Miro Veselý, chudnutie-ako.sk

Ryžová kúra nenahradí informácie

Píše Miro veselý od roku 2004. Kontakt...

Ryžová diéta znamená takmer na 100% jo-jo efekt. Práve vo chvíli, keď vás ryžová kúra prestane baviť, prejdete zas na "normálnu" stravu, čiže práve na tú stravu, ktorá vás doviedla ku obezite. A tak už zakrátko budete zase tuční. Ryžováí diéta je za vami, kilá sú nazad. Kam sa pôjdete sťažovať za stratu času?

Nehľadajte rýchle riešenia!

Ryžová diéta nie je riešenie. Skôr, než sa o ňu pokúsite, skúste si prečítať tento a iné weby na tému ako schudnúť. Zoznámte sa so základmi stravovania. Zistíte, že ryžová kúra je stratou času.

Ak chcete schudnúť, musíte vedieť. Vedieť o tom, ako človek funguje, niečo o výžive, v ideálnom prípade aj čo – to o (prepytujem) pohybe. Viem, štúdium zaberie čas, to je mrzuté. Ale dozviete sa, ako máte postupovať, aby ste schudli, aby ste zhodili kilá a už ich nenabrali.

Ryžová diéta vám zaberie čas. Možno trocha schudnete a určite zas priberiete. Verte, nestojí to za to. Ak chcete schudnúť, nedá sa to dosiahnuť rýchlo. Žiadna rýchla kúra vám nepomôže.

Ryža natural

Áno, ak už je reč o ryži, je lepšie jesť ryžu natural. Naturálna ryža obsahuje viac vitamínov, preto sa odporúča. Avšak myslite aj na to, že ryža (aj ryža natural) má nezanedbateľnú energiu.

Ryža – energetická hodnota

100 gramov ryže má zhruba nasledovné energetické hodnoty:

RyžakJkcalbielkovinysacharidytuky
Lúpaná ryža (suchá)14703506,5 g79 g0,5 g
Varená lúpaná ryža*4901152 g25 g0,2 g
Ryža natural (nelúpaná)14703507,2 g76 g2,2 g
Varená ryža natural (nelúpaná)*4551102,2 g23 g0,6 g

* Varená ryža bude mať odlišnú energetickú hodnotu, ak ju varíte s použitím tuku. V takom prípade musíte k uvedeným hodnotám pripočítať použitý tuk, napríklad, ak v recepte použijete 2 lyžice oleja na ktorom speníte cibuľku… Varená ryža má tiež odlišnú energetickú hodnotu v závislosti od toho, koľko je v nej vody.

Z toho vyplýva, že energetická hodnota "bielej" ryže v porovnaní s ryžou natural je prakticky rovnaká. Ryža natural však obsahuje oveľa viac vitamínov a minerálov. PReto ak už máte štopať ryžu, zdravšia je určite naturálna ryža.

 

Komentáre k článku: Ryžová kúra nenahradí informácie

  1. ivo 9. januára 2006

    Ľudia majú radi jednoduché riešenia. Zaujímalo by ma, odkiaľ čerpajú informácie zástancovia tejto diéty. Málokedy som sa stretol s takou tvrdošijnosťou, ako je to v tomto prípade. Na druhej strane netreba ryžu ani démonizovať. Je to celé o veľkosti porcie a hlavne koľko čerstvej zeleniny sa s jedlom skonzumuje. Výbornou alternatívou miesto ryže je aj pohánka. Má rovnaký spôsob aj čas varenia a je to príjemná zmena. Takisto aj proso. Sú to takmer zabudnuté obiloviny a pritom sú na obsah vitamínov a minerálov omnoho bohatšie. Tam kde je pestrosť v strave, tak občasná konzumácia ryže nemôže napáchať škody. Horšie je to, ak sa má jesť iba ryža. Ako každá jednostranná strava, nemôže pokryť potreby organizmu a telo si to rieši po svojom. Ak ryžová kúra vykazuje úspechy, tak je to len vďaka tomu, že dochádza v tele k nejakému deficitu (napr. vitamíny B skupiny)a akonáhle sa telo dostane k normálnej strave tak je po “úspechu”.

  2. aja 8. marca 2006

    mna by zaujimalo, co hovorite na ryzovu kuru – nie ako sposob chudnutia, ale sposob detoxikovania, ocisty organizmu?

  3. Miro Veselý 8. marca 2006

    aja: na to sa treba pýtať takých, ktorí sa venujú detoxikácii. Ja také veci neuznávam.

  4. Viktor Kisan 21. marca 2006

    Hovorí sa tu o ryžovej kúre a pritom vidím, že nikto nevie o čo sa jedná. Predpokladajú, že nič iné sa neje okrem ryže. Ryžová kúra pochádza z Číny, kde bola odskúšaná mnohými generáciami prostredníctvom taoistických kláštorov. Do Európy ju priniesol v 80. rokoch min. stor. rakúšan, ktorý pobýval desiatky rokov v Číne a v Japonsku a zvládol tunajšiu kultúru a jazyk. Stal sa dokonca predstaveným jedného taoistického kláštora v Číne a mal aj kláštor v Japonsku. Jeho mníšske meno bolo Zeané Lao Shin. Vrátil sa do Rakúska, kde veľmi úspešne pôsobil ako učiteľ tradičnej čínskej medicíny a stravovania. Jeho žiaci ako rýchly prechod na správny životný štýl používali práve ryžovú kúru. Kto sa trochu zaoberal makrobiotikou nie je pre neho zložitá. Má štyri etapy a celkom trvá 36 dní. Prvých 9 dní sa konzumuje celozrnná, nebrúsená ryža bez soli a tuku. U nás je známa pod obchodným názvom natural, čo je inak obchodníkmi veľmi zneužívaný termín a medzinárodne sa používa odborný termín celozrnná ryža. Druhých 9 dní sa pridáva k ryži rôzna tepelne upravovaná zelenina tak do 30% a používa sa už na prípravu štipka morskej soli. Ďaľších 9 dní pribúdajú varené strukoviny, asi polovičné množstvo ako zeleniny spolu asi 40%. Posledných 9 dní sa táto už veľmi výživná strava dopľňa o surovú zeleninu vo forme rôznych šalátav, kedy sa začína mierne používať aj olej, najlepšie extra panenský olivový. Ryža by mala stále tvoriť minimálne 50% váhového množstva. V prvej fáze sa organizmus odvodňuje a čistí, v druhej fázi stabilizuje, v tretej sa začína už budovať a v štvrtej sa harmonizuje a dolaďuje. Po skončení kúry i katastrofálne hodnoty cholesterolu, triglyceridov, kyseliny močovej a vysokého krvného tlaku sa dostávajú úplne do normy. Ľudia s vysokou nadváhou schudli až 25 kg a pokiaľ si udržiavali modifikovanú 4. fázu RK, spočívajúcu v zaradení ostatných celozrnných obilovín a produktov z nich, doplnené o tofu, sem tam domáce vajíčko a prípadne kyslo mliečne výrobky a hlavne hodne surovej zeleniny a keď ovocie, tak najlepšie ako samostatné jedlo, tak si váhu ale i zdravie udržali a nepribrali.
    Nejaké brojenie proti ryžovej kúre je nezmyselné, pretože ak s ňou koketuje len asi 3% ľudí, ktorí sa o nej dopočujú, z nich len asi 1/3 sa na ňu aj skutočne odhodlá a z nich ju až 70%, zväčša z psychologických dôvodov, nedokončí. To znamená, že asi 0,3% ľudí ktorí sa o nej dozvedeli ju aj absolvuje. Ostatných 99,7% sa stanú jej nepriateľmi a kritikmi.

  5. tamara 21. marca 2006

    takze nechapem co maju vsetci proti ryzovej kure. myslim ze zalezi od cloveka,ze ked schudne ci je ochotny sa vratit k jeho predchodzej strave a pokaslat si to co si oddrel. ja som uz nou shudla 7 kg ,koniec mam uz zachvilocku, a absolutne to nie je ziadna hladovka. :-X este take 2kg a bude to ok. nadvahu nemam ani som nikdy nemala,len som chcela mat vahu znova taku istu ako pred 4rokmi.takze po skonceni kury nabehnem na 3porcie denne za 4hodiny(ako teraz) ,pitny rezim a po 5al.6 nejest a bude. osobne viem od ludi ktori to drzali,schudli aj 10kg a naspat nabrali asi len 1kg. preto je to osvedcene, a pokial vydrzite az do konca t.j . 36dni , ziadny jojo efekt nehrozi. takze ak uz chcete na nieco kydat, najskor si to treba overit.

  6. Miro Veselý 21. marca 2006

    To, že sa niektorým ľuďom podarí zhodiť pár kíl (akoukoľvek) úpravou stravy ešte neznamená, že budem považovať ryžovú diétu za rozumný spôsob chudnutia. Je dosť ľudí, čo na ňu doplatili. Tí však nie sú tak hlasní.

  7. Anonym 21. marca 2006

    tamara – no prave, ze sme vsetci odlisni. Ja nemam skusenost prave s touto dietkou, ale s inou jednostranne orientovanou a sice kapustovou polievkou pocas jedneho tyzdna, kde sa po niekolkych prvych dnoch postupne pridava zelenina, ovocie a ine. Ano, pekne schudnes, na konci som ale nemala poriadne energiu, skoro na odpadnutie a postupne som to nejako nabrala naspat. Urobila som to asi dvakrat a nikdy viac. Nebudem chudak telo takto tyrat. Takze kazdemu, co mu vyhovuje:) Kratkodobe je to ucinne, z dlhodobeho hladiska nic moc. A o to nam tu vsetkym ide, o spravne stravovacie navyky a zdravy zivotny styl, chudnutie je vedlajsi produkt, hoci velmi prijemny;)

  8. Anonym 2 21. marca 2006

    Ryžová kúra je drastická prvých 9 dní v I. fáze, kedy dochádza k radikálnej zmene oproti dovtedy konzumovanej strave a pre organizmus je to stres s dôsledkami na metabolizmus a nervy bez potrebných živín. Telo oslabne, nie je schopné sústrediť sa a pracovať. Dochádza k prekysleniu organizmu. Ten, kto i napriek tomu pokračuje pridaním soli a zeleniny v II. fáze len zafixuje vznik metabolického syndrómu. Ďalej nepokračujem, skúsenosti sa neuvádzajú, lebo tie, ktoré na to doplatili, radšej mlčia a hanbia sa priznať, že nielen-že ochoreli, ale aj pribrali naspäť viac ako predtým. Tzv. detoxikačné kúry musí doporučiť lekár, ktorý najskôr odhalí, že je nutné niečo detoxikovať, že je na to dôvod a určí pod dohľadom ďalšiu terapiu – odbornú, nie laickú, ktorá navyše propaguje závratnú stratu kilogramov tuku pri plnom zdraví – to je podvod.

  9. aja2 22. marca 2006

    naozaj by ma zaujimali nejake konkretne pripady ludi, kt. na to doplatili. bola by som velmi rada, keby zahodili “hanbu” a nieco k tomu napisali, lebo zatial som o tom pocula iba tu, aj to stylom “jedna pani povedala”. ja si o tejto ryzovej kure tiez myslim viac-menej pozitivne veci, nikto mi ich zatial nevyvratil (ze je to jednostranna strava nie je pre mna v tomto pripade dostatocny argument a uz vobec nie od ludi, ktori sa o to ani nepokusili), takze naozaj by som si rada urobila nazor na zaklade skutocnych pripadov. dakujem
    PS: tato ryzova kura mi fakt pripada lepsia ako dieta typu: na ranajky rozok, na obed dve vajcia, dve paradajky, rozok a na veceru 20 Dkg sunky…

  10. Miro Veselý 22. marca 2006

    aja2: Muchotrávka zelená je jedovatáhuba. Uveríš to len človeku, ktorý to bude tvrdiť až po smrti? Ryžová diéta neposkytuje organizmu základné nevyhnutné živiny, nemá zmysel rozoberať následky, keď sa dá chudnúť aj pri diéte s kvalitnou stravou…

    No a “diéta” ktorú opisuješ v závere určite nie je vhodná. Prečo rožky? Ľudia, to nemôžete jesť proste pestro?

  11. Casabia 22. marca 2006

    Mila aja2. Ja som ryzovu kuru, o diete nemoze byt ani reci (skutocne je to hladovka)zacala drzat velmi poctivo. Jedla som 3 x denne, porcie jedla boli coraz mensie, kedze pisali, ze mas prezut 40x, 10 minut pred jedlom sa napit a potom radsej 3 cele hodiny po jedle vobec nie…5 den som uz bola taka vystavena, ze som so sebou svacla o zem, jednoducho som odpadla a na tej zemi ma nasiel aj moj priatel, ktory (cvici jogu, robi si ocisty a zdravo sa stravuje), ked ma videl bielu ako smrt, okamzite zavelil a dost!Nehnevam sa na neho a ani na ryzovu kuru, lebo viem, ze tudy cesta pre mna nevede. Znizil sa mi uz aj tak dost nizky tlak, zapcha pocas celych piatich dni (az tak velmi, ze som si musela urobit klystyr, aby som si “pomohla”) o pleti radsej pomlcim a ze som bola nervozna ako jeden pes, ani nejdem pisat. Teraz chodim denne peso do prace (mam to asi 20 minut rezkej chodze), jem 5x denne mensie porcie a vlastne nic ine som ani so sebou nepotrebovala urobit.Citim sa ako milion dollar babe, mam energie, ze by som ju mohla rozdavat, som opat pozitivne naladena a vaha? Pomyselna rucicka sa nehybe, lebo zase,ako velakrat predtym sa mi potvrdilo stare zname: Vsetko so vsetkym suvisi a to ako vyzerame je v hlave…Hlavne som si konecne doplnila informacie o potravinach a viem, ze ziadnu dietu a uz vobec ryzovu nebudem riesit.Nepotrebujem to.A je mi skvele :-)

  12. Viktor Kisan 27. marca 2006

    Casabia, skutočne sa nedajú prehliadať prípady kedy u niektorých ľudí vznikajú pri aplikácii ryžovej kúry problémy nielen z psychologických dôvodov ako aj u Teba. Dôvodov prečo k tomu dochádza je však viacero:
    1) Nesmie sa používať tzv. predvarená a predparená celozrnná ryža napr. Uncle Ben`s, ktorej chýbajú vitálne látky, ktoré sú v RK kľúčové. Podobný prípad nastáva ak ryžu varíme v mikrovlnke alebo ju v nej len zohrievame. Tu sa vitálne látky menia dokonca na toxíny.
    2)Podľa nemeckých prameňov v súčastnosti až 85% ľudí trpí kvasinkovou infekciu a pliesňami nielen v orgánoch ale aj v krvi; červené a biele krvinky sú doslova napadnuté pliesňami a ľudia ale aj lekári o tom ani netušia. Inak sa to veľmi ťažko lieči, lebo to zapríčiňujú antibiotiká a sladkosti a nedostatok antioxidantov, hlavne selén a vitamín E. Tieto pliesne odoberajú cukor z krvi a produkujú mykotoxíny a kyseliny. Tieto jedy mimo iných ťažkostí dráždia slinivku brušnú, ktorá produkuje veľa inzulínu, ktorý spôsobuje znížovanie cukru v krvi a zlý psychický stav až kolaps. Pri ryžovej kúre sa cítia pliesne ohrozené a bránia sa svojimi výlučkami. Liečba je, pomalé a trpezlivé zaraďovanie celozrnných, ekologických obilovín a znižovanie až vylúčenie dávky sladkého, včítane medu a tiež výrobkov z bielej múky. Sú vypracované protikvasinkové diéty. Ľudie s takýmito ťažkosťami by mohli vyskúšať zostupno – vzostupnú ryžovú kúru 7 x 5 dní a to v poradí etáp 4-3-2-1-2-3-4. Skutočne to odpovedá všetkým protikvasinkovým zásadám a diétam. Veľmi účinné proti pliesňam a kvasinkám je aj znovuobjavené koloidné striebro.
    3) Ďaľšia príčina neúspechu je v psychike. Človek sa znásilní do ryžovej kúry a zažíva stres. Napríklad pri liečebnom hladovaní v sanatóriách ak ho človek robí dobrovoľne sa vylieči z tzv. nevyliečiteľných chorôb, ak pod nátlakom, napr. duševne chorí sa takto skúšali liečiť, tak zo stresu môže rýchlo zomrieť.
    Žijeme v zložitej a komplikovanej dobe, kedy je stále ťažšie si udržiavať zdravie a môžu nastávať tie najnepredvídateľnejšie problémy aj pri ryžovej kúre, s čím sa v minulosti nikto nestretával. Teraz napríklad v Prahe sú 2 až 5 ročné deti operované na žlčníky. Civilizačné choroby pred 100 rokmi neznáme sú teraz pandémiou.

  13. Hacker 27. marca 2006

    Viktor Kisan:
    “Podľa nemeckých prameňov v súčastnosti až 85% ľudí trpí kvasinkovou infekciu a pliesňami nielen v orgánoch ale aj v krvi; červené a biele krvinky sú doslova napadnuté pliesňami a ľudia ale aj lekári o tom ani netušia.”
    Tie pramene by som rad videl.
    (Ja len tak pomimo. :-) )

  14. Viktor Kisan 28. marca 2006

    Christine Heideklang: Nebezpečné plísně kolem nás, Fontána 1997.

  15. Hacker 28. marca 2006

    Viktor Kisan:
    Dakujem. Pozrel som si vsetky relevantne vysledky hladania pojmu “Christine Heideklang” v Google, avsak nepodarilo sa mi zistit, o ake studie sa vo svojej knihe opiera.

  16. Viktor Kisan 29. marca 2006

    Hacker:
    Opiera sa hlavne o Bruno Haefeli z Ebikonu vo Švajčiarsku a Walter Rauscher:Tödliche Mykozen, tiež dosť cituje Kuklinski.

