Prílohy

Píše Miro Veselý od roku 2004. Info...

Ryža, zemiaky, cestoviny, knedle, kuskus: Príloha normálne tvorí hlavnú zložka jedla. Dodáva hlavnú časť saharidov z jedla. K nej trocha šťavy a nejaké mäso. Pre zdravého človeka a hlavne pre človeka v pohybe sú sacharidy veľmi dôležité. Môže a aj musí ich zjesť hodne. No pri chudnutí platia iné pravidlá hry. Správne by porcia jedla pri chudnutí mala vyzerať asi takto: zelenina (akákoľvek, varená alebo surová) k nej kúsok mäsa, syra, či vajce. A rovnako malý kúsok prílohy – tá môže a na večeru už radšej ani nemusí byť. Hlavnú sýtiacu zložku jedla by ste mali zveriť zelenine. Tá vás zasýti a pritom obsahuje minimálne množstvo energie.

Pri chudnutí sa teda prílohy stanú tak malými, že si ich často ani nedáte. Ak varíte sami pre seba, neoplatí sa vám variť malú hrsť ryže. Dáte si kúsok celozrnného chleba a je pokoj. Keďže prílohy majú vyšší glykemický index, viete si už odvodiť aj následky.

Priberá sa predovšetkým po jedlách, pri ktorých sa až do nasýtenia je príloha, napríklad ryža, zemiaky, knedle, či cestoviny. Pri chudnutí na zasýtenie máme zeleninu. Prílohu si dajte skôr pre chuť.

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.
Dátum aktualizácie článku: 29. apríla 2012

 

Komentáre k článku: Prílohy

  1. bobka07 9. mája 2013

    Dakujem za tuto stranku, naozaj su tam odpovede na vsetko, co clovek potrebuje vediet, aby schudol. Ja by som chcela odpoved na otazku, ci je to velky prehresok, ak si dam malu porciu cestovin. Napr ako prilohu, alebo do zeleninoveho salatu. Dakujem za odpoved.

  2. Miro Veselý 9. mája 2013

    bobka07 prílohy v rozumnom množstve sú v poriadku a vhodné.

  3. peter 29. januára 2014

    Chcem sa spytat ci je vhodne jest 100g varenej ryze denne s 100g morcacimi prsiami alebo kuracimi na vode.

    Dakujem

  4. Miro Veselý 29. januára 2014

    peter to mi pripadne hodne málo. v kalkulačke BMI si vyrátajte primeraný príjem energie a zistíte koľko má mať jedno jedlo. Potm v energetických tabuľkách vedľa viete odhadnúť koľko čoho má byť. Vo vašom jedle chýba najmä tuk. Takže polejte to trocha olivovým olejom.

Pridajte komentár:

Máte otázku, alebo chcete k článku niečo doplniť? Napíšte to sem. Odpoviem čo najskôr.

Vyplňte ešte: