Delená strava

Píše Miro veselý od roku 2004.

Obezita, chudnutie - delená stravaJedným z najpopulárnejších "riešení" nadváhy a obezity v poslednom čase je delená strava. Rozšírila sa rýchlosťou fámy. Je to pochopiteľné – sľubuje jednoduché riešenie problému obezity. Delená strava je však len ďalší sebaklam.

"Delená strava mi pomohla" – tvrdí to aj susedkina známa

A ak to vraví tá najväčšia klebetnica tak verte, že je to pravda.

Iba ak by nie…

Je fakt, že v istej chvíli delená strava pomôcť môže. Ako to? Kým sa človek prejedá, tučnie. Potom sa jedného dňa naštve a povie si "niečo s tým musím spraviť". A tak začne napríklad s diétou, ako je delená strava. Zrazu za začne venovať tomu, čo papá. Bez ohľadu na to, či je jeho strava delená, alebo nedelená, už dáva pozor. "Delená strava" je len názov realizácie zámeru schudnúť. 

Je jasné, že človek, ktorý si "dáva pozor" na to, čo je, schudne. Chudnutie však nemá na svedomí delená strava. Je to len o obmedzení príjmu energie. U veľkej väčšiny ľudí na chudnutie stačí aj pomerne malá úprava jedálneho lístka a zrazu je všetko v poriadku.

Delená strava – ako dlho vydržíte?

Možno pomocou tejto diéty pár kíl zhodíte. A dokonca aj pomerne rýchlo. Ale ako dlho vás bude baviť delená strava? 3 mesiace? Pol roka?

Poznám niekoľko žien, ktoré delenú stravu nielen skúsili, ale si ju aj veľmi pochvaľujú. Tešia sa, ako im pomohla schudnúť niekoľko kíl. Všetky tieto milé dámy majú jednu spoločnú črtu: už dávno ich jedálny lístok ani zďaleka nepripomína delenú stravu! Čo to znamená? Úprimne ju chvália, ale sami ju veru nejedia. To je práve typické pre fenomén delenej stravy. Nevydržíte to dlho, ale dlho si ju pochvaľujú. Zaujímavá vec. Nečudo, že to potom dychtivo skúšajú aj ich známe…

Preto vám neodporúčam experimentovať na tému delená strava. Chcete schudnúť? Potom odporúčam, aby ste hneď nasadili (lekármi aj ľuďmi) overenú redukčnú diétu, založenú na pestrej, racionálnej strave.

Delená strava totiž neučí…

Najnebezpečnejšie je, ak si niekto delenú stravu zvolí, ako diétu. Každá diéte totiž býva chápaná, ako časovo obmedzené riešenie, určené na istý zámer. Tým zámerom je napríklad chudnutie. Ak potom človek schudne, delená strava sa stáva zbytočnou. Pustí sa zas do rezňov. A čoskoro má nazad aj svoje kilá…

Práve v tom je delená strava zradná. Málokto pri tomto diétnom opatrení vytrvá.

A preto je lepšie, ak namiesto experimentov typu delená strava, či ryžová diéte siahnete hneď po racionálnej výžive. Je to výživový štýl, ktorý zaisťuje prísun všetkých živín, ktoré človek potrebuje. Týmto štýlom sa môžete stravovať trvale. A preto nepriberiete.

 

Komentáre k článku: Delená strava

  1. Miriam 13. marca 2008

    Delená strava ale nie je diéta, je to spôsob života, preto si treba dopredu rozmyslieť dobre, akým smerom sa chcem vybrať. Ja som oddelenú stravu držala, schudla som na nej, aj som potom pribrala, keď som prestala sa takto stravovať, ale bolo to hlavne kvôli tomu, že som si neuvedomovala, čo jem a kedy to hlavne jem. Jedla som prevažne večer pred televízorom, a to je zabiják. Pokiaľ si to človek uvedomí, môže držať aj prerušovanie oddelenú stravu. Po čase už začne človek “myslieť oddelene”. Bude sa prechádzať po obchode a rozmýšľať, či ten ktorý syr má nad 50 percent tuku v sušine a je neutrálny.
    Pokiaľ sa človek rozhodne držať oddelenú stravu, držím palce, je to super, po krátkom čase pľasne brucho, začne sa cítiť lepšie, pretože kombinácia potravín, ktoré sa spolu môžu jesť a ktoré sa nemôžu, má nejaký význam.
    Môžem vrelo odporučiť knihu, ktorá sa ale veľmi ťažko zháňa, sú v nej tabuľky jedál, ktoré sa spolu môžu a ktoré majú koľko kilokalórii: Sonja Carlssonová – Oddelená strava – doma a v reštaurácií.

  2. Hela 22. apríla 2008

    Ja som tiež zmenu jedálnička a stravovacích návykov začala delenou stravou – skôr som zobrala len niektoré základné princípy (žiadne držanie sa presných pravidiel, tabuliek a receptov), ktoré dodržujem dodnes už dva roky. Dnes to už naozaj nemôžem nazývať delenou stravou. Naučila som sa racionálne stravovať, neprejedať sa, zaviedla som pravidelnosť a malé porcie. Samozrejme sa sem tam aj odmením – na večeri s priateľmi alebo na oslave. Ale aj tam som zistila, že niektoré pravidlá sa úplne zautomatizovali a nejem všetko bez ladu a skladu. Proste došlo ku zmene v prístupe k strave a v myslení:-)

  3. papula 30. apríla 2008

    Keď som prvý krát čítala v interview s Lenkou Kořínkovou o delenej strave zasmiala som sa a pochopila som, že som ako dieťa nebola nenormálna, ale nenormálnou ma spravili ľudia, ktorí si mysleli, že:
    – nie je normálne, aby dieťaťu chutili surové zemiaky
    – nie je normálne, aby dieťa jedlo surové mäso
    – nie je normálne, aby dieťa jedlo šrot pripravený pre prasatá
    – nie je normálne, že tínedžer spráska 10 pečív a nič k tomu
    – nie je normálne, že tínedžer spráska pol husi, grgne si a dá si uhorkový šalát
    – nie je normálne, že dospelá žena sa dokáže napchať ryže rovno z hrnca a nemá konca
    Takže ma naučili jesť mäso s ryžou a ja mám problémy so žalúdkom….
    Aby som ich nemala jem znovu oddelene a všetko je fajn…
    Nemyslím si, že je to módna vlna. Všímam si deti, ktoré jedia klobásy bez chleba a nič im nie je, ktoré sa napracú špagetami a nič im nie je. Najlepšie je, keď sa každý rozpamätá, ako chcel jesť v detstve a ako ho potom donútili, aby sa stravoval podľa všeobecných predstáv.

  4. Mufiak 7. mája 2008

    Mám v okolí veľa kamarátok , ktoré vyskúšali takzvanú “delenú stravu ” . S úžasom som sa vždy dívala na to ako jedia. Podľa mňa dieta, pri ktorej si kľudne dáta 10dg mastnej salámy alebo v pohode zjete šľahačku … S tým komentárom, že “to” môžem . Je to v poriadku. V podstate zje toho veľmi málo, neviem kto by zjedol veľa šunky, alebo podobnej mastnej salámy… Ani zemiakov a ryže sa nenatlačíte veľa. Iste dajú si zeleninu. Ale koľko asi . Keby sme to spočítali , tak denný príjem potravy by bol hlboko pod normálom. A pravdu poviem ani jedna pri nej nevydržala dlho. Schudli a koniec. Vrátili sa ku “normálnej strave” . A pribrali pár kíl nazad… A kolotoč pokračuje….

  5. Sasa 11. mája 2008

    Aj ja som drzala nedrzala delenu stravu, ale islo iba o tie kombinacie, viac sme o tom ani s mamkou nevedeli blizsie. Spociatku som to dodrziavala kde sa dalo, cize doma, s rodinou, tam kde som si jedlo mohla vybrat, ale potom som si zacala davat pozor aj v jedalni, chcela som vyuzit vsetky moje poznatky o chudnuti, tak maso s ryzou alebo zemiakmy pre mna neexistuju, ale na urcite kombinacie si proste neviem zvyknut. Ovocie a bielkoviny alebo ovocie a cukry sa nesmu spolu.Ja jem jogurty alebo tvaroh to musi byt ochutene lebo inac bueeee a k tomu nic mensie ako ovocie nie je, same mi nestaci. Tak co mam robit ,liter vody na ranajky? Pre prax jedelena strava trochu otravna, lebo okruh jedal ktore sa mozu spolu je sice dost velky ale musia vam chutit aby ste sa podla toho riadili…

  6. Mato 18. mája 2008

    zdravim mam 13 rokov a raz som bol na dovolenke tam som si dovolil mat trochu vecsi apetit a odvtedy som si vsimol ze som pribral a neviem sa zbavit prebytocnych kil prosim keby mi niekto povedal co mam kedy jest dakujem tato stranke je super a este nieco budem ochotny cvicit ale neviem kolko kedy a co denne beham po vonku s loptou asi hodinu a pol a spotim sa uplne prosim pomozte mi dakujem (: zelam vsetkim vela stastia !

  7. adina 14. júna 2008

    Ja som objavila delenu stravu asi tak v mojich 18 rokoch. U nas doma su vsetci obezny a zvaluju to na dedicnost v rodine. Ja nie som! Mam 31 rokov a za cely ten cas som sa nedrzala vzdy delenej stravy ale napokon som sa k zakladnym principom vzdy vratila. Akonahle som jedla podla zvyklosti v rodine poprve som pribrala a po druhe sa moje travenie zhorsilo. Takze uz teraz viem ze na kombinacii potravin je vela pravdy(pracujem v zdravotnictve a  viem toho dost o funkciach ludskeho tela) a potom je to a j o skonzumovanych kaloriach. Takze podla mna neexistuje len delena strava ako navod na chudnutie ale musi byt k tomu okamzite aj redukcia kalorii.
    A este nieco,telo ma svoje hodiny v sebe a ked ideme proti nim tak nemozeme ocakavat ze budeme vitalny a psychicky a fyzicky odolny. a prave delena strava dava velky doraz na to kedy co a ako jest.
    Na zaver len tolko ze ja sa citim ovela lepsie ked dodrziavam zakladne principy a ked dodrziavam prisun kalorii. A moja vaha sa nikdy nezmenila o viac ako o 3-4 kila. Raz ich mam raz ich nemam. prajem vsetkym vela uspechov pri chudnuti.

  8. bar inach 19. júna 2008

    ja opaatrujem dedka,ktory zje rano vlocky a zel.caj bez cukru, obeduje kus masa,al.rybu so zel.al.salatom, zje poobede kus kolaca aky sa mu do brucha zmestil, na veceru polievku, konzumuje min.mnozstvo chlebovin, pije ako tava, je suchy ako papek, chodi s rolatorom, minuly rok hral sen.majstrovstva v golfe, sluch ma ako rys ostrovid a Devatdesiat rokov.

  9. baja 22. júla 2008

    Ahojte…ja osobne mám s delenou stravou veľmi dobré skúsenosti. Za dva mesiace sa mi podarilo schudnúť 13kg. Bolo to približne pred 5 rokmi. Teraz by som tiež potrebovala schudnúť, pretože počas tehotenstva som si nedávala pozor na stravu a pribralasom viac ako 20 kíl. Viem že s delenou stravou sa mi podarí schudnúť…chce to len odhodlať sa a naštartovať. Pred 4 dňami som znovu začala držať delenú stravu a už som schudla prvé kilo.tak mi držte palce aby mi to čo najdlhšie vydržalo a všetkým to vrelo odporúčam…

  10. Dandy 24. júla 2008

    Ja používam delenu stravu zhruba 6-7 mesiacov schudol som 12 kilogramov . Sem tam urobím hriech a moja váha je stabilná 1 až 1,5 kg hore dole cítim sa dobre a doporučujem -vydržte výsledky sa dostavia .Dandy

  11. zvedava 6. augusta 2008

    chcela by som sa opýtat ako to je s tou delenou stravou co mam jest kazdy den rozpis som myslela alebo ako funguje prosim pomozte mi moja kamaradka jedla jden den meso iny ovocie …. atd. tak by som cela vediet ako to funguje

    prosim odpovcete mi na fash556@azet.sk
    vopred dakujem

  12. tina 19. augusta 2008

    Delenu stravu poznam minimlne 12 rokov a neberiem ju ako dietu, ale ako zivotny styl. Z celeho tyzdna je mozno den-dva, kedy zasady nedodrzim na 100 %, ale to je väcsinou,ked je nejaka oslava, alebo vari pre mna niekto iny a tak… ked varim sama, vzdy je to podla principov delenej stravy a uvarim napr. aj zemiaky k mäsu, ale sama si dam iba mäso a salat, alebo si k tomu udusim extra zeleninu. Nemyslim si ze delena strava je nuda a ze nie je dostatok moznosti, ako sa pestro stravovat podla tychto zasad. Pre kazdeho, kto ma nedostatok fantazie a malo inspiracie, odporucam knizky Lenky Korinkovej, hociktoru z nich, mozno najlepsie jej kucharske knihy, tam su konkretne recepty a je ich kopa. A hlavne – nie su to same zeleniny, salaty a podobne, ale aj napr. parene buchty, gulas, rezne…

  13. sonyboy 22. septembra 2008

    “začne napríklad s diétou, ako je delená strava” – delena strava nie je dieta

  14. maťula 5. novembra 2008

    Delena strava je najrýchlejši spôsob chudnutia / podla mňa/ , len sa treba naštartovať a vydržať prve 2 týždne , potom kilá padajú . A už na každom záleží ako to dokončí. Jojo efekt sa dostaví pri akomkolvek spôsobe chudnutia.Taktiež aj pri Mirovom spôsobe , pretože keď s tým skončíš a vrátiš sa na predošlý spôsob stravovania , tak si zrazu tam kde si začal. Mám to vyskúšané.delena strava je podľa mňa ľahšia na dodržiavanie ako zdravy Mirov spôsob chudnutia z dôvodu tých nezmyselných rátaní , vážení kalorii , bielkovin a tukov.A chudnutie ide pomaly.Zato v delenej strave len delíš a ješ čo chceš a koľko chceš , a kila idu oveľa skôr dole , len musíš správne deliť.Ja som schudla z delenej stravy spolu 18 kil , za 3 mesiace , a to za prvy mesiac 10kíl.delenu stravu som držala pol roka.Pribrala som naspeť až po roku a pol , a to tým že som nedelila a prežierala sa. Nedávno som držala Mirov štýl , a za mesiac som schudla 1 kilo , tak ma to hned prestalo baviť. Teraz som mesiac na delenej strave a mam 6 kilo dole , a brucho padlo tiež.Toto je môj názor a skúsenosť. Tak veľa šťastia do chudnutia.Moja kamoška tvrdí , ten kto je tučný aspon 5 rokov bez ubytku kíl , bude tučný aj naďalej , tak sa netrápme a užívajme si všetkého čo máme radi / s mierou/

  15. Miro Veselý 5. novembra 2008

    Len drobnosť, spôsob ktorý odporúčam ja je trvalá zmena životného štýlu, nie chudnutie.

  16. vlasta 13. novembra 2008

    mam 53 rokov v zivote som minimalne 3 krat schudla hladovkami vtedy z nevedomosti vždy viac ako 30 kg pred mesiacom som začala s delenou sravou v kupeloch Nimnica systemom 1den bielkovjnovy,1 den rastlinny čiže sacharidový na váhe 132 kg.Pribrala som vdaka veku ,rozne hormonalne zmeny a úprimne aj s prejdania v strese .Mám mesiac za sebou hrdych 10 kg dole a to v mojom veku nie je tak jednoduché.Samozrejme a s trochou cvičenia hlavne prechadzky a čo je doležité chcem si daˇ´t ešte raz šancu byt pekna.A hlavne som si po nie lahkom živote uvedomila ako je tu pekne v hlave som pretočila koliesko beznádeje na obrátky štastia a zbieram už len každnym dnom hormony štastia a radosti čo mi ve´lmi pomaha.S perfektnou motiváciou pokračujem a hlavne nehladujem!A dá sa tozvyknut si že jem všetko čo mam rada!Aj delene.Nemajte strach aspon to skuste možno ste to práve vy komu to bude pasovat.Držím palce a prepáčtr,že neviem nájst všetky písmená na počítači som amater pá a idem na tie ostatné kilá a moj novy životný štýl.Vlasta

  17. Mirka 16. novembra 2008

    Mam 31 rokov a delenou starvou som presla uspesne pred 4 rokmi.Mala som 89kg/164cm,za sebou dva porody.Nabrala som kila pri detoch na materskej.Predchadzala tomu unava ,vycerpanost a nespavost.Pri detoch si clovek zvykne.A tak som tieto 3 neresti kompenzovala jedenim(zranim).Po preventivnej prehliadke mi zistili enormne vysoke pecenove testy,vysoky cholesterol a kyselinu mocovu.Po dohode s lekarom som si zvolila cestu bez uzivania tabliet a to delenu stravu.Cely cas som bola pod dohladom lekara,Vo februari 2004 som zacala s uvedenou vahou a mierami,hrudnik:115cm,pas106cm,boky 115cm.Samozrejme,ze zapojit som musela aj telo,tak som zvolila kalanetiku 2x do tyzdna.Pohybom a prisnym!delenim stravy som zhodila nadbytocne kila dole po 10 mesiacoch.Uspesne.Vaha 59kg/164,prsia 90cm,pas74cm,boky 90cm.Tuto vahu a miery si udrzujem az dodnes, vylucila som z jedalneho listka potraviny mastne ale netvrdim,ze si raz zacas nepochutim.Nejem chlieb,ziadny iba tzv.polystiren,lebo chlieb ma upchaval a po zjedeni sa mi z neho tvoria kyseliny.Jem uplne vsetko,delenu stravu som drzala iba pocas diety!Odvtedy jem normalne,pomenej castejsie a hlavne nikdy nevynecham ranajky!to je start a uspech celeho stravovania.Naucit sa jest,ci s delenou stravou alebo bez nej to je jedno dolezite je jest minimalne 5x denne,pit najlepsie vodu alebo bylinkove caje, ktore precistuju krv a organizmus.Po dodrzani pravidelnej stravy a konzumovanim varenych jedal z domacej kuchyne sa uspech dostavi.Dalsi dolezity faktor ktory zohrava dolezitu ulohu pri chudnuti je spanok.Dospely clovek musi spat aspon 8 hodin denne.V spanku sa ocstuje organizmus a zbavuje telo prebytocnych kil a toxinov,takze SPANOK=CHUDNUTIE.Zelam vela uspechov a trpezlivosti,Mirka

  18. Patka 19. novembra 2008

    Ahojte, som odhodlaná dat sa na delennu stravu…Mám 170 cm a 58-59 kíl… chcela by som schudnút 10 kíl, dúfam že sa mi to podarí delennou stravou,len ja viem že vydržím sa takto stravovat velmi málo preto sa bojím toho ako to dopadne ked začnem papat domackou stravou…A ešte niečo ja milujem hrozne fast foody,hamburgery , a sladkosti .. velmi tažko sa ich zbavím a vydržím bez nich maximálne dva týždne…Držím všetkým slečnám a dámam vela štastia..Nech máme postavu podla svojích predstáv a nech sa cítime SEBAVEDOMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. veo 25. novembra 2008

    Ja teraz začínam s delenou stravou lebo vždy zjem najprv mäso a potom prílohu alebo naopak a spolu mi to nechutí a vynechat jedno z toho úplne nebude problem. Tak som zvedavý. Ak niekto chodí do posilnovne tak môžem odporučiť CKD. To riešia kulturisti. Ja som ju držal 3 týždne takže dokopy 15 dní a dalsí mesiac a pol som sa normálne stravoval a schudol som všetok tuk (asi 15kg) s minimálnou stratou svalovej hmoty!!! Potom som prestal cvičit a celý rok som sa prejedal tak sa mi toho dosť vrátilo… A inak jedna baba od nás schudla asi 40 kg s delenou stravou ale držala ju dlho určite celý rok a viac.

  20. ana 30. decembra 2008

    Ahojte, ja takisto patrim k tym, ktori s delenou stravou zacinaju. mojim dovodom je jednak uprava postavy (takze ma celkom potesilo, kolko ludi napisalo, ze to naozaj pomaha), na druhej strane si chcem upravit stravovacie navyky. Dva roky na internate spravili svoje nielen v podobe sameho bieleho peciva, morcadelly, vifoniek, pizze, hranoliek, ale aj druhych a tretich veceri, nocneho prejedania sa, enhovoriac o tom, ako to vyzera, ked pridem domov. uz dlhsie mame doma knihu o delenej strave, ale doteraz som jej nevenovala prilisnu pozornost. to sa chystam zmenit v kombinacii s moznostou DS v univerzitnej jedalni. tak dufam, ze mi to moje odhodlanie vydrzi a prajem vela vytrvalosti aj ostatnym.

  21. betka 2. januára 2009

    držala som nechtiac delenú stravu ani som nevedela čo to je ,pretože mi bolo zle keď som niečo zjedla.Nie som chorá ,len moje telo jednoducho reagovalo na nesprávnu voľbu potravín .Tak som niektoré potraviny nejedla.No a tak som vždy mala postavu tak akurát.Až neskôr som zistila že je to vlastne delená strava.Nedržím žiadne diéty len sa usmerním trochu v jedle.Čo mi robí zle jednoducho vynechám.Mám 52 rokov a som spokojná sama zo sebou aj postavou. Betka

  22. akires 4. januára 2009

    Prajem pekný večer.Obraciam sa na vás s prosbou.Chcela by som vyskúšať delenú stravu,ale neviem ako na to.Mohli by ste mi niekto pomôcť?Chcela by som vedieť ako kombinovať jedlá,čo sa s čím môže jesť a čo nie.Poprípade keby ste mali nejaký rozpis jedál.Veľmi pekne ďakujem. erika1983@centrum.sk

  23. brona 5. januára 2009

    Delena strava je podla mna dobrá vec,ale asi by ma to celý život nebavilo.Stačí jesť pravidelne ,športovať a úspech je zaručený.pa cmuk

  24. bobinka 12. januára 2009

    Delena strava-mam 68 rokov a velke zdravotne problemy .36 rokov sa snazim chudnut,skusala som aj delenu stra mozno zkusi avu podla Lenky Korinkovej,po 2 tyzdnoch sa mi podarilo schudnut 6kg,ale omylom pri vareni som delenusravu porusila.Povedala som si nevadi idem dalej.Bohuzial uz sa mi nepodarilo nastartovat chudnutie a po 17 dnoch,kedy som neschudla ani deko prestalo ma to bavit a tak som ostala stat na mojej vahe 97-98kg /vyska 155/Obmedzujem tuky,sladke velmi malo/ nemam rada/ pohyb pre moj zdravotny stav minimalny!!!Je mi luto,ze sa mi nedari ale hlavna vec je,ze som aj tak stastna a budem hladat vhodnu cestu pre moju aspon trochu normalnu vahu a mozno zkusim este raz aj delenu stravu.Rubrika je vyborna!!!!!!!!!Dakujem.

  25. Jaroslav 14. januára 2009

    bobinka: delená strava nema moc spolocne s odburaavanim a spalovanim tukov. treba ist na to z hladiska lekarskeho a naucit telo,ako s tymito tukmi bojovat a netýrat sa odriekamim dvolezitych prvkov ktore bezna denná strava obsahuje.kludne prekonzultujem aj osobne a poradim co a ako.

  26. ivetba 12. februára 2009

    ja som asi pred 4rokmi vyskúšala delenú stravu,bolo to kôli nadváhe a veľmi mi vyhovovala,po schudnutí zopár problémových kilogramov som postupne prešla na normálnu stravu.Po čase som sa k delenej strave vrátila ale z dôvodu, že som mala tráviace a žalúdočné problémy a delená strava mi nezaťažovala žalúdok a tak som ostala v podstate pri delenej strave dodnes,mne takáto kombinácia potravín vyhovuje a nemám zdravotné ťažkosti s trávením a pod.Vytvorila som si medzitým kopec svojich receptov a keď varím pre svoju rodinu tak sa neochudobním,ale si popri tom spravím “svôj”obed a neoberá ma tá príprava jedál o čas

    Chcela by som reagovať k Bobinkinmu článku,doporučujem si na internete nájsť kalorické tabuľky jednotlibých potravín a zaradiť do jedálníčka tie s najnížšou kalorickou hodnotou,keď nemáte pohyb ani šport,tak je približne denný príjem kalorii asi 1000-1200,ale závisí to aj od metabolizmu človeka,skúste sa na to pozrieť a prajem veľa úspechov pri chudnutí

  27. janka 24. februára 2009

    nesuhlasim s clankom,ze delena strva je sebaklam.ja som presla na delenu stravu pred 4 rokmi,ked sam rapidne pribrala pri hdravotnych problemoch a vysledky sa coskoro dostavili.schudla som 17 kg.na delenu stravu som si tak zvykla,ze si to uz ani inak neviem predstavit.vobec nejem chleb a pecivo a ani mi nechyba,jem vela ovocia.pijem vela bylinkove a ovocne caje a aj sa snazim aspon 3 krat do tyzdna cvicit.a aj sa citim lepsie.janka

  28. alia 26. februára 2009

    ja som dnes zacala s delenou stravou…omylom som nasla knizku ktoru som si kupila minuly rok na Slovensku. Vzdy som si hovorila, ze nikdy v zivote nepojdem na diety. Ani v podstate nepotrebujem schudnut, len sa musim trosku viac hybat, ale ako vecny student, ktory stale sedi na knihami to nie je vzdy mozne. A samozrejme nie je vzdy mozne jest pravidelne.
    Ale uz ked som tu knizku nasla tak idem to vyskusat a som velmi zvedava ci sa nieco so mnou zmeni…Ked som si prepocitala dnes co som zjedla,tak to nebola az taka hroza – zjedla som len o 2000kj menej, ako je hodnota (ktora je uvedena na tejto stranke na kalkuluse potravin) ktoru by sme mali dodrziavat pri diete.
    Ale skoda, ze tam neuvadzaju kolko KJ ma asi pohar bieleho vina. I ked diety alkohol vylucuju, ale pohar vina alebo 2 raz za cas nie je zly!!! Vsetko treba ale s mierou…Dam Vam vediet asi o mesiac kolko sa toho zmenilo v mojom tele a ako sa mi (a ak vobec) sa mi zmeni postava a budem zdrava a stihla( i ked som zdrava – lebo som jedla vsetko, ale s mierou)…GOOD LUCK pre ostatnych

  29. Lubica 26. februára 2009

    Dobry den,

    Chcela som vas poprosit o radu. Delenu stravu dodrziavam uz par tyzdnov a som velmi spokojna =)
    Len ked mam zivocisne dni, tak mam strasnu chut na sladke a vtedy si nemozem dat ani ovocie. Chcela som sa opytat, ci priberam aj z cokolady, alebo z jedla pre diabetikov? Pretoze neviem, ako to je s tym ich nahradnym sladidlom?
    A este som sa chcela opytat na NUTRIDRINK – z toho sa asi tiez dost pribera, ze..???

  30. alia 26. februára 2009

    OMG….jedna vec je…moze mi niekto povedat preco moja kniha o delenej strave nehovori aby som mala len bielkovinove dni alebo zivocisne. Ved to musi by totalna blbost, nedodat vlastnemu telu ziviny, ktore potrebujeme na normalne fungovanie. Teda momentalne som na tejto delenej strave druhy den, ale nevidim tam ziadny rozdiel medzi stravou aku som jedla pred tym, len s tym ze jedlo je rozdelene na Bielkoviny, Neutralne potraviny, a Uhlohydraty..A pocas dna sa tieto jedla jedia. Len sa kombinuju bielkoviny s neutralnymi a uhlohydraty s neutralnymi. A vobec tam nie je napisane, aby som jedla len same “maso” napriklad po cely den. Asi by som zomrela a ten smrad. Ak mozem doporucit, pozrite si knizku od Ursuly Summ -ovej “Delena Strava“…naozaj,…..ved preco trapite vlastne telo s takymi sprostostami. Uhmmm a pre Lubicu – ano z cokolady sa pribera, ale nepriberies z nej ked si das v miere a kvalitnu (70% cocoa solids). Ved sme uz dospely ludia snad, a z kazdeho kuta na nas ziva zdrava strava – ovocie a zelenina a maso – ved su tam ziviny. Teda ja ako student (32 rocna) si naozaj nemozem dovolit toho masa strasne vela, ale radsej si kupim cerstve ryby, ktore vyjdu lacnejsie a samozrejme nie je nad dobry steak!!! Este raz Rozdelete si jedlo- ale racionalne – rozumne!!!!

  31. alia 26. februára 2009

    A este som chcela dodat dalsiu vec – co je dobre pre jednu osobu, nemusi by dobre pre druhu. Ziaden clovek nie je geneticky rovnaky. Niekto vyda viac energie a potrebuje trochu viac jedla, niekto naopak menej. A kazdy je na tom inac zdravotne – takze ak nedoporucite svojmu telu potrebne ziviny, uskodite si a to uz naozaj nikdy nenapravite naspat – TO VIE UZ AJ MALY SKOLKAR!!!

  32. Miro Veselý 26. februára 2009

    Lubica: priberá sa ak zješ viac, než tvoje telo potrebuje. je jedno či to bude nutridrink, celozrnná ryža, alebo duseno kura. delená strava je dosť od veci. nezmysly o bielkovinových dňoch a rôzne triedenie potravín sú možno efektné v knihe a robia z nej bestseller, ale zdravá strava to určite nie je.

  33. alia 26. februára 2009

    Rozmyslam nad tym aku knihu pouzivaju ti ostatni ludia? Ak ma niekto naozaj rozum, tak znizte radsej prijem potravin a hlavne vecer – nejedzte nic po 6.30 – len ovocie – nic sa nikomu nestane a naozaj aj schudnete…….!!! trosku prechadzky na cerstvom vzduchu ak uz nemozete ist behat alebo potit sa v posiloniach!!!…A je to lacne a zdrave – a obcas vymennte auto za chodzu!

  34. Miro Veselý 26. februára 2009

    alia nehnevaj sa, ale toto sú bludy, čo píšeš. večer ovocie určite nie. a hladovať večer je tiež nemúdre. nejesť 2 až 3 hodiny pred zaspaním.

  35. alia 26. februára 2009

    eeek…to nie su bludy, ved vravim, ludia su ini a maju uplne iny metabolizmus…len sa dopre napapajme vecer o 9 preco nie…a potom, ze ludia maju problemy so spankom a travenim..ja nie som lekar, ale kto je ako nauceny…ja som uz na tej istej vahe asi od 18 rokov 54kg pri vyske 162cm a naozaj – moj zivotny styl nie je blud!!! Ale kazdy musi brat inaksi pristup…Ale preco by sme mali vecer hladovat, ked sa najeme okolo 6.30 – potom naozaj uz nam len treba travit a spat!!! Sorry ak som ta nahnevala…..Aj ja si s radostou dozicim sladkosti a kolaciky, ale nie cely plech…Drzim sa rady mojho stareho otca – VSETKO ALE S MIEROU…
    Ale, necham to tu stat a poviem ti asi o mesiac co sa so mnou udeje po tomto experimente…

  36. Lubica 27. februára 2009

    Rozumiem, ze nesmiem dodrziavat nejake diety, pri ktorych nejem, alebo nieco, ale pri delenej strave nie som nikdy hladna a citim sa lepsie.
    Neviem, mozno aj tento druh vyzivy je blbost, ako hovorite, ale pre mna je to najlepsi sposob chudnutia.
    Len som chcela vediet, ci neviete nieco o tom umelom sladidle, ktore sa pridava do jedla pre diabetikov. Ci, ked si dam DIA cokoladu, tak z nej nepriberiem…???

  37. Miro Veselý 27. februára 2009

    dia neznamená diétne, naopak, často sú to ešte horšie potraviny. z čokolády nepriberieš, ak si dáš malý kúsok. ak zješ veľa, priberieš na 100% tam je hlavne tuk, čo robí šarapatu. či je to dia alebo obyčajná.

    myslite na to že schudnúť vie každý, akokoľvek. ale udržať je problém. preto nemá zmysel plytvať čas diétami ako delená strava.

  38. kamculenka 12. marca 2009

    Já dělím stravu již přes půl roku a cítím se skvěle.
    Spolu se mnou drží dělenou i další kamarádky, se kterými si píšeme na diskuzi.
    Na tohle téma jsem založila webové stránky.
    Jsou na nich recepty,k teré přidávám, články, jídelníčky, rozdělení potravin.
    Jedná se o původní dělenou stravu z 19. stoledí, kterou vynalezl Dr. HAY. Verze L. Kořínkové je jedna velká hloupost!!!!!
    Pro více informací navštivte můj web, není to reklama, je to pro nás, kteří dělíme a dělám jej ve volném čase, nic z toho nemám.
    http://www.delenastrava.estranky.cz
    Mějte se krásně a hubnutí zdar!

  39. Mufina 14. marca 2009

    Ja som jedla delenú stravu a spolu s cvičením som schudla 10kg za 3 mesiace. To som necvičila ako profesionálny športovci, dokonca som nechodila ani to posilňovni. Cvičila som len tak pre seba. Cítila som sa perfiš, nenadúvalo ma a moja pleť bola skvelá..jedla som každé 4 hodiny a posledné jedlo som mala o 18,00 hod. a nehladovala som. uprednostňovala som zeleninu pred ovocím – šaláty ako príloha ku mäsu-viacej šalátu ako mäsa …všetko sa dá…

  40. frndula 22. marca 2009

    Prečítala som si vaše články a súhlasím so všetkými. Či už ste za alebo proti. Všetci máte svoju pravdu. Podľa mňa kto chce ozaj schudnúť, je je dno ako, tak schudne. Ja som asi pred 10 rokmi tiež držala delenú stravu a za tri mesiace som schudla 7 kíl. Bolo to len o to, že som chcela. Pripravovala som si jedlá podľa delenia a všetko bolo fajn. Bola som na materskej, takže som mala dosť času. Potom prišlo druhé baby a už to nebolo také jednoduché. Potom zamestnanie kuchárky je pre chudnutie zabiják. Niekto si možno myslí, že ako mi je dobre veď viem variť, ale moje sebaovládanie je dosť mizerné. Všetky tie dobroty na mňa zízali všade. Teraz mám 35 rokov, 105 kíl, štátnice na krku a pevná vôľa nikde. O zdravej výžive viem všetko, aj o delení jedál aj s počítaním kalórií. Pomohla som veľa ľuďom , ale sebe nie. Študujem už 5 rokov a stres pri skúškach zajedám všetkým, čo ide okolo mňa. Už sa na seba nemôžem ani pozrieť, tak som sa rozhodla, že by som to skúsila s delenou stravou. Chce to len pevnú vôľu a variť a variť. Robím v stravovaní, ale už nestojím pri šporáku, tak sa dúfam budem ovládať. Ak budem mať pocit,že musím zjesť aj deti, tak si budem čítať vaše komentáre. Celkom to pomáha. Držím palce všetkým, ktorí radi jedia.

  41. Janulka 30. marca 2009

    Ahojte vsetci! Ja som fakt z delenej stravy schudla behom pol roka 23 kg, ale to bolo uz pred 10 rokmi a teraz ked tak strasne chcem schudnut, nemozem u seba najst pevnu volu. Nech uz je vas nazor hocijaky, fakt sa da delenim krane schudnut.

  42. Jaroslav 1. apríla 2009

    Janulka: mozno krásne schudneš,ale vzdy ked nie je vola, je zbytocne sa o tom aj bavit. dá sa schudnut rozne, ale vzdy ide o pevnu volu. no dá sa dokonca chudnut tak, ze nepocitime ani na chvilku vacsí hlad, ba aj naopak este, citime sa lepsie.

  43. frottynka 1. apríla 2009

    AHOJTE! Ja som delenu stravu držala už 2krát a teraz ju držím tretí krát a nemôžem povedať na ňu zlé slovo. Nenazývala by som to dietou,aj ked sa pri nej celkom dobre chudne,je to spôsob stravovania. Prvý krát som to brala ako dietu aj druhý krát a musím sa priznať,že som aj pekne schudla najprv 12kg a potom 14kg. Teraz to berem ako spôsob stravovania. Cítim sa pri tejto strave lepšie, nemám problém s tráviacim systémom, proste je mi fajn. Samozrejme, každý má iný názor, ale ten môj je určite k delenej strave POZITIVNY!!! Fandím tým ktorý to aspoň skusili a pomohlo im to ako mne. pa pa

  44. maros71 4. apríla 2009

    neviem,kto tu neverí delenej strave ,buď ju nikdy neskúsil,alebo sa snaží byť zaujimavý.známy schudol z 220 na 80kg ,pozor to nie je blud,ale žije tak stále!treba ale byť na seba prísny a zodpovedný a je to vlastne doživotný(nie dieta),ale životný štýl.Ja mám za sebou HERBALIFE,je pravda,schudol som 30kg,cítim sa ok,ale kilečká sa snažia dostať naspäť,preto som prešiel na delenú stravu.hlavne kvôli udržaniu váhy.Ako tie keci,že je to blbosť ma nezaujímajú,každý sme iný,každému to inak spaľuje a preto musíme hľadať to čo je pre nás najlepšie!držím palce…

  45. Petula 7. apríla 2009

    Je zaujímavé koľko ľudí si pochvaľuje delenú stravu, ale zároveň dodajú, že majú opäť nadváhu, lebo prestali deliť.Moja osobná skúsenosť je, že delená strava nenaučí ako sa rozumne stravovať, tj. správne porcie a zloženie stravy.Mňa naštartovala po psychickej stránke Sipeky a dodržiavam štvorhodinový odstup, ale dosť popkrivkáva racionálne stravovanie a to zmenšovanie porcíí je dosť vágne, podľa seba viem, že ľudia s nadváhou majú tendenciu byť v porciách jedla štedrejší, tak som spočiatku nekompromisne jedlo vážila. Po 10 mesiacoch 17kg dole, žiadne hladovanie, žiadne diéty. Ale je dosť ťažké vtĺcť si do hlavy, že na to, aby človek schudol potrebuje jesť! prajem všetkým veľa úspechov a ďakujem za vynikajúcu stránku.

  46. martinka 20. apríla 2009

    Ahojte!Chcela by som tu povedat na delenu stravu pre zmenu aj nieco dobre.Moja mamina nebola tlsta ale vzdy ju bolo za co chytit a tak sa rozhodla ze takuto stravu vyskusa.Vtedy som bola este mala na to aby som sa do toho nejak velmi zapojila(teraz mam 16).Musim ale povedat ze schudnut sa jej podarilo velmi pekne a netrvalo to ani dlho.Vsetko zalezi od toho ako clovek toto stravovanie berie.Ked niekto stale rozmysla nad tym ze je to dieta a ze ju musi prisne dodrziavat tak sa ani necudujem ze po uplinuti urcitej doby sa zase “rozozere”.Mamina to brala ako zmenu zivotospravy a kila sa jej nevratili ani napriek sedavemu zamestnaniu(je krajcirka)a tomu ze ju presne nedodrziava a niekedy aj zhresi:D.Ja mam tiez pevnu postavu po nej, ale napriek tejto dobrej skusenosti(mamina dodrziava delenu stravu dodnes)sa na nu nesustredujem a radsej sa hybam.Ved sport je zaklad vsetkeho a nikomu nevadi nejake to kilecko na vyse(ja vsadzam na to ze aj ked toho mam trosku viac tak to je v pohode pokial sa to nepodoba na “slaninu”teda je to pekne vytvarovane a pevne)

  47. ahojte 26. mája 2009

    viete mi pomoc chcela by som začat delenu stravu ale ako nato neviem ako si to mam zadelit pomožte mikazdy den čo mam jest Marika

  48. Nika 26. mája 2009

    Ahojte…..viete,aj moja sestra drzi delenu stravu,a za mesiac a pol schudla 11kg,pritom ani nebrala az tak vazne.Ja mam cukrovku a chcem schudnut 6kg,chcem aj ja zacat s dietou,dufam ze mi to pomoze a dufam aj to,ze cukrovka mi v tom nezastavi.

  49. Nika 26. mája 2009

    ahoj Marika,najdes na nete tabulku,co s cim mozes jest..neni to tazke :) ja som zacala vcera s dietou,dufam ze to bude fungovat :) drzim ti palce :)

  50. mima 28. mája 2009

    ludia, ktori si myslia,ze delena strava je dieta, sa mylia. je to zmena stravovania, racionalna zmena. kto si precital knihy od prof. katariny horakovej – oddelena strava alebo detoxikacia organizmu, vie. nejde iba o chudnutie. znizenie vahy a ubytok tuku je sprievodny jav lepsieho stravovania. ide vsak najma o precistenie hrubeho creva,odstranenie niekolkorocnych nanosov z neho,ktore sposobuju mnozstvo chorob,zlepsenie fungovania obliciek,pecene atd. zacnite citat odbornu literaturu a nie internetove clanky od laikov. slovo dieta by mala zmiznut z vasho slovnika aj z vasej hlavy.

  51. ahojte 2. júna 2009

    ahojte chcela by som skušat delenu stravu ale neviem si to rozdelit ako nato čo mam jest kazdy den porad temi

  52. zuzka 3. júna 2009

    Ahojte … Ja som bola profesionalna športovkyna a od malička som strasne vela jedla, a bola som tenka ako palica, ale teraz posledný rok ked som mala 17 som pribrala pri svojej výške na neuveritelných 60 kíl , a neviem čo s tým . Pri delenej strave musim dodržovat aj určite množstvo (Kj) to je jasne , ale ako sa mam donutit jest menej . Ked sa nudim jem , čo mam robit ??

  53. Ivi3 27. júna 2009

    Rada by som reagovala na temu delena strava. Tymto sposobom sa stravujem uz 7 rokov a nikdy som o tomto sposobe zivotneho stylu nezapochybovala ani na chvilu. Je pravda ze som nikdy nebola obezna ale po druhom dietati ked som zacala vazit okolo 60 kg som si povedala dost. V prvom mesiaci bol ubytok vahy asi okolo 7kg menej a doteraz dodrziavam tento rezim a pri vyske 165 a veku 43 vazim stale okolo tych 50 kg. Jasne prihlasia sa aj krizy, ale ked to jeden den prezeniem so sladkym alebo s cimkolvek, na druhy den sa proste vratim k svojmu rezimu a je vsetko ok. Je pravda ze si to vyzaduje istu disciplinu ale mam kopu priateliek ktore toto riesia tak isto ako ja a nemaju problem, preto som velmi prekvapena zamietavym postojom k teme delena strava autorom tejto stranky, zvlast ked zjavne nema skusenosti. Ono je najlahsie povedat je to hlupost, nejako vnutorne si to ospravedlnit sam pred sebou ale je dolezite mile priatelky ake mate priority, pretoze ja sa cisla 36 nemienim iba tak rychlo vzdat a budem robit co sa da pokial to len pojde. Zelam vela uspechov.

  54. Mimi 3. júla 2009

    Ahojte vsetci deliaci!Od utorka tiez delím,a už sa fakt cítim dobre.Treba sa len naštartovať.Ja sa teším,ako pôjde slaninka fuč.

  55. Martin 16. júla 2009

    Mily Miro tvoja stránka je super,naozaj i tvoja dieta,funguje ved ty si prikladom ale povedzme si kto ju chce dodrziavat,nikto kto nemusi,je to naozaj moc striktné a vazit si jedlo???Ok je to vsetko v poriadku ale my nie sme stroje,kazdy z nas ma v okoli kamaratov co zjedia aj vola a ty priberaz zo vzduchu,super co – svet je spravodlivy.Kazdy ma svoj metabolizmus a preto neexistu kvazi tabulky prijimu pre vsetkych. Ale delena strava naozaj prispieva k tomu aby sme neboli nechutny tlsty ludia. Ja sam viem o tom svoje,cele detstvo sa trapit lebo som bol bomba,potom rozne diety, i dokonca hladovky 3-5 dnove, CKD – cyklicke ketogenne diety kedy na konci cyklu mi prepinalo v hlave v dosledku nedostatku cukru v krvi. Delenu stravu mala aj moja mama a schudla tak 20 kg a to som ju videl furt pobehovat s grahamovam rozkom. Ja sam ju teraz drzim a za ten tyzden sa citim naozaj skvele,miesana strava B+S naozaj pre mna znamena obrovsku zataz a najedenie niekedy viedlo k hodinovemu spanku po tom.Pred 2 rokmi som delennou stravou schudol za dva mesiace necelých 9 kg! Pre tie damy co tu pisu a citaju naozaj znamena delena strava uspech,hlavne ked maju svoje zvyklosti v stravovani,varia manzelom a detom podla knihy starych mam,musia sa obmedzovat,riadia celu domacnost a chodia este do prace.Pre nich je naozaj najjednoduchsie nedat si na rozok salamu alebo sunku.Vychovaju sa same ku krasnym,stihlym a zdravym damam,ktore su plne elanu a nie zialu zo samych seba a to by si im nemal brat nejakymi tabulkami a váhami.A telu je to naozaj ´´jedno´´ ci bielkoviny prijime dnes alebo zajtra.Pozri sa na veganov,ziju alebo neziju?Ver mi ze na tuto problematiku viem toho dost,sam studujem a zaujimam sa o to,dokonca mam aj potravinarsku skolu a specializaciu hygiena potravin.Takze nechajme vsetkym co chcu schudnut delenou stravou otvorene dvere a podporme ich!!!Prajem Vám vsetkym vela odvahy,trpezlivosti a krasnych dni pri skraslovaní samych seba.!!!
    P.S.Mile damy ak mate deti,prosim nedopuste aby boli tercom utoku okolia kvoli ich vahe,ak ich naozaj milujete nekazte im detstvo a nasledne aj zivot.Ak su po vas a maju tendenciu priberat,nedopuste aby to prerastlo do velkych rozmerov,stravujte ich zdravo a kludne sa poradte i s lekarom.

  56. jojka 20. júla 2009

    Neviem, ja osobne skúsenosti s delenou stravou nemám, ale čo som čítala, funguje väčšinou takto : kým stravu delíte všetko je OK, akonáhle ju deliť prestanete, tak priberiete, aj keď zjete rovnaké množstvo, lebo priberať budete, lebo si len pokazíte metabolizmus. Dvom ženám od nej dokonca vypadali vlasy. Nechcete byť na chvíľu chudé, a potom nielenže tučné, ale ešte k tomu aj plešaté. Kto s delenou stravou raz začne je v doživotnej pasci, lebo kým ju drží, chudne, nedrží ju priberá aj keď si dá nejakú výnimku od tejto diéty. Bohužiaľ je to tak, delená strava je diéta. Mňa by veľmi rýchlo prešla chuť, keby som musela robiť vyváranky pre manžela a deti osobitne, aj pre mňa osobitne.

  57. esme 14. augusta 2009

    Skúšala som delenú stravu a fungovala teda zaručene :D Trochu mi chýbali živiny tuším… večerná dilema : hm, jem biely jogurt. Dala by som si síce celozrnnú žemľu.. ale to sa nesmie. Tak nič. :)
    Na obed : “Ježiš v tom rizote je hrášok! Nie je to tak, že 2 sacharidy sa nemajú kombinovať? V ryži sú sacharidy, v hrášku sacharidy = ťažko stráviteľné, vyhodiť.”

  58. maros71 16. augusta 2009

    milý Miro na tvojej stránke funguje CENZÚRA,už som tu 2x písal pozitívne veci na delenú stravu a neobjavili sa ,je to smutne a som zvedavý či aj toto tu sa objaví.

  59. Miro Veselý 16. augusta 2009

    Neviem, necenzurujem príspevky. možno si prispel pod iným článkom a hľadáš to tu. videl som napríklad tento príspevok od teba https://www.chudnutie-ako.sk/delena-strava-nie/delena-strava-podrobne/

  60. maros71 16. augusta 2009

    prepáč,asi máš pravdu,čosi podobné som už zažil a preto to podozrenie.prajem ti veľa úspechov ,a ak treba skúsenosti so zdravou stravou rád sa podelím!!!!

  61. Miro Veselý 16. augusta 2009

    maros71 ďakujem za odpoveď, aj mne je to ľúto, že došlo k nejasnostiam. naopak, ak by sa nejaký komentár stratil, zaujíma ma to, lebo by to znamenalo technický problém, ktorý rád vyriešim.

    ja sám s delenou stravou nesúhlasím, ale v diskusii k článku môžu čitatelia nesúhlasiť s mojím názorom. na to tu tá diskusia je. neraz ma už čitatelia upozornili na chyby.

    v strave neexistuje nič čierne ani biele. ak máš informácie, ktoré ostatným čitateľom môžu byť prínosné, budem rád, ak ich sem napíšeš.

  62. Petrusinka1 31. augusta 2009

    ahojte :) aj ja som vyskušala delenu stravu..schudla som 10 kil..citim sa fajn, ale potrebovala by som zhodiť ešte ´dalších 10..ale zaseklo sa to..robím všetko tak ako predtým..dodržiavam zasady a cvičím..ale vaha sa nepohne vobec.čo mam robiť ? kde robím chybu ? dakujem

  63. Aneta F 2. septembra 2009

    Neviem ci slo o nejaku zazracnu konbinaciu ale v prieberu 3 mesiacov stravovania sa v indickej vegetarianskej restike (okrem tejto stravy som jedla len jogurty a jogurtove mlieka) som schudla 14 kil bez toho aby som si uvedomila ze chudnem a bez toho aby som zvysila pohyb. Moje travenie s ktorym som vzdy mala velke problemy sa zazracne upravilo. Cez prazdniny som zmenila mesto aj zivotny styl a bohuzial kila poslupne pribudli..dufam ze navrat k predchadzajucemu sposobi aj navrat k vahe… Drzim vsetkym palce a odporucam

  64. miska 19. októbra 2009

    dobry den,chcela by som niekoho poprosit ci by mi mohol priblizit co je ta delena strava a ako sa deli….

  65. paulo 22. decembra 2009

    Ja som pomocou delenej stravy za 30 dni schudol 7 kil a pribral som naspat len 2. Uz je to 9 mesiacov a vaha sa drzi.

    ALE:

    pocas diety som nejedol prvych 11 dni ziadne sacharidy, cize ani ovocie ryzu zemiaky.
    jedol som velmi vela zeleniny na vselijaky sposob.
    Pil som vela caju bez cukru a medu na co som si zvykol a pijem ho tak doteraz. Predtym som pil caj s 2 lyzickami cukru.
    Ziadne sladkosti
    Pohyb!!!
    Mam nie vela ale ani malo pohybu takze sa hybem castejsie.

    Jem teraz uz normalne a vaha sa stale drzi comu som rad.

  66. evinka 28. decembra 2009

    Milý Miro. Nič proti tvojmu spôsobu chudnutia, blahoželám ti k úspechu a k tak silnej pevnej vôli. Len ma zaráža jedna vec. Svoj spôsob chudnutia označuječ ako doživotný životný štýl.. ale proti delenej strave máš námietky tipu, že kto to vydrží celý život… A kto vydrží do konca života fungovať tvojím spôsobom? Tvoj spôsob je podľa mňa oveľa striktnejší a delená strava síce obmedzuje kombinovať, ale určite je ľudomilnejšia. Ja som delenou veľmi pekne schudla pred 5 rokmi po prvom pôrode. Že som pribrala zas je len a len moja vina, lebo som sa nevedela ovládať a pchala do seba všetko možné, hoci som vedela, že by som nemala. Teraz po druhom pôrode uvažujem o chudnutí zas a je to trocha komplikované, pretože stále plne dojčím a chcem v tom pokračovať… Preto chcem znova skúsiť delenú, lebo na ňu nedám dopustiť. Možno nevydržím stravovať sa ňou celý život, ale som presvedčená o tom, že keď nezačnem znova nekontrolovane “žrať”, ak budem mať dostatok pevnej vôle a budem sa ovládať, aj keď už nie oddelene, len nejak rozumne čo sa týka množstva a zloženia jedál, tak je podľa mňa veľmi pravdepodobné, že sa delenou stravou získaná váha a postava dá udržať. A myslím, že rovnako každý, kto nevydrží žiť tvojím spôsobom, priberie. Tak, ako pri všetkých redukčných programoch na svete. Tvojimi radami by som sa ja nedokázala riadiť asi ani týždeň. Ale klobúk dolu, že ty si to dokázal. Prajem veľa úspechov tebe aj všetkým, čo chcú schudnúť.. či oddelene, či Mirovým štýlom, vždy je to o tom, že treba dostať pod kontrolu to, čo jeme. Prajem všetko dobré do nového roku… Eva

  67. Miro Veselý 30. decembra 2009

    evinka to čo nazývaš “môj” spôsob života je len súbor odporúčaní známych aj pod názvom racionálna výživa a zdravý životný štýl. odporúča sa to nielen na obezitu, ale aj srdciari to radia ľuďom ako ochranu pred srdcovocievnymi problémami. onkológovia ako ochranu pred rakovinou. a tak… takže radil by som zvážiť, či by to predsa len nešlo. na rozdiel od diét, tento štýl stravy sa dá držať doživotne a nie je s tým tak veľky problém, ako to popisuješ.

  68. evinka 30. decembra 2009

    podľa mňa je otázne, či sa to dá držať doživotne. lebo podľa mňa má málokto takú sebadisciplínu.

  69. Mirka 12. januára 2010

    Ahojte,

    k delenej strave som sa dostala asi pred pätnástimi rokmi. Po čase mi z nej ostal len stravovací návyk – konzumovať dopoludnia len ovocie. To mi vyhovuje, pretože predtým som mala obrovské problémy so zácpou a týmto riešením ich mám dávno preč. Pri striktnom dodržiavaní delenej stravy som sa síce cítila výborne, ale zrejme som si nevedela doplniť nejaký základný prvok, keďže po takých dvoch týždňoch (opakovaná skúsenosť) sa mi začali tvoriť škaredé kútiky okolo úst a spontánne “odišli” až po prejdení na “normálne” kombinácie.
    Napriek tomu, že dopoludnia konzumujem ovocie a už 10 rokov jem malé porcie 5-6 krát denne, posledné dva roky som pribrala z 55 kg na 65 kg. Nepomáhalo ani pravidelné cvičenie. Až vylúčením všetkého sladkého (nejesť ani sladký jogurt …) a včer po 20.00 h v prípade hladu jesť len ovocie, som za 3 mesiace veľmi pomaly schudla 6 kg. Rada by som ešte také 2 kg. “Recept” mám od kamarátky, ktorá bola rovnako úspešná. Mojim primárnym dôvodom takejto “diéty” boli gynegokoligcké a urologické ťažkosti – sú preč. Srdečne zdravím

  70. Nana 17. januára 2010

    Chcem sa opytat,kolko ste schudli pri delenej strave?a kolko ste ju drzali?

  71. Mirka 18. januára 2010

    Nie som si istá, že bola otázka určená mne, ale keďže nasledovala po mojom “príspevku” odpoviem na ňu. V čase, keď som začala s delenou stravou som chudnúť nepotrebovala, takže som ani neschudla (dodržiavaním tejto stravy by sa hmotnosť človeka mala upraviť – chudý pribrať a silný schudnúť), išlo mi skôr o zdravý životný štýl. Striktne som delenú stravu držala asi pol roka, neskôr som sa k nej príležitostne vracala. Jediné, čo mi z nej zostalo a striktne dodržiavam je dopoludňajšia konzumácia len ovocia. Už som si na to tak zvykla, že sa nad tým vôbec nezamýšľam, keďže sa mi tým vyriešil už spomínaný problém s chronickou zácpou. Želám pekný deň

  72. jaroslav 26. januára 2010

    ahoj všetci. pozorne to čítam a je to vlastne dost individualne, ale jedno je iste, ked chce niekto schudnut, mal by si to v hlave usporiadat a vziat všetky dostupne medicínske fakty. potom nastane jedna zvlaštnost a to taká, že chudnut je lahke ale udrzat si to, to už je u väčšiny umenie a toto umenie je v hlave a neskor aj v žaludku , nikdy nie naopak :D

  73. empe 29. januára 2010

    prešla som si veľa komentárov. trošku zvláštne vyhlásenie ,”už tri krát som pri delenej strave schudla”. A čo medzitým… Alebo “chudnem pomaly, 6 kg za tri mesiace”. Veď to je super! dve kilečká za mesiac! pomaly…
    Telo sa postupne prispôsobovalo váhe navyše, tak si musí pomaly zvykať aj na cestu späť. Pár rokov sme si ukladali slaninky a teraz to chceme dostať dole za niekoľko týždňov?

  74. karotka 30. januára 2010

    Zdravim vsetkych chudnucich a nechudnucich :-)
    Zacala som drzat delenu stravu den po silvestri podla L. Korinkovej, vravia jej diete ze je prisna, ale ja to po mesiaci beriem ako samozrejmost. Striedam ako sa im vravi kravickove dni s kvetinkovymi a citim sa ovela lepsie. Jasne, ze obcas vecer by som si dala nejaku lakocinku…Akurat v bielkovinove dni na veceru si urobim salku kakaa a dam si jeden stvorcek horkej cokolady…Na to sa vyslovene tesim.
    Za tieto 4 tyzdne som zhodila 4 kila. Podporuju ma v tom aj blizki, lebo varit musim pre rodinu pravidelne, dala sa na nu aj kamaratka, ktora zacala s delenou stravou tesne po mne. Jej ubytok na vahe je 3 kila. Najhorsie je zo zaciatku, ze ako a co s cim kombinovat, teraz po mesiaci je to uz da sa povedat ide bez stresov :-)))
    Rouhodla som sa v tom pokracovat hlavne zo zdravotneho hladiska.
    Moja lekarka ma s nou tiez dobre skusenosti, jej manzel sa tak stravuje uz druhy rok a nema take problemy so srdieckom ako mal.
    Takze prajem vsetkym chudnucim vela uspechov a pevne zdravie

  75. Luc 11. februára 2010

    moje dve kamaratky drzali delenu a fakt pri tom nadherne schudli a dlho sa aj drzali (vahovo aj s dodrziavanim delenej). Ale v momente, ked s tym prestali, pribrali vsetko spat…racinalna strava je normalnejsia. sice sa vzdate nezdravosti, ale ja napriklad som vacsinu veci, co tuckovia jedia, ani len nejedla. Takze dat si na ranjky chlebik so sunkou je pre mna normalne…akurat chlebik je teraz celozrnny a sunka hydinova…takisto zeleninku sme jedli vzdy, aj ovocie a toho som sa nevzdala (aj napriek odporucaniu jest maximalne jeden kus denne). Kludne spraskam aj pol kila jahod, napacha to minimalne skody. Obedy nevarim uplne racionalne ale snazim sa vyhybat najvacsiemu zlu… jedine co som si musela zvykat boli desiaty a olovranty, lebo tie som asi tak od zakladnej skoly nepoznala. V praci mi to nerobi problem, akurat doma na to zabudam. Ale z toho vsetkeho vyplynulo, ze takuto stravu dokazem jest po cely zivot…a ked si obcas povolim vynimku? no a co, ked to nebude casto

  76. pepa 5. apríla 2010

    Ak som správne pochopila človek ma jesť všetko ale z mierou?

  77. pete 20. apríla 2010

    je múdre si osvojiť fakt, že pri trávení bielkovín, polysacharidy “zavadzajú”. to je to v čom má delená strava pravdu. a je evidentné, že keď si dáte mäso iba so zeleninou tak ani neviete že ste ho zjedli aj keby ste pol kila zjedli:) ale skuste si dať k tomu zemiakov ako vám to “nádherne” zaplní a zaťaží:))

  78. Danko Kazán 29. apríla 2010

    :-)

  79. Evik 7. mája 2010

    Ahojte,
    čítam tu Vaše názory a úspechy pri delenej strave. Nad niektorými žasnem ako vám to ide :-) Je to spôsob chudnutia, ktorý vyhovuje aj mne a už dlhé roky. Nie že by som to držala stále, ale keď potrebujem niečo zhodiť tak nasadím delenú stravu. A môžem povedať že je to super. Delená strava mi pomáha aj pri chronickej zápche, ktorá ma trápi. Ja striedam dni – jeden deň bielkoviny, jeden sacharidy. Neviem prečo ale ja to nemiešam s neutrálnymi potravinami. Nikdy. Buď bielkoviny alebo sacharidy. K tomu 3 x do týždňa cvičím doma nejaký aerobik alebo posilovačky. Takže ja delenú stravu iba odporúčam. Každý musí prísť sám na to čo mu vyhovuje.

  80. Gitka100 11. mája 2010

    Ahojte po prečítaní týchto článkov som došla k názoru,že asi tiež prejdem na delenú stravu. Zúfalo potrebujem schudnúť a nie a nie .
    I napriek tomu, že každý deň cvičím Zumbu. Mám 51 rokov. Držte mi palce nech sa mi to podarí. Idem na to.

  81. Miro Veselý 11. mája 2010

    Gitka100 pozoruhodné, mal som za to, že v článkoch je dosť jasne napísané, že delená strava je na chudnutie nie veľmi dobrý nápad.

  82. meluzinka 22. júna 2010

    mne je smiesne ked citam ako nieco nefunguje ked po svete chodia davy ludi ktori na vslatnej kozi zistili ze to funguje… z vyssie precitaneho skor vidim ze to co nefunguje je “normanla” nedelena strava…. z ktorej miliony ludi upadaju, choreju… pozrite na ludi po 50-ke, myslite si ze je prirodzene aby vyzerali tak ako vyeraju a boli taki chori? :-) a jedia odporucanu “normalnu” stravu

  83. Miro Veselý 22. júna 2010

    meluzinka pod normálnou stravou rozumieš rezne, torty, klobásy a iné bežné jedlá starých materí, všakhej?

  84. meluzinka 24. júna 2010

    Mirko nielen to — niekedy do toho patria aj odporucania “lekarov” :-)

  85. meluzinka 24. júna 2010

    btw ja som schudla zo 120 na 74, a pojdem aj dalej dole ak sa nestane nieco necakane – skusala som kadeco a najlepsi vysledok mam s delenou stravou striedanou s dnami len na stavach – 1 den kazdy tyzden.
    Najlepsi nemyslim merany len ubytkom na . vahe, ale aj zdravotnym stavom a telesnou krasou (vyhladena koza, ziadna zadrzana voda, zmiznuta celulitida, krajsie a hustejsie vlasy).
    Samozrejme si treba aj pri delenej strave davat pozor na jednoduche cukry – tym sa vyhybat – a neprejedat sa.
    Ja som obcas kludne aj porusila pravidla ked bola lakava prlezitost ale mne fungovalo ze raz do tyzdna kludne mozem a aj tak som uz urcite “bezne” kombinacie ani nechcela lebo mi pretsali chutit a citila som sa po nich zatazena.
    Delena strava je jednoduchy system, lahko dodrziavatelny, ktory ulahcuje telu. Na zaciatku si treba zvyknut tak ako na kazdu zmenu zabehnuteho systemu.
    Ale povedala by som ze kazde telo je samo sebe zakonom a kazdy si musi odsledovat sam na co ako reaguje. Vseobecne platne jedine spravne odporucania neexistuju.
    Takze drzim palce vsetkym ktori sa odhodlali urobit nieco so svojou vyssou vahou :-)

  86. Tinia 29. júna 2010

    Mam 20 rokov a nikdy som nebola vyslovene stihla…ale vzdy som chcela….asi to zapricinila moje neutíchajúca chut na sladke…A ked som bola mladsia, tak som sa aj dost hybala…len nikdy nie zavodne. Jedla som sladke, pila malinovky, jedla biele rozky, vyprazane jedla…
    Dnes mam 20 a pijem zasadne vodu, vyprazene jedla mi nic nehovoria, fast-foody detto, na sladkosti uz nepomyslim, maso s prilohou nikdy nejem spolu…
    Zacala som poriadne precizne chudnut v 19, schudla som v priebehu 3 mesiacov zo 65kg na 62kg. Bolo to na mne aj vidiet…aj som sa citila lepsie, ale je pravda, ze som zdravu stravu nedodrziavala doslovne…lebo som neskor pribrala naspat 5kg…a strasne som sa na seba hnevala…
    Kamaratka mi hovorila, ako krasne schudla s delenou stravou 4 kg, tak som si povedala, ze to tiez skusim…viem, ze sa nema kombinovat maso a priloha…a ma sa jest vela zeleniny a ovocia…pricom nie spolu…zacala som vcera…ale uvedomila som si, ze je to asi presne ono…nepocitujem ziaden hlad…aby som si dala nieco navyse…a jem 5x denne…
    V celku…je to pre mna to prave orechove…lebo vpodstate nic nemenim na svojom povodnom jedalnicku…a len trosku zmenim kombinacie…
    Co sa tyka cvicenia, mam doma orbitrek tak cvicim na nom 4x tyzdenne, 3x tyzdenne posilka…tak uvidime, co spravi…
    Drzte mi palce ;)))

  87. jozef 1. júla 2010

    Mám 55 rokov s delenou stravou som začal v roku 1998 po operácii chrbtice.Mal som 104 až 107 kg.ako kedy ,veď to poznáte.Potil som sa v jednom kuse krk oči uši prsia plné potu.Sestrička na oddelení mi povedala že za 7 rokov čo tam pracuje ešte nevidela človeka čo sa tak potí ako ja.Potom som počul o delenej strave.Za rok a pol som schudol na 85 kg a čo bolo pre mňa velmi dôležité pri delenej strave som sa PRESTAL POTIŤ!!!!! Tiež poznám tie pocity viny-neviny keď som sa “prežral”.Akým slovom to inak vyjadriť?Tých nádherných 84-85 kg som mal do roku 2008,s nimi nádherné pocity štíhlosti a čo k tomu patrí:sebavedomie zdravé atď.tiež to určite poznátevšetci ktorí sa snažíte o to čo ja.Teraz mám 95 kg a zlé pocity.Dnes to píšem aj preto,že začal som teraz znovu s delenou stravou,to čo cíti a aký život žije štíhly človek ,to tlstý nevie a vedieť asi ani nebude.Píšem vlastnú skúsenosť.Zlatá delená strava.Prajem Vám veľa zdravie ,pevnej vôle a krásnych pohybov štíhleho človeka.

  88. jozef 1. júla 2010

    Mám 55 rokov s delenou stravou som začal v roku 1998 po operácii chrbtice.Mal som 104 až 107 kg.ako kedy ,veď to poznáte.Potil som sa v jednom kuse krk oči uši prsia plné potu.Sestrička na oddelení mi povedala že za 7 rokov čo tam pracuje ešte nevidela človeka čo sa tak potí ako ja.Potom som počul o delenej strave.Za rok a pol som schudol na 85 kg a čo bolo pre mňa velmi dôležité pri delenej strave som sa PRESTAL POTIŤ!!!!! Tiež poznám tie pocity viny-neviny keď som sa “prežral”.Akým slovom to inak vyjadriť?Tých nádherných 84-85 kg som mal do roku 2008,s nimi nádherné pocity štíhlosti a čo k tomu patrí:sebavedomie zdravé atď.tiež to určite poznáte všetci ktorí sa snažíte o to čo ja.Teraz mám 95 kg a zlé pocity.Dnes to píšem aj preto,že začal som teraz znovu s delenou stravou,to čo cíti a aký život žije štíhly človek ,to tlstý nevie a vedieť asi ani nebude.Píšem vlastnú skúsenosť.Zlatá delená strava.Prajem Vám veľa zdravia ,pevnej vôle a krásnych pohybov štíhleho človeka.

  89. jozef 1. júla 2010

    Ešte som zabudol napísať nestriedal som pravidelne obdeň rastlinná -živočíšna .Väčšinou som jedol rastlinnú .Keď som mal chuť na iné tak som delenú stravu porušil

  90. juraj 2. júla 2010

    ahoj

  91. vendeta 27. júla 2010

    pre mna je to zatial jedina “dieta” ktoru som vyskusala a mozem povedat ze aj naozaj fungovala..schudla som pekne, a to som ju ani striktne nedodrziavala..prisposobila som si ju tak, ze som jedla kazde 3-4 hodiny, vacsinou nejake masko, prip. sunku so zeleninou. ani mi vlemi nevadilo, ze nemam k tomu zemiaky, alebo ryzu alebo chlieb. tie som si dala v inom jedle a bolo.. a ked som mala chut na sladke, tak som si dala..drzim prsty vsetkym ktori to idu skusit a aj sebe samej nech zase zapnem oblubene nohavice ;)

  92. benny 3. októbra 2010

    Ahoj Miro,
    vsade pises, ze Tvoj styl je zivotny styl. Delena strava moze byt tiez zivotny styl, alebo ak budem drzat Tvoj styl a po nejakom case prestanem nepriberiem?
    Myslim, ze zbytocne odradzas ludi od inych moznosti. Ja mam 145kg a zerem nie som zdravtne tlsty, ale prezieranim. Delenu som drzal rok, lebo som sa stavil, ze dokazem schudnut. Stavil som sa sam zo sebou. Schudol som 45kg s tym, ze som kazdu sobotu porusil. Ked skoncil rok zatlieskal som si a zacal som sa prezierat znova a vratil som sa k sladkemu a podobnym veciam. Teraz mam doma vahu na potraviny, lebo ma nakopli Tvoje clanky, ale zatial vdaka tomu, ze vyzeram tak ako vyzeram vdaka prezieraniu neviem pri Tvojom style dlho vydrzat, lebo hladujem. mozno niekde robim chybu, ale idem zacat s delenou stravou nakolko jej verim a nadalej budem navstevovat Tvoje stranky a pomaly sa pokusim prejst na Tvoj styl, ale prosim neber ludom iluzie na to su Tvoje stranky velmi dobre, ale nazorom ako je delena strava zla ju decimujes. Sam si napisal je to o sebaovladani a na zaciatku mas napisane “A tak začne napríklad s diétou, ako je delená strava. Zrazu za začne venovať tomu, čo papá. Bez ohľadu na to, či je jeho strava delená, alebo nedelená, už dáva pozor. “Delená strava” je len názov realizácie zámeru schudnúť. ”
    Tu treba zacat a dodat odvahu. Ste tlsty? Vadi Vam to? zacali ste nieco robit? Super a teraz pomalicky ked uz sa sustredite co a ako jete skuste vazit, skuste ratat.
    Aspon ja tak chcem zacat. Neutocim na Teba nepoznam Ta, ale mam Ta rad ( obrazne napisane ) vdaka Tebe som objavil digitalny fotoaparat kde si mi velmi pomohol ( vzdy ked idem po racku tak si spomeniem na Tvoje foto z kolajnic pri testoch ) a tak tieto stranky ma velmi potesili.
    Vdaka za to, ze si a verim, ze vela ludi zdiela moj pocit.

  93. benny 3. októbra 2010

    Kto sa zamysla nad tym, ze pri delenej strave ma jeden den taky a druhy taky z mojej vlastnej skusenosti viem, ze dni mozete mat pestre, ale treba dodrziavat cas travenia. A tak na ranajky cierny chleba a zelenina, na obed maso a zelenina, vecer mliecne nieco. Napisane obrazne, ale islo mi to aj takto a uplna pohoda. Dokonca som si v tom case ked som delil ani nikde neprecital, ze ovocie a zelenina nesmu byt pokope a tak som aj to miesal. Dojedol som maso so zeleninou a po chvili som zjedol banan, alebo ine ovocie. Ovosie som mal kady den bez rozdielu aky som mal den.

  94. Miro Veselý 4. októbra 2010

    benny ak hladuješ, robíš niekde chybu. spôsob ktorý odporúčam je dlhodobo udržateľný, u delenej stravy vieme, že veľa ľudí sa pre ňu zapáli a potom časom zhasnú. v zásade pre schudnutie je dobrá akákoľvek kontrola stravy. ak nebudeš jesť viac ako potrebuješ, schudneš. nerozhodne v akom poradí a čase do seba potraviny budeš vkladať. držím palce.

  95. benny 4. októbra 2010

    No presne ako si napisal aj som si to sam napisal, ze niekde asi robim chybu. proste ked som si dal potraviny podla KJ tak mi vysli mensie porcie ako som zvykol zozrat a tak potom z toho vznika hlad .o))
    Nas nadmernych je problem v tom, ze zapal je a velmi rychly horsie je to aj s tou vydrzou a to je jedno o aky styl sa jedna a nie je to len u stravy. Tak ako to beru personalisti obezny clovek ma slabu sebadisciplinu

  96. Miro Veselý 4. októbra 2010

    benny pravda. aj pri pokladniach zvyčajne tučný človek má pomalšie reakcie, oplatí sa postaviť sa do rady kde je štíhla pokladníčka.

    tip na hlad. kúp si brokolicu. pred jedlom zjedz pol brokolice a malú porciu jedla potom. hlad nepocítiš pár hodín.

