skusenosti

Vaše názory, skúsenosti, tipy, otázky na tému chudnutie. Tu sa môžete poradiť o veciach, s ktorými si nie ste istí. Alebo, ak viete, môžete poradiť ostatným, čo sa osvedčilo vám...
Post Reply
aeon
Posts: 4
Joined: 20 Mar 2022, 14:38

skusenosti

Post by aeon » 20 Mar 2022, 17:40

ahojte, citala som vela prispevkov na tomto fore a chcela by som sa podelit s mojou skusenostou, pre inspiraciu, ospravedlnujem sa za dlhsie citanie
som samouk, resp. skor som intuitivne objavovala, co mi vyhovovovalo
v zasade mi pomohli dve veci, v strave rezim postu a kazdodenne cvicenie (doma)

v strave sa neobmedzujem, mam rada jedlo, musi mi chutit a moct si dopriat cokolvek
kedze ma (ne)trapi reflux, je pre mna velmi neprijemny pocit plnosti
vo faze chudnutia jedavam 1x denne - ranajky, v udrziavacej faze 2x - ranajky a vecera do 17:00, medzitym ziadne jedlo (ani ovocie/zelenina), len voda (u mna vyskusane bez vplyvu na pravidelny cyklus, je lakmusovym papierikom, ci telo pracuje spravne)
jem cokolovek podla momentalnej chute (kludne aj slaninu, bocik, pecivo, cipsy, ozaj cokolovek), ku vsetkemu mam rada zeleninu ako prilohu (casto jej zjem viac nez "hlavneho" jedla, lebo chuti) a jedlo zapijam s pepsi (kedze velmi chuti a zvysok dna pijem uz len cistu vodu), vzdy po jedle si zvyknem dat nieco sladke, a ked je este miesto, tak aj slany snack (pri tom mnozstve zvladnem skor len jeden dva lupienky, aj to staci na zahnanie chute)
nepocitam kalorie, ani si nevazim porcie
caro je v tom, ze ked si doprajem, co chcem, ale v jednom jedle/case, nezvladnem zjest toho vela naraz, zelenina zasyti, avsak nemam pocit zakazu, obmedzovania a neprepadaju ma stavy prejedania kvoli chuti na nieco
tym, ze spojim vsetko dokopy, zjem toho menej nez 5x denne pocas celeho dna, casom sa zaludok stiahne natolko, ze nie je ani mozne fyzicky zjest velke porcie, ak nechcete aby vam bolo zle ako konovi, casom objavite ako malo jedla telo v skutocnosti potrebuje na zasytenie a ako vela jeme nadbytocne (deti sem neratam, to je iny lvl)
benefitom je samozrejme autofagia (https://www.vitarian.sk/clanky/post-a-autofagia-2816)
tento rezim nie je vhodny pre kazdeho, preto ani neodporucam kazdemu, sami sa pozname najlepsie, ci nam viac vyhovuje jest castejsie alebo menej

ad. cvicenie, posledne styri roky cvicim pravidelne kazdy den doma, volila som sport, ktory velmi bavi a ktory nezaberie vela casu (30-40 minut), preto ho vnimam ako beznu sucast dna a pokial necvicim dva dni po sebe, som nervozna a telo si pyta pohyb, sport/pohyb, ktory osobne bavi a nezaberie vela casu je skor hrou nez drinou, zvyknete si nan ako na cistenie zubov
netreba riesit energiu na dochadzanie do gymu, este ked je aj vonku zima, prsi, aj vymena osvedceneho cvicitela dokaze vziat chut
je dobre mat (casovo nenarocny) pravidelny zaklad a k tomu nieco sezonne, v podstate budete permanentne v pohybe, svaly su priatelom pri chudnuti kvoli bazalnemu metabolizmu, vtedy chudnete aj v case pokoja

kvoli elasticite pokozky ako aj vnutornemu prostrediu organov je dobre chudnut pomaly s prestavkami, pomaha zaroven zvyknut si na udrziavanie hmotnosti, zvyknut si na svoju postavu, zvyknut si na stihlost, zzit sa s novym zivotnym stylom, zistite, ze nemate problem udrziavat si svoju hmotnost, robite co mate radi, jete co mate radi, nemate pocit silenia sa do niecoho, ked aj priberiete par kil, zapne sa vnutorny radar, nasadite redukcnu fazu a schudnete, ste hrdy na kazde jedno stratene kilo, a par kil vas nema preco vykolajit, ked ste ich predtym zvladli desiatky, sami sebe ste najlepsou oporou a dokazom, ze to predtym islo a pojde znovu

grify, ktore mi pomahaju - doma mam zasoby vsetkeho, co mam rada, aj preto, ze ak jedavam menej, vnimam jedlo viac sviatocne a nechcem presvihnut den jedenim niecoho na co nie je chut, casom objavite, ze vasa vola je uz natolko silna, ze mozte varit/piect jedlo na dalsi den bez potreby ho hned jest, vylozite nakup a nehrniete sa do chrumkaveho peciva ci sladkosti, neutecu (aj niekolkodnove pecivo si viete znovu schrumkaviet ako cerstve), vola silnie s kazdym stratenym kilom, motivuje
ked ma prepadne zachvat pazravosti kvoli cyklu, nebranim sa a doprajem si na co je chut, aj pocas celeho dna, aj par dni, priberiem aj 3kg, ale v priebehu tyzdna velmi rychlo zhodim, hlavne my zeny nemajme kvoli tomu ziadne vycitky, je to prirodzene a nestihne sa to usadit, na svojej postave vidite, ked vam miznu tukove vankusiky a uz sa tam nevratia, hlavne pri morbidnej obezite to chce velku trpezlivost, tuk mizne z roznych casti tela a telo je posiate jamkami, aj preto je dolezite cvicenie, pod miznucim tukom sa odhaluju vyrysovane svaly
padla tu otazka ako dosiahnut stihle stehna/lytka, na toto su vyborne vytahovacie cviky z kalanetiky, ktore vam "zjemnuju" svalstvo (https://www.helenavesela.cz/wp-content/u ... Callan.jpg)
jedavam mimo pc/telky, vtedy si jedlo naozaj vychutnam a vnimam, ked signalizuje, ze uz staci, nie je luto odlozit na dalsi den, neutecie
dobrym kamaratom je mraznicka pre dlhsie skladovanie potravin a pocit nemusiet vsetko hned zjest, lebo sa pokazi
sikovne je umyt si zuby po jedle

na zaver cisla, mam 42r, vysku 158cm, 56kg (ciel 50), poslednych 20r morbidna obezita bmi nad 40, max hmotnost asi nad 150 (nova vaha s nosnostou 150kg nevedela odvazit), v roku 2017 to bolo 122kg, odvtedy som sa uz vazila

chcem povzbudit, ze ide schudnut aj z takejto velkej a dlhorocnej obezity bez operacie vlastnymi silami, dolezite je chudnut postupne a jest, co chuti (v malom mnozstve) a cvicit/volit pohyb, ktory bavi, potom nie je problem udrzat si hmotnost, cestou k nej sa prirodzene menia aj navyky a objavujete, co vyhovuje, funguje prave na sebe
mam pocit, ze chudnutie okrem osvedceneho kalorickeho deficitu je velmi individualnou zalezitostou, aby sa stretla efektivita s tym, co vnutorne vyhovuje (pripadne nahradi emocne prejedanie), lebo problem nie je ani tak schudnut ako udrzat hmotnost, a akonahle je pocit obmedzenia/driny, je to dlhodobo neudrzatelne, lebo v zivote su vzdy lepsie aj horsie chvile a ako prveho sa clovek zbavuje toho, co ho obmedzuje a stoji sily, ktore potrebuje v tej chvili inde
Last edited by aeon on 12 May 2022, 21:25, edited 1 time in total.

User avatar
slivka.m
Posts: 200
Joined: 11 Apr 2015, 04:32

Re: skusenosti

Post by slivka.m » 27 Mar 2022, 18:40

Aeon super výsledok xclapx
Nebývaš hladná keď ješ 1x denne ? To je strašne málo

Martinaa23
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2022, 16:26

Re: skusenosti

Post by Martinaa23 » 27 Mar 2022, 19:50

ahoj, naozaj obdivuhodný výsledok! Asi to chcelo veľa sebazaprenia. Ja som tiež schudla 10 kg za polroka. Užívala som pri tom aj CBD olej: https://www.semena-marihuany.cz/sk/cbd- ... napio.html, ktorý mi pomáhal hlavne udržiavať energiu pri chudnutí. Takže to berte ako. môj taký osobný tip. Možno to niekomu pomôže :)

aeon
Posts: 4
Joined: 20 Mar 2022, 14:38

Re: skusenosti

Post by aeon » 30 Mar 2022, 21:25

ahojte, dakujem, napodiv nie, bielkoviny a vlaknina zvyknu dobre zasytit, aj telo je zvyknute dlhe roky na post, fyzicky sa citi lepsie naprazdno, lepsie sa koncentruje, lepsie sa sportuje, na druhej strane presne opacne je to u inych, ze im moze byt z hladu fyzicky zle a je ziaduce, aby jedli castejsie, zalezi ako to ma clovek v sebe nastavene
schudnut sa da oboma sposobmi, treba si len hladat svoju cestu, lebo ak by si siel clovek proti sebe, neudrzi si stratenu hmotnost dlhodobo s pocitom, ze si nieco upiera alebo sa nuti do niecoho

gabusik
Posts: 1
Joined: 07 Apr 2022, 20:27

Re: skusenosti

Post by gabusik » 07 Apr 2022, 20:37

Chcel by som sa podeliť o skúsenosť s chudnutím. Hľadal som rôzne metódy na rôznych fórach kým som jedného dňa našiel fórum kde mi bola odporučená smoothie metóda. Najprv som si myslel, že to bude ďalšia typická ,,metóda" ale bol som prekvapený po tom čo som ju vyskúšal. Veľmi ľahko som sa jej dokázal udržať keďže strava v diete je veľmi chutná a po cca týždni som začínal vidieť zmeny. Za 3/4 mesiaca som schudol niečo okolo 4kg. Ak by niekto z vás mal záujem nechávam tu link kde si môžete dietu objednať alebo sa o nej dozvedieť viac: https://bit.ly/3DPEF4N

Post Reply