Prečo sa oplatí nejesť sladkosti

Je to predovšetkým repný cukor, ktorý sa môže podpísať pod nejedno zo svojich umeleckých diel – spomeňme aspoň najznámejšie: obroitánske bruchá. Komu by nechutili sladkosti a rôzne sladké malinovky? Ušetrení nezostávajú len ľudia. Chuť cukru vábi aj domácich maznáčikov od psov až po papagáje.

V období chudnutia sa vám však neoplatí jesť sladké! Možno si teraz hovoríte, že je vylúčené, aby ste si predstavili svoj život bez sladkostí, malinoviek, či rôznych napolitánok a koláčikov. Sú predsa také dobré!

Vravíte si možno: “diéta by mi zobrala aj tú „poslednú“ radosť zo života”. Áno, sladkosti sú práve poslednou radosťou, ktorú by sme mali mať v živote. Lepšie je mať predovšetkým iné zdroje potešenia. (A nemyslím tým údeniny!)

Jednoducho si sladkosti a sladké vodičky úplne zakážte.

Čo sa stane, ak neodoláte a dáte si niečo dobré a sladké?

Pripravil som o tom rýchlu infografiku, keby sa vám zišla.

Infografika o jedení sladkostí.

  1. V prvom rade si do denníka môžete bez mihnutia oka pripísať nejaký ten energetický príjem, ktorý je celkom zbytočný – za pár minút budete mať znova hlad.
  2. Potom, čo zjete sladké, organizmus na to okamžite zareaguje a vyplaví inzulín. Inzulín sa však podieľa na ukladaní tukov do zásoby. Výsledkom „sladkej výnimky“ teda je len to, že sa vám uloží trochu tuku na bruchu a za chvíľu máte ešte väčší hlad a chuť niečo si ďobnúť.
  3. Ak plánujete športovať, tak užitím sladkosti dodávate telu skvelo dostupné palivo. na šport je to super. Ale potom môžete pokojne cvičiť a telo nemusí siahnuť do tukovej rezervy. Taký šport bude rozvíjať kondíciu, ale nepomôže s chudnutím.
  4. Vytvárate si návyk. Ten návyk má schému “chcem > nemal by som > aj tak si dám“. Nie, nehovorím o návyku na sladkosti. Hovorím o návyku na benevolenciu! O návyku na nedisciplínu.

Len kvôli okamihu, momentu, chvíli, na ktorej stavia aj reklama na mnoho sladkostí, si teda takpovediac rozpohybujete hladinu inzulínu v organizme.

Pre úspešné diétovanie je najvýhodnejšie, ak sa vám podarí udržiavať v organizme stabilitu, a to systematicky.

Myslite na to, než si otvoríte ďalšiu kolu.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.

Najnovšie pridané

Koľko má zjesť človek ak chce chudnúť

Ešte stále platí “rovnica”, že príjem energie musí byť nižší, ako výdaj. V tomto článku si teda ukážeme, ako to môžete vyrátať aspoň orientačne. Viem,

Seknutie v krížoch – hernia disku

Obsah tohto článkuPrečo sa to volá seknutie?Čo znamená hernia diskuČo môže hernia disku spôsobiťAko sa hernia disku dá liečiť?Ak vás seklo v krížoch, riešte príčinu

Zdravá výživa

Obsah tohto článku“Ale veď môj strýko sa dožil 100 rokov a ani nevedel že nejaká zdravá výživa existuje…”Potraviny nie sú zdravé a nezdravéČo je to

Tabuľky, prehľady, grafy, čísla

Na tomto mieste nájdete všetky dôležité informácie, ktoré sa týkajú zdravej stravy a chudnutia. V jednotlivých článkoch sú praktické údaje a čísla, ktoré je dobré

Obezita je podobná ako závislosť

Tuční ľudia sa správajú v mnohom podobne, ako ľudia závislí od alkoholu alebo iných omamných látok. Závislý je človek, ktorý s tým, od čoho je

Obvod pása určuje vaše zdravie

Najspoľahlivejším zo spôsobov ako doma merať mieru obezity je obvod pása. Nie je to síce metóda presná na milimetre, ale ak chudnete, tento parameter bude