  97. Dada 6. januára 2011

    Prosim Vas poradte mi,zatial delim stravu 4 dni a na Váhe mi ukazuje že som pribrala 2 kila.Prečo?Nechápem, mäso jem zo zeleninou a celozrnne chlebiky s troch masla.A zeleninove šalaty rrobim si z bielim jogurtom,ovocie ani nejem pre cukor.

  98. Adelka 6. januára 2011

    Dobrý deň, mam 15 rokov, vyšku 168 a váhu 60 kg.. rozhodla som, ze to chcem dat na 52 kg.. s mamou (168cm a 70 kg.. pribrala po porode) chceme zacat s oddelenou stravou ale neviem, ci nam to dlho vydrzi po dostaveni chcenej vahy. Chcela som sa opytat, ci to ma aj vedlajsie ucinky ako napr. v niektorych prispevkoch pisete, ze vypadavaju vlasy z toho.. Ďakujem

  99. Dada 9. januára 2011

    Prosim Vas poradte mi ked mam strašnu chud na sladke čo asi môžem s papat.A ta delena strava sa ma striedat ako .Aky časovy odstup ma byt medzi mäsom a chlebom .

  100. Lulubbi 13. januára 2011

    K delenej strave mozem povedat len tolko, ze ju mam 2x odskusanu na sebe a zakazdym mi uzasne pomohla. Tentokrat som na nej skoro rok a zvykla som si tak, ze nemam problem odolat lakadlam vo forme zakuskov a roznych kombinacii knedlo vepro, rezen so zemiakmi a pod… Principom delenej stravy podla Lenky Korinkovej je nemiesat v jednom dni /prip mat min.8 hod pauzu s jedenim neutralnych potravin -ovocie, zelenina/ Pocas tzv. “kvetinkovych dni” konzumujete vsetko rastlinneho povodu, zemiaky strukoviny, sojove vyrobky, seitan, robi maso…vsetko ale len s minimalnym mnozstvom tuku vo forme olivoveho oleja, ak chcete chudnut. Varenie obedov ked sa do toho dostanete ponuka nekonecne moznosti. pocas “zvieratkovych dni” jete zivocisnu potravu a mliecne vyrobky, pocas oboch dni v pohode zeleninu a ovocie. Vyluceny je biely cukor a ako som pisala tuky pocas kvetiniek.
    V knizkach Lenky Korinkovej je vsetko krasne popisane a pocit cloveka pri tomto sposobe stravovania je uzasny – schudnete na optimalnu vahu a mate nekonecne viac energie, ako ked telo zatazujete travenim potravin pri ktorych sa biju v zaludku enzymy… Chudla som aj podla Mira, aj schudla par kilov, ale vazenie potravin a ratanie energie bolo pre mna tyranim… Preto DELENA STRAVA z hladiska zdravia aj osobneho pocitu je Nr.1 :-)

  101. Denisa 21. januára 2011

    ahojte no ja už asi 2 týždne držím delenú stravu aj ked nedodržiavam striktne všetky pravydlá schudla som 5 kg…..
    cítim sa super a stále mám kopu energie sa čudujem skade sa berie……no ale chcem sa dat na zumbu heh….
    Moje stravovanie spočíva v tom že jém viackrát denne ,jém pomali , po17 hodine už nejém a vyhodila som biele pečivo nahradila ho celezrnným , konzumujem vela ovocia a mliečnzch výrobkov ,,nieje to celkom delená strava ale zatial to ide ,takto podobne schudla ja moja kamoška a drží si to už 2 roky a ktomu jé skoro všetko len z menšími úpravami.

  102. Majka 2. februára 2011

    po tretom pôrode som zostala pekne guľatá a zmierená s tým,že to tak zostane.vdaka kamarátke som si naštudovala delenú stravu.išlo to ako po masle.za za štyri mesiace som schudla 14kíl.15rokov som nepribrala.potom som vdaka veľkému pracovnému nasadeniu pribrala postupne 10kg.tak začínam znova.držte mi palce.napíšem ako sa mi darí

  103. Dada 2. februára 2011

    ahoj Majka ja som tiež po druhom pôrode pribrala 15 kg , teraz mam hroznich 80 kg.Ja som už skušala delenu stravu a za 2-týždne som schudla 3,5 kg ale potom som začala zas žžžžžrat tak idem začat znova.Ale neviem čo mam robit ked mam strašnu chud na sladke.Porad te mi.

  104. Katka 3. februára 2011

    Ako kazda zena,samozrejme aj sa chcem pacit a vyzerat dobre,preto som cely zivot skusala rozne diety,delenu stravu a podobne odtucnovacie manie tohto a minuleho storocia.Boli ucinne,ale len pokial som sa trapila a mucila dietou.Samozrejme ako asi kazda rozumna zena pochopila,je to zbytocne pokial po urcitom case zacneme prijimat nasu obvyklu stravu..Preto jedine co mozem odporucit kazdej zene,zacnite sa stravovat racionalne a hlavne sa hybte,cvicte,bicyklujte vyucivajte vsetky druhy pohybu a potom to pojde.Nakoniec si poviete ze oddrete hodiny v posilnovni stali za to a budete sa citit skvelo.

  105. nika 9. apríla 2011

    oddelena strava podla mna vobec nie je dieta..mozte si dat co chcete akurat to nemozte so vsetkym kombinovat…ja ju drzim 8 tyzdnov a schudla som 8 kil…drzala som vselijake diety pri ktorych som nic neschudla…a delena strava nie je dieta ziadna hladovka…a kila idu prec samy…princip je v tom aby jedlo nelezalo zbytocne dlho v zaludku…maso mozte kombinovat so zeleninou,omackou no nemozte k nemu ryzu zemiaky,pecivo…..to vsetko je v knizke alebo na internete…mozte si dat aj klobasu..ale date si ju len s horcicou nie s chlebom…:)…..oddelena strava je fakt super..odporucam!

  106. kechup 27. mája 2011

    Efekt chudnutia pri delenej strave ide cisto z kontroly stravy. Clovek kt. vazi 12kg zjavne svoju stravu nikdy nekontroloval. Zaujem o dietu, akukolvek, cloveka prinuti kontrolovat objem stravy. Nechcem sa vyjadrovat o roznych prekysleniach organizmu a pod. Normalna strava je dolezita aj kvoli regulovaniu hormonov. Hormony napriklad inzulin maju priamy vplyv na svalovy anabolizmus/katabolizmus, zasobovanie glykogenom apod. Preto je dolezita strava vyvazena.

    Celkovo debata o oddelenej strave mi pripada ako debata o tom ze pravidelnym behanim do kruhu v smere hodinovych rucicek clovek schnudne. For je v tom ze clovek naozaj schudne. Ale schnudne aj ked bude behat proti smeru resp. priamo. Rovnako nemyselne by bolo vyhlasit ze kazdy kto je jogurty umrie … (mimochodom je to pravda, aj ked nezmyselna …)

    Tym chcem povedat, delena strava zabera, ale z uplne inych dovodov ako sa proklamuje. Preto je dolezite vediet preco sa chudne a vediet preco nieco funguje. Inak je to len dalsia forma nabozenstva.

    p.s. Mirovym sposobom som schudol 20kg a som rovnako v pohode ako ten co schudol delenou stravou. Princip bol v pocitani kalorii a zavedeni “udrzatelneho zivotneho stylu”.

  107. Peťka 1. júna 2011

    to Miro Veselý- po precitani tvojich komentarov mi pripadas ako typ cloveka vsetko som videl, vsade som bol, vy ste ti blbi a vkuse melies len to svoje, proste neberies ziadny cudzi nazor…

  108. Miro Vesely 2. júna 2011

    Hmm.

  109. Mira 5. júna 2011

    Kupila som si 1.4.2011 knihu Antonie Mačingovej Schudnete jednou provzdy. Je tam 28-dnovy jedalnicek s delenou stravou, su tam aj recepty na dany jedalnicek, plus dalsie recepty na jedla po skonceni detoxikacnej kury. Knihu som prelistovala a kedze sa mi recepty zdali ujete, odlozila som ju. Mala som 75kg (8kg nadvahu po 3.porode)
    V polovici maja som sa cez internet dostala ku knizke Mira Veseleho, kde som prisla po radu – nevyhovarajte sa a zacnite hned.
    Na druhy den som sadla na stacionarny bicykel ktory nam stal v kotolni rok zapraseny. 3x tyzdenne po 30min., neskor 40min. a za 2 tyzdne som schudla 2kg. Pouzivala som pas a merac tepu a bicyklovala som len v pasme v ktorom sa spaluje tuk. Stravu som vobec neupravila a len vdaka pohybu schudla.
    Potom si muz zlomil ruku a zostal doma na PNke a kedze on ma nadvahu 25kg, prehovorila som ho aby sme zacali varit jedla podla toho 28dnoveho programu od Mačingovej. Suhlasil, pridala sa aj moja mamina a tak sme si jedla pripravovali traja a navzajom sa “kontrolujeme”.
    Mame za sebou 3 tyzdne a muz schudol 5,5kg, ja 3kg, moja mamina bohuzial ani kilo, hoci vsetko dodrzuje s nami.
    Po skonceni programu chceme nabehnut na normalnu zdravu stravu, cize uz nie delenu a vidim to vcelku realne. Za tie 3 tyzdne sme sa naucili jest vela zeleniny, pripravovat jedla inak, zdravsie a uz aj ine racio recepty co citam na internete sa mi zdaju zaujimavsie ako pred zacatim tej 28dnovky.
    Takze moj verdikt je – ak niekto zacne so zdravym jedenim a chudnutim len kvoli delenej strave a ta ho privedie potom k zdravym jedlam – hoci s nedelenou stravou, tak preco nie…

  110. evula 16. júna 2011

    Jedavam podla delenej stravy hlavne z dovodu ze som sa zbavila nadbytocnej kyseliny v tele. Zmizla tzv. zaha , zacpy a ine zazivacie tazkosti. Delena strava nie je d i  e t a. Je to zivotny styl stravovania sa. Malokto je schopny dodrziavat toto stravovanie sa na 100%. A ani to nie je potrebne.

  111. matula ;) 12. septembra 2011

    neda mi nezapojit sa do tejto debaty. tiez mam s delenou stravou svoje skusenosti a rada sa o ne podelim.
    stravovat sa podla oddenej stravy a citit sa lepsie, nemat problemy s travenim, ziadna unava a “tu ma boli, tu ma picha”, to su podla mna najvacsie pozitiva tohto sposobu stravovania sa.
    ze sa k tomu pridruzi aj ubytok vahy, tak to je dalsie dolezite plus.
    ja som tip zeny “krv a mlieko” ;( moj “dobre vyvinuty hrudnik” puta pozornost, ale mna to nejako obzlast netesi ;( tak sa snazim aspon nebyt “moletka” :)
    vdaka delenej strave sa dostavam do formy, pretoze pracujem v kancelarii a tam teda vela kalorii nespalim.
    preto sa snazim aspon vybehnut po schodoch a neist vytahom, zacvicim si aj ked len 1 minutku, aby som sa rozhybala. pri delenej strave fakt chudnem, asi kilogram za tyzden. vikendy su pre mna takzvane “gala”, ked si doprajem. ale ani to velmi neprehanam, lebo pri delenej strave sa citim celkovo fyzicky lepsie, takze ani nemam chut na nejake “extremy”. stravujem sa tak napr 3 mesiace. potom sa vratim k takmer normalnej strave. pokracujem s grahamovym pecivom aj cestovinami, odtucnenymi mliecnymi vyrobkami a pod. takto si vahu udrziavam, ziaden cukor. vzdy v zime sa mi ale aj tak podari nieco nabrat, tak pred “operaciou bikini” znova “pritvrdim” a v lete je zasa zo mna kocka :) je uplne logicke, ze ak sa strikne drzite pravidiel delenej stravy, a zrazu zo dna na den zacnete so stravou normalnou, priberiete a mozno este viac ako pred tym. podla mna ma nase telo isty druh pamati a to, co mu v priebehu urciteho obdobia upierame, tak z toho si potom rychlo-rychlo tvori zasoby. ja to volam ze zjem jedlo, kt. ma 300 kalorii a moje telo si z toho vezme 400. ale to je uplne pri vsetkych formach stravovania, pri ktorych ide o ubytok vahy. aj ked ratate kalorie, tak verte, ze ked ich denne zjete 900, asi to nebude to iste, ako ked ich zjete 1500. proste ide o to, ze nemozeme byt ako zvery a nechat sa ovladat “pazravostou”. ved sme bytosti inteligentne a vieme sa kontrolovat, vsak ? priznavam, ze to nie je jednoduche, ale musime vediet, co chceme, za cim ideme. drzim vsetkym paste a prajem vela pevnej vole. stoji to za to, budete stastnejsi a spokojnejsi sami so sebou :)

  112. Branislav 14. septembra 2011

    Je zbytočné sa do Mira navážať. On má určite čo to odskúšané a preto sa drží svojich pravidiel. Niekomu sedí viac delená strava, niekomu zase viac – zjem to na čo mám chuť, ale pritom sa držím kJ a správneho rozdelenia času na jedlo (samozrejme odporúča sa zdravá strava).

    Aby to nebolo len tlápanie mimo tému, tak ja som skúšal delenú stravu. Vydržal som mesiac a keď som na konci mesiaca zistil, že mám len o 1kg menej, som si povedal toto nie je cesta ako chudnúť. Navyše mi to absolútne nevyhovovalo. To som považoval naozaj za týranie tela, aby som jedol celý deň samotné mäso so zeleninou, alebo ryžu so zeleninou. Diéta štýlu menej a častejšie mi ďaleko viac vyhovuje, pretože si v kľude môžem dať plátok kuracieho prsa s ryžou a zeleninou. Pri tom viem, že keď si toho nedám veľa, tak nepriberiem. Nevážim, ale dávam si aj napriek tomu pozor na kJ.
    Poviem pravdu, občas si dám nanuk, dám si bravčové mäso. Sú to síce prehrešky, ale nanuk občas potrebujem, aby som zmiernil chuť na sladké a bravčové preto, že potrebujem aj iný druh mäsa ako kuracie. Povedal som si, že sa všetkého úplne nevzdám, ale proste si musím dávať pozor, aby som to nepreháňal. Pretože potom sa mi kg na váhe zastavia a ja musím riešiť čo robím zle. BTW od 2. augusta až po dnes 14kg dole. Som spokojný a pokračujem ďalej. Môj ciel je 95kg. Potom budem spokojný a keď mi v práci skončia 12tky tak hurá riadne do posilky cvičiť, nech to ide rýchlo dole a svaly hore.

    Je jedno ktorú z týchto dvoch diét držíte, hlavne robte všetko preto, aby to fungovalo. Ak to funguje a nenaberáte znova stratené kilá, všetko je v poriadku. Prajem veľa úspechov. Náš cieľ je jasný a teším sa na tie časi, keď sa mi bude doslova ľahšie dýchať, behať, menej sa potiť a vyzerať dobre. Nájdite si tú správnu motiváciu prečo chcete schudnúť. Držte sa jej. Snažte sa vidieť sa ako chudí a ono to pôjde.

  113. Miro Veselý 14. septembra 2011

    Branislav bravčové nie je zas tak veľký prehrešok. Áno, je tučnejšie, ale keby sme hovorili o nízkotučnom syre, tak všetci tlieskajú. Pritom pekné bravčové má menej tuku.

  114. elena 28. septembra 2011

    miro veselý: tak sa mi zdá, že miro veselý je najlepší na svete. a že jeho počítanie je najlepšie a on sám je boss v stravovaní. každemu vyhovuje niečo iné, ži a nechaj žiť. tisíce ludí si chvália delenú stravu ( ja tiež) a hnevá ma, ked niekto hovorí, že je to blud. je pekné, že si tolko schudol, ale aj my chudneme, pán najlepší, a to bez rátania…
    pekný deň.

  115. Miro Veselý 28. septembra 2011

    elena a čo také sa stane, ak napíšem, že delená strava nie? nikoho tým neusmrcujem. pozoruhodné je skôr to, že vás to hnevá, ak niekto povie niečo s čím nesúhlasíte. je tuším sloboda prejavu. zriaďte si tiež web a píšte. nie je povinné aby sme spolu so všetkým súhlasili.

  116. secenka 29. septembra 2011

    súhlasím s elenou, každému niečo iné vyhovuje a nik nemôže povedať, že len to je to najlepšie, čo odporúčam ja, ja tiež nedopustím na delenú stravu, je super, stravujem sa takto 2 roky a cítim sa oveľa lepšie a tiež som schudla, nikdy by som potraviny nevážila, čas týmto stratený využijem oveľa lepšie

  117. Branislav 2. októbra 2011

    Ja sa Mira zastanem. Ako som už hore písal, nech si každý dodržuje to svoje, ak mu to funguje. Ja tiež hovorím, že delená strava nie! Mám na to dôvod. U mňa priam až bravúrne funguje to čo tu presadzuje Miro. Je pravda, prvý mesiac 10kg, druhý mesiac len 4kg. Ale aj keby mám odteraz už len 4 kg každý mesiac dať dole, aj tak je to super, pretože sa nemusím obmedzovať ako pri delenej strave pričom u mňa bola delená strava takmer bez výsledku. Ak dostatočne dobre viete zdôvodniť prečo delená strava ok, napíšte názor, ale nenavážajte sa do iných. A jedna vec, ja osobne potraviny nevážim. Všetko odhadom a samozrejme sa snažím zase len odhadom dodržiavať prijímané kJ.

  118. Branislav 2. októbra 2011

    Vždy niečo zabudnem… Keby si mám vybrať, či do konca života budem jesť štýlom “delená strava” alebo “všetko ale málo”, tak si jednoznačne vyberiem “všetko ale málo”. Delená strava je odopieranie si plnohodnotne chutného jedla: mäso – ryža – zelenina. Kdežto druhý spôsob mi dovoľuje sa najesť ako človek pričom sa obmedzujem len vzhľadom na množstvo.
    Život je o radosti nie o odopieraní si.

  119. Miro Veselý 2. októbra 2011

    Branislav Děkuji ti náčelníku, že ses mě zastal :-)
    10 kíl mesačne je príliš rýchle tempo. Na začiatku je normálne, ak sa zmení strava, telo sa odvodní, hlavne ak si jedával údeniny a iné slané. Ideálne tempo sú 2 kilá mesačne, 4 kilá sú reálne ak je veľa čo zhodiť. Ale zvyčajne sa tempo bude spomaľovať. Potom možno príde aj na to povestné váženie potravín. Ja tiež nevážim už roky, dá sa odhadnúť.

    K delenej strave – tá zvyčajne ľuďom funguje hlavne preto, že vlastne po prvý raz začali NEJAKO kontrolovať čo jedia. Úspech v chudnutí potom nie je spôsobený tým, že ide práve o delenú stravu, ale tým, že sa prestane jesť veľa a bez ladu a skladu. zastávam názor, že v každej porcii je dobré skombinovať bielkoviny + sacharidy + tuk + zeleninu. to funguje. telo dostane čo potrebuje, je to vysoko sýtiace.

    pri oddelení sacharidov je problém ako znížiť glykemický index pri jedení len bielkovín zas bude výpadok v energii.. proste mne delená strava nesedí z takýchto dôvodov. kým som bol tlstý, rád som jedol samotnú prílohu k jedlu. nevadí mi zjesť len niečo.

    ak niekomu delená strava vyhovuje, nech ju pokojne používa, je to predsa osobná vec. toto je môj web a mám právo na ňom písať čo chcem. nechávam tu však priestor aj na nesúhlasné reakcie, práve preto, že čitateľ má potom možnosť vytvoriť si lepší obraz. nemám patent na pravdu. to čo tu píšem som si však nevycucal z prstu, sú to veci overené a fungujú. ak niekomu funguje delená strava (a takí naozaj sú) tak nech s tým pokračujú. ja len chcem upozorniť, že to že delená strava funguje nie je spôsobené tým, že sa oddelilo. aby sa nezamienala príčina a následok.

    na chudnutie fungujú čísla a to v akom poradí budú do tela vložené už nerozhodne až tak dramaticky. ale aj to má vplyv. Inými slovami ak niekto bude jesť takpovediac každú chvíľu, tak môže zjesť o niečo viac a bude chudnúť. ak bude jesť 2× za deň môže spolu zjesť málo a aj tak priberie.

  120. Branislav 3. októbra 2011

    Je mi to jasné. Taktiež som ešte počul, že treba dávať pozor na kombináciu jedál. Preto sa napr. nesmie jesť zelenina s ovocím. Na každý typ sa využívajú iné kyseliny v žalúdku a ten by mal veľký problém stráviť obidve zložky, tak dlho trávi a ukladá. To len tak pomimo. :)

    Ono je mám značnú nadváhu, odjakživa som bol pri sebe, takže mňa 10kg dole motivovalo a ako si napísal, pre tých “silnejších” je to 4 kg za mesiac. Ja by som zase veľmi rád rýchlo zhodil tuk, aby som potom mohol naberať viac svaly. A na svaly holt treba viac jesť, čo si teraz nemôžem dovoliť, takže do posilky chodím vo väčšej miere kvôli spaľovaniu tukov ako na nárast svalov. A popravde tie 4kg pripisujem hlavne tým 12tkam čo som robil v práci minulý mesiac. To je človek taký rozhádzaný a 4 dni keď mám voľno chodím do posilky, potom zase keď som 4 dni v práci, tak do posilky nechodím, lebo som unavený. Teraz už som zase na osmičkách, takže do posilky budem viac chodiť, budem menej unavený, bude normálnejšie stravovanie, takže mám plán dať znova za tento mesiac aspoň 8kg dole. Ak sa mi to podarí budem rád.

    Takže ja s tým trochu ponáhľam, aj keď je to asi chyba, ale na to človek príde až potom, čo urobil.

  121. Meno alebo prezývka (povinné) 3. novembra 2011

    zdravim ludi,co sa takto odhodlali schudnut,aj ja som drzala uz vseliake drasticke diety,takzvane mäsove,velmi som vtedy aj schudla ale za taku cenu zdravia .Neskôr som vyskusala delenu stravu ,tato je s pomädzi diet najlepsia,takzvana nehladova,podarilo sa mi schudnut s nou 17kg,samozrejme,ze od vtedy uz presiel neaky ten cas a ja sa zamyslam opät nad touto dietou,aj ked clovek,ked to prestane sa takto stravovat,tak priberie,ale to môze drzat vseliake diety s kazdej potom priberie,ale aspon je tu neaka nadej,ze zacneme s delenou stravou a zbytocne to kilecko je zase prec,tak zelam pevne nervy a odvahy a uz potom to ide same a clovek sa citi ako vymeneny aj sily mu pribudnu,tak vela stastia…..

  122. ada 5. decembra 2011

    Najskor chcem podakovat Mirovi za motivaciu, kniha je fakt super, ale momentalne som na materskej dovolenke a nemam cas si vsetko vazit a preratavat , tak som sa dala na delenu stravu, ktoru drzim dva tyzdne a bez hladovania a tyrania som schudla uz tri kg!! A to musim priznat, ze nedodrzujem ziadne bielkovinove a sacharidove dni, ale delim iba jednotlive jedla. Ale co povazujem za najvatscie plus je to, ze mi uplne zmizli zaživacie problemy, uz ma vobec netrapi palenie zahy! Takze ja ju len odporucam, ale nič netreba prehanat :-)) A dbam na to, aby som pocas dna mala zastupene vsetky zivotne dolezite ziviny ako su bielkoviny, sacharidy, zdrave tuky, ovocie i zeleninu, len v spravnych kombinaciach….

  123. milka 6. februára 2012

    ja delenú stravu len a len odporúčam. minulý rok som pri nej vydržala 9 mesiacov, schudla som 10 kg , no kvôli pobytu v nemocnici som prestala dodržiavať delenú stravu a nepribrala som ani jeden kilogram. Pravda je, že som už mala určité návyky, nejedla som nezdravé veci a dávala som si pozor na to, čo jem. Teraz znova pokračujem v delenej strave a ešte pri žiadnej diéte som sa necítila tak dobre. Takže na 100% odporúčam túto diétu, ale tiež si myslím, že keď sa človek pri tejto diéte/životnom štýle necíti vo svojej koži tak nech si zvolí inú, lebo mňa delená strava baví!!! Všetkým, ktorí sa pre ňu rozhodnú držím palce :D

  124. hana 7. februára 2012

    Našla som doma knihu s receptami delenej stravy, ktorú som si kúpila ani sama neviem kedy. Potrebujem zhodiť nejaké to kilo a tak ma zaujala. Nedokážem si predstaviť, že by som bola nútená počítať nejaké kalórie, ale vhodne kombinovať jedlá nie je až tak veľmi zložité. A tak skúšam delenú stravu už štvrtý deň. Doteraz som problémy s váhou riešila obmedzením pečiva, chleba a  sladkostí a  zvýšením dávok pohybu. Vždy to zabralo.V podstate po namáhavom cvičení mi jedlo veľmi nechutilo. Toto je príjemnejšie, uvidím, či to zaberie aj v mojom prípade, lebo ak nie budem musieť prekonať svoju lenivosť a vrátiť sa k mojim overeným spôsobom chudnutia. Čiže veľa ovocia, zeleniny, chudého mäsa a mliečnych výrobkov a hlavne veľa pohybu.

  125. Miro Veselý 7. februára 2012

    hana napísali ste dve zaujímavé informácie.
    1. už ste skúsili iné overené metódy, ktoré vždy zabrali.
    2. potrebujete zhodiť nejaké kilá.
    Nechcem kuvikať, ale len upozorniť, že problém nie je v tom, ako schudnúť, ale v tom, ako potom nepribrať. Z toho pohľadu odporúčam prehodnotiť každý diétny systém, ktorý sa rozhodnete nasadiť. že nejaké štúdium a váženie potravy je nepohodlné to podpíšem aj ja. ale porovnajte to nepohodlie s celým životom. je pohodlnejšie chudnúť priberať a zas chudnúť?

  126. bono 3. marca 2012

    Ahojte, prečítala som si všetky príspevky, od dnes som sa rozhodla že
    trošku si upravím štýl stravovania, aj sa teším že sa do toho pustím a vaše príspevky mi v tom pomohli, vďaka

  127. ensorcellee 27. augusta 2012

    Akurát som mala s kolegyňou zaujímavú debatu o zdravej výžive…Ja som sa pred pár mesiacmi inšpirovala Mirovou stránkou a prvý raz v živote som schudla bez diétovania a prvých desať kíl odišli dúfam navždy do zabudnutia :-) No podľa mojej kolegyne a podľa jedálnička, ktorý mi objasnila (k mäsu nepotrebujem žiadnu prílohu okrem zeleniny) zrejem holduje oddelenej strave (jedálniček jej vraj zostavila osoba, ktorá sa zaoberá zdravou výživou). Keď som sa jej spýtala ak nahradí zložky stravy, v tomto prípade sacharidy, tak mi povedala, že hocičím :-))) Ja jem aj prílohy a chudnem. Neje ani žiadne pečivo, aby náhodou nebolo iba prifarbené. Ja jem pečivo bežne (samozrejme nie viac ako raz za deň v primeranom množstve) a chudnem…Neviem, či mám zlé informácie ona alebo ja :-))Ale držím jej palce, keď vidím, že papá aj zmrzlinu, sladkosti a rada si dá pivko…Ale k mäsu žiadnu prílohu!

  128. Miro Veselý 27. augusta 2012

    ensorcellee existuje také porekadlo, že ak vám niečo funguje, tak to nemeňte. Prílohy svoje opodstatnenie majú. Ak jedávate dostatok sacharidov tak vaše telo má energiu, nie ste slabá, unavená a ak toho nejete priveľa, tak môžete aj chudnúť. Veľa ľudí sa bojí sacharidov. Nízkosacharidové diéty sú populárne, žiaľ nezdravé. Ak by ste uvažovali riadiť sa iným výživovým štýlom, odporúčam najskôr navštívte poradcu a dajte si to vysvetliť. Pretože odpoveď “nahradiť sacharidy hocičím” neznie príliš odborne, vedecky, ani kompetentne. gratulujem vám k úbytku 10 kíl a nenechajte si svoj úspech vziať tým, že začnete jesť hocičo. :-) radšej pekne jedávajte riadne prílohy. pivko a zmrzlina je dosť zlá forma nahradenia sacharidov a z dlhodobého pohľadu povedie k podvýžive a veľkému bruchu.

  129. katik 27. septembra 2012

    ahojte, na trhu je kopec knih delenej stravy. s akou mate najlepsie skusenosti? nejeke dobre odporucania ? ja tiez chcem zacat, tak nech to uz stoji zato! dakujem.

  130. Miro Veselý 27. septembra 2012

    katik na otázku vám možno odpovie niekto iný, ja len poviem čo asi počuť nechcete: delená strava nie.

  131. beata 12. decembra 2012

    Katik, vrelo odporucam delenu stravu, funguje, vyskusala som ju na sebe a celej rodine a okrem ubytku na vahe sa clovek citi vyborne a plny energie.Delila som podla Lenky Korinkovej, je to najlogickejsie a najjednoduhsie delenie. Pan Miro Vesely dekaduje delenu stravu, ktora mi pride ovela jednoduhsia, ako jeho sposob. A este poznamka k tomu, ze nastane jojo efekt, samozrejme ze nastane, ked sa stravujeme rozumne a racionalne a potom nabehneme na klasiku a prejedanie, tak je to logicke. Aj ked clovek nedeli a nechce vyzerat ako “hovado”, tiez si musi davat pozor na to, co da do zobaka, takze to delenie je podla mna este efektivnejsie a prijemnejsie, lebo tam si aj doprajeme a chudneme a citime sa zdravo. Odporucam stopercentne.

  132. kika 12. decembra 2012

    v ziadnom pripade delenu stravu neodporucam.sice schudnete,budete sa citit lahsie,no casom vam to telicko spocita.nie hned-casom pridu depresie,poruchy nervovej sustavy hoci si to ani nebudete uvedomovat.telo potrebuje komplexne ziviny obsiahnute v jednom jedle,preto baby nevymyslajte s delenymi stravami,lebo vam sice vylezu oci ako schudnete,ale dlhodobo to nefunguje,prestanete to dodrzovat a vsetko sa vam zrata…..

  133. metisa 28. júna 2013

    Neviem, prečo niekto nevie pochopiť, že pri delenej strave sa chudne preto, lebo si človek kontroluje to, čo zje. “Schudla som 10-15-30kg….” – ale nikto nepovie, že za aký čas, pri akej hmotnosti začal(a) chudnúť, koľko má rokov. Jasné, že sa chudne, keď dovtedy sa každé ráno napchávala bielym pečivom a jasné, že pri delenej strave sa cíti “fit” – lebo do jedálnička zaradila konečne ovocie a zeleninu. Najviac smiešne je, ak niekto napíše, že “schudla som, odporúčam” a následne dodá, že “potom som pribral(a) (buď po po pôrode, pri kojení na materskej alebo inak, to je jedno), lebo som sa nekontrolovala”. Asi sa treba kontrolovať a nepriberie sa. A výhovorky, že “som na materskej”, nemám čas vážiť…hm. Aj ja som a mám čas, proste si ho nájdem. Práve vďaka materskej mám čas sa viac venovať strave. Takže – mám 29 r., 163 cm, začínala som pri 71,4 kg, schudla som vďaka tejto stránke od apríla 2013 do júna 2013 zatiaľ 7 kg (ale našťastie ja netrpím morbídnou obezitou ani to tak nikdy nebolo), som 6 mesiacov po pôrode, nájdem si čas na váženie jedla a zhruba viem odhadnúť, čo má koľko BST (mimochodom, vážila som si lem prvé dni, potom som zistila, že koľko čoho môžem zjesť v priebehu dňa a neškodí mi to) a nájdem si čas aj na cvičenie. Niekto sa tu vyjadril, že s Mirovými typmi to ide pomaly. Ide, ale je to “pomaly a isto”. Morbídne obézny človek sa na seba už nechce pozerať a chce schudnúť čím skôr. Ale na druhej strane je pravda, že radšej delená strava ako nejaká hlúpa atkinsonová diéta, ryžové hlúposti apod.

  134. metisa 28. júna 2013

    Niektoré príspevky sú z roku 2008 – by som bola zvedavá, ako vyzerajú všetci zástancovia delenej stravy (“hej, táto diéta je super, držala som ju už 5 krát” – medzitým aj 5 krát pribrala). Ak sa niekto nenaučí jesť, tak mu nič nepomôže a bude sa točiť dokola v tom istom začarovanom kruhu. MNE OSOBNE delená strava absolútne nevyhovuje, neviem si to predstaviť, neskúšala som ju a nebudem, je to neprirodzený spôsob stravovania.

  135. Sugarik 28. septembra 2013

    Ahojte, tiez uz par dni surfujem po nete a citam rozne diskusie a rozne nazory na delenu stravu…ak smiem, skusim strucne popisat svoj skromny nazor…
    Clovek, ked sa rozhodne stravovat sa podla principov delenej stravy, asi ma na to nejaky dovod (urcite to nie je len tak z nudy, ci z rozmaru:)…vacsina ludi chce zhodit prebytocne kila a na to je princip delenej stravy naozaj na 99% najlepsi…samozrejme, ze velku ulohu v redukcii vahy ma vacsie racio ponatie jedla, co znamena, ze clovek uvazuje nad tym, co zje…vela zeleniny, chude masko na prirodno, rybky, ci kefir…namiesto predchadzajuch tazkych cestovin so syrovou omackou,reznov s majonezovym salatom, ci vyprazaneho syra s hranolkami:)
    Ale ved o to prave ide…jest zdravsie a menej kalorickejsie, logicky pojde vaha dole…
    Ak mozem vsak predsalen spomenut osobnu skusenost…som zena vecne nespokojna, aj ked mam len nejake to kilecko navyse a ziadnu nadvahu, BMI index v norme, len sa jednoducho pacim sama sebe o par mm tensia…je to naozaj vec vkusu…a clovek by sa mal najprv pacit sam sebe a len vtedy sa ako zazrakom zacne pacit aj ludom okolo seba…toto mam tiez odskusane na vlastne kozi ;)
    Pri mojej vyske 182 vazim 71kg…co je na moju vysku naozaj normalna vaha,no predsalen, pred par rokmi som si povedala, ze to chcem zmenit…skusala som aj nejake diety, no tie ma drzali len par dni a nanajvys som nejaky velky efekt nevidela…skusala som obedovat iba polievku s pecivom, nejest mastne, ziadne vyprazane veci, len napriklad kuracie rizoto…no moja vaha sa drzala stale na rovnakom cisle a nijak sa nemenila…pridavala som do toho pohyb, nic…naozaj som bola sklamana, myslela som, ze ja som asi nejaky divny clovek ze nanho racionalne stravovanie nezabera…jedneho dna som sa rozhodla, ze vyskusam tu ospevovanu delenu stravu…tak som zacala…drzala som sa principu – co je zivocisne, nemiesam s rastlinnym povodom, ovocie bez zeleniny, ryza len parboiled, bravcovina a hovadzina ziadna (aj tak tento druh masa nemusim)…a cuduj sa svete, uz po prvom tyzdni som videla kilo dole a takto to slo dalej…neuveritelne…nikdy predtym som nic podobne nezazila…uz od malicka milujem sojove maso na vsetky mozne sposoby, preto som ho casto pridavala do jedal = take sojovo zeleninove rizoto by som mohla jest od rana do vecera…neskutocna dobrota, pre mna urcite vacsia ako nejaky bravcovy steak…
    Podarilo sa mi delenou schudnut za 2 mesiace ziadneho hladovania asi 7 kil…
    Casom som si nasla priatela, zacali spolocne vecere, pizza o 22hej, pukance s colou v kine…zamilovany clovek nemysli na dosledky…;)…preto sa mi moja povodna vaha v priebehu roka vratila…chcem ale predsalen vyzerat k svetu (aj ked on ma lubi takuto aka som)…ako som uz na zaciatku napisala, clovek sa musi pacit najma sam sebe, aby sa citil dobre…je to zaruceny recept na redukciu vahy…a navyse…pre mna tento druh stravovania nie je vobec obmedzujuci, mne to jednoducho chuti…preto zalezi na cloveku, co ma rad…pokial si neodpusti bielkovinovo sacharidove jedlo, musi sa obmedzit v tom, ze si ho nemoze dat vecer o siedmej, ale urcite skor…ja si svoj mozarelovy salatik hodim aj vecer o deviatej a nepriberiem ani gram…lebo o hodinku a pol mozem ist s kludnym svedomim do postele a nebudem mat ziadne tazke sny ;)
    Drzim palce vsetkym, ktori sa rozhodnu rozumne delit…pretoze ak im tento druh stravovania navyse bude chutit, nad prebytocnymi tukovymi vankusikmi to maju uz teraz vyhrate ;)

  136. adriana 3. februára 2014

    Dobrý den chcela by som vedieť kde si mám nájísť taký jedálniček na delenú stravu, čo by som mala jesť nevedeli by ste mi napísať na Email dakujem…..

  137. Zuzana 5. mája 2014

    Dobrý deň, oddelená strava je podľa mňa úžasný spôsob stravovania. Problémy s hmotnosťou nemám. Oddelenú stravu dodržiavam kvôli zlepšeniu zdravia, viem si povedať čo, kedy, s čím zjem. Naučila som sa nejesť “piate cez deviate”. S oddelenou stravou sa cítim oveľa lepšie. Vrele odporúčam knihy skvelej odborníčky profesorky Kataríny Horákovej, ona tento spôsob stravovania dodržiava už veľa rokov. Teraz je v predaji jej kniha s názvom Oddelená strava Pre zdravie. Prajem Vám všetkým veľa zdravia a pohody.

  138. Kaja 19. mája 2014

    Dobry den

    Chcela by som pridat k tejto diskusii svoj nazor a svoje vlastne skusenosti.
    Od malicka som velmy vela sportovala a vdaka tomu som bola pevnejsia hoci skor to boli svaly ako tuk mala som z toho komplexy lebo som si nepripadala dost zenska.
    Tak som zacala spekulovat a do ruk sa mi dostala kniha od manzelov ktori prisli so svetovym trhakom delenej stravy. Predtym na mna nefungovalo nic ale tento sposob stravovania zrejme mojmu organizmu vyhovoval a behom mesiaca bolo dole 15kg.

    Potom som sa v ramci studia dostala na internatnu skolu kde povinne ranajky obedy a vecere “normalnej stravy” zanechali stopy. Znovu som rapidne a rychlo schudla po porode a to vdaka tomu ze som plne kojila velmy dlho a to je podla mna najlepsia dieta na svete aj ked len pre zeny.

    Neskor som zila v zahranici kde som nedrzala velmy ziadne diety ale som dodrziavala ako najviac sa dalo zasady delenej stravy. Necvicila som vobec dokonca aj ranny beh so susedkou som po troch tyzdnoch ozelela vzhladom k tomu ze moje stehna k mojej chudej postave vyzerali ako stehna Ramba. Ovsem mala som zabezpeceny permanentny pohyb vo forme domu, zahrady a troch deti (vratane tych prijemnych aktivit s partnerom) a som sa uvedomila az ked mi okolie zacalo davat dost najavo ze som az chorobne vychudnuta.

    Po navrate na Slovensko som nastupila do novej prace a moje kazdodenne obedy s kolegami hoci to vzdy bolo len kuracie maso s ryzou alebo ryzovymi nudlami mi pridali peknych par kilnavyse a teraz sa znovu pustam do toho co mne osobne najviac vyhovuje a nerobi mi zazivacie tazkosti a to je delena strava.

    Takze pan Miroslav aj s panom Branislavom pochopte jednu zasadnu vec. Ze kazdy je individual mne napr.vas sposob stravovania pridava na vahe a to moj brat je borec co sa tyka fitness a kulturistiky nastudovane ma toho hojne ohladom stravy uz aj on mi radil. Mozno Vas sposob vyhovuje viac muzom, delenna strava zenam – cest vynimkam. Ja som vyskusala jedno aj druhe aj. …piate atd. takze viem porovnavat a aj tak si nedovolim tvrdit ze nieco nie je dobre a je to blbost len kvoli tomu, ze to nekoresponduje s mojim presvedcenim. Trosku menej korenia do toho ega a viac respektu voci skusenostiam inych ludi.

    Vsetkym co sa snazia zit zdravo a chudnut vela stastia prajem.:-)

  139. dada 11. februára 2015

    zdravím všetkych..aj Mirka…urcite je jeho teoria super a urcite aj pravdiva,ale na kazdeho asi platí nieco ine,tak ako aj na mna.Ja som bola velmi mladunka ked som sa vydavala,mala som 3mes. pred osemnast.narod…v 17r som mala váhu okolo tych 60kg..na vysku 170cm..ale vzdy vecsi hrudnik..no ale podme k veci..po troch porodoch nehorazne kila,…110kg…stresy ,nervozita,nebol cas na pravidelnu stravu a ani na vazenie a tak som stres zajedala..poviem vam narovinu,ze moj terajsi uz exmanzel mi nadaval do kotnych svín.. nemohla som si dovolit varit to co som ja chcela,ale iba to co on a boli to same mastne jedla ,ale on bol vzdy stihli..mali to v rodine,chvalabohu deti zdedili aspon to po nom.. zastanem si iba tolko delenu stravu,ze je fakt pravda,ze clovek v napr. v mojej situacii nemal cas na tabulky a ani chut ,tak som jedla to com navarila..po urcitom case urazani atd. som prestala jest ani neviem ako,proste psychika. 10dni v kuse som nic nejedla az kym som neodpadla a nasla ma svokra na zemi v kuchyni.. Ludia co tu pisu co je spravne a co nie.. ked som sa dostala do tejto situacie bolo to hrozne ,neprajem nikomu…ale ked som sa rozviedla pomohla mi strava pri ktorej som nekobinovala pecivo s masom..iba so zeleninou a vlastne tak nejak delenou stravou som schudla zo 110kg na 69kg..asi za nejaky rok.. potom som samozrejme nabrala..5x stahovanie sa s mojimi detmi atd.momentalne zijem v nemecku aj s mojim priatelom a zasa som sa dostala na smer jedalnicka jest viac zeleniny,a kombinujem to s masom,rybami skratka ano delena strava,ale ona jedina mi pomohla schudnut,viem ze mirkova teoria je omnoho lepsia,lenze moje skusenosti mi pomohli predtym a  pomaha tato strava aj teraz.. Nezalezi na tom akou formou stravovania zacnete,ale hlavne je ze zacnete a je uz na kazdom ci vydrzi stravovanie Mirkove,alebo teorie oddelenej stravy.. Kazdy vieme co nam lepsie vyhovuje a co chceme..ja viem,ze pre mna delena strava bola jednou z vyhier nad tym,ze som mohla jest kolko som chcela aj ked som mala stres a nepribrala som, ale zalezalo na tom co s cim kombinujes….No len ked prestanes ,ci uz pri delenej strave,alebo mirko pri tvojej teorii stravovania,bolo by jasne a aj je ze kazdy jeden clovek priberie.. dnes je 11.2.2015 a snad sa mi podari z mojich terajsich 90kg zhodit tak ako by som chcela… Dakujem za vsetky komentare a vsetkym drzim pevnu volu,lebo je to hlavne o nej :)))))

Pridajte komentár:

Napíšte vašu otázku, alebo komentár k článku...

Vyplňte ešte: