Prílohy

Ryža, zemiaky, cestoviny, knedle, kuskus: Príloha normálne tvorí hlavnú zložka jedla. Dodáva hlavnú časť saharidov z jedla. K nej trocha šťavy a nejaké mäso. Pre zdravého človeka a hlavne pre človeka v pohybe sú sacharidy veľmi dôležité. Môže a aj musí ich zjesť hodne. No pri chudnutí platia iné pravidlá hry. Správne by porcia jedla pri chudnutí mala vyzerať asi takto: zelenina (akákoľvek, varená alebo surová) k nej kúsok mäsa, syra, či vajce. A rovnako malý kúsok prílohy – tá môže a na večeru už radšej ani nemusí byť. Hlavnú sýtiacu zložku jedla by ste mali zveriť zelenine. Tá vás zasýti a pritom obsahuje minimálne množstvo energie.

Pri chudnutí sa teda prílohy stanú tak malými, že si ich často ani nedáte. Ak varíte sami pre seba, neoplatí sa vám variť malú hrsť ryže. Dáte si kúsok celozrnného chleba a je pokoj. Keďže prílohy majú vyšší glykemický index, viete si už odvodiť aj následky.

Priberá sa predovšetkým po jedlách, pri ktorých sa až do nasýtenia je príloha, napríklad ryža, zemiaky, knedle, či cestoviny. Pri chudnutí na zasýtenie máme zeleninu. Prílohu si dajte skôr pre chuť.

Ak sa Vám článok páčil,
a chceli by ste podporiť autora a tento web, môžete.
Zdieľajte tento článok, alebo si kúpte niektorú z kníh Mira Veselého.
Kliknite sem a vyberte si.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

4 Odpovede

  1. Dakujem za tuto stranku, naozaj su tam odpovede na vsetko, co clovek potrebuje vediet, aby schudol. Ja by som chcela odpoved na otazku, ci je to velky prehresok, ak si dam malu porciu cestovin. Napr ako prilohu, alebo do zeleninoveho salatu. Dakujem za odpoved.

  2. Chcem sa spytat ci je vhodne jest 100g varenej ryze denne s 100g morcacimi prsiami alebo kuracimi na vode.

    Dakujem

  3. peter to mi pripadne hodne málo. v kalkulačke BMI si vyrátajte primeraný príjem energie a zistíte koľko má mať jedno jedlo. Potm v energetických tabuľkách vedľa viete odhadnúť koľko čoho má byť. Vo vašom jedle chýba najmä tuk. Takže polejte to trocha olivovým olejom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Koľko treba športovať

Všetkého veľa škodí. To platí aj o cvičení. Ak budete chodiť denne na hodinovú prechádzku, zrejme sa nestane nič zlé. Niektorí ľudia však v nádeji

Naplánujte si zdroje radosti

S prechodom na nový životný štýl sa vo vašom živote objaví veľa nepohodlia. Najmä ak ste roky priberali, asi ste si vytvorili návyky a tie

Ako sa zbaviť závislosti na maškrtení

Aj vy tie maškrty proste MUSÍTE mať? Potom vítajte v klube. V tomto článku sa pozrieme na to, kde končí nezdržanlivosť a kde začína závislosť.

Ako nepribrať cez vianočné sviatky

Cez vianočné sviatky veľa ľudí priberie. Celkom bežne je to aj 6 kíl plus – vychádzam z vlastných “meraní”, keď som ešte bol tučný. Čo

Zdraviu škodlivé Vianoce

Vianoce. Čas radosti, spokojnosti, hojnosti a veselosti. Pocity štedrosti a dostatku však je potrebné aj nejakým spôsobom navodiť. Lenže ako? Pred desiatkami rokov bol po

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.