  17. boss 6. apríla 2006

    ja som prave skončil ryžovu kuru a môžem len doporucit.Schudol som 15kg.Nemel som žiadne problemy s tlakom ani zapchou.Pravidelne som cvičil a energie mam narozdavanie.Klesol my cholesterol a pečenove testy su tiež lepšie ako pred kurou.Treba len skusit.

  18. haepi 10. apríla 2006

    PODLA MNA TA RYZOVA “DIETA” NIE JE DIETA ALE OCISTNA KURA,KTORA TA ISTYM SPOSOBOM NASTARTUJE NA ZDRAVSIE STRAVOVANIE. VED KTO UZ LEN MA PO 3*4=12 AZ 9*4=36 DNOCH CHUT NA FASTFOODY??? ;o)
    myslim, ze minimum je varianta 3 dni kazdy typ.

  19. luomka 10. apríla 2006

    Tiež som už raz absolvovala ryžovú kúru a veľmi mi pomohla aj zdravotne – znížil sa mi vysoký tlak, tak že som mohla po súhlase lekára znížiť dávky liekov. Tiež som aj schudla, čo ma potešilo, ale predovšetkým som si veľmi pochvaľovala to, že sa zdravotne cítim lepšie a zvládla som aj vysokohorské túry, čo mi predtým robilo problémy. To bolo v roku 2004. Naspäť som všetko nepribrala, niečo áno. Momentálne som sa rozhodla zopakovať si túto očistnú kúru. Znova mi to veľmi pomáha, cítim sa výborne, mám energie viac ako predtým. Myslím si – celkovo o rôznych dietach, že skutočne je každý organizmus iný a to čo vyhovuje jednému, nemusí vyhovovať inému. Ale rzžovú diétu by som zásadne až tak nezavrhovala, keď s ňou má mnoho ľudí pozitívne skúsenosti.

  20. lastovicka 2. mája 2006

    môzem jest aj ryzu uvarenu v mlieku???

  21. Miro Veselý 2. mája 2006

    lastovicka: spočítajte si energetickú hodnotu a výživové vlastnosti. Ak sa to hodí do zloženia racionálnej stravy, potom prečo nie?

  22. susane 3. mája 2006

    všetci diskutujú o ryžovej diete, ale nikto neuvádza množstvo,ktoré je možné denne skonzumovať. poradí niekto?

  23. Miro Veselý 3. mája 2006

    susane: radím ti neblbnúť s ryžovou kúrou. ak si poradiť nedáš, nech ti množstvo poradia všetci. a na nich sa aj obráť, ak budeš mať problémy po diéte.

  24. Viktor Kisan 4. mája 2006

    Prečo ste môj príspevok o množstve ryže a jej vareniu v mlieku vymazali?

  25. Miro Veselý 4. mája 2006

    Viktor Kisan: obsahoval reklamu na nerelevantný web v poslednej vete, ľutujem, nemal som čas ten príspevok editovať cez databázu.

  26. Miro Veselý 4. mája 2006

    Teraz už mám kúsok viac času, takže tu je Váš príspevok:

    Viktor Kisan píše: Ak sa ryža varí v mlieku, tak už neide o štandardnú ryžovú kúru. Počas
    celej ryžovej kúry sú mliečne výrobky zakázané. Ale v podstate človek
    je slobodný tvor a môže robiť všetko, len si za to nesie následky a
    treba zistiť či sú pozitívne alebo negatívne.
    Množstvo ryže nie je dané a je individuálne. Najlepšie je si ryžu
    uvariť ráno na celý deň tak 100 až 300g suchej ryže na deň a jesť ju
    3x denne tak aby som bol primerane zasýtený a pri tom som sa zbytočne
    neprejedal.

  27. tamara - rori 7. mája 2006

    takze som tu a pisem– ako som uz pisala drzala som ryzovu kuru. schudla 7kg. uz je od toho , no uz budu 2 mesiace a nic som nepribrala naspat. citim sa fajn, aj okolie chvali moj novy vyzor. myslim ze je to fajn na nastartovanie a zdrave stravovanie. normalne mi zacali chutit salaty a “polystyren”.

    Miro V. — citala som tieto clanky , a naozaj sa mi pacia tvoje napady, a rady ako sa spravne stravovat, takze zacinam sa podla nich riadit a budem sa snazit aj drzat pitny rezim – zeleny caj a voda cca 2,5l denne. alebo 3litre radsej? a potom dam vediet. novinky mi chodia na mail, tak sa tesim na kazdy novy clanok :)

  28. Angelika 8. mája 2006

    Ja som tiež držala ryž. kúru. Schudnúť som schudla, ale rozhodne som musela prestať ak som nechcela skolabovať.
    Tlak mi nevystúpil vyššie než 80/50 len nižšie. Hlava sa mi točila,že som sa bála ísť s deťmi von, aby ma to niekde nezložilo.No a o nervozite nehovorím. Možno to niekomu sedí, ale rzhodne nie každému.

  29. babulka02 9. mája 2006

    Je tu toho ozaj vela, ale kde je prosim ta ryzova kúra ? Potrebujem schudnut tak mi to prosim niekto poslite . Ja som osoba velmi disciplinovana, vela cvicim a to denne hned rano ale tie tuky si u mna predplatili trvaly pobyt tak chcem tento trvaly pobyt zrusit.Prosim prosim…. gruenert@azet.sk

  30. Miro Veselý 9. mája 2006

    babulka02: tu nenájdeš ryžovú kúru, ina varovanie, že nemáš chudnúť pomocou žiadnej kúry, či diéty. ani ryžovej, ani delenej stravy.

  31. helen 15. mája 2006

    poznám niekoho, čo držal ryžovú kúru a vôbec mu to neublížilo. Je všeobecne známe, že mesačná hladovka ešte neznamená kolaps organizmu. Najhorších je prvých 9 dní, kedy je dovolené jesť len neslanú ryžu natural. Ďalšiích 9 dní už sa pridáva varená zelenina a môže sa používať malé množstvo morskej soli. V súčasntnosti je v obchodoch dostatok zeleniny, nemusí sa jesť každý deň mrazený polotovar. Niektorá denná dávka sa dá predsa nahradiť napríklad varenou špargľou, brokolicou, karfiolom, kalerábom, myslím si, že každý si môže vybrať, čo mu chutí. Najdôležitejšia pri každej diete je psychika. Môj osobný názor nna chudnutie je ten, že človek musí mať vyšší výdaj ako príjem, teda menej papať a viac sa hýbať. Hlavne po takejto radikálnej diete, aby nenastal jo-jo efekt.
    Držím palce všetkým, čo dokážu dietu držať.

  32. Miro Veselý 15. mája 2006

    helen: mesačná hladovka môže znamenať smrť. pre niekoho. kto si nedá poradiť, nech si len humpľuje zdravie, ako chce.

  33. mirako 22. mája 2006

    prave hladam nejaku dietu.samozrejme taku co 100% funguje . Na delenej strave som zhodila 15kg – po porode. Je to 6 rokov a nejakých 5 vianocnych mam zas spät. DS na mna uz nezabera tak hladam nieco ine. Poslite mi prosim pravidla tejto kury. skusim a potom dam vediet.
    mirakok@gmail.com

  34. Miro Veselý 22. mája 2006

    mirako: diéty nefungujú. treba zmeniť životný štýl.

  35. martina 13. júna 2006

    prosim o radu ako ma sxudnut 7 kg pokial by sa dolo ryxlo????

  36. kač 18. júna 2006

    Vlani v júli som začala s ryžovou kúrou. Celkom sa to dalo zvládnuť. Schudla som 15 kg. Bola som spokojná, cítila som sa výborne. Všetko je to psychike, keď som mala problém, či v rodine alebo v práci, najväčšia kamarátka bola chladnička a všetko v nej. Nejedla som ale s prepáčením žrala.
    A tak behom roka mám kilá naspäť. Je to ako začarovaný kruh. Diety som držala rôzne. Chodím cvičiť dvakrát do týždňa posilňovacie cvičenia. Držim palce každému kto má chuť a odvahu sa pustiť do boja so svojimi kilami navyše.

  37. nika 19. júna 2006

    aka je ta dieta povedzte mi presne postup,dakujem,,ak mozte poslite mi postup diety na tigrica29@azet.sk,dakujem vsetkym ktory mi poradia

  38. MiSt 5. júla 2006

    Rozmýšľal som nad argumentom p. Veselého, že ryžová kúra nedodáva organizmu dostatok živín. Taký pôst tiež nie a je preto zlý? Ako sa mi páčia jeho články na iné témy, tak neviem prísť na zmysel jeho reakcií na túto tému.

    Kto chce rýchlo schudnúť a potom sa vrátiť k svojej strave, ten nech radšej zostane pri starej strave a abytočne sa nenamáha. RK mi pomohla naštartovať sa k zdravšej strave. Schudol osm a držím sa “skoro normálnou”, s menšími dávkami, málo soli, vhodnými kombináciami a pod.

  39. Miro Veselý 5. júla 2006

    MiSt: prajem ti to, aby ti získaná hmotnosť aj vydržala aspoň pár rokov. je len málo ľudí, ktorí vedia schudnúť drastickou metódou a potom zrazu skočiť na racionálny štýl. dôvody sú logické – neznalosť racionálneho stravovacieho štýlu + pomalý metabolizmus + opojenie úspechom… možné problémy ryžovej kúry a hladoviek sú tak vážne, že sa neoplatí ich nasadiť – veď k rovnakému cieľu vedú oveľa bezpečnejšie cesty a nie sú ani oveľa dlhšie. hladovkami sa riskuje rozvrat metabolizmu, strata svaloviny, oslabenie imunity, vo vyššom veku vysoké riziko srdcových komplikácií. preto som kategoricky proti svojvoľným amatérskym manipuláciám s mentálnou anorexiou (o nič iné totiž v prípade hladovky nejde, je to vôľou riadené nejedenie). kto so mnou nesúhlasí, nech sa aspoň poradí s lekárom, či mu tak nezmyselne riskantný krok odklepne. aspoň kvôli kontrole, prípadne farmakologickému riešeniu aspoň niektorých problémov…

  40. biba 16. júla 2006

    V snahe schudnúť pár kg som týždeň pred dovolenkou držala ryžovú diétu,okrem toho som 2x denne užívala 2 čl psýlia. Po jej ukončení ma začali trápiť riedke stolice, kŕče, otrasná plynatosť a zvýšená teplota, čo pretrváva už viac ako 2 týždne. Všetko nasvedčuje tomu, že som si úplne narušila črevnú mikroflóru. Teraz užívam HYLAK, Aloe Vera a pod. a dúfam, že to prejde. Nikomu neodporúčam nikomu žiadnu jednostrannú diétu. Aj nabytok vlákniny môže narobiť veľké škody.

  41. Sunny 16. júla 2006

    Moja svokra prave volala, ze vcera odpadla v obchode.. po trojtyzdnovej ryzovej diete…;]

  42. Miro Veselý 16. júla 2006

    biba: áno, ak je vlákniny priveľa, nemôžu sa vstrebávať niektoré živiny, minerály. Radil by som konzultáciu s lekárom a veľmi opatrný prechod na racio stravu. Na črevnú mikroflóru probiotiká, asi nejaký kvalitný miltivitamín a multiminerál. Možno trocha športu, diétou si si trocha poničila aj svalovinu telo žerie vlastné svaly, keď nedostáva bielkoviny stravou. nenarušila si si len mikroflóru, ale možno aj metabolizmus, teraz o to ľahšie priberieš.

  43. michal 22. júla 2006

    zacnem od konca: dnes je osmy den, co sa snazim zit a stravovat radami p.Veseleho..prebehlo aj vazenie s vysledkom -{slovom: minus} 4.9 kg a prebehlo aj meranie pasu, tam bol ubytok “iba” 2 cm..pocity: v prvom rade prekvapenie, viem ze to nie je tuk, co “odislo”, ale aj tak, ak zo mna odislo 5 kil vody v dobe, kedy pijem aj 3.5 l vody denne tak je to nadherne..a citim aj vysledky: nemam opuchnute nohy, a to som ich maval opuchnute poslednych 5 rokov pravidelne..a mam pocit, ze sa mi podstatne lahsie dycha..dakujem p.Veselemu za to. ze “vyrobil” tuto stranku..mozno ani sam nevie, ako pomaha ludom ako som ja..
    Ale vratim sa k teme a dam zivy priklad aj ja..:pred 8 rokmi som mal 124 kil a bolo mi..no kto ich ma, vie ako..:-) tiez som hladal nieco rychle a pohodlne..verte, neverte a nasiel som..masova dieta, pre mna “masozravca” hadam ani lepsie neexistuje..a podstata je v tom, ze nikdy nie ste hladni a “zeriete” kedykolvek to na vas pride..ale iba maso..skratim to..po 75 dnoch som schudol 38 kil..niekde v prostriedku tohoto obdobia som chudol 1 kg denne..nekecam, mam o tom aj dennicek..napodiv som ani necitil ziadne tazkosti, dokonca som sa citil vyborne..ked som po troch mesiacoch dosiel k svojmu doktorovi, prisaham, nepoznal ma..ked som mu vysvetlil, ako som schudol, “hodil” ma na vysetrenia a vtedy som sa dozvedel prvu pravdu o masovej diete: napriek tomu, ze som sa citil dobre, “zhumploval” som si pecen, pretoze ta neboli..tie moje vysledky boli take strasne, ze som musel okamzite prestat..nebudem pisat o problemoch s prechodom na normalne stravovanie, akurat o necelych 8 mesiacov som sa o svojej zazracnej masovej diete dozvedel druhu pravdu: kila boli naspet a aj zopar navyse..ak niekto precita tento clanok nech si z neho zoberie jedine ponaucenie: ziadna drasticka dieta nepomaha a poniektore naozaj ohrozuju zdravie..ine ponaucenie nie je..nebudem hodnotit ryzovu dietu, mozno na nej nieco je, ved ti postarsi si pamataju vietnamcov, ked k nam prichadzali, tucneho ste medzi nimi nenasli, ale zda sa mi prilis jednostranna, prilis podobna tej mojej “,masovej”..
    Zaverom: p.Vesely, klobuk dole pred Vasou pracou na tychto strankach..

  44. Miro Veselý 22. júla 2006

    michal: ďakujem za milé slová a gratulujem k prvým výsledkom. Prajem vám, aby sa vám darilo. Racionálna výživa má 2 výhody oproti diétam: 1./ výsledky u lekára budú buď bez zmien, alebo veľmi pravdepodobne zaznamenáte zlepšenie. Výsledky, aké som popísal v článku http://www.chudnutie-ako.sk/ako-schudnut-kniha/miro-vesely-rok-po-schudnuti.php
    nie sú nič výnimočné. 2./ dá sa to jesť trvale. kým človek neje “klasicky” dosť pravdepodobne si dokáže svoju hmotnosť po schudnutí aj udržať.
    Ryžová kúra je, samozrejme, somarina.

  45. zuzka_k 22. júla 2006

    michal: som rada, že si našiel svoj správny deň. Z tvojich príspevkov cítiť veľkú motiváciu, tak nech sa darí aj naďalej.

  46. michal 22. júla 2006

    vdaka vam, miro a zuzka..:-)

  47. pikino 11. augusta 2006

    Pan Vesely ma v jeho postoji pravdu, ide o to, ze ziadna dieta nenahradi rozumny pristup. V tom s nim absolutne suhlasim. Clovek by mal poznat svoje telo a zakladne procesy, ktore v nom prebiehaju a su vyvolane dodavanou stravou. O tom sa da najst dost informacii na internete. Tato stranka mi pride ako jeden z najhodnotnejsich zdrojov na slovenskom internete, kde sa da dozvediet naozaj nieco viac. Pritom sa mi paci, ze aj napriek, tomu, ze je tu kvantum diskusnych prispevkov, nie je tu citit vplyv rozlicnych pavied a okultistickych dristov, ktore dnes clovek pocuje a vidi denne a ktore problem este zhorsuju. Okrem tohoto webu zvyknem este citat zdravie.sk – to mi pride ale trosku bulvarne, eutrofia.sk – tam toho je ale menej ako tu a strava.sk – tam je v poslednej dobe viac reklam ako clankov. Zdravim vsetkych a vdaka autorovi za web s kvalitnymi informaciami. Chudnutiu zdar a rozum do hrsti.

  48. beatka 14. augusta 2006

    Myslím si, že ryžová kúra nie je blbosť. Schudla som pomocou nej 7 kg. Prvé dni som mala dosť zúrivé závraty, ale asi za štyri dni prešli. Jednoducho som sa viac šetrila. Nejakú ťažšiu fyzickú prácu na to obdobie by som neodporúčala. Stolicu som začala mať pravidelnú, len sa horšie splachovala. Ďalšie fázy kúry, ktoré obsahujú vlastne len okolo 50%ryže a ostatok tvorí zelenina so strukovinami boli v pohode. Bol som plná energie. Nemla som žiadne tráviace ani premenštruačné problémy. Tých 36 dní mi dalo pekný štart na to, aby som svoju pažravosť dokázala držať na uzde…. Dokonca som tú ryžu dojedala aj 38. deň, čo s ňou keď už bola navarená? Ale rozhodne by som ryžovú kúru ako štart na zmenu stravovacích návykov neodporúčala tým, ktorí ryžu berú ako čínsku pomstu.

  49. dada 16. augusta 2006

    Poznám jedného muža, ktorý schudol 12 kg za mesiac. Držal diétu podotýkam s hnedou ryžou. Chcem sa spýtať či tento variant chudnutia je riskantný pre zdravie.

  50. simonecka 16. augusta 2006

    ja som par krat toto tu drzala.a po 3.dnoch som vzdy ochorela,nieco ako chripka.este teraz mam krce v zaludku,ked si na to pomyslim.ani ja nevidim dovod jest len ryzu…brrr..stale to iste?ale kazdemu to jeho.ked to niekomu vyhovuje..nech ju je…

  51. Miro Veselý 16. augusta 2006

    dada: je mimoriadne riskantné pre zdravie týrať organizmus malnutríciou čiže zlou výživou. imunita klesá, metabolizmus sa rozhasí. je to somarina.

  52. Viktor Kisan 17. augusta 2006

    Myslím si že je somarina držať ryžovú kúru kvôli chudnutiu. Nikdy to nebolo zamýšľané na tento účel. To je nesprávna a možná aj veľmi slabá motivácia. Chudnutie je vedľajší, nie najdôležitejší efekt ryžovej kúry. Hlavný cieľ je očista a zbavenie sa dlhoročných jedovatých nánosov v tele, čo niekedy bolí, ale až tým sa odstráni príčina rôznych chorôb a alergií. Ďalším účelom je postupné preladenie sa na zdravý životný štýl. Pritom prvých 9 dní sa je samotná hnedá ryža, pretože je to z rôznych dôvodov ideélna potravina na očistu. Postupne naberá kúra však na pestrosti a bohatosti a ukazuje človeku, ktoré sú univerzálne tradičné zdravé potraviny, pretože naše stravovanie je zvrátené a vážne narušené. Tu potom postupne človeka zoznamuje s rôznymi kulinárskymi technikami a potravinami. Väčšinou ľudia si nevedia pripraviť jedlo a sú zvyknutí na Fast Food. Čiže ťažko vedia naštartovať na nejaký komplexný systém, kde sa treba starať zrazu o mnoho vecí. 4. fáza ryžovej kúry a jej modifikácia 5. fáza je ideálny spôsob stravovania na celý život, pretože ukazuje všeobecne platné zásady stravovania preverené tisícročiami na celom svete. Tiež vedie celkove k správnemu životného štýlu, pretože sa tu neustále zdôrazňuje dostatočná telesná aktivita počas kúry a tiež tretí pilier trvalého zdravia a to harmonický duševný stav – psychika a etika.
    Preto si myslím, že medzi tým o čo sa snažia autori tejto stránky a správne pochopenou ryžovou kúrou nie je až taký veľký rozdiel.
    Samozrejme, že keď sa človek vráti k svojej pôvodnej nezdravej strave vráti sa aj nadváha aj choroby. Ale to platí pri každej životospráve.

  53. Lenka 20. augusta 2006

    Nechcem nikoho urazit, ale podla mna co sa tu pise je blbost. Ja som drzala ryzovu dietu asi 5 dni. Schudla som asi 3-4 kila a vahu som si udrzala.

  54. Viktor Kisan 21. augusta 2006

    Lenka, podľa tak krátkej ryžovej kúry ako je 5 dní sa nič nedá posúdiť. Je fakt, že keď ju človek absolvuje celú, upraví sa mu aj metabolizmus a väčšinou potom pomerne dlho trvá, keď sa vráti k “normálnej strave”, že nastane jojo efekt. Ale nakoniec sa pri nesprávnej strave metabolizmus strhá a človek sa vráti do starých kolají. Na druhej strane každý sme zase trošku iný a nedá sa nič celkom generalizovať podľa jedného človeka. Zober si reakcie niektorých ľudí v týchto príspevkoch, ktorý zase píšu opak toho čo ty.

  55. Miro Veselý 21. augusta 2006

    Pre ostatných čitateľov: Nesúhlasím s tvrdeniami, ktoré tu píše Viktor Kisan, jednostranná diéta môže metabolizmus vážne poškodiť. Pod pojmom “upraví sa mu aj metabolizmus” treba rozumieť, že sa metabolizmus spomalí a potom dlho trvá, kým sa dostane na normálny stav (ak sa to vôbec podarí). V čase spomaleného metabolizmu je možné doslova bleskovo pribrať aj z veľmi malého príjmu energie. Preto je s jednostrannými diétami typu ryžová diéta tak spojený jojo efekt. Je takmer zákonitý. Preto neodporúčam koketovať s myšlienkou ryžovej diéty. Väčšinou je výsledkom len spomalenie metabolizmu a následné pribratie. plus riziko následných zdravotných komplikácií súvisiacich s malnutríciou. Pojmy ako “očista”, “jedy” patria na iné weby, zaoberajúce sa alternatívnymi smermi, ktoré sa môžu opierať o akékoľvek tvrdenie. Ono výroky typu “všeobecne platné zásady stravovania preverené tisícročiami” znejú fakt veľmi dobre, ale obávam sa, že za posledných pár tisíc rokov sa ešte nevytvorili žiadne jednotné univerzálne zásady stravovania, ktoré by boli uplatňované pár tisícročí, aby sa stihli overiť.

  56. Anonym 21. augusta 2006

    Ja som držala ryžovú kúru 35 dní, zhodila som to je pravda, držala som ju v decembri a do dnes som všetky stratené kilá pribrala späť, nestravujem sa ukážkovo, viem, aj preto som tu aby som sa to naučila ale to že sa nestravujem ako by som mala neznamená, že sa prežieram, čo sa týka ryžovej kúry, začiatky boli hrozné, druhý deň tejto kúry bol naozaj zlý, mala som zimnicu, bola som hrozne unavená, točila sa mi hlava, ale potom to prešlo, zvykla som si na ryžu a ani dnes som na ňu nezanevrela, len škoda, že som si tie kilá neudržala. Inak bola som fakt ľahšia a šťastnejšia ale.. hladná ( šťastie v tomto prípade pripisujem tomu, že som videla a cítila ako idú kilá dolu, aj doma si to všimli) takže, aby som to zhrnula, ryžovú kúru som držla, aj som videla výsledky ale už by som to neurobila. Všetkým tvrdohlavým ako som ja prajem veľa síl, nech sa páči dotoho ale potom počítajte aj s tým, že môže prísť aj slamanie.

  57. Lulinka 21. augusta 2006

    prepáčte, nechcela som byť anonym, som Lulinka

  58. Viktor 21. augusta 2006

    Miro, stále sa tu oháňaš nejakou ryžovou kúrou, ktorá neexistuje, zamieňaš si dojmy s pojmami. Ryžová kúra po absolvovaní začiatočnej čistiacej fáze priberá postupne zeleninu, strukoviny a zeleninové šaláty, takže máš plnohodnotnú stravu v správnom pomere obilovín k strukovinám ako je aj všeobecne uznávané odborníkmi vo výžive. Tie všeobecne platné zásady sa všade utvorili, len ľudia sa stále od nich na svoju škodu odchyľujú: celozrnné obiloviny + strukoviny + zelenina ako surová tak aj tepelne spracovaná a max. 10% ostatného. Ryžová kúra nespomaľuje metabolizmus, ale ho naštartuje. Skús si dať pár dní hladovku a uvidíš ako Ti bude všetko pekne a rýchlo tráviť.
    Samozrejme je to Tvoja stránka, ktorá presadzuje Tvoje skúsenosti, ale za ryžovou kjúrou sa skrýva viac ako by si človek len podľa názvu mohol myslieť.

  59. bibka 23. augusta 2006

    Mám skúsenosť s ryžovou kúrou už 2x. Jedla som ju v 1. fáze 2x a v ostatných fázach 3x denne, všetko som do písmenka dodržiavala: pitný rezim aj pomer. Mnozstvo:jedla som normálnu dávku ako inokedy, kým som sa nenasýtila. A aj preto neviem pochopiť ako môže tu niekto hovoriť o hladovaní. To je somarina. Ak niekto tak hovorí, tak len preto, lebo sa jej najedol málo a tak samozrejme hladoval…a skolaboval! Táto kúra naozaj nie je o hladovaní!! Ale skôr o psychike. Nepripušťať si ze jesť iba ryžu a nič iné len ryžu je zlé. Veď to nie je natrvalo. Naozaj je najhoršia 1.fáza, ale ak si to v hlave este pridávame-nezvládneme ju. Ja som s tým nemala žiadne problémy a hlavne, pomohla nielen telesne, duševne, ale hlavne zdravotne. A to mi islo. Uz pomaly rok som bez liekov ktoré mi predpovedali že ich budem musieť už užívať celý život a bude sa mi este aj pridávať a je mi super. Nech si už tu hovorí každý kto chce a čo chce, ale iba ten kto ju skusi a dodrží vie najlepšie posúdiť o čom to je.

  60. lili 1. septembra 2006

    Bibka chcem sa ta spýtať tie lieky čo si mala užívať celý život neboli náhodou na zníženie cholesterolu?Tiež sa chystám na ryžovú diétu a dúfam, že sa mi upraví chlesterol. Máte niekto skúsenosti so snížením cholesterolu ryžovou diétou?

