Spaľovače tuku

Sú to tobolky obsahujúce rôzne „povzbudzováky“, ktoré vás môžu mierne „nakopnúť“. Nečakajte po nich chudnutie, ale môžete pocítiť vyššiu čulosť. Silnejšie prípravky radšej konzultujte s trénerom a lekárom – zasahujú už do fungovania organizmu (zvyšovaním krvného tlaku, zrýchlením činnosti srdca…). Často je ich účinok postavený na podobnom princípe, ako keď pijete kávu. Často je ich hlavnou zložkou:

Kofeín, taurín

Má stimulačné účinky a vyvolá potrebu „viac pobehovať“ a „byť čulejšími“. To spôsobí väčší energetický výdaj. Môže navodiť akčnejšiu náladu pred odchodom do fitcentra, čo nie je zlý nápad.

Pozor však. Niekto môže po kofeíne mať ťažkosti so srdcom, zvýšený tlak alebo nespavosť. Overte si preto dávkovanie kofeínu na jednu dávku. Okolo 120 miligramov je dávka zodpovedajúca silnej káve. Nepoužívajte kávu alebo kolu spolu s takým preparátom – účinok by sa zrátal. Užívanie konzultujte prinajmenej so svojím srdcom.

Mimochodom: Káva sa nehodí na potláčanie únavy. Obsahuje látky, ktoré pri vyššom dávkovaní majú na človeka opačný účinok, utlmia ho. Preto je výhodnejšie kávu si ponechať ako rituál, ale na „povzbudenie“ používajte radšej kofeín z tabletky, guaranu alebo ich kombináciu.

L-Carnitin (karnitín)

Skúste si pred aeróbnym cvičením dať pol gramu až gram karnitínu. Na niekoho to pôsobí. Na niekoho vôbec nie. Takže radšej počítajte s malým až žiadnym efektom. Menšie dávky ako pod 500 miligramov nemajú žiadny účinok. Karnitin pomáha zvýšiť spotrebu kyslíka pri cvičení, a tak pomáha ľahšie odbúravať aj tuk. Dôležité je slovíčko pri cvičení. Karnitin preto používajte len v prípade, že cvičíte.

Podľa niektorých autorov by dlhodobejšie užívanie karnitínu mohlo mať ochranný vplyv na srdce a možno aj na zlepšenie pamäti. Ak však budete pravidelne cvičiť, tak si mozog aj srdce udržíte v kondícii aj bez karnitínu.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

3 Odpovede

  1. ahoj,
    vdaka tvojim radám sa mi podarilo schudnut 8 kíl – upravou stravy a začala som chodiť!! – kupila som si sporttester a dodržiavala tepovú frekvenciu do 132 úderov.
    Chcem schudnuť ešte 5-6 kíl ale najako sa mi to zastavilo.Teraz som začala behať / cca 4-5 x za týždeň 40 minut striedam beh a rýchlu chôdzu/- tepovú mám okolo 150 – 160 tepov a chcem začať uživať L carnitine.
    viem že som niekde v tvojich článkoch čítala o L carnitine – odporucal si tam nejaký konkrétny – len to neviem nájsť.
    Nechcem brať hocičo a chcem ťa poprosiť či mi môžeš nejaký odporučiť.

  2. annafilip neodporúčal som konkrétny, len že treba spraviť prehľad, lebo sú rozdiely v cenách. Inak gratulujem k peknému výsledku. Spomalenie chudnutia je normálne, ak by to nefungovalo, treba presnejšie pozrieť na to, čo papáte.

  3. Ja uzivam L karnitín od Raineru (nerobim reklamu, len pisem skusenosti). Dlhsie vydrzim pri kardio cviceni – mam viac energie. Neskor chcem skusit aj ine pripravky. Samozrejme, nestavim moje chudnutie len na spalovaci :) Beriem to len ako podporu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie pridané

Alkohol a chudnutie

Alkohol je pri chudnutí nepriateľom, ktorý vám bráni dosiahnuť výsledky hneď viacerými spôsobmi. Preto si vydajte svoj osobný zákaz používania alkoholu. Je to výhodnejšie a

Sacharidy

Jedna z neprávom najviac démonizovaných zložiek potravy sú sacharidy. Tuční ľudia sa boja jesť chlieb, prílohy. Nazdávajú sa, že z nich sa priberá. V tomto

Ako schudnúť

Návodov na chudnutie je už plný internet. Mnohé sú celkom nezmyselné. Väčšina je odpísaných. Ale tento môj návod sa vám nebude páčiť. Síce funguje, ale

Pitný režim

Piť treba. Lenže pitie je záležitosť, ktorej sa moderný človek priam úzkostlivo vyhýba. Za deň vypije tak dve tri kávy a po večeri možno pivo.

Prevod kJ na kcal

Kcal násobte číslom 4,2 a máte hodnotu v kJ. Alebo naopak kJ deľte číslom 4,2 a máte hodnotu v kcal. Príklad: 8 000 kJ = 1

Zdravé a nezdravé tuky

Tuk je jednou zo základných živín v našej potrave. Porozumenie tukom je látka, ktorú prenecháme odborníkom na chémiu. Aj pri veľkom zjednodušení látky to bude

Prečítajte si

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.