Prílohy

Ryža, zemiaky, cestoviny, knedle, kuskus: Príloha normálne tvorí hlavnú zložka jedla. Dodáva hlavnú časť saharidov z jedla. K nej trocha šťavy a nejaké mäso. Pre zdravého človeka a hlavne pre človeka v pohybe sú sacharidy veľmi dôležité. Môže a aj musí ich zjesť hodne. No pri chudnutí platia iné pravidlá hry. Správne by porcia jedla pri chudnutí mala vyzerať asi takto: zelenina (akákoľvek, varená alebo surová) k nej kúsok mäsa, syra, či vajce. A rovnako malý kúsok prílohy – tá môže a na večeru už radšej ani nemusí byť. Hlavnú sýtiacu zložku jedla by ste mali zveriť zelenine. Tá vás zasýti a pritom obsahuje minimálne množstvo energie.

Pri chudnutí sa teda prílohy stanú tak malými, že si ich často ani nedáte. Ak varíte sami pre seba, neoplatí sa vám variť malú hrsť ryže. Dáte si kúsok celozrnného chleba a je pokoj. Keďže prílohy majú vyšší glykemický index, viete si už odvodiť aj následky.

Priberá sa predovšetkým po jedlách, pri ktorých sa až do nasýtenia je príloha, napríklad ryža, zemiaky, knedle, či cestoviny. Pri chudnutí na zasýtenie máme zeleninu. Prílohu si dajte skôr pre chuť.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

4 Odpovede

  1. Dakujem za tuto stranku, naozaj su tam odpovede na vsetko, co clovek potrebuje vediet, aby schudol. Ja by som chcela odpoved na otazku, ci je to velky prehresok, ak si dam malu porciu cestovin. Napr ako prilohu, alebo do zeleninoveho salatu. Dakujem za odpoved.

  2. Chcem sa spytat ci je vhodne jest 100g varenej ryze denne s 100g morcacimi prsiami alebo kuracimi na vode.

    Dakujem

  3. peter to mi pripadne hodne málo. v kalkulačke BMI si vyrátajte primeraný príjem energie a zistíte koľko má mať jedno jedlo. Potm v energetických tabuľkách vedľa viete odhadnúť koľko čoho má byť. Vo vašom jedle chýba najmä tuk. Takže polejte to trocha olivovým olejom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Alkohol a chudnutie

Alkohol je pri chudnutí nepriateľom, ktorý vám bráni dosiahnuť výsledky hneď viacerými spôsobmi. Preto si vydajte svoj osobný zákaz používania alkoholu. Je to výhodnejšie a

Sacharidy

Jedna z neprávom najviac démonizovaných zložiek potravy sú sacharidy. Tuční ľudia sa boja jesť chlieb, prílohy. Nazdávajú sa, že z nich sa priberá. V tomto

Ako schudnúť

Návodov na chudnutie je už plný internet. Mnohé sú celkom nezmyselné. Väčšina je odpísaných. Ale tento môj návod sa vám nebude páčiť. Síce funguje, ale

Pitný režim

Piť treba. Lenže pitie je záležitosť, ktorej sa moderný človek priam úzkostlivo vyhýba. Za deň vypije tak dve tri kávy a po večeri možno pivo.

Prevod kJ na kcal

Kcal násobte číslom 4,2 a máte hodnotu v kJ. Alebo naopak kJ deľte číslom 4,2 a máte hodnotu v kcal. Príklad: 8 000 kJ = 1

Zdravé a nezdravé tuky

Tuk je jednou zo základných živín v našej potrave. Porozumenie tukom je látka, ktorú prenecháme odborníkom na chémiu. Aj pri veľkom zjednodušení látky to bude

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.