Alkohol

Píše Miro Veselý od roku 2004. Info...

V bežných potravinových tabuľkách sa uvádzajú 3 zdroje energie: bielkoviny, sacharidy a tuk. Alkohol tvorí štvrtý možný zdroj energie. V potravinových tabuľkách ho zvyčajne nenájdete. (V tých pre profesio­nálnu prax áno). Takže stručne o alkohole.

Čistý alkohol má energetickú hodnotu okolo 2 900 kJ na 100 gramov. Dodá telu (nie práve vhodné) palivo a žiadne živiny.

  • Pohár vína dodá okolo 450 kJ energie.
  • Pollitrové pivo dvanástka má okolo 700 až 1 000 kJ.
  • Poldecák 40% tvrdého alkoholu má okolo 500 kJ.

Nie je ďalej veľmi o čom písať. Pri chudnutí nemáte piť alkohol vôbec. Ak nechudnete, tiež nie je dôvod vlievať do tela látku, ktorá viac škodí ako prospieva. Ak už musíte piť, pite čo najviac zriedené nápoje a čo v najmenšom množstve. Asi najlepšou formou je vínny strek. Neprekročte dávku 1 a pol deci vína za deň, nepite ho denne a nič zlé by sa nemalo stať.

Možno ste počuli názory, aké zdravé je pitie pohára vína denne. Na túto tému sa názory odborníkov značne líšia. Keďže nie som odborník, mojím názorom nikomu neublížim. Podľa mňa nie je potrebné nasávať. Pri chudnutí sa vám pohár vína v hlave nepremení len na 450 kJ energie. Môže sa premietnuť aj do oslabenia vôle. Prečo si nedať aj hrsť zemiakových tých lupienkov, čo sú na stole? A vôbec! Nalej, krčmár, do druhej nohy.

Nuž a pravidelné pitie alkoholu u niekoho môže prerásť až do alkoholizmu. Ak teda veľmi chcete piť, tak ku jedlu. Nie večer k televízoru.

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.
Dátum aktualizácie článku: 2. marca 2012

 

Pridajte komentár:

Máte otázku, alebo chcete k článku niečo doplniť? Napíšte to sem. Odpoviem čo najskôr.

Vyplňte ešte: