Využite silu mentálneho cvičenia

Vrcholoví športovci to využívajú už dávno. Tréning prebieha tak, že športovec si v duchu predstavuje činnosť, ktorú robí. Napríklad ako uteká šprint, alebo vrhá oštepom. Tým v mozgu aktivuje rovnaké centrá, ako pri riadnom tréningu. Merateľne to pomáha zlepšiť výsledky.

Vy sa môžete vo voľnom čase tiež takto pripravovať. V čase, keď nemáte lepší program si môžete prehrávať rôzne situácie. Čakáte v rade? Neviete rýchlo zaspať?

  • Predstavujte si, ako si s chuťou pripravujete šalát. Krájate paradajky, tofu. Lejete olej. Pretláčate cesnak. Predstavujte si tú vôňu.
  • Predstavujte si, ako vaše telo žiari zdravím. Ako v dobrej nálade idete horou. Ste celkom štíhli.
  • Predstavujte si, že ste na návšteve. Pred vami je chutná torta. Vy ju s úsmevom odmietnete. Ukážete na svoju štíhlu postavu. „Toto je cena“, hovoríte hostiteľke spokojne.
  • Predstavte si, ako práve dávate zo zrkadla dole ďalší zaplnený papier so zápisom výsledkov. Sú skvelé. Tešíte sa z toho. Vaši blízki vám gratulujú. Prajú vám ten úspech.
  • Predstavte si to. Váš doktor vám s radosťou oznamuje, že po rokoch máte veľmi dobré výsledky krvi. Tentoraz odchádzate bez receptu. Lieky na tlak, ani na cholesterol už odteraz nepotrebujete.
  • Predstavujte si, ako idete po supermarkete. Okolo sladkostí ste len preleteli. Vyberáte si zeleninu. Kupujete cestoviny, fazuľku, pretlak. Tešíte sa na večeru, bude čili.

Podobnými predstavami môžete dosiahnuť prinajmenej jedno – sústredenie. Ak máte cieľ, potom sústredenie, zameranie sa naň je mimoriadne účinné.

  • Skutočným opakovaním nejakej činnosti dosahujete návyk a prax.
  • Mentálnym opakovaním si tej činnosti v duchu urýchlite výsledky.
  • Udržiavaním pozornosti na danej téme, napríklad na zdravom životnom štýle, sa držíte v strehu a v motivovanom nastavení.

Po niekoľkých mesiacoch si na takýto – uznávam, že spočiatku namáhavý – režim zvyknete. Akonáhle je niečo zvyk, už to ide skôr ľahko, samo.

Náš mozog totiž má aj tú vlastnosť, že môže bežať takpovediac na autopilota. Samozrejme, autopilot nefunguje, ak máte dva ciele naraz. Túžba žiť zdravo a zároveň jedávať tortu sú dva rôzne smery. Mentálne cvičenie potom môžete využiť na posilnenie toho smerovania, ktorým chcete ísť.

Tento článok je prevzatý z knihy Jedálniček na chudnutie.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

2 Odpovede

  1. Ivana autogénny tréning je relaxačná technika s celkom iným zameraním. Ale aj autogénny tréning môže u stresovaného človeka byť výborným riešením, ktoré môže pomôcť aj pri chudnutí.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Alkohol a chudnutie

Alkohol je pri chudnutí nepriateľom, ktorý vám bráni dosiahnuť výsledky hneď viacerými spôsobmi. Preto si vydajte svoj osobný zákaz používania alkoholu. Je to výhodnejšie a

Sacharidy

Jedna z neprávom najviac démonizovaných zložiek potravy sú sacharidy. Tuční ľudia sa boja jesť chlieb, prílohy. Nazdávajú sa, že z nich sa priberá. V tomto

Ako schudnúť

Návodov na chudnutie je už plný internet. Mnohé sú celkom nezmyselné. Väčšina je odpísaných. Ale tento môj návod sa vám nebude páčiť. Síce funguje, ale

Pitný režim

Piť treba. Lenže pitie je záležitosť, ktorej sa moderný človek priam úzkostlivo vyhýba. Za deň vypije tak dve tri kávy a po večeri možno pivo.

Prevod kJ na kcal

Kcal násobte číslom 4,2 a máte hodnotu v kJ. Alebo naopak kJ deľte číslom 4,2 a máte hodnotu v kcal. Príklad: 8 000 kJ = 1

Zdravé a nezdravé tuky

Tuk je jednou zo základných živín v našej potrave. Porozumenie tukom je látka, ktorú prenecháme odborníkom na chémiu. Aj pri veľkom zjednodušení látky to bude

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.