Hydina

Hydina poskytuje kvalitné mäso, ktoré sa hodí pri chudnutí aj pri športovaní. Obsahuje málo tuku. Okrem nasýteného tuku obsahuje aj nenasýtené mastné kyseliny (čiže „dobré“ tuky). Ak hydinu zbavíte kože, získate ľahké jedlo, ktorého môžete zjesť viac a nestučniete. Hydinu (prednostne morčasie mäso) môžete jesť niekoľkokrát do mesiaca, ale radšej nie častejšie, ako dvakrát do týždňa.

Najjednoduchšie je voliť kuracie prsia. Dostať ich vykostené a bez kože a tie vám odporúčam kupovať. Príprava kuracích pŕs je jednoduchá. Stačí ich zohriať na panvici či v pare. Energetická hodnota takého jedla je takmer smiešna – 100 gramov kuracích pŕs bez kože má okolo 500 kJ. Dajte si jeden väčší kus zeleniny, napríklad hlávku šalátu, celú bielu reďkovku alebo kaleráb. Môžete to pokvapkať lyžicou olivového oleja, alebo ju zjedzte priamo. K tomu si dajte kuracie prsia. Pridajte k tomu kúsok chleba alebo inú prílohu. Trebárs kuskus. Ten máte hotový rovnako rýchlo, ako mäso. Po takom jedle budete poctivo najedení a nemusíte sa obávať tučnenia. Ak ste nepridali olej, dajte si zopár orechov.

Pri jedení iných častí hydiny už buďte opatrnejší. Nožičky (stehienka) sú síce oveľa šťavnatejšie ako prsia, ale to je preto, že obsahujú viac tuku. Nemusíte sa im vyhýbať, ale jedzte ich menej. Iné časti hydiny sú príliš prepojené s kožou a tukom, preto sa ich radšej vzdajte.

Morčacie mäso je ešte výhodnejšie, ako kuracie. Obsahuje zanedbateľné množstvo tuku, okolo dvoch percent. Naproti tomu kačky a husi sú tučnejšie a pri chudnutí ich radšej nekonzumujte vôbec.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Aká presnosť v stravovaní je potrebná?

V tomto článku dostanete dve konkrétne rady. Prvá: nemá zmysel presne rátať energiu, nie je to možné. Druhá: Má zmysel presne rátať energiu, je to

Alkohol nie je pitný režim

Spomínam si na text pesničky ktorú som kedysi nahral”s fľašou ťa krstíme, s fľašou pochováme, s fľašou sa oženíš aj rozvedieš”. Dá sa povedať, že

3 dôvody prečo sa chudnutie často zastaví

Dosť často sa stretávam s nasledovným scenárom. Chudnutie nejaký čas beží, všetko ide ako má. No ako sa blíži normálna hmotnosť, chudnutie sa často začne

Prečo diéty nefungujú?

Ak sa povie slovo “chudnutie” absolútnej väčšine ľudí sa vynorí ako synonymum slovo “diéta“. V niektorých prípadoch je synoymom aj “hladovka”. Prečo ľudia tak slepo

Obezita a stres

Slovom stres sa rozumie tlak, záťaž. Akákoľvek. Všetko, čo nás vyčerpáva môže byť označené za stres. V našom prípade budeme, samozrejme prednostne vnímať ako problém

Hladovky a diéty nepodstupujte

Žiaľ, hladovanie a nízkoenergetická strava nie sú dobrým receptom na chudnutie. Okoštoval som aj to, nechutilo mi. Aj v odbornej literatúre sa dočítate to isté.

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.