„Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Tu si môžete držať osobné prehľady o zhodených kilách, zaznamenávať priebeh chudnutia, úspechy, neúspechy.
Napíšte v tejto téme
Obrázok užívateľa
Ľubka S
Príspevky: 13688
Registrovaný: 04 Sep 2009, 14:22

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Ľubka S » 20 Júl 2019, 10:42

Dodo som rada,že píšeš,aj keď sme u Škovránka toothsmile no údaje sú také,ako mám v podpise vek,výška a 63 je je stále aktuálna váha,možno by som si nemala nastaviť chudnutie,ale len byť fit,lebo ani mne nesedí to množstvo.Roky som sa prebojúvala,aby som nebola čistý mäsožravec,pred 10 rokmi moje porcie mäsa,boli veru iné. toothsmile Ale tak 70-90g viem dať a si myslím,že až tak nemakám,aby som to musela tlačiť na viac,chcela som viac menej len počuť aj iný názor.Dík.
vek:56 vyska:155cm poc.vaha(12.5.09):71,4kg (12.11.09)63,1kg
28.2.2014 61,2kg 15.4.2014 56kg najnižšia váha 50,2kg
január 2016 60,5 kg
1.8.2018 zas 63 kg

Šťastie je cesta,nie cieľ.

škovránok
Príspevky: 1239
Registrovaný: 17 Jún 2012, 17:25

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od škovránok » 20 Júl 2019, 10:47

Ahoj Ľubka toothsmile , 2 týždne som na KT, -2kg, no čo už furtkom by som rada viac a rýchlejšie :roll: , ale sa idem pochváliť - cm OH-2cm, OP -6cm, OB -4cm, stehno -2cm, tak by som mala byť spokojná. Ale nejak nie som :roll: , haha, teraz ma Dodo xbpx , toothsmile .
Bielkoviny mi vyrátalo 147g, mám aj ja problém dotiahnuť, pritom fungujem, tvaroh, vajko, kuracie mäso. Mám aj proteín, ale nejak si ho neviem zaužívať, zadovážené iba nedávno, tak musím naštudovať poriadne Kj, gramáž a koľko to dá B,S,T. Oprava, našla som aj KT, presne ten čo mám, tak iba zaradiť do jedálnička, hodilo mi hneď 33g bielkovín. Mala som k nemu vysvetlené, jedna odmerka, namiesto jedla, tak som Ti asi veľa neporadila. Chystáš sa za deťmi? ako letuješ? pááá

Obrázok užívateľa
Ľubka S
Príspevky: 13688
Registrovaný: 04 Sep 2009, 14:22

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Ľubka S » 20 Júl 2019, 11:18

Škovránok xclapx xclapx :bigradost: to je na veľký potlesk a nie na nespokojnosť toothsmile ale to je asi vec nátury? toothsmile Tvaroh nejako nemôžem stráviť,vždy mi je po nom ťažko .Ale asi by som mohla skúsiť viac strukoviny,tie mám rada,ale jem nejako vo vlnách toothsmile teraz asi zas fičím na rajčinách,oliváči a syroch,len tie sú potom,keby som dala viac už aj s tukmi problém.*Viem,že oliváč,je dobrý tuk,tak sa nebudem stresovať a pôjde to tak ,ako pôjde.Budúci týždeň idem na krv a potom po dovolenke u dcéry hneď ku doktorke,tak uvidím,ako na tom som.Vnučka dvoj ročná má zlomenú holennú kosť,tak tá návšteva bude taká trošku iná,ako sme zvyklí,ale stáva sa. :( Aj tak sa na cácorky teším! toothsmile A teda snažím sa držať raz v týždni pôst .Mám už 6 za sebou a píšem ti to,aby si vedela,že na chudnutie to teda rýchly efekt nemá toothsmile ale ja mám pocit,že si viac uvedomujem ,čo jem a nevymýšľam tak.A teda som myslela,že či to nezaberie na môj zvýšený cholesterol,skúška.Pekný víkend ti prajem toothsmile
vek:56 vyska:155cm poc.vaha(12.5.09):71,4kg (12.11.09)63,1kg
28.2.2014 61,2kg 15.4.2014 56kg najnižšia váha 50,2kg
január 2016 60,5 kg
1.8.2018 zas 63 kg

Šťastie je cesta,nie cieľ.

škovránok
Príspevky: 1239
Registrovaný: 17 Jún 2012, 17:25

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od škovránok » 20 Júl 2019, 11:48

Ľubka, a koľko máš chlesterol?

Obrázok užívateľa
Ľubka S
Príspevky: 13688
Registrovaný: 04 Sep 2009, 14:22

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Ľubka S » 20 Júl 2019, 11:52

Mala som 6,9 brxe
vek:56 vyska:155cm poc.vaha(12.5.09):71,4kg (12.11.09)63,1kg
28.2.2014 61,2kg 15.4.2014 56kg najnižšia váha 50,2kg
január 2016 60,5 kg
1.8.2018 zas 63 kg

Šťastie je cesta,nie cieľ.

dodoriven
Príspevky: 498
Registrovaný: 08 Sep 2018, 18:20

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od dodoriven » 21 Júl 2019, 11:56

Ahojte dievčatá - Škovránok, Ľubka S.

Začnem podľa Vašich článkov, pekne od začiatku:

-Ľubka, to že si sa 10 rokov preorientovávala z mäsožravca na všežravca neviem, či bola až taká veľká výhra, keďže to bol Tvoj prirodzený spôsob stravovania. Skôr si myslím, že to malo ísť do úsilia vedúceho k skvalitňovaniu prijímaného mäsa a ku kompenzácii kvalitnou a dostatočnou zeleninou. Je pravda, že pred desiatimi rokmi ešte ako mäsožravec si bola mladšia, no zaujímalo by ma, či si pri tej hmotnosti 71 kg mala už vtedy zvýšený cholesterol. Skôr ako mäso tam oveľa pravdepodobnejšie škodil spôsob jeho prípravy.

- Škovránok a aj Ľubka, napíšte mi obe konkrétny link z kade ste si vypočítali tie čísla 155 gr a 147 gr bielkovín, (najmä Ľubka, lebo hmotnosť Škovránka nepoznám). Kulturistom, (nemyslím tým dnešných pojedačov práškov), sa pri chudnutí doporučovalo 2,2 násobok telesnej hmotnosti. To znamená tých 155 g bolo určených pre 70 kg chlapa.
Aj keď som sa nikdy nezamýšľal nad prijmom žien, logika veci mi hovorí, že ženy vo všeobecnosti majú percentuálne menej svalov, a tak príjem bielkovín by mal byť o ten vzájomný pomer nižší. Teraz vyslovene trepnem: 2,0 x hmotnosť. (126 gr bielkovín). To je ale aktívna kulturistka, ktorá mala 4 tvrdé tréningy v posilovni a 2x kardio do týždňa. Takže u Ľubky tých 70 - 90 gr bielkovín je úplne fajn. Dokonca nad 1,5 násobok ani neodporúčam, z dôvodu možného poškodenia ľadvín atď, atď.

-Škovránok mala si pravdu. Teba len xbpx a xbpx za tú chuť neustáleho urýchľovania. V minulosti sme mohli vidieť koníky ktoré ťahali povoz, ako mávali také klapky na očiach, aby sa nepozerali do strán a zbytočne sa neplašili a nerozptylovali. No a práve také nejaké klapky by si občasne potrebovala aj Ty, aby Ti nedovolovalo sa stále pozerať len do vysnenej budúcnosti a neustále sa porovnávať s ňou, ale aby si sa občas pozrela (určeným smerom) aj do budúcnosti a uvedomila si ten úspech ktorý si už teraz dosiahla a bola za to na seba patrične hrdá.

- Ľubka, (ale preventívne aj Škovránok), hladovka a ani odľahšovacie dni Vám neuberú ani z cholesterolu a ani z hmotnosti. Ba práve naopak chudnutie značne sťažujú!!!!!! Treba si jednoznačne uvedomiť, že tučnota je určitým špecifickým druhom choroby a tak v žiadnom prípade, akási ideálna strava zdravého človeka sa nerovná ideálnej strave na chudnutie!!!!!!!!!!!!
Najväčšou chybou by bolo ale ísť do extrému a začať cielene "diétovať" so snahou, čo najrýchlejšie sa tej tukovej záťaže zbaviť!!!!!!!!!!!!!!!
(Nabudúce to rôzne urýchľovanie budem nazývať podľa hlavného predstaviteľa danej činnosti, ako Škovránkovanie toothsmile ).

Takže je treba nahradiť ten starí špatný životný štýl, ktorý nás k tej tučnote doviedol, nejakým iným, lepším, ktorý ale sme ochotný (na cca 80%) dodržiavať celý život !!!!!!!! (Preto aj tlačím na to, aby chudnúci nezačal na začiatku chudnutia športovať ako splašený (pokiaľ ho ten šport nebaví), aj keď pohyb je nesmierne dôležitý, pretože nadmiera športu je skôr kontraproduktívna. Obdeň polhodinová, svižná chôdza s paličkami je úplne dostačujúca).

Ja sám mávam odľahšovacie 36 hod obdobia, počas splnu a novu, no urobil som to na základe zdravotného benefitu, uvedomujúc si, že mi to chudnutie sťaží. Vedecké štúdie v tomto prípade netreba až tak veľmi brať vážne. Veď aj v takých renomovaných časopisoch ako American Journal of Clinical Nutrition sú uvádzané protichodné štúdie a mylné uzávery vedcov. Stačí si len spomenúť na démonizovanie tukov v zdravej strave, či na vaječný žĺtok, ktorý sa automaticky rovnal vysokému cholesterolu v tele. Stačí Vám preto vedieť len dve základné veci:
1, V kategórii "celoživotne chudnúcich" ide skôr o psychologické zvládnutie chudnutia, a preto je nesmierne dôležitá príprava chudnutia v pravom zmysle slova, ktorú ovšem skoro nikto nerobí (a aj preto tých väčne chudnúcich viac ubudne na smrť, ako na úspešné schudnutie).
2, Každý človek je iný, a to, čo plati na jedného, nemusí platiť na mňa a dokonca toto isté platí aj u samého seba, v rôznych obdobiach života. Takže nech Vás tak veľmi netrápi čo povedal nejaký doktor, vedec, či iný chudnúci, no nech Vás trápi to, či ste pre úspešné chudnutie spravili všetko, čo bolo reálne možné.

- Ľubka, ten cholesterol by bolo dobré vedieť nielen v rozdelenom stave na LDL a HDL , ale aj ďalšie údaje. Odporúčam Ti poradňu zdravia (pod verejným zdravotníctvom SR), aspoň ja u nás mám s nimi dobré skúsenosti a tá polhodinka, raz za rok je dobrá investícia do zravia -bezplatná služba). Inak vo všeobecnosti vysoký cholesterol spôsobuje najmä okrem genetiky alkohol, fajčenie, veľa trans-mastných kyselín a veľa špatných sacharidov.
Takže: - pridať : rybí tuk, všeobecne pestrú zeleninu, pohyb (vtomto prípade denne polhodinku a počas sedavej alebo stojatej práce, sa raz za hodinku na pár minút (minimálne 2 - 3) ponapínať, ponaťahovať, poprechádzať (aj pomedzi regále ak je to možné),
- vynechať špatné sacharidy a trans-tuky (priemyselne spracované potraviny, cukry, pozor na zoxidované tuky -rôzne lacné oleje a staré zažlknuté doslova zolejnatené orechy!!!

Ak ste to dočítali až do konca, budiž Vám to k dobru.
Majte sa obe pekne a Ľubke príjemnú oslavu (extrémizmus nie je dobrý ani na oslave toothsmile ).

Obrázok užívateľa
Ľubka S
Príspevky: 13688
Registrovaný: 04 Sep 2009, 14:22

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Ľubka S » 21 Júl 2019, 12:41

Dodo dík,že si sa obťažoval a toľko napísal.Večer po oslave,alebo zajtra zareagujem viac,už sa musím zberať toothsmile
vek:56 vyska:155cm poc.vaha(12.5.09):71,4kg (12.11.09)63,1kg
28.2.2014 61,2kg 15.4.2014 56kg najnižšia váha 50,2kg
január 2016 60,5 kg
1.8.2018 zas 63 kg

Šťastie je cesta,nie cieľ.

škovránok
Príspevky: 1239
Registrovaný: 17 Jún 2012, 17:25

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od škovránok » 21 Júl 2019, 13:51

Ahojte, ďakujem za siahodlhú odpoveď a záujem o nás dve s Ľubkou. Musím prezradiť, už som netrpezlivo nakúkala, čo nám Dodo napíšeš.
Je to tak ako píšeš, keď je to napísané, tak na všetko pozerám z nadhľadom. Škovránkovanie sa mi strááášne ĺúbi -rofl- thumb2 , zrejme vojdem týmto do histórie fóra chudnutie ako.
Veľmi nerada, by som sa zaradila k prirodzenému úbytku, skôr ako schudnem. toothsmile Takže krôčik za krôčikom, a pôjde to. Či už s klapkami, alebo bez nich.
Stále rátam vážim, v KT, mám kontrolu, a to je pre mňa dobre, spokojnosť. Však som hore vyššie písala , od minulého týždňa pekné mínus na váhe aj cm. Dodo, na Teba ešte otázka proteíny áno, alebo nie?
ďakujem za nákuky ku mne, teším sa im, fakt vážne Dodo, Ľubka peknú nedeľu Vám želám toothsmile toothsmile toothsmile

dodoriven
Príspevky: 498
Registrovaný: 08 Sep 2018, 18:20

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od dodoriven » 21 Júl 2019, 16:39

Škovránok, Ty ma dokážeš dostať do kolien. V predchádzajúcom príspevku som písal o bielkovinách o ich množstve, a Ty sa ma opýtaš takúto otázku, (pravdepodobne si ale myslela proteín nie v zmysle bielkovina, ale ako proteínový prášok).

BIELKOVINY SA POČAS ZHADZOVANIA HMOTNOSTI NAVYŠUJÚ A TO NIELEN NA MOŽNÚ ZVÝŠENÚ PRÁCU SVALOV AŽ o cca 50%. Normálne cca 0,7 gr až 1,2 gr /1 kg hmotnosti. Pri chudnutí sa bielkoviny zvýšia na cca 1,2 až 1,5 gr na 1 kg hmotnosti. Špecifické prípady napr kulturistov atp, popisovať nejdem.

Takže ak máš napr. 80 kg , potom 80 x 1,5 = 120 gramov bielkovín na deň (z toho 2/3 by mali byť rastlinného pôvodu). Viacej nepotrebuješ, pretože nemáš toľko svalstva ako aktívny kulturista a ani toľko a tak veľa nedrieš na tréningoch.

PRIAMA PRÍPRAVA CHUDNUTIA MEDZI INÝM SPOČÍVA PRÁVE V HĽADANÍ RÔZNYCH PERCENTUÁLNYCH KOMBINÁCIÍ NAJMÄ MAKRO ZLOŽIEK (B,S,T) (ale aj mikroživín) POČAS DŇA TAK, ABY SA NAŠIEL PRÁVE TEN NAJVHODNEJŠÍ SPÔSOB PRE TEBA. (Napríklad medzi iným aj preto je pri chudnutí lepšie stravovanie 5 x denne).

Základom je vždy kvalitná strava pozostávajúca z kvalitných potravín. Doplnky ako také potrebné síce nie sú, no existujú určité obdobia, kedy predsa len nedokážeš zabezpečiť najmä mikro živiny. Tak isto môžu nastať aj problémy s makro živinami, kvôli zažívacím ťažkostiam s tak veľkým objemom, najmä bielkovín. Len pre predstavu, si predstav, že na tých 120 gr bielkovín by si musela zjesť vyše pol kila kuracích pŕs za deň.

Takže pokiaľ to nevládzeš, tak môžeš určitú časť nahrádzať proteínovým práškom. Ty si ale písala niečo o 30-tich gramoch. Ak by to bolo ale 30gr bielkovín v 100 gramoch prášku, potom sa nejedná o proteín, ale o gainer. Gainer používajú kulturisti na čo najrýchlejšie nabratie hmotnosti (svalov, ale aj časti tuku). Takže ak je to takto, tak ten prášok neodporúčam. Ako som písal jeden z najlepších je srvátkový, alebo mix (so srvátkovým) proteín, no mal by mať minimálne 75% bielkovín). (Proteínový prášok je najviac vhodný najmä pri skorom rannom športovaní).

