chudnutie-ako

Prečo sa oplatí nejesť sladkosti

Je to predovšetkým repný cukor, ktorý sa môže podpísať pod nejedno zo svojich umeleckých diel – spomeňme aspoň najznámejšie: obroitánske bruchá. Komu by nechutili sladkosti a rôzne sladké malinovky? Ušetrení nezostávajú len ľudia. Chuť cukru vábi aj domácich maznáčikov od psov až po papagáje.

V období chudnutia sa vám však neoplatí jesť sladké! Možno si teraz hovoríte, že je vylúčené, aby ste si predstavili svoj život bez sladkostí, malinoviek, či rôznych napolitánok a koláčikov. Sú predsa také dobré!

Vravíte si možno: „diéta by mi zobrala aj tú „poslednú“ radosť zo života“. Áno, sladkosti sú práve poslednou radosťou, ktorú by sme mali mať v živote. Lepšie je mať predovšetkým iné zdroje potešenia. (A nemyslím tým údeniny!)

Jednoducho si sladkosti a sladké vodičky úplne zakážte.

Čo sa stane, ak neodoláte a dáte si niečo dobré a sladké?

Pripravil som o tom rýchlu infografiku, keby sa vám zišla.

Infografika o jedení sladkostí.

  1. V prvom rade si do denníka môžete bez mihnutia oka pripísať nejaký ten energetický príjem, ktorý je celkom zbytočný – za pár minút budete mať znova hlad.
  2. Potom, čo zjete sladké, organizmus na to okamžite zareaguje a vyplaví inzulín. Inzulín sa však podieľa na ukladaní tukov do zásoby. Výsledkom „sladkej výnimky“ teda je len to, že sa vám uloží trochu tuku na bruchu a za chvíľu máte ešte väčší hlad a chuť niečo si ďobnúť.
  3. Ak plánujete športovať, tak užitím sladkosti dodávate telu skvelo dostupné palivo. na šport je to super. Ale potom môžete pokojne cvičiť a telo nemusí siahnuť do tukovej rezervy. Taký šport bude rozvíjať kondíciu, ale nepomôže s chudnutím.
  4. Vytvárate si návyk. Ten návyk má schému „chcem > nemal by som > aj tak si dám„. Nie, nehovorím o návyku na sladkosti. Hovorím o návyku na benevolenciu! O návyku na nedisciplínu.

Len kvôli okamihu, momentu, chvíli, na ktorej stavia aj reklama na mnoho sladkostí, si teda takpovediac rozpohybujete hladinu inzulínu v organizme.

Pre úspešné diétovanie je najvýhodnejšie, ak sa vám podarí udržiavať v organizme stabilitu, a to systematicky.

Myslite na to, než si otvoríte ďalšiu kolu.

Bol pre vás tento článok užitočný? Môžete podporiť tento web.
Zdieľajte článok, alebo naň odkážte zo svojho blogu. Alebo kliknite sem a kúpte si knihu Mira Veselého Jedálniček na chudnutie.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Motivačný kurz chudnutia

Prihláste sa na rýchlokurz chudnutia. E-mailom vám pripomeniem váš zámer a navrhnem, čo robiť. Dostanete aj e-knihu 100 tipov ako schudnúť. Kurz je zadarmo.  

Zasielanie kurzu sa dá kedykoľvek zrušiť. Podrobnosti o kurze sú tu… Informácie o ochrane osobných údajov nájdete tu.

Ak vás nezmotivuje tento kurz, ani kniha, tak sa pozrite do zrkadla. Niekedy to stačí.