  61. Foxino 3. septembra 2006

    zdravim. co sa tyka ryzovej kury, som jej velkym zastancom. detoxikacia organizmu je jej cielom a skvely efekt je schudnutie. sam som ju doteraz absolvoval 2 krat. mal som 90kg, po skonceni 1.ryzovky som zisiel na 73kg, teda som schudol 17kg, bolo to niekedy v jeseni (oktober). do pol roka sa mi urcita cast vahy vratila, presnejsie som pribral na 80kg. podotykam, ze zo zaciatku som si daval pozor ale neskor nie. vratane jedenia vsetkeho na co som mal chut. na jar v aprili som si aplikoval 2.ryzovku s tym, ako to bude, ci schudnem zase tak isto a kolko som schopny pribrat kedze ide leto a je viac pohybu. schudol som na 68kg a po vsezrani vsekeho co ma napadlo som pribral naozaj naspat na 84kg. Je ale faktom, ze ako chcem, viac nepriberiem. takze to funguje a velmi dobre. ide len o to, ci zase zacnete vsetko jest alebo zacnete fungovat s rozumom. dalo mi to vela. napr. pitie mineralok. vynechavam vsetky sladene napoje, naucil som sa pit caj, nepit pocas jedla a kratko po jedle ked zaludok travi atd. vrelo odporucam kazdemu, kto chce nadobudnut pozitivne navyky. co sa tyka dehydratacie o tom by som pomlcal, nakolko ano ryza stahuje vodu, ale kedze moj denny prijem dosahoval 4-5L tekutin, tak v porovnani s objemom ryze ktoru som zjedol za cely den je to mnohokrat viac. ak mate zaujem, tu je link na moj web, kde sa ryzovka nachadza. www foxino sk / ryzovka.pdf (prepiste si to do prehliadaca) takze sa toho netreba bat, tych prvych 9 dni je strasnych, nakolko je to uplne cele bez chuti, ale ranajky na 10.den stoja za to. potom to uz ide velmi rychlo a chutne s vahou dole. teraz v oktobri idem na nu znovu a potom si dam maximalny pozor na urcite neziaduce prvky v stravovani. takze potom napisem blizsie info. s pozdravom Foxino.

  62. Hacker 3. septembra 2006

    Foxino:
    “ide len o to, ci zase zacnete vsetko jest alebo zacnete fungovat s rozumom. dalo mi to vela. napr. pitie mineralok. vynechavam vsetky sladene napoje, naucil som sa pit caj,”
    Ale toto sa da uspesne naucit a praktizovat aj bez akejkolvek ryzovej alebo inej kury.

  63. tamara 4. septembra 2006

    moja poznamka je trochu mimo, ale nemohol by sem niekto hodit link , tu bol taky super clanok o 5 jedlach denne , a casovom rozvrhnuti.
    Miro nevies poradit ako si to mam rozvrhnut obed ranajky vecera +2desiate, ked ranajkujem cca o 9,00hod?

  64. Miro Veselý 4. septembra 2006

    tamara: choď do sekcie Racionálna výživa = zdravá výživa a tam článok Príklad výpočtu a návrh jedál na deň.

  65. efa 8. septembra 2006

    niektori ludia, co drzali RK tu pisu, ze mali zavrate a bolo im zle. myslim, ze to len vyplyvalo z toho, ze sa im cistil organizmus. prave drzim ryzovu dietu, zatial som schudla 3kg. nemam ziadne problemy, je to len o pristupe, teda hlavne o pristupe. jeden znamy drzal tuto kuru a schudol 12kg a udrziava si to. neviem si predstavit, ako by mohla tato kura poskodit zdravie, lebo clovek sa stravuje fakt zdravo a po prvych 9 dnoch uz aj vyzivne.

  66. Miro Veselý 8. septembra 2006

    efa: nie je problém schudnúť pár kíl, ale udržať si ich potom pár rokov. a v tom žiadna kúra nepomôže

  67. Hacker 8. septembra 2006

    Co znamena “cistil organizmus”?

  68. efa 8. septembra 2006

    tak samozrejme, ze clovek, co ma zle stravovacie navyky, si to neudrzi. tiez neuznavam rozne drasticke diety, tato vsak nie je extremne drasticka, lebo clovek nemusi hladovat a napriek tomu, ze je len ryzu, postupne mu k tomu pribudaju aj bielkoviny etc. podla mna moze byt ryzova kura dobry start pre niekoho, kto chce zmenit svoju zivotospravu. ako tu uz niekto pisal, primarny ciel by nemalo byt schudnutie…

    cisti organizmus…precistuje sa zvnutra to, co sa tam rokmi nausadzalo. presny rozbor ti nedam, lebo sa tym az tak do hlbky nezaoberam. to, ze v ocistnych kurach je sprievodnym javom malatnost, bolest hlavy prip. ine podobne priznaky ti povie asi kazdy, kto niekedy nieco podobne drzal.

    taktiez nevylucujem, ze u niektorych jedincov moze aj ryzova kura sposobit vazne zdravotne tazkosti, lebo organizmus kazdeho cloveka je jedinecny a tak aj reaguje. zavrhovat vsak kvoli takymto jedincom nieco, co ma pozitivny vplyv na organizmus, je to iste, akoby niekto odmietal jazdit autom, lebo co keby sa v nom nahodou zabil.

  69. Miro Veselý 8. septembra 2006

    efa: ryžová diéta je ako prostriedok na chudnutie veľmi drastická a neúčinná – stratí sa veľa vody a svalov, pritom tuku neubudne viac, ako pri chudnutí racionálnou stravou – pestrou a vyváženou, bez hladu.

    ak niekto plánuje prejsť na zdravú stravu nemusí kvôli tomu najskôr prejsť na ryžu a spomaliť si metabolizmus nedostatkom živín.

    pokiaľ ide o pojem “očista” ani tu sa asi nezhodneme, “očista organizmu” je dobre znejúca fráza, ktorá sa papagájuje a nikto presne nevie, čo sa tým myslí. malátnosť pri diéte určite nemusí byť len prejavom super čistenia organizmu, ale proste nedostatkom živín, keď človek slabne a spomaľuje sa mu metabolizmus.

    no a nakoniec to, že niektorí jedinci majú vážne zdravotné ťažkosti – to je už len čerešnička na torte. ryžová diéta ako forma chudnutia nie je vhodná, lebo väčšinou sa proste kilá vrátia. tak načo je dobré skúšať typ stravovania, ktorý ohrozuje zdravie “niektorých” ľudí keď v konečnom dôsledku takmer všetci nakoniec znova priberú. to je ako vpáliť v 160 kilometrovej rýchlosti bez pásov do slepej uličky. čo ak sa mi nič nestane?

    nehnevaj sa, ale budem ti stále oponovať, pretože tento web je o chudnutí a na ryžovú kúru som chcel upozorniť, ako na rizikovú činnosť, ktorá ohrozuje zdravie a u väčšiny ľudí nespôsobuje trvalé schudnutie. prosím, nerozširujte tému ryžová diéta do oblastí, ktorým sa tento web nevenuje. hladovky, rôzne očistné kúry a alternatívne výživové smery rozoberajte na inom webe.

    A každý komu v hlave máva ryžová diéta ako svetlá nádej rýchleho riešenia, aspoň sa poraďte s lekárom! ak beriete niektoré lieky (srdce, odvodnenie, tlak…) takáto “skvelá” diéta vás môže dostať až do kolapsu, bez žartovania. ak si stravou znížite tlak, potom oné slávne pocity “očisty” môžu byť len prejavom hypotenzie. nečakajte až sa niekde v meste zložíte k zemi a nik nebude vedieť, čo vám je! nedostatok látok ako horčík môže spôsobiť ťažkosti so srdcom, overte si to skôr, než začnete variť ryžu.

  70. majo 10. septembra 2006

    Mirko, prečítal som všetky príspevky v tejto a aj v ďalších diskuziách na Vašom WEBe. Nič v zlom, ale nadobudol som dojem, že je Vám táto “ryžová” téma osobne nesympatická a stávate sa nekritický. Napriek mnohým pozitívnym výsledkom stále ju len tvrdohlavo odmietate a kritizujete.
    Sám osobne som vyskúšal mnohé diéty – Atkinsonovu, vajíčkovú, kapustovú a iné – napriek tomu som sa vždy vrátil na svoju váhu, ktorá je dnes 120 kg. Máte pravdu v tom, že v prvom rade je to o správnom stravovaní a zmene stravovacích návykov. Napriek tomu si myslím, že tu diskutovaná “ryžová diéta” je zo všetkých diét najmenej škodlivá a zaručuje dobré výsledky. Momentálne som uprostred tretieho cyklu a už som stihol schudnúť 5 kg. Pritom nehladujem ako v minulosti pri iných diétach.

  71. Miro Veselý 10. septembra 2006

    majo: viete, nechcem sa vás dotknúť, ale ja hmotnosť 120 kíl považujem práve za výsledok diét. ak vám nepomohli iné diéty, prečo si myslíte, že vám pomôže práve ryžová diéta? nie som si istý, či nekritickým nie ste skôr vy – idealizujete si diéty. Ja som aj proti iným diétam (viz iné články) ryžová diéta nie je jediným nezmyslom, čo tuční márne skúšajú.

    Vy totiž možno napíšete že ryžová kúra “Napriek mnohým pozitívnym výsledkom…” ale nemáte to podložené ničím konkrétnym, žiadnymi mnohými pozitívnymi výsledkami. skôr nájdete ľudí, ktorí vďaka ryžovej diéte schudli pár kíl a o krátky čas ich majú nazad. pomalšie, alebo rýchlejšie. to predsa nie je žiadny pozitívny výsledok!

    ryžová diéta totiž nie je riešenie príčiny, ale jej následku. akonáhle diétu ukončíte, kilá sa začnú vracať. ale veď to som už tuším napísal vyššie.

