Miro Veselý, chudnutie-ako.sk

Využite silu mentálneho cvičenia

Píše Miro veselý od roku 2004.

Vrcholoví športovci to využívajú už dávno. Tréning prebieha tak, že športovec si v duchu predstavuje činnosť, ktorú robí. Napríklad ako uteká šprint, alebo vrhá oštepom. Tým v mozgu aktivuje rovnaké centrá, ako pri riadnom tréningu. Merateľne to pomáha zlepšiť výsledky.

Vy sa môžete vo voľnom čase tiež takto pripravovať. V čase, keď nemáte lepší program si môžete prehrávať rôzne situácie. Čakáte v rade? Neviete rýchlo zaspať?

  • Predstavujte si, ako si s chuťou pripravujete šalát. Krájate paradajky, tofu. Lejete olej. Pretláčate cesnak. Predstavujte si tú vôňu.
  • Predstavujte si, ako vaše telo žiari zdravím. Ako v dobrej nálade idete horou. Ste celkom štíhli.
  • Predstavujte si, že ste na návšteve. Pred vami je chutná torta. Vy ju s úsmevom odmietnete. Ukážete na svoju štíhlu postavu. „Toto je cena“, hovoríte hostiteľke spokojne.
  • Predstavte si, ako práve dávate zo zrkadla dole ďalší zaplnený papier so zápisom výsledkov. Sú skvelé. Tešíte sa z toho. Vaši blízki vám gratulujú. Prajú vám ten úspech.
  • Predstavte si to. Váš doktor vám s radosťou oznamuje, že po rokoch máte veľmi dobré výsledky krvi. Tentoraz odchádzate bez receptu. Lieky na tlak, ani na cholesterol už odteraz nepotrebujete.
  • Predstavujte si, ako idete po supermarkete. Okolo sladkostí ste len preleteli. Vyberáte si zeleninu. Kupujete cestoviny, fazuľku, pretlak. Tešíte sa na večeru, bude čili.

Podobnými predstavami môžete dosiahnuť prinajmenej jedno – sústredenie. Ak máte cieľ, potom sústredenie, zameranie sa naň je mimoriadne účinné.

  • Skutočným opakovaním nejakej činnosti dosahujete návyk a prax.
  • Mentálnym opakovaním si tej činnosti v duchu urýchlite výsledky.
  • Udržiavaním pozornosti na danej téme, napríklad na zdravom životnom štýle, sa držíte v strehu a v motivovanom nastavení.

Po niekoľkých mesiacoch si na takýto – uznávam, že spočiatku namáhavý – režim zvyknete. Akonáhle je niečo zvyk, už to ide skôr ľahko, samo.

Náš mozog totiž má aj tú vlastnosť, že môže bežať takpovediac na autopilota. Samozrejme, autopilot nefunguje, ak máte dva ciele naraz. Túžba žiť zdravo a zároveň jedávať tortu sú dva rôzne smery. Mentálne cvičenie potom môžete využiť na posilnenie toho smerovania, ktorým chcete ísť.

Tento článok je prevzatý z knihy Jedálniček na chudnutie.

 

Komentáre k článku: Využite silu mentálneho cvičenia

  1. Ivana Balazova 4. októbra 2015

    Praktizujem to dlhé roky.Poznam to pod názvom autogenny trening

  2. Miro Veselý 5. októbra 2015

    Ivana autogénny tréning je relaxačná technika s celkom iným zameraním. Ale aj autogénny tréning môže u stresovaného človeka byť výborným riešením, ktoré môže pomôcť aj pri chudnutí.

Pridajte komentár:

Napíšte vašu otázku, alebo komentár k článku...

Vyplňte ešte: