Ako nezabudnúť na pitný režim?

Ak chcete úspešne chudnúť, je potrebné denne vypiť zhruba 2 až 3 litre čistej vody, alebo čaju. To nie je tak malá dávka, ako by sa zdalo na prvý pohľad. Najmä, ak ste stále v zajatí nejakých podnetov (práca, problémy, zábava) určite sa vám stane, že sa nenapijete aj niekoľko hodín. A práve to je zle. Podrobnejšie informácie aj v článku o pitnom režime.

Telá sme už dávno odnaučili od toho, aby vysielali signály, dožadujúce sa pitia, či jedenia.

  • Nie je problém ísť do mesta na nákupy a stráviť 4 hodiny “behaním” po obchodoch bez toho, aby ste čokoľvek do seba dostali. No nie je to zdravé.
  • Aké ľahké je presedieť niekoľko hodín v kaviarni pri pohári vína a káve.
  • Jazda v aute, či vo vlaku tiež ubehne a ani nezbadáte, koľko hodín ste nepili. Potom si možno síce dáte pohár vody, ale to je málo.

Preto vám odporúčam, aby ste mechanicky kontrolovali, či pijete vodu naozaj pravidelne. Ak áno, potom tento článok nie je určený pre vás. Ale ak nie, potom je vhodné hľadať nejaký druh pripomínača, ktorý vás bude stále napomínať, že je čas sa napiť.

Pre tých, čo väčšinu času strávite niekde v byte, alebo na pracovisku, môže byť lacným a účinným pripomínačom obyčajný kuchynský budíček.

Tieto hodinky mávajú práve hodinovú mieru. Natiahnete, spustíte a za hodinu viete, že sa zas máte napiť vody. Hneď, ako sa napijete, natiahnete ho, aby vás zas prilákal o hodinu…

Pre tých, čo celý deň sedíte pri počítači, môže byť lepším riešením softvérový pripomínač. Môžete využiť niektorý program na pripomínanie (Napríklad Outlook), aby vás riadil.

Miniprogramček, ktorý vidíte na obrázku sa dá stiahnuť tu. Návod na použitie je pribalený v súbore, ktorý stiahnete. Program využíva službu Windows, ktorá umožňuje spustenie programov v určitom čase.

Potom vám bude každú hodinu vyskakovať takéto okno, ktoré vás upozorní, že máte vstať a ísť sa napiť.

Najhoršie to majú asi tí, čo sú stále niekde v teréne a nemajú to tak ľahké s pripomínaním. Áno, trocha inteligentnejší mobilný telefón sa dá presvedčiť, aby vec pripomínal, bývajú však v hre aj iné faktory, ktoré “znemožňujú” pitie vody.

Často ide o veľmi úspešných ľudí, lekárov, podnikateľov, manažérov. Celý deň sú “v jednom kolotoči” a vybavujú, rokujú, jednajú, cestujú – a nepijú. (Často ani nejedia!) Počas rokovania si “nemôžu dovoliť” napiť sa. Pred rokovaním nie je čas a po rokovaní už treba utekať na iné jednanie. Navyše mnohí ľudia sa môžu častého pitia (právom) báť aj z toho dôvodu, aby počas rokovania nemuseli odbiehať na záchod.

Neviem, či takým ľuďom je rady a pomoci. Sú proste zamestnania, ktoré sú v priamom konflikte so zdravím. A nemusí ísť len o top-manažérov. Aj šofér môže byť povolaním, ktoré škodí. Ak by pil, zhruba raz za hodinu by musel “zliezť” z diaľnice a hľadať miesto, kam by to oprel.

Je škoda, že pohodlie, či druh práce môžu človeku spôsobovať zdravotné ťažkosti. Nepitie a nepravidelná strava totiž vedú k obezite rýchlou a rovnou cestou. Človek si až kladie otázku, na čo sa to vlastne hráme? Na ľudí, ktorí korektne rokujú a všetko stíhajú. Sú dokonalí, veď v práci nepijú, nejedia.

Už aby nás nahradili stroje. Bude pokoj.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Najnovšie pridané

Koľko má zjesť človek ak chce chudnúť

Ešte stále platí “rovnica”, že príjem energie musí byť nižší, ako výdaj. V tomto článku si teda ukážeme, ako to môžete vyrátať aspoň orientačne. Viem,

Seknutie v krížoch – hernia disku

Obsah tohto článkuPrečo sa to volá seknutie?Čo znamená hernia diskuČo môže hernia disku spôsobiťAko sa hernia disku dá liečiť?Ak vás seklo v krížoch, riešte príčinu

Zdravá výživa

Obsah tohto článku“Ale veď môj strýko sa dožil 100 rokov a ani nevedel že nejaká zdravá výživa existuje…”Potraviny nie sú zdravé a nezdravéČo je to

Tabuľky, prehľady, grafy, čísla

Na tomto mieste nájdete všetky dôležité informácie, ktoré sa týkajú zdravej stravy a chudnutia. V jednotlivých článkoch sú praktické údaje a čísla, ktoré je dobré

Obezita je podobná ako závislosť

Tuční ľudia sa správajú v mnohom podobne, ako ľudia závislí od alkoholu alebo iných omamných látok. Závislý je človek, ktorý s tým, od čoho je

Obvod pása určuje vaše zdravie

Najspoľahlivejším zo spôsobov ako doma merať mieru obezity je obvod pása. Nie je to síce metóda presná na milimetre, ale ak chudnete, tento parameter bude