  72. efa 12. septembra 2006

    miro: musim sa zastat maja, lebo aj mne sa zda, ze z tvojich prispevkov vyplyva, ze odsudzujes akykolvek iny sposob chudnutia, ako ten tvoj. neupieram, ze si zmenou svojej stravy etc. schudol a dokazal si si to udrzat, ale nie je to jediny sposob ako toto dosiahnut :)

  73. Ny 12. septembra 2006

    efa: a aby si si udrzala stihlejsiu postavu po ryzovej kure, budes co, jest do konca zivota len ryzu? tak potom dobru chut ;)

  74. Miro Veselý 12. septembra 2006

    efa: kľudne sa ho zastávaj, jasné že ak si rozhodnutá, nepresvedčím ťa.

  75. efa 12. septembra 2006

    ny: jasne, ze nie ;) proste vyvazenu stravu a tak…z mojej vlastnej skusenosti viem, ze pre mna je lahsie udrziavat si postavu ako schudnut

  76. inner 13. septembra 2006

    Ryzovu dietu som absolvoval s ubytkom cca 12 kg na hmotnosti. Okrem velkeho odporu k ryzi som neziskal nic – po par mesiacoch sa i napriek uprave jedalnicka zacal prejavovat jojo efekt a lekarka pri kontrole na internom oddeleni, kratko po ukonceni diety, skonstatovala rozvrat metabolizmu, z ktoreho som sa dostaval cca rok…

  77. zuza 14. septembra 2006

    Miro, obdivujem tvoju trpezlivost, ze aj po 50 clanku sa stale snazis ryzozrutom vysvetlit, ze nie je najvhodnejsie drzat dietu, ked chcu schudnut. Ale kazdy musi najprv spravit kopec chyb, kym sa pouci. Vsetci pisu, ze schudli 7 – 15 kg, nikto vsak nenapisal, ze je so svojou vahou a hlavne postavou uz spokojny a co planuje robit dalej. Je jasne, ze znova sedia a hladaju clanky o dalsej zazracnej diete, ktoru vyskusaju o dva mesiace a zhodia dalsich 15 kg. Staci, ze to spropaguje nejaka hviezda a uz zasa maju vybaveny jedalnicek na buduci mesiac. A este jedna poznamka – efa – nejde o “Mirov spôsob chudnutia”, to, co Miro popisuje, tak sa stravuju vsetci ludia s normalnou vahou. Nevymyslel nic nove, len to, ze sa netreba prezierat. Lenze ti, co su obezni to pocut nechcu, ved preco by mali prestat jest do konca zivota 7 pudingov denne, ked si staci dat raz do roka dietu a schudnut naraz 20 kg?
    Odkaz pre ryzozrutov – drzim palce pri skusani dalsej urcite zarucenej diety, ja zdviham zadok z roboty a namiesto toho, aby som isla 3 zastavky elektrickou, sa prejdem pesi domov a kludne si dam slaninu, na ktoru mam neuveritelnu chut potom, co som videla fotky z Mirových opekaciek.
    Miro, odkaz pre teba – viac sa na fotkach usmievaj, mas na to dovod.

  78. Miro Veselý 14. septembra 2006

    zuza: vďaka, presné zhrnutie. práve si prezerám mapu bratislavy a zisťujem, ako strašne je malá. ak nerátam trasy typu rača – dúbravka, väčšina ciest má pár sto metrov, trebárs račko – ružinov je 2 a pol kilometra. električkou to spravím za takmer rovnaký čas ako peši… a s tým usmievaním :-) asi som podedil priveľa vážnej tváre, ale súhlasím, mal by som sa prečo. aspoň chvíľami.

  79. Tamara 15. septembra 2006

    ZUZA: tak to sa mylis, ja som sem pisala pocas diety na zaciatku tohoto roku a par mesiacov po nej. napisala som kolko som schudla a aj moje plany. tiez si myslim ze ryzova kura je nejakym sposobom blaznovstvo-no kedze som nejak za pol roka pribrala, vyskusala som 1x v zivote dietu a pomohlo. lenze asi dolezite je nebrat to ako dietu-ja som to nebrala ako dietu,leč ako cistiacu kuru, po kt. sa z tela odplavi vsetko zle a zacnem sa konecne snazit jest lepsie.neviem kto to tu pisal-ale ako najskor drźi dietu a potom”zozere” cely plech kolaca. to je jasne. tato dieta nie je pre kazdeho. kto si mysli ze nou schudne a potom sa bude napchavat dalej nech na nu rychlo zabudne. podporujem cistiace diety kt.vas nabudia na spravne stravovanie.a to sa snazim, aj ked na ten pitny rezim stale zabudam-sakra.Miro asi vyuzijem tvoj napad a fakt si nastavim tie hodinky na pipanie kazdu hodinu a basta.
    a na koniec: vahu si stale udrzujem a chcem este schudnut ale k ryzovej kure sa uz nikdy nevratim-(po ryzovej kure som aj obycajnu ryzu dala do pusy az po 4mesiachoch-to som si ani neuvedomila) ale hnedu ryzu uz nemozem ani citit, akonahle si len pricuhnem,hned “zfleku” by som sa z nej povracala-normalne mi pride z toho smradu zle.takze teraz sa snazim nie chudnut(vlastne ano:) ale jest pravidelne,+pit ale nie iba mesiac,ale cely zivot. hmm-uvidime co to urobi:) , musim si kupit viac budikov:)

  80. Lola 15. septembra 2006

    Ahojte,
    Mirko, mame doma Tvoju knihu, kupil ju manzel, pretoze ho pri listovani zaujala, mimochodom, on ma 178cm a 70kg, takze ju nepotrebuje, to skor ja, mam 160cm a vaha momentale 63kg. MAm 32 rokov a uz ako 11 rocna som vazila 60kg, co som si az do tehotenstva udrzala, potom zrazu 70kg a bola som hotova. To bolo v 2001, som lekarka, takze isla som na to zratanim kcal a moj denny prijem som obmadzila na 1000kcal/den + 3-4x tyzdenne aerobna zataz 60-90min. Za rok som mala 58kg a potom som si kcal prestala pocitat, v “pohybe” som vytrvala a za dalsi rok som schudla na 52kg, cize v roku 2003 som bola najchudsia v mojom zivote…Musim povedat, ze som sa citila vynikajuco, atraktivne, atd…Pomaly som zacala cvicit nepravidelne a kcal som nepocitala, este v marci 2005 som mala 59kg a teraz 63…Zas idem na to. Som s tym uzrozumena, ze ked chcem byt relativne stihla, musim bojovat.
    Chcem Ti povedat, ze aj ked som mala tych 70kg, cholesterol a tuky, teda cely lipid. profil som mala vynikajuci. Moj manzel si kludne v noci naplni zaludok vianockou s medom, je stihly, ale jeho hladina cholesterolu a tukov v krvi je na jeho vek otrasna!
    Vsetkym VAm prajem dlhodobo zhodene kilogrami, aby VAm to pomohlo ku zdraviu, ale aj celkovemu dobremu pociti zo seba!

  81. zuza 19. septembra 2006

    tamara – vobec nechapem, ako ta dieta moze nabudit na zdrave stravovanie, mesiac zujes ryzu a to ta nauci, co mas jest cely zivot? cize to, ci je zdravsi vyprazany rezen alebo paprika zistim az vtedy, ked budem dzrat dietu? Ale ak si to pochopila az po ryzovej diete, tak to aj tak malo svoj vyznam.
    Ak chcete byt stihli, prestante mysliet na diety, zazracne pilulky, ktore vsetko spravia za vas. Prestante sa vyhovarat na to, ze za vasu tucnotu je zodpovedna dedicnost. To, ze su tucni vasi rodicia, je len v tom, ze ani oni sa nestravuju spravne a pravdepodobne to ani vas nenaucili. A pre tych, ktorí z duse nenavidia pohyb – neviete o co sa oberate – lyzovanie, korculovanie, bicyklovanie, prechádzky v prirode, plavanie, tenis,… to vsetko vam poriadne vycisti hlavu, zrelaxujete, stretnete sa s priatelmi a okrem toho budete odmeneni krasnym pevnym telom a tým, ze mozete zjest co chcete a vobec nemusite pocitat kalorie.
    Miro – som rada, ze na tvojich strankach uz hovoris aj o sportovani, to mi v tvojej prvej knihe velmi chybalo. Ja som skor typ, ktorý radsej zje rezen a klobasky, pretoze milujem sportovanie, takze mozem jest vsetko. Mne sice trasa racko – ruzinov trva pesi 40 minut, ale aj tak je to najlepsi relax, ked sa vraciam vystresovana z prace.
    Drzim palce tym, ktorí pochopili, ze stravovanie a pravidelny pohyb znamenaju radost zo zivota. Ti, co stale skusaju diety a tvrdia, ze priberaju aj zo vzduchu, snad pridu na to, ze tadial cesta nevedie.Nesnazte sa len tyzden alebo mesiac, uvedomte si, ze stravu a pohyb je nutne zmenit az do konca zivota. Tak ako sa rano zobudim, obleciem do prace, tak aj denne sa venujem sportu, relaxu a dobremu jedlu. Je na kazdom z vas, ako pristupite k zivotu a k sebe, len prestante sa vyhovarat na vsetko a vsetkych. To, ze dieta a pilulky nezaberaju, to viete vsetci a viete aj to, co mate robit. Prestante byt lenivi, inak sa dozijete len dalsieho sklamania s dalsich kil.

  82. Viktor Kisan 26. septembra 2006

    Pri tejto kúre sa často vyskytuje sťažnosť na nedobrú chuť hnedej ryže.Treba však vedieť, že v celozrnných obilovinách cenný olej obsiahnutý v klíčku podlieha časom oxidácii, žlknutiu a stuchnutiu. Preto by sme nemali konzumovať staršie obiloviny ako 1 rok. U celozrnnej ryži je to dokonca len pol roka. Častokrát v supermarketoch natural ryža má divný zápach a citliví ľudia majú proti takejto ryži prirodzený a správny odpor. V Ázii bolo výskumami dokázané, že stará hnedá ryža je zdraviu škodlíivá, napr. spôsobovala žalúdočné vredy. Obchodníci všeobecne sa kvôli zisku neštítia predávať nielen starú hnedú ryžu, ktorú získali za babku, ale dokonca aj, ako vieme, zhnité mäso. Dobrá, čerstvá hnedá ryža má príjemnú vôňu aj chuť. Nekonzumovať teda nechutnú a zapáchajúcu hnedú ryžu. Celkove si treba uvedomiť že ryža je pri tejto kúre pre nás liek a podľa toho treba vyberať čo najkvalitnejšiu, minimálne ekologickú i keď je dosť drahá. Ja si kupujem v Rakúsku tzv. biologicky dopestovanú celozrnnú ryžu a občas v Mariane v Bratislave. Zo supermarketu smrdela, a pri premývaní bola voda akoby od oleja.

  83. Preveda 29. septembra 2006

    pekny den prajem,

    V rámci kampane pri príležitosti Svetového dňa srdca, by sme radi prispeli krátkym, ale o to viac výstižným obežníkom pod názvom: Životná rovnováha
    Týmto spôsobom chceme pripomenúť ľuďom dôležitosť zdravotnej prevencie, potreby udržovania si zdravej telesnej kondície a životosprávy a predchádzať tak vzniku závažných, prevažne srdcových ochorení.

    V prípade, že Vás náš obežník zaujal, prosím vyplňte nižšie uvedený Dotazník, ktorého vyhodnotenie nájdete čoskoro na našej web stránke http://www.preveda.sk , tu nájdete pod položkou projekty aj spomínaný Obežník a Dotazník

  84. tamara 4. októbra 2006

    Zuza- ja viem ,je to od veci, ale vec sa ma tak-ze ja viem co je zdrave a ako by som mala jest,(ked u mna byval moj priatel tak pri mojej strave schudol 4dk:), a ani nevie ako. uprimne-ani ja to neviem) len mne sa to chce dodrziavat az vtedy ked som chuda a chudnut este viac. ak som tucna poviem si sakra-a dam si cokoladu.cize najskor potrebujem schudnut rychlo a byt pekna a potom uz jest normalne zdravo. a tak to aj robim. no priznam sa ze cez leto som teraz pribrala nejake 3kg, vzhladom na nicnerobenie atd.

  85. fast 21. októbra 2006

    Mojich pár poznatkov k ryžovej kúre. Prvá fáza bola niečo strašné. Tá neslaná ryža sa nedala jesť, ostávala v krku, ako keby som prežúval pohrebný veniec. Ale! beriem lieky na vysoký tlak a už na druhý deň RK sa mi tlak dostal do skoro normálnych hodnôt, tak som to riskol a neužil som tabletky. Na štvrtý deň som mal tlak 120/80, pričom som začínal v prvý deň ráno na 154/100 (merané pred užitím liekov). Viem si predstaviť, že niekoho, kto má normálne nízky tlak z toho mohlo aj vystrieť. Po prežití prvej fázy som schudol 5 kg. Celkove po 36 dňoch som vážil o 10 kg menej. Za rok som ich síce nabral naspäť, ale na nezaplatenie je vedomie, že sa táto kúra dá vydržať. Musím ešte dodať, že sa odvtedy natural ryža, najmä keď som sa ju naučil variť tak, aby bola chutná, stala bežnou súčasťou môjho jedálnička. Vážne mi to chutí! A ešte jedna vec, treba ju jesť paličkami!!! Opäť sa chystám absolvovať túto kúru, ale tentoraz urobím modifikáciu po troch dňoch striedania fáz 4-3-2-1-2-3-4, to je 21 dní. Myslím si, že tento cyklus by som mohol opakovať trebárs každé 3 mesiace. Alebo obetovať vždy jeden týždeň z mesiaca a dať si striedanie fáz po jednom dni. To už by organizmus hádam ani nezaregistroval. Len pritom treba dopĺňať draslík, najlepšie tabletkami, lebo banány sú kalorické.

  86. Miro Veselý 21. októbra 2006

    fast: čo tak skúsiť postup, ktorým sa dá schudnúť bez toho, aby si bol o chvíľu na starých kilách? ten pokles tlaku bol spôsobený odvodnením a dúfam, že si uvedomuješ, že si mohol skončiť aj s kolapsom.

  87. fast 22. októbra 2006

    Miro, ja som tú ryžovú kúru nezačal prioritne kvôli chudnutiu, i keď som vedel, že sa to bez zníženia váhy asi nepodarí :-). A k tomu odvodneniu, denne som vypil 3 až 4 litre tekutín vo forme rôznych ovocných, bylinkových, zelených, čiernych a čojaviemakých čajov a tiež som striedal rôzne druhy minerálnych a stolových vôd. Okrem toho, denne som si sledoval tlak aj niekoľkokrát.

  88. Lila 6. novembra 2006

    ahojte ja práve začínam s touto dietou a jeden známy ju drží už asi 12 dní schudol zatial asi 8 kg, cíti sa lepšie, má krajšiu pleť, a v pohode ide na WC a hlavne sa cíti lepšie zdravšie, ale to je každého osobná vec či ju chce alebo nechce vyskúšať nehovorím že je to zázrak ale pokial po diete začne zase niekto vela jesť a prepchávať sa po večeroch je jasné že priberie naspať a aj viac … to je celé

  89. Lea 9. januára 2012

    ja iba tolko, ze naozaj to nie je idealny sposob stravovania na cely zivot, ale ako detox je to vyborne. venujem sa bodybuildingu, s vahou problemy nemam, problemy s pletou a s pecenou ma vsak doviedli k tomu, ze som (napriek pociatocnej fobii z nedostatku proteinov) tuto kuru uspesne absolvovala. uspesne v mojom pripade znamena, moje zdravotne problemy su fuc, kila sa mi podarilo udrzat aj vdaka presne vyratanej velkosti porcii ryze a neskor strukovin a kvalitnemu treningovemu planu.

  90. Di 26. januára 2013

    Myslím si, že po každej diéte, aj po tej “vašej” správnej životospráve, ak človek znova vráti k svojím starým návykom príde jojo efekt. Ale ak sa ich človek zbaví zdravotných problémov a niečo redukčne zhodí vďaka tejto očiste, a potom bude sám sa chcieť kontrolovať a bude jesť zdravo a už sanevráti k závislostiam od fastfoodu a podobne. Nie je to o ceste (diéte), ale o odhodlaní niečo na sebe zmeniť, a ak to v človeku pretrvá nemá iný dôdov ako uspieť a to čo chce príde. Preto články ktoré podporujú alebo vyvracajú akékoľvek diéty ignorujem, a robím tak ako cítim.

  91. Di 26. januára 2013

    p.s. Úspešne :)

  92. katus 8. októbra 2013

    Ryžovú kúru neodporúčam ľuďom, ktorí chcú schudnúť a je to ich priorita. ryžová kúra nie je diéta ale kúra. očista od toxínov, ktoré sa nám hromadia v organizme. Pre tých, ktorí ju zväčša aj dodržia celý čas nie je motiváciou schudnúť ale detoxikovať sa. Kto sa týmto spôsobom pokúša schudnúť natrvalo bez akejkoľvek zmeny predošlých stravovacích návykov, netreba ho ľutovať ani mu nič vysvetlovať lebo je to zbytočná strata času. Odkaz pre pána Veselého: ste pre ľudí veľkou motiváciou. niektorí ale naozaj očakávajú, že mávnete čarovným prútikom a budú mať o 20 kg menej. Proste píšte ďalej články, ponúknite ľuďom svoje skúsenosti a nenechajte sa rozladiť tými, ktorí sami dobre vedia, že to, čo chcú sa dá dosiahnuť len tak ak trošku zmenia pohľad na seba a svoj prístup k životu a doterajšiemu stravovaniu

Pridajte komentár:

Máte otázku, alebo chcete k článku niečo doplniť? Napíšte to sem. Odpoviem čo najskôr.

Vyplňte ešte: