chudnutie-ako

Mäso z jatočných zvierat

Mäso nie je jedlo, ktoré by ste mali jesť denne, aj keď je chutné. Obsahuje totiž dosť veľa tuku a to nasýteného tuku, ktorý neprospieva zdraviu. Ak už na mäso máte chuť, zhruba raz, alebo dvakrát do mesiaca si ho môžete dať. Odporúčam, aby ste jedli hovädzie mäso prvotriednej kvality, teda bez akéhokoľvek viditeľného tuku. Napríklad si spravte steak.

Bravčové je podstatne tučnejšie aj v prípade, že ho zbavíte všetkého viditeľného tuku. Obľúbené je asi preto, že ho stačí zjesť menej, aby sa vyvolal pocit sýtosti. (A samozrejme aj pre jeho chuť.) Nemusíte ho z jedálnička škrtnúť úplne. Raz za mesiac jedno jedlo, to je v poriadku. Ak si už dáte, voľte najčistejšie mäso bez viditeľného tuku.

Ak sa dostanete k divine, je to asi najlepšia voľba, také mäso má minimum tuku. Toto mäso má podobné vlastnosti ako mäso hydiny – čiže malý obsah tuku a vysokú nutričnú hodnotu.

Vnútornosti sú problém. Niektoré zdroje pred nimi varujú. Na druhej strane napríklad pečeň obsahuje vitamíny, minerály. Ale aj cholesterol. Takže musíte zvážiť, či ste ochotní zvýšený príjem cholesterolu akceptovať. Ako všade platí – raz za pol roka si dať jednu porciu pečene asi neublíži.

Celkom vylúčte jedenie mäsa pripraveného vyprážaním. Vyprážané rezne považujte za absolútne tabu. Sú energetickou bombou a ani výživovo nie sú práve tým najlepším pokrmom. Časom, keď si na zdravšiu stravu navyknete, zistíte, že vám bude aj z menšieho kusa vyprážaného rezňa zle od žalúdka. To bude pre vás signál, že ste na dobrej ceste a váš organizmus sa bráni jedeniu nevhodných pokrmov.

Bol pre vás tento článok užitočný? Môžete podporiť tento web.
Zdieľajte článok, alebo naň odkážte zo svojho blogu. Alebo kliknite sem a kúpte si knihu Mira Veselého Jedálniček na chudnutie.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.