Pochutiny, kečupy, dressingy

Pri chudnutí je výhodné zistiť si, aké zloženie má pochutina, ktorú mienite použiť. Ak jej plánujete dať málo, tak to netreba riešiť. Ale ak si chcete dopriať viac, potom pochutinu zarátajte do príjmu.

Najväčším spomaľovačom chudnutia je tuk v privysokom množstve. Preto musíte číhať najmä na to, či pochutina neobsahuje tuk – potom by aj jej malé množstvo mohlo zbytočne zdvihnúť celkovú energetickú hodnotu jedla. Napríklad majonéza, tatárska omáčka, horčica, či rôzne dressingy. Obsahujú veľa tuku. Ak jedlo je nízkotučné, potom pochutinu môžete dať namiesto tuku. Ak však dáte majonézu, už nedávajte aj olivový olej.

Druhá zložka, ktorá by mohla komplikovať život, je soľ. Pozor na slané „vylepšovadlá“ ak máte vysoký tlak.

Tretia zložka, ktorej je dobré sa vyhýbať, je cukor. Ak si dáte trocha kečupu na špagety, neprijmete asi tak významné množstvo cukru, aby to bol problém. Zdanie však klame – ak si chcete niečo „črpnúť“ do taniera, spravte to radšej pomocou váhy alebo odmerky. Aspoň raz. Viem, možno sa vám to zdá malicherné. Ale fakt nie je problémom čľapnúť si do taniera sto gramov kečupu. A už to zvýši energetickú hodnotu jedla o 400 kJ. Ak ste si navarili na večeru jedlo, ktoré malo mať 1 300 kJ, čľapnutie 400 kJ navyše „pre chuť“ už nie je zanedbateľným navýšením energetického príjmu.

Ak sa Vám článok páčil,
a chceli by ste podporiť autora a tento web, môžete.
Zdieľajte tento článok, alebo si kúpte niektorú z kníh Mira Veselého.
Kliknite sem a vyberte si.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Neuberajte si z porcií

Jedálniček, ktorý nájdete ako ukážku na webe, alebo v knihe, prosím, vnímajte ako úplné riešenie. Úplné v tom zmysle, že ak má byť v porcii

Tajomstvo chudnutia a udržania výsledkov

Diéty, tabletky, cvičenie, odopieranie, zákazy, čudné potraviny – to všetko si človek akosi bežne predstaví, ak chce schudnúť. Ono to však nie je tak celkom

Ako mám schudnúť?

Veľmi častá otázka, ktorá zvyčajne zaznieva až vo chvíli, keď je už dosť neskoro. Na otázku „ako mám schudnúť“ však nehľadajte odpoveď – skôr potrebujete

Alkoholické nápoje pri chudnutí

Myslím, že nie je treba veľa slov. Nepite alkoholické nápoje. Dôvod je prostý – alkohol uvoľňuje zábrany. Človek si glgne, grgne a začne sa cítiť

Ako zvládnuť manipulátorov

Triky, ako zvádnuť manipulátorov. Napríklad svokru, ktorá vás chce stále prikrmovať. Niektorí vaši známi začnú na vás útočiť. Nebude sa im hodiť, že ste sa

Kontrolný zoznam pri chudnutí

Mám za sebou vyše 15 rokov života po schudnutí. Nie je ľahké udržať si váhu. Ale dá sa to! Chcem vám dať do rúk nástroje

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.