Nájdem si na seba čas

Tu si môžete držať osobné prehľady o zhodených kilách, zaznamenávať priebeh chudnutia, úspechy, neúspechy.
Post Reply
Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 08 Jan 2023, 12:18

Ahojte!

Dozrelo vo mne rozhodnutie, že tento rok si na seba nájdem čas a dopracujem sa ku krajšej postave. Je pravda, že podobných rozhodnutí už bolo veľa a výsledky boli iba čiastočné a dočasné, no i tak to chcem opäť skúsiť.

Je mi jasné, že ak budem stále robiť tie isté chyby, nemôžem očakávať lepšie výsledky. Takže, čo budem robiť inak:
1. Stravu plánovať v kalorických tabuľkách tak, aby bola každý deň vyvážená.
2. Chodiť na prechádzky 5-6x týždenne.
3. Vážiť sa a merať sa 1x mesačne.
4. Písať sem, ako sa mi darí mať na seba čas.

Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Re: Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 09 Jan 2023, 20:14

Prvý týždeň:
- denný príjem som neprekročila, avšak vyvážiť nutrienty sa mi podarilo iba 2x
- na prechádzku sa mi podarilo ísť každý deň (spolu 72 395 krokov)

dodoriven3
Posts: 911
Joined: 07 Mar 2020, 16:37

Re: Nájdem si na seba čas

Post by dodoriven3 » 09 Jan 2023, 21:41

Ahoj Kuku.
To je dobrý začiatok udržať kalórie a kroky.
Ak môžem poradiť, ako na druhú najdôležitejšiu vec sa zameraj na bielkoviny.
Ak dodržíš kalórie, bielkoviny a pohyb, tak na tom sa dá veľmi solídne stavať.

Neznamená to teda, že sacharidy a tuky môžeš jesť hocijako, no určite znesú vzájomné väčšie výkyvy ako kalórie a bielkoviny.

Držím palce.

Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Re: Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 10 Jan 2023, 20:57

Ahoj dodoriven.

Pozrela som sa, ako som na tom s bielkovinami. Tu na stránke som našla odporúčanie, aby som si ich nastavila na 69 g, to som aj urobila. Minulý týždeň som ich bežne denne prešvihla aj o 10 či 20 g. Tento týždeň si dám na ne väčší pozor a uvidím, čo to spraví. Vďaka za upozornenie.

User avatar
gulinka
Posts: 2558
Joined: 16 Jul 2011, 09:05

Re: Nájdem si na seba čas

Post by gulinka » 11 Jan 2023, 11:47

Kuku36

Tak to si dobrá, väčšina ľudí ( vrátane mňa) ma problém tie bielkoviny naplniť, nieto ešte prešvihnúť.
Bielkoviny mám vždy v oranžovej farbe, aj keď ich dotlačím tvarohom s proteínom :roll:

User avatar
gulinka
Posts: 2558
Joined: 16 Jul 2011, 09:05

Re: Nájdem si na seba čas

Post by gulinka » 11 Jan 2023, 11:53

Ale pozerám, že mne kalorické tabuľky ako vstupné hodnoty bielkovín dali až 117g, aké dali vstupné hodnoty tebe?
Možno nemusíš potom obmedzovať ani tie bielkoviny a ísť podľa svojho.

Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Re: Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 11 Jan 2023, 19:09

Ahoj gulinka.

Už si vôbec nepamätám, aké boli vstupné hodnoty. Viem len, že boli úplne iné, pretože som si ich zmenila podľa údajov z BMI kalkulačky, ktorá je niekde tu na stránke, na 69 g bielkoviny, 304 g sacharidy, 56 g tuk, 35 g vláknina. Príjem som si nastavila na 2 050 kcal (8550 kJ). Zatiaľ obmedzujem iba pochutiny (sladké/slané) a pridávam ovocie/zeleninu. Ostatnú stravu len prispôsobujem tak, aby mi to sedelo a vyšlo.
Ty si si ponechala vstupné hodnoty tak, ako ti to nastavili kalorické tabuľky?

User avatar
gulinka
Posts: 2558
Joined: 16 Jul 2011, 09:05

Re: Nájdem si na seba čas

Post by gulinka » 11 Jan 2023, 19:23

Kuku

Teraz ich mám podľa toho, ako mi výpočítali kalorické tabulky.
Miro tu má stránke viac krát menil tie svoje hodnoty a mne vychádzalo dosť vysoké číslo KJ, keďže mám aj vyššiu nadváhu. Až moc vysoké aj oproti iným stránkam, ktoré vypočítavali príjem.

Vždy som mala veľký problém so sacharidmi, keďže jem veľa sladkého, ale od nového roku sa nejako neviem namestiť do tukov, mám ich prekročené aj dvojnásobne, pritom sa mi zdá, že však nič také ,,tukové,, nejem, len sladké, čo bolo cez Vianoce.
Ale v tom je tá zdrada, že to, čo beriem ako sladké, je viac tuku ako cukru.
Snažím sa krotiť ale je to ťažké, čím viac sa odhodlám, tým viac to pokazím.

A bielkoviny nedotiahnem na zelenú, musím pridať tvarohu toothsmile .

Čo bolo u teba najväčšou príčinou priberania?

Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Re: Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 11 Jan 2023, 22:23

gulinka
asi sa zhodneme, že čo stránka, to iný názor. Stačí si len vybrať, k čomu sa prikloniť.

Dala si mi dobrú otázku. Ja vlastne netuším, aké je to byť štíhla. Od detstva som bola bacuľatá. Ale odpoveď je, že najväčšou príčinou je asi môj prístup – čiže lenivosť, pohodlnosť, pažravá chuť na niečo "dobré" – jeden deň čokoláda, druhý deň čipsy. Keď sa nekontrolujem, tak si blbosti neodopriem. A pritom viem, že ich nepotrebujem, že viem bez nich žiť, že mi nechýbajú. Voľnosť v stravovaní sa na mne neosvedčila, ostáva už iba kontrola... Tak som si povedala, že si nájdem čas na to, aby som si plánovala stravu, akú potrebujem (ako argument pre mňa, že mi nič iné nechýba) a tiež, že si nájdem čas na chôdzu (lebo mi to robí jednoducho radosť). Písaním chcem docieliť, aby som to po mesiaci či dvoch neprestala robiť.

User avatar
renatka.zem
Posts: 180
Joined: 03 Jan 2013, 13:44
Location: TN

Re: Nájdem si na seba čas

Post by renatka.zem » 12 Jan 2023, 08:23

Ahojte dievčatá,
čitam vašu diskusiu a ako by to bolo o mne.... teoreticky všetko viem, ale tie sladkosti sú u mňa vždy problém, občas aj pohodlnosť otvoriť doma dvere a ísť aspoň na prechádzku... v kalorických tabuľkách si píšem, čo zjem, neplánujem dopredu, možno by to stálo zato vyskúšať, lebo potom asi nezješ hocičo, čo je po ruke. Držím palce na našej spoločnej ceste ku zdravšej postave a majte krásny a úspešný nový rok :bigradost:
Neříkám vám, že to bude snadné. Říkám vám, že to bude stát za to. — Art Williams

dodoriven3
Posts: 911
Joined: 07 Mar 2020, 16:37

Re: Nájdem si na seba čas

Post by dodoriven3 » 12 Jan 2023, 09:05

Ahojte dievčatá (Kuku, Gulinka, Renatka)!

Každý sme jedinečný, viac či menej odlišný od všeobecného priemeru, a preto aj postup chudnutia každého z nás, by mal byť upravený na jeho potreby. Sú však veci, napríklad kalorický deficit, ktoré nijako neobídeme, ak chceme schudnúť.
No každý máme svoj rozum, ktorý nám hovorí, že čo a ako by sme mali robiť a svoje od rozumu nezávislé zmysly, ktoré žiadajú pre nich dobro potešujúce hneď. Ich nezaujíma, že ak vydržíš chudnúť, že potom... -veď nemajú rozum, oni niečo vidia, počujú, cítia a keď sa im to páči, tak potom hneď zatúžia. A že boj s rozumom väčšinou aj vyhrajú, vieme všetci. Na to by sme teda mali pamätať vo svojich rozhodnutiach.

Prajem Vám, aby sa vám to darilo.

dodoriven3
Posts: 911
Joined: 07 Mar 2020, 16:37

Re: Nájdem si na seba čas

Post by dodoriven3 » 12 Jan 2023, 11:07

Ešte som sa rozhodol napísať príklad preto, čo som písal v prvej správe.

Keď sa nedarí nielenže chudnúť, ale ani dlhodobo udržať niečo napísané, potom je dobré ak po rozumovej úvahe začnete svoje stravovacie zvyky meniť smerom k zdravšiemu.

Chcem napríklad robiť plnenú papriku. Kúpim mleté bravčové mäso a dám do neho asi štvrtinu ryže. Potom mi rozum povie, že je tam veľa tuku (ako píše Gulinka 😀) a rozhodnem sa, že nabudúce miesto bravčového mäsa použijem sojovú drť.

No a to je zas druhý extrém. Chuťové bunky okúsia a povedia ,,no fuj" a Ty ak to aj zješ, tak len sa do toho nútiš a nútiš, ako väčšinou keď sa snažíš jesť niečo zdravé. No dlhodobo to nevydržíš a zmysly (v tomto prípade chuť) si presadia svoje.

A TO JE TÁ CHYBA.
Tvoje odhodlanie chudnúť by malo byť založené na ochote zmeniť svoj životný štýl, ktorého základnú zložku tvoria stravovacie návyky a to znamená, že meníš všetko tak, čo po schudnutí (minimálne na 90%) budeš používať dlhodobo aj ďalej.

Takže sa vráťme k tej paprike, (ktorá je len a len príklad) a k boju rozum vs. zmysly. Čo môžeš urobiť, aby boli zmysly spokojné?
1, Nekupovať mleté mäso: a, -veľakrát sú už v hotovom výrobku pridané ďalšie látky, aby sa zlepšili vlastnosti daného výrobku. b, nevidím, čo je tam pomleté, (hlavne nevidím tak dobre ten tuk).
2, Keď si mäso meliem sám, je to síce zdĺhavejšie, ale jednoznačne je tam menej tuku v tom kúpenom kuse mäsa a ešte môžem aj nejaké tie časti vyrezať a nepomlieť. (Takže ani proti tomu zmysly nič mať nebudú).
3, Ako pokus pridám len minimum sójového granulátu (doslova pár percent - namiesto tých pár odrezkov 😀). Aj toto je pracné, (no nikto nepovedal, že schudnúť je jednoduché 😁) a zmysly si to ani nevšimnú (ani Váš mäsožravý manžel, ak mu to nepoviete 😁).

No a o to tu ide. Rozum je spokojný, (lebo je to zdravšie) a aj zmysly sú spokojné, (lebo to ešte stále chutí). Ručička váhy si to síce nevšimne, ale platí tu výrok, že aj tisíckrát nič zabije vola. Takže podľa rozumu postupne pridávať a rozširovať aj do iných jedál (ak som doteraz mával špenátový list na jedle len (jeden) na ozdobenie, dám si tam dva ....)

No a ako sa postupne začneme detoxikovať od cukru budú sa meniť aj naše chuťové bunky a vôbec im nebude vadiť ak sójového granulátu bude ešte o pár percent viac a špenátové lístky budú tri 😀.

Budem držať palce.

User avatar
gulinka
Posts: 2558
Joined: 16 Jul 2011, 09:05

Re: Nájdem si na seba čas

Post by gulinka » 12 Jan 2023, 12:10

Renátka

Viac odborníkov odporúča pripraviť si jedálniček deň dopredu, lenže niekedy sa stane, že v robote alebo po ceste domov, na návšteve človek popapa nieco, čo v tom pláne nebolo a na to je super, že sa dajú tie tabuľky prepisovať, ak ti vyskočili sacharidy, vieš ich vylúčiť na večeru a dať si nejaké bielkoviny, tvaroh, zeleninu...

Všetko sa dá tak krásne doladiť, keby bol človek dokonale zodpovedný, išlo by to jedna radosť
Len keby nebolo to keby

A tie sladkosti, no čo ti poviem...

Ale zabojujeme, keď bude krajšie, vykukne slniečko, aj samé dvere sa ti budú otvárať a lákať ťa von thumb1

Len sa nevzdať a aj napriek červeným farbám ísť stále vpred

User avatar
gulinka
Posts: 2558
Joined: 16 Jul 2011, 09:05

Re: Nájdem si na seba čas

Post by gulinka » 12 Jan 2023, 12:26

Kuku

Vidíš, tak sme na tom rovnako , koniec koncov ako aj polovica obezného sveta.

Chuťam sa ťažko odoláva. To, že sa dá odolať sladkému, ti bez problémov bude tvrdiť fajčiar. Alebo alkoholik. Alebo drogovo závislý človek. Alebo niekto, kto je závislý na automatoch. Pre nich je ten náš problém riešiteľný. Tak, ako sa nám zdá riešiteľný ten ich.
Každý má svoju závislosť, ktorou sa upokojuje, v ktorej sa utápa.

Z vyššie spomínaných možností som rada, že ulietavam ,,len,, na tom sladkom.

Dá sa to zmeniť, nahradiť, dá sa s tým bojovať a dá sa to dostať pod kontrolu. Len to chce ten správny čas, to správne nasadenie, správnu motiváciu a často aj správnych ľudí, ktorí ten boj podporia.

Verím, že tým, že budeš písať a budeš dostávať spätnú väzbu, bude pre teba hnacím motorom, ktorý vydrží rozbehnutý viac, ako pár mesiacom, čo vydrží väčšine novochudnúcich tu na stránke.

Odhodlala si sa, tak bojuj. Budeme spolu.

PS: pozri si svoj ticket, nezobrazuje sa ti dobre

Kuku36
Posts: 69
Joined: 15 Feb 2020, 15:55

Re: Nájdem si na seba čas

Post by Kuku36 » 14 Jan 2023, 22:11

Ahojte,

ďakujem za všetky písmenká. Ani neviem, čo napísať. Zatiaľ len toľko, že cez týždeň som sa viac hrala s plánovaním stravy tak, aby som nič neprešvihla. Som spokojná a spolupracujem so sebou dobre :-D

Ticker som si opraviť nevedela, tak som ho radšej vymazala.

Post Reply