Obrázok užívateľa
Helka
Príspevky: 1327
Registrovaný: 01 Jún 2012, 20:10

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Helka » 21 Júl 2019, 18:21

Ahojte diskutéri. toothsmile
Ja len ešte niečo k tomu cholesterolu.
Ľubka, nepozeraj na to aký máš celkový cholesterol, dôležitejší je totiž pomer HDL k celkovému cholesterolu. Ak je to viac ako 25 % je to zo zdravotného hľadiska OK.
A tiež pomer triglyceridov k HDL, vzorec: TG:HDL ak je to menej ako 0.87 tiež je to OK.
To co rozhoduje o hladine cholesterolu v krvi nie je cholesterol v strave, ale schopnosť pečene cholesterol syntetizovat.
Ja som bola asi pol roka takmer úplná veganka a cholesterol som mala zvýšený aj vtedy.
(Mimochodom mám rovnaký celkovy cholesterol ako ty, ale tie pomery mám OK, takže to nejak zvlášť neriesim).
Takže zdravá strava a pravidelný pohyb a tých 114 rokov máš v kapse. thumb2 (Dobre som si to zapamätala, však?) toothsmile
Naposledy upravil používateľ Helka dňa 21 Júl 2019, 18:33, celkovo upravené 1 krát.
vek: 64
"Neprestaneš behať preto, že zostarneš. Zostarneš, lebo
prestaneš behať."
Jack Kirk

Obrázok užívateľa
Helka
Príspevky: 1327
Registrovaný: 01 Jún 2012, 20:10

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Helka » 21 Júl 2019, 18:31

Škovranok, gratulujem k váhe, ale hlavne k mieram, to je teda, že mega ubytok -6cm v pase. thumb2 xclapx xclapx
A ten Dodom spomínaný "svätý grál" chudnutia si už predsa našla, takže sa ho ty len pekne drž a nehľadaj žiadne skratky, tie aj tak nefungujú.
Drž sa! toothsmile
vek: 64
"Neprestaneš behať preto, že zostarneš. Zostarneš, lebo
prestaneš behať."
Jack Kirk

škovránok
Príspevky: 1239
Registrovaný: 17 Jún 2012, 17:25

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od škovránok » 03 Aug 2019, 08:22

Ahojte, pekné ráno želám. toothsmile
Za mesiac júl -3kg, OH -3cm, OP-8cm,OB -4cm :bigradost: . Celý mesiac rátané v KT, august som začala odhadom, uvidím, ako to pôjde. Teším sa, hm že by som už prelomila to moje stagnovanie, lietanie 3-4kg, hore dolu? Verím, že ano.
zatiaľ páááááá kamkovia toothsmile

Lenka6
Príspevky: 932
Registrovaný: 02 Júl 2010, 17:31

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Lenka6 » 03 Aug 2019, 09:25

Ahoj skovranok dakujem. Aj tebe to ide ako vidim. A ako to mas s pohybom? :)
35 rokov, 166 cm
1.1.2019 - 112,5 kg (max)
1.4.2019 - 112,4 kg
1.5.2019 - 110,7 kg
1.6.2019 - 108,7 kg
1.7.2019 - 109,2 kg
1.8.2019 - 106,7 kg
1.9.2019 - 106,4 kg
1.10.2019 - 103,5 kg

škovránok
Príspevky: 1239
Registrovaný: 17 Jún 2012, 17:25

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od škovránok » 03 Aug 2019, 11:18

lenka6, denne 1hod. bike1! , kalanetika 10-15 minút, snaha o posilňovanie vlastnou váhou thumb1 pááá

Obrázok užívateľa
Helka
Príspevky: 1327
Registrovaný: 01 Jún 2012, 20:10

Re: „Disciplína je mostom medzi cieľmi a ich splnením.“

Poslať od Helka » 07 Aug 2019, 09:56

Škovranok, parádne ti to ide. xclapx xclapx Hlavne tie cm sú super, 8cm z pásu to je paráda. thumb2
Držím palce nech to ide aj naďalej. toothsmile
vek: 64
"Neprestaneš behať preto, že zostarneš. Zostarneš, lebo
prestaneš behať."
Jack Kirk

Napíšte v tejto téme