Ryby, morské príšery

Ryby by ste mali mať na stole asi dvakrát do týždňa. Vhodné sú hlavne mastné morské ryby ako losos, makrela, tuniak. Sú zdrojom jódu. Ak ich kúpite vcelku, cena býva oveľa lepšia, ako keď kúpite podkovičky alebo filety. Z jedného lososa sa naje celá rodina aj s návštevou a pritom nie je oveľa drahší, ako výberová bravčovina, či hovädzina.

Morské potvory sú výborným zdrojom jódu. Niekto však nemôže jesť potravinu, ktorá sa naň z taniera vyčítavo pozerá. Iní nemôžu jesť morské potvory pre potravinovú alergiu.

Práve morské plody a niektoré morské ryby však môžu obsahovať ťažké kovy. Potom by boli namiesto zdravej potravy vlastne dosť nevhodné. A tak je možno bezpečnejšie nejesť ich vôbec a prednostne jedávať sladkovodné ryby. Ťažká téma, keď nie je jasno, ako sa veci majú.

Ryby sú z hľadiska racionálnej výživy ideálnym pokrmom. Majú vhodné zloženie a dobrý pomer tukov. Ich tuk má vysoký obsah nenasýtených mastných kyselín, takže sú ideálne ako účinná prevencia pred srdcovo-cievnymi ochoreniami. Rybací tuk obsahuje vitamíny A, D, omega-3 mastné kyseliny typu EPA (kyselina ikozapentaénová), DHA (kyselina dokozahexaénová). Podobných užitočných živín v rybách je viac a všetky sú rovnako nezrozumiteľne pomenované. Netreba sa učiť teóriu, stačí vedieť, že ryby sú dôležité pre ochranu zdravia.

Celkom nevhodné je pripravovať ryby na masle, či vyprážaním v cestíčku. To by ste vyrábali energetické bomby. Naučte sa pripraviť rybu na pare alebo na niekoľkých kvapkách oleja na panvici. Alebo pečením v rúre.

Pokiaľ sa rybám vyhýbate, tak odporúčam aby ste si občas kupovali EPA a DHA vo forme výživového doplnku v lekárni. Nuž a o to viac užívajte mleté ľanové semená.

Ak sa Vám článok páčil,
a chceli by ste podporiť autora a tento web, môžete.
Zdieľajte tento článok, alebo si kúpte niektorú z kníh Mira Veselého.
Kliknite sem a vyberte si.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Pohyb a jeho vplyv na chudnutie

Ja sám som chudol bez športu. Drasticky som obmedzil stravu len preto, aby sa moje pohodlie nenarušilo. V tom čase som proste rozhodol tak. Pohyb

Jedálniček na chudnutie

Vyskúšajte si tento týždňový jedálniček na chudnutie, ktorý sa už osvedčil mnohokrát. Je prevzatý z mojej knihy z jej prvého vydania. V druhom vydaní knihy

Pozor na rady neskúsených trénerov

Profesionálny tréner má za sebou školu. Vie veľa vecí – laik mimo prostredia športu by bol asi dosť prekvapený, čo všetko potrebuje tréner zvážiť predtým,

Prečo vlastne športovať pri chudnutí?

Pre telo je tuk zásobou energie. Na bežnú „prevádzku“ však telo siaha po krvnom cukre ako po zdroji energie. Ak teda upratujete, ste na pomalej

Strava v závodnej a školskej jedálni

Počas chudnutia často narazíte na problém zvaný závodné stravovanie. Veľké kuchyne pri školách, či vo veľkých firmách často podávajú na chudnutie celkom nevhodné jedlo. Využívajú

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.