Pochutiny, kečupy, dressingy

Píše Miro veselý od roku 2004. Kontakt...

Pri chudnutí je výhodné zistiť si, aké zloženie má pochutina, ktorú mienite použiť. Ak jej plánujete dať málo, tak to netreba riešiť. Ale ak si chcete dopriať viac, potom pochutinu zarátajte do príjmu.

Najväčším spomaľovačom chudnutia je tuk v privysokom množstve. Preto musíte číhať najmä na to, či pochutina neobsahuje tuk – potom by aj jej malé množstvo mohlo zbytočne zdvihnúť celkovú energetickú hodnotu jedla. Napríklad majonéza, tatárska omáčka, horčica, či rôzne dressingy. Obsahujú veľa tuku. Ak jedlo je nízkotučné, potom pochutinu môžete dať namiesto tuku. Ak však dáte majonézu, už nedávajte aj olivový olej.

Druhá zložka, ktorá by mohla komplikovať život, je soľ. Pozor na slané „vylepšovadlá“ ak máte vysoký tlak.

Tretia zložka, ktorej je dobré sa vyhýbať, je cukor. Ak si dáte trocha kečupu na špagety, neprijmete asi tak významné množstvo cukru, aby to bol problém. Zdanie však klame – ak si chcete niečo „črpnúť“ do taniera, spravte to radšej pomocou váhy alebo odmerky. Aspoň raz. Viem, možno sa vám to zdá malicherné. Ale fakt nie je problémom čľapnúť si do taniera sto gramov kečupu. A už to zvýši energetickú hodnotu jedla o 400 kJ. Ak ste si navarili na večeru jedlo, ktoré malo mať 1 300 kJ, čľapnutie 400 kJ navyše „pre chuť“ už nie je zanedbateľným navýšením energetického príjmu.

 

Pridajte komentár:

Máte otázku, alebo chcete k článku niečo doplniť? Napíšte to sem. Odpoviem čo najskôr.

Vyplňte ešte: