Hydina

Hydina poskytuje kvalitné mäso, ktoré sa hodí pri chudnutí aj pri športovaní. Obsahuje málo tuku. Okrem nasýteného tuku obsahuje aj nenasýtené mastné kyseliny (čiže „dobré“ tuky). Ak hydinu zbavíte kože, získate ľahké jedlo, ktorého môžete zjesť viac a nestučniete. Hydinu (prednostne morčasie mäso) môžete jesť niekoľkokrát do mesiaca, ale radšej nie častejšie, ako dvakrát do týždňa.

Najjednoduchšie je voliť kuracie prsia. Dostať ich vykostené a bez kože a tie vám odporúčam kupovať. Príprava kuracích pŕs je jednoduchá. Stačí ich zohriať na panvici či v pare. Energetická hodnota takého jedla je takmer smiešna – 100 gramov kuracích pŕs bez kože má okolo 500 kJ. Dajte si jeden väčší kus zeleniny, napríklad hlávku šalátu, celú bielu reďkovku alebo kaleráb. Môžete to pokvapkať lyžicou olivového oleja, alebo ju zjedzte priamo. K tomu si dajte kuracie prsia. Pridajte k tomu kúsok chleba alebo inú prílohu. Trebárs kuskus. Ten máte hotový rovnako rýchlo, ako mäso. Po takom jedle budete poctivo najedení a nemusíte sa obávať tučnenia. Ak ste nepridali olej, dajte si zopár orechov.

Pri jedení iných častí hydiny už buďte opatrnejší. Nožičky (stehienka) sú síce oveľa šťavnatejšie ako prsia, ale to je preto, že obsahujú viac tuku. Nemusíte sa im vyhýbať, ale jedzte ich menej. Iné časti hydiny sú príliš prepojené s kožou a tukom, preto sa ich radšej vzdajte.

Morčacie mäso je ešte výhodnejšie, ako kuracie. Obsahuje zanedbateľné množstvo tuku, okolo dvoch percent. Naproti tomu kačky a husi sú tučnejšie a pri chudnutí ich radšej nekonzumujte vôbec.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Rýchlou chôdzou k zdraviu

Rýchla chôdza je jeden z najbezpečnejších športov. To je najdôležitejší dôvod, prečo odporúčam “nasadiť” chôdzu ako hlavný nástroj pri chudnutí. Viem, tréneri sa teraz začnú

Okamžitá šošovica

Poznáte to asi mnohí – času je málo a zrazu treba jesť. Čo si dať, aby to bolo aspoň trocha zdravé, sýte a pritom aby

Koľko má zjesť človek ak chce chudnúť

Ešte stále platí “rovnica”, že príjem energie musí byť nižší, ako výdaj. V tomto článku si teda ukážeme, ako to môžete vyrátať aspoň orientačne. Viem,

Seknutie v krížoch – hernia disku

V tomto článku si okrem čítania môžete pozrieť záznam z časti seminára “Hernia disku“, ktorý prednášal MUDr. Richard Smíšek. Doktor Smíšek je autorom metódy SM

Zdravá výživa

Málokto by asi vedel rýchlo povedať, čo presne pod slovným spojením “zdravá strava”, alebo “zdravá výživa” má rozumieť. Možno aj preto mnoho ľudí význam zdravej

Prečítajte si