Nebojte sa neúspechu!

Presne tak klame mozog sám seba. Chce maškrtiť a tak namiesto toho, aby sa tešil z úspechu, rezignuje.

Raz, či niekoľko krát sa „obžrať“ (Viem, je to vulgárne slovo, ale nič presnejšie nepoznám) je ľudské. Človek predsa robí tak veľa chýb. Nečakajte, že budete chudnúť dokonale. Nie je nič neprirodzené, ani nezvyklé, ak po niekoľko týždňovom vzorovom chudnutí človek zrazu zlyhá a zje celú čokoládu, potom klobásu a ktovie čo ešte.

Áno, je to chyba, asi sa to prejaví na váhe. No a čo? Tak ste spravili chybu! Snažte sa čo najrýchlejšie zmobilizovať svoje sily a nepovoľte si ďalšiu podobnú chybu.

Aj alkoholici, ktorí sa snažia prestať piť majú občas deň, že „do toho spadnú“. Nazývajú to „mokrá recidíva“. Mokrou je označená preto, že naozaj pijú. Existuje aj „suchá recidíva“, kedy alkoholik má sen, v ktorom sa opije… Možno aj vám sa občas pošťastí zobudiť sa na hrozný sen, ako sa napchávate uherákom a veterníkami…

Opakujem, recidíva je normálna vec. Človek si pri chudnutí musí veľa upierať a obvčas to proste nevydrží. Berte to s nadhľadom. Aj nezdržanlivosť sa dá trénovať. Povedzte si, že ste síce zlyhali, ale hneď sa pokúste pokračovať v režime, ako keby sa nič nebolo stalo. Ďalej pokračujte v racionálnej strave. Dovoľte si takéto zlyhanie bez výčitiek. Nemajú zmysel.

Nebojte sa neúspechu!

Ak sa vám aj podarí trocha porušiť svoje plány, nič to. Pokračujte v chudnutí ďalej. Nedovoľte, aby vás túžba po dobrotách zviedla z nastúpenej cesty.

Nechudnite na jeden dúšok

Viem, každý človek chce schudnúť čo najrýchlejšie. Nedočkavosť je asi vlastnosťou tučných ľudí. Nie je však veľmi dobré chudnúť príliš dlho a radikálne. Čím rýchlejšie a čím viac chudnete, tým väčšie zmeny v organizme sa musia odohrať. Telo nemá rado zmeny. Oveľa lepšie je chudnúť po etapách. Ak ste veľmi tuční, oplatí sa chudnúť zo zdravotných dôvodov. Ale zastavte to, najlepšie hneď ako sa dostanete na hranicu nadváhy. Dajte svojmu organizmu čas, aby sa na novú nižšiu hmotnosť prispôsobil. Po pol roku, alebo roku môžete s novými silami zaútočiť na zvyšné kilá. Alebo možno aj nie. 

Odporúča sa neschudnúť v jednom „ťahu“ viac, ako 10% svojej hmotnosti. To znamená (ak nemáte značnú nadváhu) že ideálne je schudnúť zhruba 10 kíl a stop! Dajte svojmu telu čas, aby sa prispôsobilo. Ak totiž chudnete dlhodobo a v jednom kuse, sa situácii prispôsobí. Znížený príjem energie sa telo naučí využiť efektívne, takže chudnutie sa postupne spomaľuje. Výsledkom je, že už ani extrémne malý príjem energie nevedie ku chudnutiu. Preto po schudnutí skúste udržať novozískanú hmotnosť asi pol roka až rok. Potom môžete pokračovať.

 

Komentáre k článku: Nebojte sa neúspechu!

  1. dasenka 18. augusta 2006

    Miro a ty si to dodrzal, ze si vynechal medzi kazdou zhodenou desiatkou kil pol roka pauzu nechudnutia a nepriberania, alebo si schudol plynulo?

  2. Miro Veselý 18. augusta 2006

    dasenka: tiež som išiel po schodíkoch, ale nie na percentá. teraz po roku začínam poslednú fázu, chcem sa zbaviť aj posledných zvyškov tuku. odhadom tak 2 až 4 kilá chcem ešte zraziť, ale zároveň asi toľko nabrať svalov cvičením.

  3. miriam 18. augusta 2006

    Miro: ja mám teraz po troch mesiacoch 10 kg dolu, čo je fajn. Mala by som pol roka udržať túto hmotnosť? Zdá sa mi to dlho, keď to tak pekne išlo. Na druhej strane mi váha stojí už 3. týždeň a stravujem sa rovnako. Žeby sa telo preplo a zvyklo si?

  4. Miro Veselý 18. augusta 2006

    miriam: môže to byť signál, že metabolizmus sa začal prispôsobovať nízkemu príjmu a šetrí. ak mu dáš čas na zvyknutie, môže to fungovať ľahšie. nechaj váhu stáť dlhšie, drž sa ale pravidelného jedenia a pitia

  5. audya 20. septembra 2006

    ahoj,,som tu zaciatocnik,stranku som nasla nahodou..len tak,vlastne hladala som nieco o chudnuti…zda sa mi ze je to prave to co som hladala,,citam si prispevky ,clanky hladam inspiraciu od druhych,,,so mnou je to niekedy zlozite..som aj za sport aj za zdravu vyzivu..co aj po troche robim,,,ale nerobim to tak aby to prinieslo nejaky uzitok alebo mne radost,ze konecne ide nieco dole tak ako by som chcela..
    ale od 15.9.06..som si povedala dost..
    zijem v usa a tu sa na obaloch inac orientuje..myslim strava je vyznacena snad aj lepsie,,je tu vsetko prepocitane na kalorie,,a odmerane vsetko na cup..takze dava mi to ,ze denne by som mala podla vas prijat nieco okolo 1400 kalorii..tak?..
    mam 178 cm a vahu 83 kil…chcela by som konecne dosiahnut svoju svoju povodnu vahu a to 68 kil,,to by mi urcite stacilo..dnes som sa vazila..od piatku som schudla necele pol kila..neviem..trosku som bola sklamana..cakala som trosku viac..viem viem..povies si ,ze je to dost..a je to dost?..ale neva..nevzdavam to..zacinam viac behat a cvicenie na nohy a potom pridavat postupne vsetko..
    potrebovala som sa asi trosku rozpisat..dakujem ti Mirko Vesely za skvelu stranku..hoci to uz davno vies ,ze je skvela..takze..do skoreho pisania opat..”dakujem ze si pribral tych 40 kil,tym padom je stvorena tato stranka…”

  6. maja 9. februára 2009

    ahoj chcem sa spýtat menej jem,viac cvičím,nech robím čo robím ide mi to hore,potom dole stále je to vlastne rovnako,čo si myslíš o kokteily herbalife?dik

  7. miriam2 26. februára 2009

    ahojte, som tu nova, chcela by som sa spýtať, či by ste mi neporadili, kedysi som mala váhu 53kg, pri výške 157, no bohužial po prvom porode mi zostalo 68kg, ale dala som dolu 4kg zatial len a to v priebehu 2mesiacov, čiže v priemere 2kg za mesiac , zda sa mi to malo alebo staci take tempo chudnutia? cvičím 4x , niekedy aj 5x do tyzdna po takych 20 az 25 minut, na orbitreku, no zda sa mi ze sa mi teraz zastavila vaha vzdy som po tych dvoch tyzdnoch schudla to kilo a teraz ho mam uz treti tyzden, neviem strava jje dost chudobnna lebo naozaj jem malo a co sa tyka tych kJ nerozumiem tomu , naozaj asi som sprosta ale nerozumiem tym tabulkam ako si to mam vypocitat a co si naordinovat ake jedlo , moc toho za den nezjem a jem tak 3x za den a male porcie. dakujem za radu

  8. minusdvanast 30. januára 2010

    no miriam skus si pekne spravit tabulky sama, pretože nie každému chutí to isté, každý nakupujeme rôzne potraviny v rôzny deň v mesiaci sú ine ceny, chodíme nakupovať do iných obchodov

    aj to je námaha, ktorá k chudnutiu patrí,

    alebo si ich daj za úhradu vytvoriť odborníkom vymenovaným na webe, reklamujúcim sa v televízii, nebudem menovať, cena pre mńa privysoká

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: