Hydina

Hydina poskytuje kvalitné mäso, ktoré sa hodí pri chudnutí aj pri športovaní. Obsahuje málo tuku. Okrem nasýteného tuku obsahuje aj nenasýtené mastné kyseliny (čiže „dobré“ tuky). Ak hydinu zbavíte kože, získate ľahké jedlo, ktorého môžete zjesť viac a nestučniete. Hydinu (prednostne morčasie mäso) môžete jesť niekoľkokrát do mesiaca, ale radšej nie častejšie, ako dvakrát do týždňa.

Najjednoduchšie je voliť kuracie prsia. Dostať ich vykostené a bez kože a tie vám odporúčam kupovať. Príprava kuracích pŕs je jednoduchá. Stačí ich zohriať na panvici či v pare. Energetická hodnota takého jedla je takmer smiešna – 100 gramov kuracích pŕs bez kože má okolo 500 kJ. Dajte si jeden väčší kus zeleniny, napríklad hlávku šalátu, celú bielu reďkovku alebo kaleráb. Môžete to pokvapkať lyžicou olivového oleja, alebo ju zjedzte priamo. K tomu si dajte kuracie prsia. Pridajte k tomu kúsok chleba alebo inú prílohu. Trebárs kuskus. Ten máte hotový rovnako rýchlo, ako mäso. Po takom jedle budete poctivo najedení a nemusíte sa obávať tučnenia. Ak ste nepridali olej, dajte si zopár orechov.

Pri jedení iných častí hydiny už buďte opatrnejší. Nožičky (stehienka) sú síce oveľa šťavnatejšie ako prsia, ale to je preto, že obsahujú viac tuku. Nemusíte sa im vyhýbať, ale jedzte ich menej. Iné časti hydiny sú príliš prepojené s kožou a tukom, preto sa ich radšej vzdajte.

Morčacie mäso je ešte výhodnejšie, ako kuracie. Obsahuje zanedbateľné množstvo tuku, okolo dvoch percent. Naproti tomu kačky a husi sú tučnejšie a pri chudnutí ich radšej nekonzumujte vôbec.

Ak sa Vám článok páčil,
a chceli by ste podporiť autora a tento web, môžete.
Zdieľajte tento článok, alebo si kúpte niektorú z kníh Mira Veselého.
Kliknite sem a vyberte si.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Prehľad potravín

Mnoho potravín, ktoré často jedávame nám škodí. Nie preto, že sú “zlé”, ale preto, že ich jedávame často. To je dobré mať na mysli vždy,

Aký je rozdiel medzi energiou a jedlom

V článku si ukážeme niekoľko praktických príkladov, ako vyzerá “čistá” energia a ako vyzerá to isté v jedle. Na fotografiách uvidíte rozdiel, prečo po jednom

Nealkoholické nápoje pri chudnutí

Pri chudnutí je dôležité dodržiavať pitný režim. To je všeobecne známa vec, takže hneď preskočme k téme, že pitný režim nie sú rôzne malinovky, koly,

Múčne výrobky pri chudnutí

Obilniny sú základnou zložkou našej stravy. Mali by ste ich mať pred sebou denne, neraz aj niekoľkokrát. Teda nie len pred sebou, ale aj v

Mlieko a mliečne výrobky pri chudnutí

Mlieko sa pri chudnutí neoplatí využívať často, ani veľa. Samotné mlieko je totiž pomerne sporná potravina. V princípe je to potrava určená pre výživu teliatok

Farebné raňajky

Najlepšie raňajky sú také, ktoré naozaj zjete. Preto je výhodnejšie dávať si radšej každý deň to isté, ako neraňajkovať. Alebo dať si (v núdzi) radšej

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.