále vyzerá rovnako tučný. Stále má vyšší denný príjem ako výdaj. Funguje to tak, že telo sa prispôsobí vyššiemu príjmu nad výdajom, dostane sa do určitej tučnoty (napr. 120 kg) a už ďalej, ak sa prejedá stále rovnako nepriberie?

  197. Miro Veselý 27. marca 2017

    ero nedá sa takto naslepo odpovedať. Každý človek je iný a niekto sa možno neprejedá nejak nekriticky. Alebo možno sa aspoň trocha stráži. Ale či to funguje tak, že sa telo prispôsobí vyššiemu príjmu tak to skôr nie. Do istej úrovne sa dá zvýšiť metabolický obrat (viac jedla viac pohybu) ale ak sa zvýši príjem a výdaj nezmení, tak bude priberať. Ono to môže byť málo viditeľné, tučný človek môže mať 120 kíl 10 rokov a pritom priberie pár kíl slaniny ak sa nehýbe a stráca svalovinu. Ale v popisovanom prípade asi ten muž beží v režime, ktorý je ako-tak vyvážený. Má nadváhu, ale aspoň nepriberá. Je to lepšie ako ísť stále hore.

Pridajte komentár:

Napíšte vašu otázku, alebo komentár k článku...

Vyplňte ešte: